Morhol Zgłoś #421 Napisano 26 Lipca 2016 Panowie to jak to w końcu jest z pompami CR w 2.0 tdi w Passatach? Jest się czego obawiać czy to jednostkowe przypadki (lub passatów nie dotyczą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #422 Napisano 27 Lipca 2016 Może moi pracownicy umieją w 20k rozp(*@# auto... Mam kumpla, który wystarczy, że spojrzy na auto, a ten zamienia się w kupę złomu... Co do mojego tdi-cr: prawie bezawaryjnie. Na 280 tys. km dwa razy gruszka turbiny, kolektor dolotowy oraz zawór egr. Poza tym spoko. Ostatnio coś zaczął mi trochę płyn chłodzący, ale czuć wyraźnie jego swąd pod maską, więcna bank coś się rozszczelniło... Co do pomp oleju - w silniku CBAB nie ma się czego obawiać. To już jednostka po poprawkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #423 Napisano 27 Lipca 2016 Nie sprecyzowałem, ale chodziło mi o pompy wysokiego ciśnienia w naszych autach, czy jest się czego obawiać (opiłkowanie jak niektórzy piszą). Co do pomp oleju dowiedziałem się że do października 2009 do 2.0 tdi CR wkładali jeszcze wadliwe z 2.0 PD... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #424 Napisano 27 Lipca 2016 Ja mam maj 2008 i mam poprawioną co do pompy wysokiego ciśnienia to pierwsze słyszę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #425 Napisano 27 Lipca 2016 Ja mam maj 2008 i mam poprawioną Po czym poznać? Tylko zdejmując miskę i wyciągając "imbus" z pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #426 Napisano 27 Lipca 2016 po oznaczeniu silnika wadliwe pompy oleju tak naprawdę nie były wadliwe. wadliwe były wałki napędzające tą pompę, które się wycierały. w CBAB napęd pompy jest inaczej rozwiązany i problem nie występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #427 Napisano 27 Lipca 2016 w CBAB napęd pompy jest inaczej rozwiązany i problem nie występuje.Napęd pompy jest dokładnie taki sam. wadliwe były wałki napędzające tą pompę, które się wycierały.wycierały się również gniazda w pompie ponieważ były wadliwe - zbyt miękkie. W cr-kach z wadliwymi napędami problem nie występuje ale ze względu na to to, że silnik rozwija moc bardziej równomiernie (wtrysk podzielony na sekwencje, klapy zawirowań w kolektorze itd...) przez co nie ma takich obciążeń na poszczególne elementy w tym i na napęd pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #428 Napisano 27 Lipca 2016 co człek to inna teoria o tych pompach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #429 Napisano 27 Lipca 2016 Tomek to nie są teorie, to są fakty. Krótki ołówek - lipa, długi ołówek - ok. Długie były dopiero od 2009 roku, a mimo to nikt nie słyszał a problemie z pompą w CR. Ostatnio kolega Łysy pokazywał swój krótki ołówek wymieniony profilaktycznie przy sporym przebiegu. Wyglądał więcej niż dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #430 Napisano 27 Lipca 2016 Czyli rozumiem że nie ma co się obawiać "starego" napędu pompy w CR, le przy większym przebiegu warto zajrzeć. A czy ma ktoś coś do dodania w kwestii opiłków z pomp wysokiego ciśnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #431 Napisano 27 Lipca 2016 A czy ma ktoś coś do dodania w kwestii opiłków z pomp wysokiego ciśnienia?Tylko jeśli pompa ma wadę fabryczną. Kontroluj czy w filtrze paliwa nie ma opiłków. Można też odkręcić elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia i sprawdzić czy tam jest czysto. Gdzieś u mnie w temacie są zdjęcia, ale trzeba by trochę ostatnich stron przejrzeć. Generalnie w naszych autach są pompy 4gen, problemy były podobno w pompach 2gen. Ale widziałem tourana z 2010 z zabitym przez opiłki silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #432 Napisano 27 Lipca 2016 Gdzieś u mnie w temacie są zdjęcia, ale trzeba by trochę ostatnich stron przejrzeć. Znalazłem zdjęcia, tylko nie poznaję gdzie siedzi ten elektrozawór. Pod pokrywą, po prawej/lewej stronie? Da się dojść od góry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #433 Napisano 27 Lipca 2016 Mój kumpel w sobotę profilaktycznie sprawdzał ołówek w silniku cbab 2008r.mówił że to była ostatnia chwila, nawet walki były zużyte. Ja w swoim jak sprawdzałem ołówek to tylko ta ciemna warstwa była lekko wytarta. Więc jak różnie o tym mówią to i różnie z tym jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #434 Napisano 27 Lipca 2016 Znalazłem zdjęcia, tylko nie poznaję gdzie siedzi ten elektrozawór. Pod pokrywą, po prawej/lewej stronie? Da się dojść od góry? Po lewej stronie koło filtra paliwa. Dojdziesz po wężach . Tylko przed odkręceniem dokładnie wyczyść okolice, żeby nic nie wpadło do środka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #435 Napisano 28 Lipca 2016 176 000 od nowości. Do ~150 000 bez najmniejszych problemów. Przez ostatnie 26 000 wymieniłem: sondę lambda tą na DPF, dodatkową pompkę płynu chłodzącego (taka mała plastikowa obok miski olejowej), przepustnicę + czyszczenie EGR, profilaktyczna wymiana imbusika jakoś przy 170 000 (był prawie jak nowy) i 'odpukać' spokój. Autko sobie bardzo chwalę i ten silnik stanowczo mogę polecić. Psują się niektóre elementy osprzętu elektronicznego, ale te samochody mają już +/- 10 lat, z przebiegami jest różnie więc pierdoły mają prawo się zepsuć czasem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #436 Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Cześć! Długo tutaj nikt nie pisał, jak jego CR. Mój kupiony prawie 3 lata temu z przebiegiem 135tys.km. Teraz dojeżdżam do 245tys.km. Nie licząc wymiany olejów i filtrów + wymiany zabieraka /230tys.km.-ledwo tknięty/, tarcz i klocków hamulcowych z przodu /210tys.km./ przez te przejechane 110tys.km. wymieniłem tylko EGR + słynna gruszaka i nic więcej! Oby tak dalej! Dziś "walnęło" 260tys.km. Ostatnie 15tys.km. zrobione w 4 miesiące. /Pod koniec czerwca po raz 6 wyjazd do Chorwacji/. Doszła tylko wymiana tarcz i klocków z tyłu i to wszystko Przed wyjazdem dokładnie sprawdzone zawieszenie, zero luzów. Jakiś szczęśliwy ten mój egzemplarz :kciuki Edytowane 29 Lipca 2016 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tberent Zgłoś #437 Napisano 30 Lipca 2016 Nie pasek ale golf 2.0 110km w serii grzebniete na 180 i prawie 400Nm. 164 kkm na blacie Do 150kkm inny właściciel i lał bp ultimate. Ja robie to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #438 Napisano 1 Sierpnia 2016 Nie pasek ale golf 2.0 110km w serii grzebniete na 180 i prawie 400Nm. 164 kkm na blacie Do 150kkm inny właściciel i lał bp ultimate. Ja robie to samo. Dziś sprawdziłem to samo i u mnie również ok. Pytanie czy dodatki do paliw dostępne na każdej stacji typu Wynn's injector cleaner warto zalać od czasu do czasu? Poprawia to właściwości smarujące paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Richard Zgłoś #439 Napisano 3 Sierpnia 2016 Witam jestem w posiadaniu passata b6 z silnikiem tdi 170 km przejechałem nim jak dotąd 5tkm i to na niemieckich autostradach i jestem bardzo z niego zadowolony . Autko ma jak dotąd ukulane 153 tys i pomimo delikatnych szarpnięć które chciałbym zdiagnozować elastyczność i kultura pracy silnika bardzo mnie zauroczyła a przez wszystkie negatywne opinie w necie o mało bym go nie kupił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #440 Napisano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) a przez wszystkie negatywne opinie w necie o mało bym go nie kupił. Ludzie mają ugruntowane negatywne opinie o 2.0 PD (skądinąd słuszne), ale 2.0 CR to zasadniczo poprawiona jednostka. Ja też kiedyś mówiłem, że w życiu nie kupię 2.0 TDI. Trafiłem jednak na rzeczowe opisy tych silników napisane przez osoby, które wiedzą co piszą, a nie odwrotnie i bez wahania wszedłem w ten silnik. Trzeba tylko pilnować, żeby przebieg zgadzał się z faktycznym. A propos, u mnie przy ostatnim serwisie (przy przebiegu 160 tys) filterek też sprawdzony i czyściutko Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez adamb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach