Skocz do zawartości
Patryks83

Brak korektora siły hamowania.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy i proszę o radę. Mam paska b4 w sedanie silnik 1.8 90km zarejstrowaną w Norwegii, przyszedł czas pojechać na przegląd, wszystko ładnie pięknie ale nie przeszedł przeglądu bo gostek powiedział że nie ma korektora siły hamowania. Miałem kiedyś b3 w kombi i tam był pamiętam gdzie i jak wyglądał, a w b4 nie ma ani nie ma śladu demontażu jego, są tylko 2 oryginalne rurki lecące do tyłu auta jedna na lewą stronę a druga na prawą. Z przodu mam tarcze a z tyłu bębny a i jest z abs-em.

Słyszałem że korektor siły hamowania był montowany tylko w kombi a nie w sedanie, to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wyjście zmień stację diagnostyczną gościu jakiś nadgorliwy:debil, u mnie też niema i chyba nie było,a jeszcze nie zdarzyło się że jakieś halo miał na przeglądzie diagnosta z tego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim kombi jest korektor, przy czym wszystkie 4 hamulce są tarczowe + ABS. Dodam, że prędzej maiłem Jette 1.8 RP 89’ (sedan oczywiście), która miała 2 tarcze z przodu i 2 bębny z tyłu i tam też już był korektor - przez jakiś czas. Został usunięty przez mojego mechanika, co poprawiło skuteczność hamowania. W praktyce, podczas gwałtownego hamowania, czy na suchym, czy na śliskim, z obciążeniem, czy bez i tak zawsze szybciej blokowane były najpierw koła przednie. Nie miałem z tego powodu też jakiś problemów na przeglądach. Natomiast kiedy zasugerowałem zrobienie tego samego mechanikowi w Passacie kategorycznie się przeciwstawiał. Choć wydawałoby się, że skoro w Jettcie, która nie maiła ABSu zdało to egzamin, to tym bardziej powinno się sprawdzić w aucie z ABSem :niekumam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Wiecie , w Norwegii są chorzy na punkcie hamulców... Czy ktoś jeszcze mi to potwierdzi że ma sedana b4 1.8 silnik i nie ma korektora siły ham...? Proszę o wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 w kombi z tarczami na przedzie i na tyle + ABS i korektora sily hamowania na tylnej belce nie ma. Ale musi byc jakos to inaczej rozwiazane bo jak jade pelny to tyl mocniej hamuje. Ale jako takiego korektora nie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w przypadku aut z ABS-em ale reszta na 100% wyjechała z fabryki z korektorem.

Pod auto i po przewodzie szukać sprężyny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korektor siły hamowania nie koniecznie musi się znajdować w okolicach tylnej belki. Może być zaraz przy pompie, wtedy jest to troszeczkę inaczej rozwiązane,że "nie widać korektora".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może być zaraz przy pompie, wtedy jest to troszeczkę inaczej rozwiązane,że "nie widać korektora".

Tak miałem w poldku, gdzie był system Lucasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał aquarelx Zobacz post

Może być zaraz przy pompie, wtedy jest to troszeczkę inaczej rozwiązane,że "nie widać korektora".

Tak miałem w poldku, gdzie był system Lucasa.

 

Dokładnie tak jak mówisz kolego. W Polonezie na Lucasie tak jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W autach z ABS produkcji ATE mk2 nie ma korektora przy belce.

Jest w autach z układem TEVES 04 i bez ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam korektora. Mam ten nowszy ABS. Zresztą jak jest ABS, to on odpowiada za to, żeby koła się nie blokowały - przejmuje zadanie korektora. Ale jak koledzy wyżej piszą, w niektórych wersjach i tak występował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam abs i korektor ale podkręciłem srubę że jest cały czas na maxa ( tak jak by był załadowany) i nie mam problemów nawet zimą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi... Rozumiem że nie zawsze był montowany w aucie z abs-em , i muszę zjebać diagnostę... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to konkretnie mi się przyczepił ze nie mam migacza w błotniku :debil bo akurat miałem rozbitą zaślepke , jeździłem bez niej i tak pojechałem na przegłąd wkońcu wytłumaczyłem mu że to nie migacz :zeco gość był w szoku ale głupota podobno nie boli, szczęście ,że nie musiałem tłumaczyć mu ręcznie bo już nie dużo brakowało :mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ormowiec...... niestety mylisz się. Mam 2E, 1991 rok Variant TevesMK2 (serwo elektryczne) z ABS i MAM korektor na tylnej belce. Też go chyba skręce na Max........ Po wymianie zawieszenia z tyłu (wyżej stoi) pogorszyło się hamowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podkręcić na max to znaczy naciągnąć sprężynę na maxa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności