bvc Zgłoś #1 Napisano 4 Marca 2011 Witam Panowie i Panie pomóżcie bo ja juz nie daje rady. Co może być przyczyną ze łopaty w turbo co chwile staja? Po czyszczeniu 21-2miechy i stoją - czysciłem tak 3 razy az wymieniłem turbine na regenerowane od AWX-a, chodzia super 3-4miechy i znowu przeładowania - NORMALNIE RECE OPADAJA:dolamam Silnik AFN 98' EGR zaślepiony Kat wykruszony N75 wymienione na nowe, wczesniej podmieniane na inne i tez lipa węzyki powymieniane na nówki sztuki Przepływomierz nowy Jakiś czas temu dałem logi do sprawdzenia po wymianie tej turbawki na AWX to wysztkie wyszły OK, dzis zrobiłem na szybko 003 008 i 011, niestety sa zrobione razem bo byłem sam - ale ewidentnie widac przeładowanie. Doradzcie mi co jeszcze sprawdzić, gdzie i czego szukac. Do spokojnie jeżdzących nie naleze wiec ta turbawka była dobrze przedmuchiwana. Oleju bierze mi ok 0,5l na 10k km. Może wtryski, pompa(auto nie kopci), olej zły(Viscco 3000 10w40). Albo dajcie namiar na kogoś kumatego z okolic Czestochowy to podjade i moze on znajdzie przyczyne. Rece opadaja. pozdro i dzieki all log.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #2 Napisano 4 Marca 2011 Co może być przyczyną ze łopaty w turbo co chwile staja? tzn. łopatki przestają się ruszać bo się zapiekają co chwilę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bvc Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2011 Dokładnie o to chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #4 Napisano 5 Marca 2011 (edytowane) Nie chce strzelać, ale może należałoby szukać przyczyny w silniku, a nie w turbo? Być może razem ze spalinami leci jakiś syf, który osadza się na łopatkach i je unieruchamia? Edit: Właśnie. Pod warunkiem, że układ sterowania działa poprawnie, zaloguj w BS, ściągnij węża z gruchy i zobacz czy zasysa. Edytowane 5 Marca 2011 przez Groszek_6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2011 ja bym sprawdził sterowanie turbo i podciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bvc Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2011 Przy którymś tam czyszczeniu turbiny kolektor był wyczyszczony, nie było az tak duzo syfu, a poza kolektorem to skad ma ten syf leciec? Sterowanie turbo działa, weżyk zasysa dosyć konkretnie, N75 nowka, no i podmieniałem tez na inne. Daje linki do moich logów, jak auto zaczęło powoli szwankować, traciło moc na wyzszych obrotach(juz wtedy przycinały sie łopaty) Statyczne robiłem na troche niedogrzanym silniku. http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44067&d=1295519731 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44068&d=1295519739 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44069&d=1295519748 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44070&d=1295519756 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44071&d=1295519764 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44072&d=1295519770 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44073&d=1295519778 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44074&d=1295519786 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2011 Przy którymś tam czyszczeniu turbiny kolektor był wyczyszczony, nie było az tak duzo syfu, a poza kolektorem to skad ma ten syf leciec?Sterowanie turbo działa, weżyk zasysa dosyć konkretnie, N75 nowka, no i podmieniałem tez na inne. Daje linki do moich logów, jak auto zaczęło powoli szwankować, traciło moc na wyzszych obrotach(juz wtedy przycinały sie łopaty) Statyczne robiłem na troche niedogrzanym silniku. http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44067&d=1295519731 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44068&d=1295519739 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44069&d=1295519748 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44070&d=1295519756 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44071&d=1295519764 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44072&d=1295519770 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44073&d=1295519778 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=44074&d=1295519786 tu wrzuć logi http://vaglog.rtnet.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2011 tu wrzuć logi http://vaglog.rtnet.pl/ mielke Czy ten rtnet to dobrzy fachowcy? Koledze auto wchodzi w tryb awaryjny (brak mocy). U nas sami naciągacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 5 Marca 2011 mielke Czy ten rtnet to dobrzy fachowcy? Koledze auto wchodzi w tryb awaryjny (brak mocy). U nas sami naciągacze. to strona na która wrzucasz logi z VAG i koledzy tu na forum ci je ocenią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passi 29 Zgłoś #10 Napisano 5 Marca 2011 witam kolego przerabiałem ten temat jusz w 2 razy jeden u ojca a drubi u szwagra problem tkwi w silniku to znaczy silnik spala olej i zapiekają sie łopatki w turbinie na sam poczatek aprawdz czy wystarczy wymienić same uszczelniacze w głowicy na zaworach czy pierscienie bo jesli tego nie zlikwidujesz to cały czas ten problem bedzie powracał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #11 Napisano 5 Marca 2011 witam kolego przerabiałem ten temat jusz w 2 razy jeden u ojca a drubi u szwagra problem tkwi w silniku to znaczy silnik spala olej i zapiekają sie łopatki w turbinie na sam poczatek aprawdz czy wystarczy wymienić same uszczelniacze w głowicy na zaworach czy pierscienie bo jesli tego nie zlikwidujesz to cały czas ten problem bedzie powracał. No i dokładnie o to mi chodziło. skoro układ sterowania działa to zajmij się silnikiem. Nie zauważyłeś żadnych ubytków oleju może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #12 Napisano 5 Marca 2011 Może zanim zrobisz remont głowicy zmienisz olej w silniku na pełen syntetyk, który przy spalaniu nie produkuje osadów... Lejesz pełen syntetyk w ogóle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #13 Napisano 6 Marca 2011 Koledzy w zasadzie wszystko napisali w tej sprawie... Jeśli masz 100proc pewność, że sterowanie jest ok to zastanów się nad przyczyną tego syfu. Olej, w sensie jego jakość, spalanie tego oleju, no i ważne- czy przypadkiem nie latasz na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2011 (edytowane) no i ważne- czy przypadkiem nie latasz na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem? To akurat moim zdaniem jest mniej ważne, ponieważ mój robi 3km rano do pracy i 3km po południu w drodze do domu - dzień w dzień. Silnik nie przekracza nawet 60 stopni niestety. Ale jest zdrowy i od roku nie miałem żadnych poważniejszych problemów. Lejesz pełen syntetyk w ogóle? Konieczny jest pełen syntetyk? Chyba nie. U nas (PD) jest obowiązkowy bo wtryski tego wymagają, ale AFN raczej nie. Edytowane 6 Marca 2011 przez Groszek_6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bvc Zgłoś #15 Napisano 6 Marca 2011 ubytki oleju miałem na tej starej turbinie, ok 1,5l na 10k km, teraz sprawdzam regularnie to po 8tyś km dolałem moze 3-4setki. Może faktycznie jakość oleju chociaż wątpie, Olej Visco 3000 10W40. Za tysiaka wychodzi mi kolejna wymiana, to moze ten olej zmienic na inny? A jeśli chodzi o te uszczelniacze i pierscienie to auto przy wadliwym działaniu nie bedzie kopcic? Moje nie kopci. Odpala czy to mróz czy pogoda, elegancko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #16 Napisano 7 Marca 2011 Zmień kolego najpierw olej na Castrola, motula, czy coś dobrego. Osobiście nie wlałbym oleju VISCO do diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #17 Napisano 7 Marca 2011 ubytki oleju miałem na tej starej turbinie, ok 1,5l na 10k km, teraz sprawdzam regularnie to po 8tyś km dolałem moze 3-4setki. Może faktycznie jakość oleju chociaż wątpie, Olej Visco 3000 10W40. Za tysiaka wychodzi mi kolejna wymiana, to moze ten olej zmienic na inny?A jeśli chodzi o te uszczelniacze i pierscienie to auto przy wadliwym działaniu nie bedzie kopcic? Moje nie kopci. Odpala czy to mróz czy pogoda, elegancko. Kolega Sławek ma racje, wlej coś porządnego - polecam Castrol. Co do ubytków to 0,5l na 10 kkm to nie jest dobrze... Różne są opinie i pewnie zaraz ktoś podważy moją opinie, ale skoro przejechałeś 8kkm, a dolałeś już 3-4 setki to ewidentnie coś jest nie tak. Co do kopcenia - jeśli spala niewielkie ilości oleju i masz dobry katalizator to nie zauważysz kopcenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bvc Zgłoś #18 Napisano 7 Marca 2011 No oki to zaczne od tego oleju. Katalizatora nie mam wogóle;) Jak sie nie poprawi to bede grzebal przy silniku. Póki co dzieki all:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #19 Napisano 7 Marca 2011 Jak sie nie poprawi to bede grzebal przy silniku. Samo się nie naprawi Póki co dzieki all No problemo :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #20 Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) Ja bym stawiał na czujnik ciśnienia doładowania, problemy ze sterowaniem (wężyki podciśnienia) albo samej turbinki ... regenerowane turbo to loteria .. opisałem już wiele przypadków z regenerowanymi turbinami. Wężyki wymieniłeś EGR zaślepiony więc tu rozumiem że nie ma co szukać (choć podciśnienie lubi płatać figle) . Szczerze wątpię żeby to była kwestia spalania oleju. Spalanie oleju jak u Ciebie nie świadczy dokładnie o niczym. Takim braniem oleju bym się na Twoim miejscu w ogóle nie przejmował, tym bardziej że auto nie kopci. Może po jeździe gasisz od razu silnik, wtedy może się zapiekać. Ew masz auto po chipie i duże temperatury gazów EGT - to też może powodować zapiekanie się łopatek .. turbinę zmieniłeś na AWX więc pewnie i programik był a intercooler na większy zmieniłeś ?? Jak chcesz mieć czysty dolot to proponuję Ci założyć OCT (Oil Catch Tank vel. separator oleju) na początku wystarczy zaślepić otwór w dolocie i wąż od odmy wsadzić np w plastikową butelkę. Zobaczysz w ten sposób czy z odmy nie wali Ci olej Oooo FU.CK i dopiero teraz sprawdziłem że Twój olej to półsyntetyk .... no to kolego najpierw zmień olej na syntetyk i najlepiej do turbodiesli, tak jak koledzy pisali .. osobiście polecam Motula ale przede wszystkim syntetyk ! Z mojego doświadczenia oleje silnikowe BP to śmietnik. Edytowane 7 Marca 2011 przez rogerm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach