Jump to content
ev0lution1

hamulce b1 zamienniki..szkrzynia biegów z b2 do b1

Recommended Posts

witam wszystkich.Dziadek trzema dla mnie Passata b1 .Stoi już 15 lat w garażu.Dzisiaj wziąłem się za pracę .ostatnio wziąłem obmiotłem go z kurzu posprzątałem zobaczyłem co w silniku ale jest do wymiany no ale dobra.Chyba od zastania tłoczki w przednich hamulcach nie wytrzymały i wszystkie zaciski się zapiekły.i tu brzmi moje pytanie czy ktoś już próbował z czegoś innego montować hamulce do b1 hatchback czy tylko ori??bo z golfa I jest co innego jeszcze cała kolumna zawieszenia do wymiany.

2 mam pytanie kiedyś ojciec miał paska b2 i zostawił mi po nim skrzynie biegów 5 biegową która była z 1.6D.Czy wszystko pasuje z wybieraniem biegów(mocowanie )do b1.Wiem ze powinienem sam zobaczyć ale nie wiem czy opłaca mi się odkopywać tą skrzynie.

 

Pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do hamulca, to możesz tłoczki same powymieniac, do tego nowe gumki i będzie chodzić jak nowe.

 

co do skrzyni to podejrzewam, ze koło zamachowe będzie inne...a reszta to nie wiem.

 

w sumie jak auto tyle lat stoi, to tam wszystko będzie do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że będzie milion rzeczy do zrobienia to ja wiem.Ale zaczynam od podstaw hamulce potem zawiecha i silnik.tłumik karoseria.

 

a jeżeli już by wchodził jakiś mały swap hamulców to już tylko trzeba całą kolumne zawiechy zmieniać czy coś można podpasować.

Jeżeli chodzi o te tłoczki to czy przypasują one on mk3.bo już od mk2 nie mam.

 

koło zamochowe nie będzie problemem tylko chce sie upewnić czy normalnie biegi bedą wchodzić.

 

zdjęcia ...dopiero za tydzień... jestem w trakcie sezonu zimowego i nie mam kiedy a do autka muszę dojechać te 10 km.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Jeśli chodzi o hamulce to nie ma najmniejszego problemu z regeneracją zacisków, ale jeśli nie bierzesz tego pod uwagę to warto poszukać zacisków od B1 właśnie. Oryginał to oryginał.

Kolega o nicku "ZbiF" z forum: http://www.vw-youngtimer.pl/forum/ - ma takie zaciski i myślę że z przyjemnością Ci je sprzeda. Gość naprawdę w porządku.

 

Jaki masz tam silniczek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ZbiF-a znam zacny człowiek z niego:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

na początku był 1.5 D .15 lat temu włożyli 1.6 D i po 5 dniach zajechali go i tak stał.Tydzień temu wyjąłem ten silnik a że kiedyś był golf I 3 lata temu to został po nim silnik 1.5D który dzisiaj przezbrajałem .zamiana vacuum pompy(poprzednia jest jeszcze z jakimś wężykiem), obudowy filtra oleju(oryginalna jest pod kątem bo musi wejść jeszcze mocowanie linki sprzęgła) , sprzęgło i urwana jedna śruba z docisku i rozwierciłem ją ładnie ale teraz nie wiem jak ją wykręcić żeby gwint był cały.podpowiedzcie mi tutaj jakim sposobem oczywiście koło zamachowe smok miska pompa olejowa.

 

Co do hamulców .Przewody hamulcowe na pewno będą mocno skorodowane po takim czasie i nie wiem czy wszystkich nie wymienić bo kurcze jakby nie patrzeć to mocniejsze depnięcie nogą i lekki straszek się może zrobić.

 

jak już złoże silnik to jeszcze dorzucę do tego skrzynie biegów z b2 ozn M3 5 biegów no i potem zawieszenie.

 

czy znacie jakiś środek dobry do olejów na silniku.chciałbym zrobić to trochę porządnie umyć żeby to miało ręce i nogi.

pozdrawiam

zdjęć nie udało mi się zrobić bo nie wyprowadziłem go na dwór a w garażu bez okien to ciężko zrobić jakieś fotki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przewody hamulcowe na pewno będą mocno skorodowane

 

One na ogół są dosyć odporne na korozję, co nie zmienia faktu że dobrze będzie wszystko wymienić.

 

skrzynie biegów z b2 ozn M3 5 biegów

 

3M ;)

 

Środek do mycia silników dostaniesz pewnie w każdym sklepie motoryzacyjnym, ewentualnie rolniczym. Ale jeśli masz silnik na wierzchu to wiadomo, benzyna, pędzelek, jakiś druciak, trochę wody i heja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

sprzęgło i urwana jedna śruba z docisku i rozwierciłem ją ładnie ale teraz nie wiem jak ją wykręcić żeby gwint był cały

 

Wykrętakiem :fajny

 

Tak to wyglada http://allegro.pl/wykretaki-wykretak-do-urwanych-srub-6cz-3-18-gw-i1495858076.html

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko z tym wykrętakiem uważaj, ja identycznym zestawem chciałem się pozbyć śruby od króćca wodnego. Z tej tabelki z tyłu mi wyszło, że powinienem to zrobić tym prawie najmniejszym, no i pech chciał, że śruba trzymała za mocno i się wziął i ukręcił. Potem miałem prawdziwy problem się tego pozbyć, bo cholerstwo twarde strasznie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia podeszła mi z Passata b2 1.8 do B1 1.3 trzeba troche sie narzeźbić ale warto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzynia podeszła mi z Passata b2 1.8 do B1 1.3 trzeba troche sie narzeźbić ale warto :D

:hmm Ciekaw jestem jak teraz jest z mocą silnika, ja jak założyłem skrzynkę z 1,8 do 1,6 to strasznie zesłabł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłuższe sa biegi i mniejsze spalanie za tym idzie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy