Jetta_GT Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) Tak sobie szukałem informacji na temat używania CB przez Niemców, głównie interesując się gdzie (na jakich częstotliwościach, kanałach) można ich usłyszeć nadających z mobila. Po lekturze paru stron okazuje się, że kanałem na którym "pracują" najczęściej kierowcy ciężarówek niemieckich jest 9 w AM (oczywiście w piątkach). Ten kanał jest też kanałem ratunkowym podobnie jak u nas. Według prawideł powinni używać 19, jak u nas. Ze względu na regulacje niemieckie mają też ograniczoną moc w AM do 1W. Przy poszukiwaniach natknąłem się też na ciekawą inicjatywę ostrzegania na paśmie CB przed robotami drogowymi. Tutaj jest artykuł w języku niemieckim. Dla niewładających krótkie streszczenie: Kraj związkowy Nadrenia Północna-Westwalia jest pierwszym w Niemczech, gdzie w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach wprowadzono ostrzeganie kierowców przez CB-Radio o utrudnieniach w ruchu. Komunikaty są nadawane w siedmiu językach. 233 nadajniki o zasięgu ok. 350 metrów zabudowano np. w słupkach, tablicach ostrzegawczych Ciekawe są też dane dotyczące używania CB-Radio przez kierowców ciężarówek (ogólna średnia to 75%) podział na narodowości: - 96% Polaków - 74% Holendrów - 65% Niemców Tylko 70% używa CB-Radia podczas jazdy. Poniżej artykułu znajdują się linki do dźwiękowych komunikatów PS. Na jednym z niemieckich for znalazłem zapytanie Polaka jeżdżącego u sąsiadów zawodowo, gdzie bardzo dziwi się, że taki tam spokój w eterze, a tyle "Brummifahrerów" jest. Jeśli ktoś ma doświadczenia w poruszonym temacie niech zabierze głos Edytowane 13 Lutego 2011 przez Jetta_GT Babol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2011 Przy poszukiwaniach natknąłem się też na ciekawą inicjatywę ostrzegania na paśmie CB przed robotami drogowymi. Artykuł do którego link dałeś jest z kwietnia ale faktycznie jest jak piszą.Dojeżdżając do utrudnienia na naszym "eksportowym" kanale 28 miła pani w języku polskim ostrzega ,że zbliżamy się do niebezpiecznego miejsca. Prawdą jest też ,że Niemcy są upośledzeni tym 1 Wattem a biegając z nudów po kanałach bardzo rzadko da się słyszeć konwersacje Niemców o dupie Maryni,tfu...o dupie Helgi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2011 Widziałem datę artykułu. Faktem jest, że inne landy też poszły w te ślady. Wielu dziwi się też, skąd u Polaków tyle anten (i to długich) na osobówkach, czy busach. Tłumaczenia są rożne, od głupkowatych (samochody są zdalnie sterowane przez tych umiejących jeździć) po bliższe prawdzie (korki, kontrole, objazdy). Niemcy piszą dość pragmatycznie, że to niski koszt wymiany informacji (żadnych opłat, abonamentów), możliwość rozmów w czasie zbiorowych wyjazdów. Zazdroszczą nam zorganizowania takiego systemu wzajemnego ostrzegania. Ponieważ nie słyszą, nie rozumieją rozmów tym samym nie mogą ocenić całokształtu "wzajemności" relacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2011 Taaaa - jak do Niemiec wjeżdżasz, to musisz się przełączyć na kanał 28. Tak samo w Holandii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leonisko Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2011 jak do Niemiec wjeżdżasz, to musisz się przełączyć na kanał 28 A to dlaczego? Co nas do tego zmusza, że musisz/my ? Ja zazwyczaj idę na EE lub AT Poza tym, ten nadajnik informujący o korkach, utrudnieniach itd. ma bardzo marny zasięg.Stacje bazowe w Niemczech, siedzą na #6 FM i oczywiście w piątkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chmarski Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2011 Czasami siedzą i u nas. Z sygnałem 9S... i brużdżą nam na kanale #7. Ech te uroki propagacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2011 Ja na jednym forum znalazłem żalącego się sąsiada z okolic Szczecina, że Polacy na pasmach go zagłuszają. Ciekawe jest to, że druga 40-stka w Niemczech jest zabroniona do używania w pobliżu granic (chyba z 40 km z bazy i 15 z mobila). Praca tam, w tym paśmie jest możliwa tylko po otrzymaniu zezwolenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2011 Dojeżdżając do utrudnienia na naszym "eksportowym" kanale 28 miła pani w języku polskim ostrzega ,że zbliżamy się do niebezpiecznego miejsca. Ja tam słyszę coś w rodzaju "polsko-niemieckiego" głosu kobiecego który krzyczy "uwaga niebezpieczne miejsce", ale nigdy nic niebezpiecznego nie zauważyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #9 Napisano 17 Lutego 2011 ale nigdy nic niebezpiecznego nie zauważyłem Bo za szybko jedziesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach