Skocz do zawartości
szkielu

wymiana oleju w automacie B3 silnik 2E

Rekomendowane odpowiedzi

mam skrzynię bez bagnetu tylko z korkiem jak sprawdzać poziom oleju

Grzesiu, tam na górze wątku umieściłem rysunek, który tłumaczy w jaki sposób sprawdzić stan oleju w Twojej skrzyni biegów.

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=46208&d=1298010967

chcę się zająć dyfrem bo jakoś głośno chodzi

Ja mam taką sporą strzykawę, zrobioną zdaje się z amortyzatorka od "malca". Możesz odsysać też mniejszą strzykawką - będzie tylko więcej "zabawy". Trzeba się dostać do nadajnika predkosciomierza. Jest on usytuowany na wierzchu skrzyni, z tyłu na mechanizmie różnicowym. Idzie do niego przewód i złacze, które należy rozpiąć. Cały nadajnik jest z plastiku, więc działaj ostrożnie, żeby nic nie połamać. Składa się z dwóch części: ośka z kołem zębatym zasprzęglajacym się z odpowiednim kołem w skrzyni i z impulsatorem do którego podłączone jest złącze. Całość jest ze sobą skręcona i wkrecona w skrzynię biegów. Żeby się do tego dobrać ja dorobiłem sobie specjalny klucz, był to zdaje sie płaski 27 obcięty na ~10cm długości. Tylko takim daje śię tam operować. Może to być też klucz fajkowy. Odkręcasz nadajnik predkosciomierza tuż przy samym korpusie skrzyni. Delikatnie, jak ruszysz kluczem na początku, to reszta powinna Ci się odkręcić palcami. Wyciagasz cały nadajnik - powinien mieć ze 20cm długości. Na dole trzpienia masz wałek zakończony kilkoma średnicami. Jest tam miarka poziomu oleju. Przeczytaj sobie to tu:http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=47147&d=1298979434

Olej stary ściągasz tą "szprycą" zaopatrzoną w wężyk długosci ~25cm. Wtykasz ten wężyk do dna i ściągasz dotąd, dopóki nie będzie szło powietrze. Później zalewasz nowy olej. Zalecam jak najgęstszy GL5 90/140, to dyfer, nic mu się nie stanie. Mieści sie tego ok 3/4 litra. Stan sprawdzasz wkrecając delikatnie palcami cały nadajnik. Jak nalejesz za mało - bedzie głośno, jak zalejesz za dużo-wychlapie odmą. Później możesz uszczelnić nadajnik jakimś silikonem, chociaż powinny być tam dwa oringi; między nadajnikiem i trzpieniem a drugi uszczelniajacy całość ze skrzynią.

Nadajnik pr?dko?ciomierza.jpg

asb.jpg

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Bardzo mi pomogło-w weekend się tym zajmę tylko muszę jakiś garaż z kanałem dorwać. Znajdę jaką dużą strzykawkę trochę wężyka i zobaczymy. Postaram się zrobić to sam bo jakiś mechanik krzyknął za robotę ok 250 PLN, więc trochę dużo.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Grzegorz Pokropek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam temat:

 

silnik 2e - skrzynia chyba APE - bez korka w misce - z miarka poziomu oleju.

po zdjeciu miski zlecialo okolo 2 litrow oleju - po wlaniu 2 litrow na miarce poziom w normie na nierozgrzanym silniku - na rozgrzanym niedobor wiec dolewka okolo 1 litr. Czy tak wlasnie ma byc? Dodatkowe pytanie: olej - czy Manol dextron 3H czerwony zda egzamin czy wymieniac na mobil lt71411 - chyba zółty , a moze valvoline ATF (dexron3H + norma lt71411) - czerwony ?

dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności