uszek Zgłoś #1 Napisano 6 Lutego 2011 Czym zastapic czujnik temperatury zewnetrznej. Na climatroniku pokazuje ciekawe wartosci czasem -10 czasem spada szybko o -28 albo w granicach 4 stopni trzyma. Przez to climatronic wariuje... Da sie zastapic ten czujnik jakims termistorem NTC. Siedze i szukam od poludnia i nie moge znalezc... Wyczytalem ze 1Kohm ale to do temp wewnetrznej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #2 Napisano 6 Lutego 2011 (edytowane) Czym zastapic czujnik temperatury zewnetrznej. Na climatroniku pokazuje ciekawe wartosci czasem -10 czasem spada szybko o -28 albo w granicach 4 stopni trzyma.Przez to climatronic wariuje... Da sie zastapic ten czujnik jakims termistorem NTC. Siedze i szukam od poludnia i nie moge znalezc... Wyczytalem ze 1Kohm ale to do temp wewnetrznej... Nie pamiętam dobrze wartości ale to chyba było właśnie 1k NTC tyle, że dwa połączone równolegle. Ja u siebie zrobiłem tak czujnik i w sumie nieźle się sprawuje, powyżej ok +5 stopni oszukuje tak +/- 1 stopień... Poniżej +5, troszkę więcej Edytowane 6 Lutego 2011 przez druidionin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #3 Napisano 6 Lutego 2011 http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-vw-audi-i1437305452.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #4 Napisano 6 Lutego 2011 http://allegro.pl/czujnik-temperatur...437305452.html Różne opinie o tych czujnikach słyszałem... Ale jeśli mają przekłamywać +/- 3-5 stopni, to lepiej zlutować dwa termistory... Koszt 3 zł a dokładność taka sama, a może i nawet lepsza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 6 Lutego 2011 Na climatroniku pokazuje ciekawe wartosci czasem -10 czasem spada szybko o -28 albo w granicach 4 stopni trzyma. Dobrze sprawdź wtyczkę na czujnik, takie rzeczy lubią si dziać gdy we wtyczce jest wilgoć i brud-zmienia się oporność i takie tam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SuVW_2006 Zgłoś #6 Napisano 7 Lutego 2011 Znajdź kolegę rabes -a na forum, on ostatnio dłubał w aucie, walcząc z tym czujnikiem i to zrobił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #7 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) Sprawdź najpierw przewody/kostki pomiędzy czujnikiem a climatronikiem, bo moze sie okazać , że pomimo wstawienia termisora o odpowiedniej oporności i tak bedzie pokazywać głupoty. Jeżeli już chcesz się bawić a nie wiesz jaki termisor kupić , to najpierw musisz kupić potencjometr najlepiej taki do 4kohm . Zapinasz potencjometr pod kostkę czujnika i kręcisz , aż uzyskasz naklimie 25st . Odpinasz potencjometr , miernik w łapkę i mierzysz oporność . Wartość , która Ci się pokaże , to jest wartość termisora , który musisz kupić. Pozdrawiam. P.S ktoś tam dawał dwa termisory NTC po 1kohm . Ja w sharanie założyłem cztery w szereg NTC po 1kohm , tylko , że ja zakładałem ,żeby mi pokazywał na liczniku temperaturę (zostawiłem go w środku i mam temp wewnętrzną ) Edytowane 7 Lutego 2011 przez kuban Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #8 Napisano 7 Lutego 2011 Byl urwany kabel... zasniedzialy i trzymal sie na jednej zylce.... wszystko zlutowane zaizolowane i gra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #9 Napisano 7 Lutego 2011 a tak przy okazji zapytam - czujniki mam dwa, jeden w zderzaku a drugi przy filtrze kabinowym - który za co odpowiada? mam klimatyzację manualną i MFA w liczniku jeśli to ma jakieś znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #10 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) w zderzaku = mfa ... co to ma być Problem z cytowaniem w google chrome Edytowane 7 Lutego 2011 przez Remek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 7 Lutego 2011 a tak przy okazji zapytam - czujniki mam dwa, jeden w zderzaku a drugi przy filtrze kabinowym - który za co odpowiada? mam klimatyzację manualną i MFA w liczniku jeśli to ma jakieś znaczenie. zderzak=temp zewfiltr = temp wew ---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 15:50 ---------- = ... co to ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 7 Lutego 2011 mam klimatyzację manualną i MFAZderzak to MFA, a przy wlocie do kabiny jest czujnik który nie pozwala włączyć klimy gdy jest zbyt niska temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #13 Napisano 1 Stycznia 2015 witam wszystkich w nowym roku, wszystkiego najlepszego;) mam pytanie, czy ma ktos moze numer takoego czujnika do b4? poniewaz glupieje mi temperatura na climatroniku spada do -51 i grzeje jak szalony;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 1 Stycznia 2015 na climatroniku spada do -51 To chyba ten w zderzaku, przeczyść wtyczkę od czujnika w zderzaku. Nie czasem max i min to -40=+40, podobnie jak na zegarach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #15 Napisano 2 Stycznia 2015 wyczysciłem styki przy kostce w zderzaku, założyłem ten stary czujnik który myslałem ze jest zepsuty, wcześniej jak byłon założony pokazywało -51, teraz pokazuje normalną temperaturę która faktycznie jest na zewnątrz, z tym że gdy suszarką ogrzewałem ten czujnik to temperatura się nie zmieniła.. tak jakby czerpał on informację z innego czujnika. Jak to wszystko jest połączone? może ten w zderzaku być uszkodzony a odczyt bierze z innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach