jaaano Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2011 (edytowane) Mam problem z hamulcami,pacjent to passat b4 96r,AFN,cztery tarcze+ABS,objawy można podzielić na dwie grupy-te które pojawiły się jednorazowo i te które są stale.Pierwsze to np. po nocnym postoju odpalam auto wycofuje z parkingu wciskam hamulec pedał sztywny wysoko, brak hamowania lub znikome,hamowanie z większej prędkości około 140 pedał wpada w podłoge,siła hamowania nie powoduje uruchomienia abs-u,brak możliwości zablokowania kół,podpompowanie pedałem nic nie zmienia,hamowanie na oblodzonej drodze z górki prędkość minimalna odrazu pracuje abs-charakterystyczne tarpanie hamulców i pedała poczym pedał wpada w podłoge brak hamowania i objawy które są stale-prędkość np.90 i hamuje powoli-umiarkowana siła wciskania pedału przez jakieś 3-4 sekundy-spowalnianie auta normalne,prawidłowe dociskam pedał do końca moge zatrzymać auto-do tej pory wszystko ok ale wystarczy że popuszcze troche pedał jak wciskam za pierwszym razem i pedał idzie w góre coraz sztywniejszy i coraz mniejsza siła hamowania,jeśli zrobie tak ze 3-4 razy czyli troche popuszczam i dociskam to na koniec jade wogóle bez hamulców-pedał wysoko twardy.Żeby zahamować musze puścić pedał i od nowa zacząć hamować na raz czyli jedno wciśnięcie aż do zatrzymania lub całkowitego puszczenia pedału.Lampka abs-u nie świeci i brak błędu sprawdzone vagiem,płynu nie ubywa wogóle.Część objawów wskazuje na pompe hamulcową a część na serwo,więc o co tu k...a kaman bo strach jeżdzić kiedy ma sie hamulec jednorazowy Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 29 Stycznia 2011 Zaleciłbym najpierw odpowietrzyć wszystkie 4 kółka, choć szczerze w to wątpię, ale spróbować trzeba. Raczej coś tu z pompą jest nie halo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2011 sprawdź też szczelność układu podciśnienia i vacum pompe czy odpowiednio ciągnie i czy płyn ci nie ubywa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2011 Jaka wartość podciśnienia powinna być na wyjściu z vacu pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz32x Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2011 jak winna by była vacum pompa to hamulec byłby twardy , u ciebie brałbym się za pompe a póżniej po kolei odpowietrzyć wszystkie koła musi działać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #6 Napisano 30 Stycznia 2011 (edytowane) Pisałem o twardym pedale:dupablada a gdzie w b4 jest akumulator podciśnienia? Edytowane 30 Stycznia 2011 przez jaaano Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2011 niestety jakie podciśnienie to nie wiem ale być może za wolno Ci wytwaza dlatego po odpaleniu lub kilku depnięciach jest twardy bo nie nadąża widziałem kiedyś info że chyba nie mniej niż -0.7 czy powinno być -0.7 ale tu nie mam pewności niech ktoś inny się wypowie jak ma taką wiedzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #8 Napisano 1 Marca 2011 No a gdzie ten zbiornik-akumulator podciśnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fikolek Zgłoś #9 Napisano 1 Marca 2011 (edytowane) podciśnienie mierzone na pompie chyba -1bar (min-0,7bar) ale głowy nie dam Edytowane 1 Marca 2011 przez fikolek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #10 Napisano 1 Marca 2011 Ok ,jutro sprawdzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vioorek Zgłoś #11 Napisano 1 Marca 2011 jestem tydzień po regeneracji vacu pompy i wymiany servo. co prawda silniki różne ale zasada działania pomp ta sama. miałem podobną sytuacje i oddałem ją kolegom magikom którzy ją naprawili choć jest ona nierozbieralna. sprawdz jeszcze czy nie masz oleju w przewodzie łączacym vacu z servo. jesli nie ma to sprawdz podciśnienie, a jeśli jest to juz wyższa szkoła jazdy. napisz co posprawdzałeś i co widziałes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiliza Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2011 WITAM podłącze się pod temat jestem nowy, otóż mam B4 1996 3AZT......, jak go kupiłem nie miał ABS,oraz wylutowana lampkaABS, hamulce na stacji diagnostycznej dobre, ale nie pokoi mnie to że gdy trzymam wciśnięty pedał hamulca to powolutku opada prawie do podłogi. Wymieniłem uszczelki w pompie, niby pedał zchodzi w dól wolniej ale dalej opada, płyn nie wycieka nigdzie. Na VAG pokazał błąd tylnego prawego czujnika, coś tam jeszcze i błąd 01276. Blędy udało się skasować oprócz 01276, wlutowałem lampkę ABS, sprawdziłem połaczenia na sterowniku, sprawdziłem pompe na krótko-chodzi, dziś będę chciał zobaczyć te bezpieczniki gdzieś tam w głebi na podszybiu, acha jak pompa popracowała przez chwilke na krótko to pedał zrobił się wysoki i przez chwilę nie opadał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2011 NO to teraz i ja się podłącze...Mamusia mi ujeżdżała Paszczaka,wsiadam po jakimś czasie a tu brak hamowania,tzn hamował,ale pedał prawei wycisnąłem przed zderzak .Maska do góry,szybki rzut oka,brak płynu w zbiorniczku.But na stacje paliw,płyn kupiony,dolane i....hamulce są jak były...Brak widocznych wycieków (pokulałem się pod autem i wogóle),zaznaczam ,że hamulec wrócił po dolaniu płynu bez odpowietrzania (!)...Do dziś to dla mnie zagadka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2011 NO to teraz i ja się podłącze...Mamusia mi ujeżdżała Paszczaka,wsiadam po jakimś czasie a tu brak hamowania,tzn hamował,ale pedał prawei wycisnąłem przed zderzak .Maska do góry,szybki rzut oka,brak płynu w zbiorniczku.But na stacje paliw,płyn kupiony,dolane i....hamulce są jak były...Brak widocznych wycieków (pokulałem się pod autem i wogóle),zaznaczam ,że hamulec wrócił po dolaniu płynu bez odpowietrzania (!)...Do dziś to dla mnie zagadka... a węże do serwa i VACUM są ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2011 a węże do serwa i VACUM są ok To sprawdzę...ale jakoś teraz mi nie ubywa płynu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiliza Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2011 no i niestety za skrzynką z bezpiecznikami, którą wyjąłem są tylko 3 bezpieczniki tzn 2 szt 30A i 1 szt 80A do tej 80 dochodzą dwa grube przewody (czerwony i biało czerwony), wszystkie bezpieczniki dobre, czujnik lewy tył niestety pokazuje przerwę-oporność więcej jak 20MOhm, tylko ten opadający pedał mnie martwi, co może być? POMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2011 no i niestety za skrzynką z bezpiecznikami, którą wyjąłem są tylko 3 bezpieczniki tzn 2 szt 30A i 1 szt 80A do tej 80 dochodzą dwa grube przewody (czerwony i biało czerwony), wszystkie bezpieczniki dobre, czujnik lewy tył niestety pokazuje przerwę-oporność więcej jak 20MOhm, tylko ten opadający pedał mnie martwi, co może być? POMOCY opadający pedał sugeruje nieszczelność w układzie podciśnienia i serwie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiliza Zgłoś #18 Napisano 22 Marca 2011 ale jak to się ma do nieszczelności serwa, jeżeli przy wyjmowaniu pompy z serwa celem wymiany w niej tłoczków(myślałem że to jej sprawka), słychać było zasysanie powietrza w miejscu gdzie pompa łączy się z serwem. ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 20:25 ---------- Rafal, Wie Pan jutro zrobię próbę z pompą hamulcową, tzn odkręcę przewody hamulcowe od pompy zaślepię te wyjścia i wcisnę pedał hamulca (oczywiście pompę zleję płynem), jak będzie siadał jak do tej pory to znaczy wymiana tłoczków i uszczelek nic nie dała po prostu cylinder wyrobiony i pompa przelewa. Dobrze rozumuję, chyba nic się nie uszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 22 Marca 2011 ale jak to się ma do nieszczelności serwa, jeżeli przy wyjmowaniu pompy z serwa celem wymiany w niej tłoczków(myślałem że to jej sprawka), słychać było zasysanie powietrza w miejscu gdzie pompa łączy się z serwem. ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 20:25 ---------- Rafal, Wie Pan jutro zrobię próbę z pompą hamulcową, tzn odkręcę przewody hamulcowe od pompy zaślepię te wyjścia i wcisnę pedał hamulca (oczywiście pompę zleję płynem), jak będzie siadał jak do tej pory to znaczy wymiana tłoczków i uszczelek nic nie dała po prostu cylinder wyrobiony i pompa przelewa. Dobrze rozumuję, chyba nic się nie uszkodzi. a czy uszczelniłeś miejsce między pompą a serwem bo możliwe ze tam ucieka powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiliza Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2011 zmieniłem uszczelkę na korpusie pompy na nową była w zestawie, ale innych uszczelnień nie robiłem w serwie jest gumowy uszczelniacz, niby nie słuchać uchodzącego powietrza, ale czym to uszczelnić (jakie uszczelki czy coś podobnego), jutro po południu chcę w to się pobawić, a i jeszcze jedno czy jest możliwość na czas tylko prób czymś zastąpić uszkodzony czujnik ABS, tak aby VAG tego nie wykrył, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach