Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1990

    Wczoraj założyłem pompę 11mm z reni 988 ( fala de 110, przeróbka obudowy i zmiana wtyczki ) + 216stki do swojego ala AFN'a. Po odpaleniu auta oraz ustawieniu kąta wtrysku do poprawy miałem dawkę. Standardowo tak jak pompa przyszła po zamontowaniu do auta miałem na serii kompie 2.6mg/s auto strasznie dymiło niespaloną ropą. Metodą prób i błędów ustawiłem na na 8mg/s i jest ok. Wrażenia z jazdy... jest lepiej. Zniknęło mi takie dziwne klekotanie wtrysków ( moja 10mm była jakaś trefna ) jakie było na 10mm oraz nie jest tak czuły na gaz ( wcześniej mnie to wnerwiało szczególnie jadąc w korku ). Mogę napisać, że operacja się udała i pacjent przeżył.

    Edytowane przez marcinas1983

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996

    Witam. Składam pompę 11mm kupiłem ori ahh i teraz wszystko chcę przełożyć w korpus AFN. Pierwsza sprawa to czy sprężyny mogę zastosować z 1z ponieważ strzelona była jedna? Druga rzecz jaki wpływ ma ta mała podkładka pod tłokiem na pracę pompy? Po przełożeniu bebechów z 107j do korpusu afn tłok jest ciut niżej w głowiczce..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Witam, sprężyny z 1Z są niższe niż z AFNa, ale czy takie same jak w AHH, to nie wiem ?

    Ori sprężyny z AHH dostaniesz w Intercarsie. Nie umiem teraz znaleźć tego nr. Jednak tu w tym temacie sagon gdzieś go podawał.

    Ta podkładka to podsadzenie, im cieńsza tym pompa wydajniejsza, ale przesadzić też nie wolno. Taka optymalna wartość to 2,2mm.

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1998

    Panowie,

    Niestety, ale pompa u mnie w aucie (1.9tdi AHU) wymaga uszczelnienia. Z racji konieczności demontażu, chciałbym przygotować ją na wtryski 0.216. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakie potrzebne będą części do przeróbki na 11mm? Auto z przeznaczeniem do codziennej jazdy. Pompa jaka siedzi w aucie, widoczna na zdjeciu.

    Pozdrawiam,

    IMG_20181215_201732.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Witam, kup sobie https://allegro.pl/megane-i-1-9-dti-f9t-pompa-wtryskowa-0460414988-i7723096574.html

    przełóż tłokorozdzielacz, tming i nastawnik bądź całą pompę zamontuj i będzie pan zadowolony. :ok

    Pozdrawiam.

    • Like 1

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1998

    @misaki.pl24 Tak jak kolega wyżej mówi, poszukaj pompy w dobrej kasie (kupiłem swoją za 150zł) i jeździ :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 72KM (1F)
    Rok prod: 1990

    panowie temat rzeka przeczytalem multum postow i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.otoz opisze moja sytuacje 

    Dorwalem pompe z reno a nawet dwie o nr koncowych ....414 988 i ....414 983

    Wymontowalem swoja stara pompe zdjalem zgodnie z procedura zostawilem ori fale de110 reszte przelozylem z 988 caly tyl.no to proba odalenia i co i nic,proby trwaly kilka dni czasami zlapal ale wchodzil na 3500rpm i stal,dawke nastawnikiem zmnieszalem zwiekszalem i dalej nici.wiec newry mi puscily.

    Wyjalem tlokorozdzielacz z 983 przelozylem caly tyl szczesliwy no na tym juz zapali noi zdziwienie bo robi sie to samo.

    W pewnym momencie przelozylem tez timing z pompy 988 ale i to nie pomoglo

    Teraz jest mi ktos powiedziec o co chodzi???? Fala zalozona prawidlowo sprawdzalem to chyba 10000000 razy

    Testowalem na roznych nastawnikach 

    -Hdk192

    -Hdk196

    -Hdk243

    -Hdk253

    Co zauwazylem na vagu gdy chodzil na wolnych obrotach jak zlapal nie pokazywal wogole dawki,przy odpalanaiu czyli kreceniu 50mg

    Nastawniki ustawione na 0,740-0760v 

    Po dwoch tygodniach walki opadly mi rece,skonczyl sie urlop i trza wracac za chlebkiem.

    Dodam fakt taki ze korpus jest z pompy,rolki,i fala de110 reszta czyli tyl szedl z 983 i 988 i czy jest ktos w stanie mi powiedziec co zle robie???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TSI 280KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Przerabiałem wiele razy te tematy.

    Wygląda na pierwszy rzut oka, że nie wsadziles prawidłowo kulki nastawnika w przesowke tłoka. Nie możesz przez to ustawić dawki.

    Kolejna sprawa czy przed zdjęciem nastawnika zaznaczyłeś jego położenie względem korpusu?

    Niewielkie przesunięcie i nie odpalisz. Podczas kręcenia rozrusznikiem patrz jaka dawka jest na vagu w kanale 001 jak za mała to przesuń nastawnik w stronę glowiczki. Taka metodą da się uruchomić auto.

    Ostatnia rzecz to wykręć zawór ciśnienia wstepnego i sprawdź czy nie wypadł tłoczek i nie zatkał kanału doprowadzającego paliwo.

    Pomijam ustawienie fali bo to już podobno sprawdziłeś.

    Czy podkładka pomiędzy falą a tłokiem jest na miejscu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Witam, dokładnie, jak kolega wyżej pisze.

    Sam miałem taki problem, że zamontowałem za mały o-ring na zaworek N108. Samochód odpalał, ale tylko do 3500obr/min i dalej nic kupa dymu i nierówna praca.

    Innym razem właśnie miałem za małą dawkę lub za późny kąt wtrysku.

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 72KM (1F)
    Rok prod: 1990

    ok czyli cos juz wiem,dawka na vagu podczas krecenia wyskakuje 48-50mg.

    napiecie nastawnika na zaplonie 0,740-0,780v 

    fala zalozona bolcem do klina,czyli bolec w fali idzie rowno z klinem walka pompy.

    nastawnik zalozylem na starych sladach,wiec dawka moze sie troche rozjechala,nastawnik ustawialem w roznych pozycjach i nic czasami zlapal ale robi sie efekt rozbiegania silnika,jak zmniejszylem delikatnie dawke zas paliwo na wtryski nie szlo.

    trafic trzpieniem w pierwcionek na 100% upewnialem sie kilka

    chyba nie mozliwe aby dwie glowiczki byly szrot.

    co zauwazylem ze w glowiczkach 983 i 988 nie ma jedego otworu pod tlokiem gdzie w ori 10 otwor jest pod tlokiem tez mnie to zbilo z tropu.

    kat ustawiony na starym sladzie nie zagadal wiec pozniej ustawilem pompe na najbardziej opozniony i regulowalem przyspieszajac go az braklo regulacji.wiec opadly mi rece i postanowielm zapytac was o taki przypadek.

    oringi uszczelki wymienilem w calej pompie wraz z podkladkami pod nurnikami. moze jednak ten oring??? 

    Edytowane przez lisek666
    nie dodalem.informacji

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 72KM (1F)
    Rok prod: 1990

    podkladka miedzy tlok a fala jest wssystkie podkladki mialem jednej grubosci,sprezyny zalozone 37mm na tloczku nie mq zadnych rys wyczowalnych nawet pod igla.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TSI 280KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Skoro nie możesz ustawić prawidłowo kąta wtrysku to musisz sprawdzić rozrząd. W bloku 000 podczas odpalania jaką masz wartość w polu 2?

    Jak wyjmowales fale czy aby nie kreciles wałkiem pompy od strony rozrządu? Obrócenie jej o 180stopni spowoduje to że nie odpalisz.

    1. Wartość kąta wtrysku

    2. Dawka paliwa

    3. Zawór pompy wstępnej

    4. Zawór odcinajacy paliwo na glowiczce

    5. Odpowietrzyć przed wtryskami

    I jazda!

    To podstawa aby odpalił.

    Napięcie nie ma znaczenia bo nastawnika nie rozkrecales.

    Vag wywala jakieś błędy?

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 72KM (1F)
    Rok prod: 1990

    vag wywywla mi blad jednie przeplywki bo odpieta,raz mi wywalil blad n146 ale usunal sie i nie powrocil a dotyczyl on 

    01268 - quantity adjuster (n146)18-10 limit upper 

    01268-quanitity adjuster (n146) 19-10 lover limit 

    w grupie 000 drugie okno wartosc wynosi 38 

    z zaworem pompy wstepnej nic nie ruszalem.

    walkiem nie obrocielem,a rozrzad zlozony na blokady czyli walek zablokowany,krzywki na 1 cylindrze do gory,pompa bolec wsadzony w kolo pompy i wchodzacy w blok,kolo zamachowe znaki zgrywaja sie.sprawdzalem kilka razy.

    zawor sprawny podmienialem z innych pomp.

    podczas krecenia pzewody popuszczone i co zauwazylem ze jal zwieksze dawke paliwo dosyc dobrze tryska z przewodow,ale gdy zlapie kupa dymu,nie rowna praca w ponizej 1000rpm a potem obroty ida w gore i nie staja,a gdy minimalnie zmniejsze dawke juz paliwo nie leci na wtryski.

    ok czyli zrobie tak jak mowisz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TSI 280KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Kat wtrysku za niski, podczas odpalania działa timming w pompie i wyprzedza go. Celuj kątem w okolice 80-100 później jak już się rozgrzeje skorugujesz na 55 ale w BS.

    Nastawnik przesuwaj o ułamki milimetra pukając w niego trzonkiem młotka, najle8w 2 osoby. Doprowadź aby silnik się uruchomił a druga osoba stoi nad nastawnikiem z młotkiem. Śruby popuścić ok 60stopni obrotu to wystarczy aby była szcelno8 i możliwość przesunięcia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności