skalim1 Zgłoś #1961 Napisano 29 Grudnia 2015 Konkretniej ustawie sobie na ok 50, czasem skoczy do 60 czy 70 i oscyliluje wokol tych wartosci. Pali strasznie ciezko. Jak ustawie rozrzad na znaki, kąt pokazuje ok 250 i pali od strzala. Rozjezrzdza sie kat dynamiczny. W czym moze byc przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1962 Napisano 3 Stycznia 2016 Moze wina lezy w pompie wtryskowej, u mnie znowu zaczynaja sie problemy z paleniem jutro albo pojutrze podepne vaga i zobacze jaki kat jest obecnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 19 Zgłoś #1963 Napisano 3 Stycznia 2016 siemka, takie pytanie próbował ktoś zmienić tłoko rozdzielacz 11 mm na ten z kia 2.9 tdi ? ja sie odważyłem bo miałem podjechanny tłoko-rozdzielacz od renault. mianowicie mam 2 pompy ten z tłokiem od renault dałem do regeneracji (500zł), a w między czasie złożyłem sobie 2 pompę na tłoku z kia, po montażu pompy z tłokiem z kia auto odrzyło,( ta z tłokiem z renault była podjechana) na dawce 5 mg zaczęło mi sie ślizgacz sprzęgło , wymieniłem na nowe z sztywnym kołem i tak sie ślizgało... byłem zdziwiony ,ale autojechało jak szalone. po powrocie pompy z regeneracji i zamontowaniu, wielkie rozczarowanie bo na dawce 4 mg nawet w połowie nie jedzie jak na tłoku z kia( nawet sprzęgło nie usliznie. pytanie czy mogli cos spiepszyc przy regeneracji czy tłok z kia jest wydajniejszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1964 Napisano 4 Stycznia 2016 Porownywales obydwa tloki ? Glebokosc rowkow itp itd ? Ten z kia jest 11mm czy moze 12mm ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 19 Zgłoś #1965 Napisano 4 Stycznia 2016 ten z kia jest 11,2 dokłanie ,tłoki różnią sie kolosalnie wszystkim rowkami otworkami itd ... a robotę robi 2 razy lepsza jak zregenerowany tłoko-rozdzielacz z reni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1966 Napisano 4 Stycznia 2016 Juz teraz wiesz dlaczego jest taka kolosalna roznica miedzy renia a kia. Sagon pare postow wczesniej wspomnial jak robili mocna 12 gdzie rowki w standardowej byly glebsze niz te w nowej 12tce po customowej przerobce przez firme i jakiego strzala auto mialo pozniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 19 Zgłoś #1967 Napisano 5 Stycznia 2016 czyli kia ma wydajniejsza jednak sekcje? to dobrze bo juz myślałem ze cos zje... chyba złrze sobie 2 taka na tłoko-rozdzielaczu z kia i Będe testował.bo tamta sprzedałem kuzynowi myślac ze moja po regeneracji będzie lepsza(kuzyn jeźdź i na seryjnym sofcie nieźle to sie spisuje) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1968 Napisano 6 Stycznia 2016 Na to wychodzi, stycznosci z takim zestawem nie mialem ale skoro mowisz ze sprzeglo slizgalo to moment musial byc spory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 19 Zgłoś #1969 Napisano 6 Stycznia 2016 sprzęgło ślizgało sie na 4,5 biegu a na 3 sie poślizgiwało, w zakresie obrotów od 2 -3 tys obrotów, zauważyłem tez ze teraz na pompie reni ma takie odejście na 2 biegu jak wcześniej na 3 !!! tyle ze na pompie reni miej pali bo tam przy pełnym bucie z 8 l palił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1970 Napisano 6 Stycznia 2016 No to sekcja kozak ci powiem Orientuje sie ktos moze ile mozna w AFNie dac maksymalna dawke na sztywnym kole ? od 1200obr ? Czy raczej ruszac dopiero od 1400obr ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 19 Zgłoś #1971 Napisano 6 Stycznia 2016 http://forum.vw-passat.pl/threads/96185-Zmiana-t%C5%82okorozdzielacza-10-gt-11mm/page91 znalazłem foto tłoczka kia na forum i porównanie do reni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopenn Zgłoś #1972 Napisano 6 Stycznia 2016 Wiecie co mówicie sobie co chcecie, ale nie podoba mi się praca silnika na tłokorozdzielaczu 988. W swoim aucie od razu odrzucę wasze wszelkie podejrzenia co do sprawności pompy czy silnika bo wszystko mam nowe, wtryski (210) lądowały nawet w moim pasacie i chodzą pięknie. Po prostu na tym tłokorozdzielaczu jest głośno i twardo, nawet spore opóźnienie kąta w stosunku do wartości fabrycznych na tdigraphie nie poprawia sytuacji. Silnik po prostu na tym tłokorozdzielaczu chodzi brzydko, bardzo podobnie jak mój TD po zastosowaniu tłokorozdzielacza od TDI. Jakby końcówki nie wyrabiały.... Przez moment myślałem że 210 to nie jest dobre połączenie z tym tłokorozdzielaczem i może dlatego, kiedy kolega zwrócił mi uwage że AHH chodzi na końcówkach 185 czyli jeszcze mniejszych, mimo 11mm. Poprawianie programu tez odpada skoro brutalne cofanie kąta nawet dla próby nie pomaga. Powiem wam, chętnie, jeśli ktoś chce ten cudowny tłokorozdzielacz 988 zamienić na ori AHH to chętnie się wymienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1973 Napisano 6 Stycznia 2016 Co do tej 12tki,to tam brakowało wzdłużnego kanału stabilizacji dawki,były dużo płytsze frezy na czole i stabilizacje pod pierścieniem były mniejsze.Tłok z kia ma takie same przelewowe,dodatkowo dużo dłuższy kanał roździelający,więc z automatu już traci na dawce. tłoki różnią sie kolosalnie wszystkim rowkami otworkami itd W odniesieniu do tej mocnej 12tki,mając zupełnie "inne rowki" niż tłok z reni,już z automatu teoretycznie jest słabszy. ten z kia jest 11,2 dokłanie Jeżeli to prawda,to tylko i wyłącznie dzięki temu jest lepszy.Gdybyś miał taki w rękach,to proszę zmierz dokładnie jego średnicę. Sama budowa nie kładzie na łopatki,ale owa średnica już tak.Podobnie jest z pierwszą lepszą 12tką z głębokimi frezami na czole,wzdłużną stabilizacją(taką samą ma tłok z pompy 107j) i szerszymi przelewowymi,czyli wszystko mówiąc krótko do d..y,ale średnicą/dawką,nawet zarżnięty kładzie na łopatki każdy nowiutki tłok z reni. To nawet stara pompa z kia będzie lała więcej,niż każda 11tka/nówka. Czekam tylko na pomiar tłoka z kia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 19 Zgłoś #1974 Napisano 6 Stycznia 2016 no dostane go w swoje ręce to na pewno foty porobię i pomierz wszystko dokładnie . zadziwiła mnie ta reakcja mojego silniczka na ten tłoko-rozdzielacz z kia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2004 Zgłoś #1975 Napisano 6 Stycznia 2016 kto gdzie i za ile przerobi mi pompę wtryskową z passata b5 110km. na 11mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1976 Napisano 6 Stycznia 2016 Wiecie co mówicie sobie co chcecie, ale nie podoba mi się praca silnika na tłokorozdzielaczu 988. W swoim aucie od razu odrzucę wasze wszelkie podejrzenia co do sprawności pompy czy silnika bo wszystko mam nowe, wtryski (210) lądowały nawet w moim pasacie i chodzą pięknie. Po prostu na tym tłokorozdzielaczu jest głośno i twardo, nawet spore opóźnienie kąta w stosunku do wartości fabrycznych na tdigraphie nie poprawia sytuacji. Silnik po prostu na tym tłokorozdzielaczu chodzi brzydko, bardzo podobnie jak mój TD po zastosowaniu tłokorozdzielacza od TDI. Jakby końcówki nie wyrabiały.... Przez moment myślałem że 210 to nie jest dobre połączenie z tym tłokorozdzielaczem i może dlatego, kiedy kolega zwrócił mi uwage że AHH chodzi na końcówkach 185 czyli jeszcze mniejszych, mimo 11mm. Poprawianie programu tez odpada skoro brutalne cofanie kąta nawet dla próby nie pomaga. Powiem wam, chętnie, jeśli ktoś chce ten cudowny tłokorozdzielacz 988 zamienić na ori AHH to chętnie się wymienie. Miałem różne u siebie zamontowane wraz z ori Ahh. Uważam, że głowice z Reno są ciut lepsze. Bynajmniej u mnie tak było, niezależnie od wtryskow, mapy, wałka rozrządu, itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopenn Zgłoś #1977 Napisano 6 Stycznia 2016 Banchee ale co było? było również głośno? Ja nie przeczę żegłowice reni mogą być wydajniejsze, ale do moich potrzeb pewnie wystarczy AHH, oby chodził normalnie. Moge nagrać filmy jak chodzi 1z mój fabryczny a jak chodzi drugi silnik również fabryczny tylko z tłokorozdzielaczem z reno... dźwięk silnika cholernie drażni... Misiek19, ale twoje obserwacje co do tego który tłokorozdzielacz jest mocniejszy są w ogóle niezasadne, mówisz że na KIA na 4gram darłeś, a na reno nie... a sprawdziłeś czy otwory przelewowe są w tym samym miejscu na dwóch tłokorozdzielaczach? Walenie w nastawnik nic nie daje jeśli nie skorygujesz sobie voltów, a wydajność to najlepiej bujać na stole probierczym wysterowując ten sam nastawnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1978 Napisano 6 Stycznia 2016 kolega zwrócił mi uwage że AHH chodzi na końcówkach 185 czyli jeszcze mniejszych, mimo 11mm. Tam są bodajże +-0.170.Wiesz już teraz dlaczego tłok od tej pompy 987 jest,jak ja to określam,fabrycznie wykastrowany.Są malutkie dysze,a dość wydajny tłok/11mm.Podobnie wykastrowane są niemal wszystkie 12tki,a to dlatego,żeby nie było tego,co na tym nowym miał nasz kolega Tomek.Gdyby tłok od tej ahh był mocny(nie miał wzdłużnej stabilizacji,nie miał grubszej obsady pierścienia dozatora),to na tych imitacjach seryjnych dysz byłby nie lada problem z szarpaniem silnika na niskich rpm. Ori tłok od pompy z 1z't też jest w stosunku do pozostałych 10tek z rodziny tdi "wykastrowany",stąd inna praca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopenn Zgłoś #1979 Napisano 6 Stycznia 2016 (edytowane) czekaj co ty nazywasz wzdłużną stabilizacją, rozumuję to tak że pierścień dozatora w tłoczku ahh ma większą średnice wewnętrzną niż ten z reno? ale to chyba lepiej.. z tego co widzę z tego profilu tłoczkowi ahh (prawy/reno lewy) http://www.fotosik.pl/zdjecie/591c4a14dbefdc69 brakuje fazki pod tymi otworkami zasilającymi na górze, i kanaliki zasilające są trochę krótsze.. nie wiem jak średnica wewnętrzna całego otworu przelotowego i ile ropy się tam mieści... otwór wyjśćiowy na nurnik na ahh ma większe wybranie, więc z tego co rozumiem następuje tam większa "dekompresja" ropy i leci mniejsze ciśnienie na wtrysk... czy mniejsza dawka... tego nie wiem, nie są aż to takie różnice.. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez szopenn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1980 Napisano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Tak,ten po prawej jest od ahh.To jest wzdłużna stabilizacja,występuje we wszystkich 12tkach i w 11tce od ahh,widziałęm też takie w tłokach od rovera 414 992.Ten wzdłużny u góry,to własnie dodatkowa stabilizacja.Ma ona za zadanie zmniejszenie dawki tłoczonego paliwa. rozumuję to tak że pierścień dozatora w tłoczku ahh ma większą średnice wewnętrzną niż ten z reno? ale to chyba lepiej.. Właśnie nie.Im więcej tych "kraterów"w każdym tłoku,tym więcej potrzebne jest paliwa na ich wypełnienie,a to wpływa ujemnie na dawkę.Tłok od ahh ma aż 13mm pod pierścieniem dozatora(tłoki z renat i nasze 10tki mają po 12mm),więc z automatu w kanale poprzecznym zmieści się więcej paliwa:wkurzony,czyli mniej poleci na wtryski. Tłok od ahh na też większy kanał roździelający,konkretnie to dłuższy,też niedobrze. Generalnie najmocniejsze konstrukcyjnie są tłoki w 10tkach od tdi(poza tymi od 1z/ahu),ale z racji tego,że to 10tki,to szału nima.Na szczęście rania ma takie same w swoich pompach,ale już 11tki.Jedynie 414 993 ma fabrycznie słabszy tłok,dłuższy kanał roździelający i szerokie stabilizacje pod pierścieniem.Powiem ci,że samo usytuowanie kanału roździelającego,też ma duże znaczenie. Tłok od reni 993 Te wąskie frezowania po obwodzie mają za zadnie nagromadzenie paliwa,które później smaruje tuleją i tłok. Edytowane 7 Stycznia 2016 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach