Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Niech kombinuje,może będzie pierwszym,któremu się taka sztuka udała.

Ja 3mam kciuki.

Również trzymam kciuki za kolege. :-)

A tak swoja droga dokonał ktoś osobiście przeróbki pompy i jest chetny z Wielkopolski? Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupić te sprężyny?

Jaką podkłądkę dać do tego tłoczka? Co się stanie, jeśli bym zeszlifował na magnesówce tą podkładkę poniżej wymiarów, o których mowa w temacie (czyli poniżej 2mm?)?

Zamiary mam takie, żeby podnieść moc i moment tą głowiczką, ale zrobić to tak, aby spalanie spadło...

Da się? Można jakoś to uzyskać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sprężyn widziałem na allegro, tylko nie pamiętam czy były to ori Boscha, czy zamienniki. Wiem że wysokość ta sama - dedykowane do 1Z/AHU.

 

Co do podkładki to nic nie da. Skok tłoka i tak nie będzie większy niż skok fali, te wszystkie kłótnie na forum golfa itd. nie mają sensu, skok tłoka przy podkładce 1mm czy 3mm będzie ten sam, bo jest uzależniony w 100% od skoku fali ! Jak zmienimy fale na wyższą wtedy skok się zwiększy, ale trzeba będzie zmniejszyć podsadzenie, żeby tłok nie spotkał się z "końcem" tulejki w głowicy.

 

Co do zmniejszenia wysokości podsadzenia to podam najprostszy przykład: stoimy na podłodze, skaczemy i doskoczyliśmy do X wysokości. Teraz wejdźmy na krzesło (nasze podsadzenie), skoczmy ponownie, a doskoczymy do wysokości równej X+"podsadzenie" (czyli w naszym przypadku wysokość krzesła), ale zauważmy, że nasza początkowa wysokość wynosiła już "krzesło", więc znowu skoczyliśmy w górę o wysokość X (tyle samo co z podłogi). Wydawało by się więc, że nasz zakres jest dużo większy, a w rzeczywistości jest taki sam.

 

Inaczej wygląda sprawa co do fali. Przyjmijmy, że fala to nasze ręce. Gdybyśmy mieli dłuższe ręce nasz zakres wydłużyłby się zarówno z podłogi jak i z krzesła. Tak jest również w przypadku tłoka. Ale przy wyższej fali musimy odpowiednio dobrać podsadzenie, a dlaczego ?

 

Powiedzmy, że skaczemy w pokoju o wysokości 2.5m (bez wyciągniętych rąk). Nasz zasięg to 2.3m (teoretycznie, podaje tylko jako przykład). Teraz wejdźmy na krzesło o wysokości 0.5m. Ponownie skoczmy (nie próbujcie tego w domu) :P

Zbijemy głowę i to mocno, a dlaczego ? Nasz zakres pracy przesunął się z <0;2.3> do <0.5;2.8> a pamiętajmy że ograniczał nas pokój o wysokości 2.5m.

 

To samo odnosi się do pompy. Pokój to głębokość wyfrezowania na tłok w głowicy, nasza wysokość to długość tłoka, nasz skok to skok fali, a krzesło to podsadzenie.

 

Prościej zobrazować już się tego nie da :) :dobrze

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie kupić te sprężyny?

 

 

Zadzwoń pod numer 71/361 81 40 diesel pol.Posiadają wszystkie części zamienne do pomp.

Tylko musisz podać numer pompy z której chcesz kupić sprężyny.

 

Co do podkładki to nic nie da.

 

Coś się zwiększy,pompy z afn-a mają cieńsze,z 1z-ta grubsze,więc coś to pewnie daje.

 

te wszystkie kłótnie na forum golfa itd. nie mają sensu, skok tłoka przy podkładce 1mm czy 3mm będzie ten sam

 

To kto tam twierdzi,że skok tłoka się zmieni?

Zmieni się,ale nie wartość skoku,a położenie tłokoroździelacza.

Kiedyś ktoś tam pisał,że skok zależy od wysokości sprężyn,więc tam raczej niewiele na temat pomp wiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To kto tam twierdzi,że skok tłoka się zmieni?

Zmieni się,ale nie wartość skoku,a położenie tłokoroździelacza.

Kiedyś ktoś tam pisał,że skok zależy od wysokości sprężyn,więc tam raczej niewiele na temat pomp wiedzą.

 

Właśnie takie cyrki piszą tam, szkoda gadać. I jeszcze to wbijają ludziom do głowy, że tak jest faktycznie ehh :/

 

 

Coś się zwiększy,pompy z afn-a mają cieńsze,z 1z-ta grubsze,więc coś to pewnie daje.

 

Jak dla mnie to różnica w wydajności pomiędzy pompami wynika z innej fali, wyższego ciśnienia i jeszcze innych rzeczy typu może inny przestawiacz kąta, czy inny zakres pracy nastawnika. Nie wiem, nie jestem pompiarzem, ale dla mnie jest to bezsensowne dawać wyższe podsadzenie bo i tak zakres pracy tłoka jest ten sam i to nic nie zmieni. Takie jest moje zdanie :)

 

BTW - przerabia ktoś jeszcze te pompy ? Bo coś temat ucichł. Na swojej 20tyś przejechane, bez problemów. Zobaczymy co będzie dalej :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza co napisaliście, ale wg moich przemyśleń podkładką reguluje się moment otwarcia/zgrania kanałów którymi tłoczone jest już paliwo na wtryski w głowiczce z kanałem w tłoczku.

Wyobraźcie sobie, że dajemy zbyt niską podkładkę. Wówczas tłok pod naciskiem fali tłoczy paliwo w głowiczce, a raczej je spręża ponieważ kanał w tłoku nie przesunął się na tyle, aby odsłonić kanał idący na wtryskiwacz. Co wtedy? Można nazwać to sprężaniem paliwa, ale ciecz nie jest ściśliwa. Co wówczas może się stać? Może rozsadzić korpus, połamać tłoczek?

Myślę, że przydałyby się dokładne dane, czy też wymiary na jakiej głębokości zaczynają się otwory wychodzące na wtryski i wówczas mierząc tłoczek można by dobrać idealnie grubość podkładki.

 

Czy ktoś myślał nad tym?:taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś myślał nad tym?

 

Nikt nad tym nie myślał, bo i po co ? Jak jest osiągane właściwe ciśnienie wtrysku (190 albo 220bar czy dowolnie jak kto ma ustawione wtryski) to iglica we wtryskiwaczu podnosi się pod wpływem ciśnienia paliwa i zostaje ono wtryskiwane.

Jeżeli ciśnienie zostanie osiągnięte wcześniej, iglica podniesie się wcześniej, jeżeli później to później. Nie ma takiej opcji, żeby tłoczek sprężał w nieskończoność i się rozsypał, no chyba że zakręcimy wyjścia z głowiczki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wg moich przemyśleń podkładką reguluje się moment otwarcia,zgrania kanałów którymi tłoczone jest już paliwo na wtryski w głowiczce z kanałem w tłoczku.

 

Podkładką reguluje się tzw punk K,czyli chyba zgranie się kanalika tłoczącego paliwo,tego w tłokoroździelaczu z otworkami podającymi paliwo na zworki nurnikowe.

Są dwa rodzaje tłokoroździelaczy,nie mówię o ich średnicy,ale o budowie.

Jedne mają kanalik wyżej,drugie niżej.

Odpowiedni dobór grubości podkładki decyduje o położeniu krawędzi kanalika,bądź jego pewnej części względem otworków w głowicy roździelacza.

Im bardziej kanalik przy pełnym wzniosie fali odsłonięty,ale to też zależy od fali,jej kształtu,w stosunku do otworków,tym więcej tłokoroździelacz wtłoczy paliwa.

Dlatego wydaje mi się,że im cieńsza podkładka,tym większe szanse,że kanalik będzie całą swoją powierzchnią zakrywał otworek,przy pełnym wzniosie fali.

Ale tego nie mierzyłem,jedynie takie mam przypuszczenia.

Fala de 110 ma większe możliwości,to pewne,bo ma bardziej wypłaszczoną górę,dłuższą krzywkę,natomiast de 015 jest już pod tym względem gorsza.

Takie są moje spostrzeżenia.

Odpowiednie zgranie kanalika z otworkami,do tego odpowiedni kształt fali,muszą dać wymierne korzyści.

 

Wówczas tłok pod naciskiem fali tłoczy paliwo w głowiczce, a raczej je spręża ponieważ kanał w tłoku nie przesunął się na tyle, aby odsłonić kanał idący na wtryskiwacz. Co wtedy?

 

Nic,jakkolwiek wysoką falę byś nie wsadził,jak grubą podkładkę,to dojdzie do wtrysku paliwa.

Pytanie należało sformułować inaczej,Mianowicie,ile tego paliwa wtłoczy?

 

Myślę, że przydałyby się dokładne dane, czy też wymiary na jakiej głębokości zaczynają się otwory wychodzące na wtryski i wówczas mierząc tłoczek można by dobrać idealnie grubość podkładki.

 

Jaki problem zmierzyć sobie położenie otworków,kawałek miedzianego drucika,zaginasz na końcu delikatnie,wkładasz w otworki,zaznaczasz i mierzysz.

Mogę Cię wyręczyć i podpowiedzieć,że wszystkie tdi,oprócz 1z i ahu,bo tam jest wyższa tuleja,dti,transity mają otworki na tych samych wysokościach.

O ile pamiętam,coś około 13mm od początku cylinderka mierząc,ale mogę to sprawdzić.

Bawiłem się w takie pomiary,ale bardziej pod kątem wysokości fali,niż zgrania się kanalika z otworkami.

Kiedyś ktoś bowiem pisał,że nie wolno zakładać wyższej fali,pompiarz mu tak powiedział,bo to grozi uszkodzeniem pompy.

Niby tłokoroździelacz uderzy w głowiczkę.

Powiem tak,gość bredził :debil.

Sprawdzałem tę teorię na swoim tłokoroździelaczu z dti,fali z ahh i najgrubszej podkładce,jak miałem,2.35mm i nic się nie zderzyło.

Miałem jeszcze grubo ponad 1mm zapasu,zaznaczam na fali z ahh.

Generalnie kanaliki w każdym z dwóch rodzajów tłokoroździelaczy znajdują się na innych wysokościach różnica to chyba 4mm,a pomimo tego,dochodzi do wtrysku paliwa.

Tylko jedne mają te kanaliki krótsze,drugie dłuższe i to dzięki temu.

 

Czy ktoś myślał nad tym?

 

Swego czasu dosyć dużo.

Dzięki temu udało mi się zbudować fajną pompę,bardzo wydajną,więc chyba warto było :dobrze.

 

Daron,ciśnienie otwarcia na testerze,to nie to samo,co ciśnienie wtrysku.

Pompka testera wytwarza jednakowe ciśnienie,ma powiedzmy pewien,ograniczony zakres.

Wtryskiwacz otwiera się przy powiedzmy 300 bar,ale z racji dużej dawki,zwłaszcza po grubszych modach paliwo się tak spiętrza,że ciśnienie w przypadku takiego pd wzrasta do ponad 2000 bar.

Tam max dawki,to 70mg,u nas tylko 51,więc powiedzmy,że niechby w vp wzrosło dwukrotnie,to i tak jest to dużo.

Dodatkowo ciśnienie tłoczenia można sobie podnieść zwiększając ciśnienie wewnątrz pompy.

A w pd poza dawką,to głównie ciśnienie robi robotę.

 

"Po osiągnięciu ciśnienia 300 bar,paliwo pokonuje pokonuje napięcie sprężyny wtryskiwacza.

Iglica wtryskiwacza ponownie(wtrysk zasadniczy) opuszcza gniazdo i rozpoczyna siw wtrysk zasadniczy.

Ciśnienie wzrasta do wartości 2050 bar z tego powodu,że tłok pompy dostarcza więcej paliwa niż to,które przedostaje się przez otworki wylotowe wtryskiwacza."

 

Pełny referat z tym linku.

Mowa tu co prawda o systemie pompowtrysku,ale zasada działanie jest identyczna,jak w naszych vp.

 

http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomowe/prace_dyplom/pompowtryskiwacz.pdf

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natknąłem się już na podobny opis, a teraz wiem już skąd pochodził!!!:brawo

 

Po pierwsze - chodziłem do tej szkoły,

Po drugie - jeden z autorów ma takie samo nazwisko, jak ja.

Co za zbieg okoliczności!!!:hurra

 

Dla mnie chyba już wszystko jasne w temacie...

Przyszły week mam wyjazd, ale w następny może w końcu wrzucę ten zestawik... brakują jeszcze tylko 2 sprężyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te sprezyny co sa na allegro, to sa ori boscha, ale osoba ktora je sprzedaje w ogole nie ogarnia tematu. nie wie do jakiego to silnika sa springi, a na pytanie czy moze chociaz zmierzyć je suwmiarką, dostalem odpowiedz,ze nie maja suwmiarki. dalem sobie spokoj i wrzucilem ori od afna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem filmik, jak sprytnie można wymienić o-ring pod tłokorozdzielaczem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale osoba ktora je sprzedaje w ogole nie ogarnia tematu. nie wie do jakiego to silnika sa springi

 

Trzeba tej kobiecie podać numer pompy,ona nie musi znać oznaczeń silników,bo to jej do niczego nie potrzebne.

W katalogach boscha którymi dysponują nie widnieją dane silników,tylko numery pomp,numery części itd.

Jeżeli chcesz kupić niższe sprężyny,to podajesz jej numer 0 460 404 985 golf 3,vento,0 460 404 971 passat b5,audi a4,sharan,galaxy.

Dzwoniłem do niej wiele razy i zawsze podając numer pompy uzyskałem wszystkie potrzebne mi informacje.

Ale trzeba podać numer pompy,to jest podstawowy warunek.

 

a na pytanie czy moze chociaz zmierzyć je suwmiarką,

 

Jak ma zmierzyć sprężyny,które są zapakowane,przecież ich nie rozpakuje,bo kto kupi później rozpakowany towar.

To Ty masz wiedzieć w jakiej pompie są takie sprężyny,podajesz numer i muszą pasować.

To tak,jakby pytać młynarza,kto kosił zborze na mąkę,którą ma zmielić.

Co jego to może interesować,on ma wiedzieć jakie zborze jest w worku,który kupił i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to bylo dosc dawno, podawalem numery, na pytanie o zmierzenie dlugosci, uslyszalem,ze nie maja suwmiarki, a sprezyny i tak maja wszystkie taka sama wysokosc, tylko sie twardoscia różnia. moze teraz sie troche poprawilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do tych, którzy mają 11-tkę. Czy macie problem z kątem wtrysku, ciśnieniem w pompie, itp po przełożeniu tłoczka ? Zmienialiście coś więcej w samej pompie (zaworki, trzpienie) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniony tłoczek i zaworek trzymający ciśnienie na te z 11tki z renaulta, zostawiona ori fala, ori sprężyny i ori podkładka.

 

Pompa nie sprawdzana jakie trzyma ciśnienie (brak manometru), kąt trzyma bez problemowo dosyć wysoko (zadane w sofcie +18.3, momentami daje rade przyspieszyć nawet do 19.6stopnia), gdyby jeszcze pobawił się z ciśnieniem i podkładkami w przyspieszaczu myśle, że do +21 da rade wysterować, ale i tak to wyprzedzenie które mam +18.3 jest dosyć zdrowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo forumowicz który ma 12-tkę i jeździ miał z tym problemy, po czym okazało się że przekładając tłokorozdzielacz koniecznie trzeba ustawić sekcję ciśnienia (zaworek, ew. trzpień). Ja mam 12-tkę do przełożenia. Ponieważ 11-tek jest więcej zastanawiam się czy użytkownicy takich przekładek nie mają z tym problemu czy po prostu pominęli tę część w opisie przekładki tłoczków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdyby jeszcze pobawił się z ciśnieniem i podkładkami w przyspieszaczu myśle, że do +21 da rade wysterować,

 

Nawet gdyby zwiększenie ciśnienia nie pomogło,zabawa z podkładkami też,to można jeszcze troszeczkę skrócić tłoczek,bo przy takim wychyleniu może się oprzeć o dekielek,choć wcale nie musi.

Kąt wtrysku statyczny na zablokowanych nastawach w 004 nie ma u Ciebie problemów z utrzymaniem stałej wartości?

Często się zdarza,że lekko faluje.

U mnie tak się właśnie dzieje,ale problem mam już rozwiązany,trzeba tylko pompę wyjąc,żeby to poprawić.

Co do dynamicznego,to trzyma się dobrze,tylko u mnie jest wyprzedzony o 16 stopni.

 

Zmienialiście coś więcej w samej pompie (zaworki, trzpienie) ?

 

Po zmianie tłokoroździelacza trzeba obowiązkowo zalogować 004 i sprawdzić co się dzieje z kątem wtrysku.

Jeżeli byłyby problemy z utrzymaniem odpowiednich wartości,najczęściej jest za późny,wtedy trzeba zwiększyć ciśnienie w pompie.

Najlepiej robić to z manometrem,bo łatwo przesadzić i wtedy zaworek do wyrzucenia.

Ale generalnie większych problemów z 11mm nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kąt wtrysku statyczny na zablokowanych nastawach w 004 nie ma u Ciebie problemów z utrzymaniem stałej wartości?

Często się zdarza,że lekko faluje.

 

Na zablokowanych nie sprawdzałem, a na normalnych przy wymaganych 0.9 jest od 0.9 do 1.3.

 

Kumpel miesiąc temu kupił pompę od forumowicza przekładaną przez rzekomo wprawionego pompiarza. Mówił mi że wszystko jest okey tylko nie czuł oczekiwanego przyrostu momentu i mocy (soft seria,ale ma 230tki wiec na 11stce tak czy siak powinien już zdrowo zamiatać nawet bez softu). Poprosiłem go o loga, a jak mi go zarzucił to osłupiałem !

Przy wymaganych +15.2 ma +1.1 !!!

 

Nie wiem jaka tam fala może siedzieć, ale nie zdziwiłbym się jeżeli ktoś wwalił by tam fale z transita. I pomyśleć, że oddając do pompiarza mamy pewność, że otrzymamy pełnowartościową 11stke... tiaa :debil

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eW seryjnym sofcie 15.2 stopnia wyprzedzenia?Ja po modzie mam max 16.

Trzeba będzie chyba zwiększyć na powiedzmy 17-18 stopni,skoro u was tak to wygląda.

 

 

a na normalnych przy wymaganych 0.9 jest od 0.9 do 1.3.

 

Czyli jednak faluje,zatem nie jestem z tym problemikiem sam.

Ciekawy jestem,jak to wygląda w dziewiczych pompach,ma ktoś takie info?

 

Trzeba tę pompę rozebrać i sprawdzić,co tan magik tam namodził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w seryjnym + 15.2. U mnie po modzie jest 18.3 i jak dla mnie to już max, więcej nie chce ;)

 

Ten log był dynamiczny, więc mogłem coś przełączać (typu klima, nawiew, ogrzewanie szyby) przed ruszeniem bo widzę, że było jakieś obciążenie dodatkowe. Jak dorwę laptopa to zrobię na spokojnie na normalnych i na zablokowanych i zobaczymy co wyjdzie :)

 

Co do dziewiczych pomp, ostatnio robiłem AGRa i jak wmurowany stał 0.9/0.9, więc coś w tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności