Jump to content
wojta

cofanie tloczka hamulce tyl

Recommended Posts

Nowy silnik kosztuję 450-550 zł. Ewidenta wina mechanka one sie cofna ale do pewnego momętu. Później je trzeba cofnąć poprzez zdjęcie silnika lub kręcąć cylinderkiem jakąłś śrubę.

Edited by Mateusz224

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, ja się właśnie zabieram do wymiany klocków i tarcz w tyle bo mi się przegląd zbliża ale z tego co tu wyczytałem to się aż zacząłem bać czy mam się za to zabierać czy oddać samochód do ASO... W ASO za wymianę 100 funtów a za komputer od kolegi z forum do 70 funtów ale on zostanie u mnie już więc będę mógł robić sam "wszystko" ale czy aby jak kupię i zacznę to robić to czegoś nie zepsuję ? na co mam zwrócić uwagę jak postępować żeby wszystko było OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co tam zepsuc. Zdejmujesz kolo, odkrecasz jarzmo z zaciskiem, podlaczasz kompa i rozsuwasz nim zaciski, wywalasz stare klocki i tarcze, po tym dodatkowo trzeba wkrecic recznie cylinderki do konca, montujesz nowe klocki i tarcze, skladasz wszystko i wychodzisz z programu. UWAGA: podczas zmiany nie mozesz utracic polaczenia miedzy kompem a autem bo moze to spowodowac uszkodzenie sterownika.

Edited by popiolek4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby nie zakładać nowego wątku podepnę się tutaj bo temat powiązany:

chciałbym u siebie wymienić klocki z tyłu i tu nie ma problemu, mam vaga i wiem jak cofnąć tłoczki.

Problem w tym, że przy okazji tej wymiany chciałbym zajrzeć co dzieje się z silniczkami (zaciskami) ponieważ przy "zaciąganiu" ręcznego chodzą strasznie głośno - dźwięk jakby się coś zacierało... Nie miałem nigdy okazji posłuchać jak to działa w innym passacie ale myślę, że nie powinno takich dźwięków wydawać... Czy możecie mi powiedzieć do czego mam zajrzeć? Czy problem tkwi w silniczku czy w samym jarzmie jest jakaś przekładnia, która się zaciera?? Czy dam radę to rozebrać i naprawić?? Pozdrawiam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o samą wymianę ja robiłem to bez komputera. Zaciągnąłem postojowy, zdjąłem koło, wyciągnąłem wtyczkę, podłączyłem 12v (z jakiegoś akumulatora) w ten sposób zwolniłem hamulec, wymieniłem klocki, podpiąłem 12v z odwrotną polaryzacją aby zaciągnąć hamulec. I to samo z drugą stroną. żadnych błędów itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś mógłby pomóc mi w opisanym przeze mnie przypadku powyżej? Dzięki i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy "zaciąganiu" hamulca pomocniczego słychać dość głośno pracujące silniczki. Odgłos trochę zbliżony do tego jak rozrusznik kręci na jałowo. Trwa to ok. 1-2 sekund. Chyba, że u Ciebie są dodatkowe efekty dźwiękowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź!! Może nagram to co się u mnie dzieje i stwierdzicie czy jest okej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam przedwczoraj wymieniałem klocki z tyłu operacja banalnie prosta nie chciało mi się czekać na vcds kolegi zrobiłem to ręcznie odkręciłem zacisk potem silnik dwa torxy uważać na oring żeby nie przeciąć potem kręcicie bodajże w prawo do oporu cofacie tłoczek skręcacie wciskacie ręczny i się sam ustawi aha robiłem to na zwolnionym ręcznym pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy to normalne ze płyn hamulcowy mam w silniczku tylnego zacisku?Dziś rozsadziło silnik o lewej stronie i leje sie z niego płyn hamulcowy...chyba poszło uszczelnienie, taka mosiężna panewka w której chodzi wałek tłoczka.....to możliwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
to możliwe?

wszystko jest możliwe.

poszło uszczelnienie i już **** blada z dalszej jazdy.

zdejmij koło i zaciski. potem go rozbierz i bedziesz widział co i jak???!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W załączeniu fotki wnętrzna silniczka i naprawa po eksplozji....20121222_173401 (Large).jpg

20121222_170451 (Large).jpg

20121222_170434 (Large).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i proszę o pomoc

Drugi dzień walczę z hamulcem postojowym. Silniczek napędzający już pracuje, ale czasami jakby chodził w kółko. Warczy niemiłosiernie i komputer pokazuje błąd. Gaszę samochód .Za chwilę jest dobrze. Błąd znika. Za parę minut to samo. Sam silniczek na krótko - lewo/prawo chodzi OK. Rozebrałem tłoczek- bo to chyba stamtąd docierają te dziwne dźwięki. No i teraz jest problem w kolejności złożenia. Dwie podkładki, uszczelka (oring) no i jeszcze jeden element okrągły.... Wszystko się wysypało.Może ktoś podpowie w jakiej kolejności to złożyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w szóstym poscie tego tematu masz rysunek z etki może ci to wystarczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Niestety etka nie jest tak szczegółowa. Ale jakoś sobie poradziłem. Rozebrałem drugi hamulec, Od razu przesmarowałem i sprawdziłem stan silniczka. No tylko dziś podwójne odpowietrzanie. No i na kompa trzeba chyba. Aby hamulce ustawił od nowa. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi się ze same się kalibruja , jak wymieniałem klocki to się skalibrowały tak samo zresztą jak po reanimacji silniczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosyć ciekawe rozwiązanie przy wymianie i bez kompa ;) Podobnie musiał zrobić Kamilek1307

 

a tu z VCDSem

Edited by AD41AN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam problem mianowicie nie jeździłem samochodem około miesiąca teraz gdy jadę słyszę jak klocki trza mi o tarcze i koło strasznie się grzeje nawet podczas jazdy mam uczucie jak ma ciężko byłem w serwisie u kolegi i powiedział mi że silniczki chodzą dobrze ale problem jest prawdopodobnie z tłoczkiem który się nie cofa, co mam w tej sytuacji robić ?? widziałem taki zestaw naprawczy na allegro

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tloczek-tyl-passat-b5-b6-octavia-i3721836027.html

ale sam już nie wiem co robić czy może dać do regeneracji cały zacisk??

dodam jak samochód stoi lekko z górki to się toczy ale bardzo opornie gdyby silniczek nie pracował i był zaciągnięty ręczny na tym jednym kole to bym wcale nie ruszył ?? a widać ze w tej sytuacji ręczny dobrze działa proszę o waszą pomoc i rady , przed tym jak miesiąc temu postawiłem samochód wszystko było ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejność działania:

1. Kalibracja hamulców tył VCDS

jak nie zadziała

2. zdjęcie zacisków, przeczyszczenie wszystkiego, przesmarowanie, poskładanie i kalibracja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy