Skocz do zawartości
wojta

Cofanie tłoczka hamulca tylnego

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega w serwisie podłączył go pod komputer ale to nic nie dało tłoczek jak kamień w miejscu stoi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to rozbiórka i czyszczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup zestaw naprawczy zacisku(wszytkie gumki) koszt ok 30 zł i jak kolega napisał rozbiórka , czyzczenie i będzie ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wymienić tylne klocki i tarcze i chciałbym silniczek cofnąć tak jak to jest na filmiku ściągnąć silniczek i cofnąć tłoczek ręcznie

moje pytanie brzmi czy nie uszkodzę niczego taką operacjom ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem wczoraj u mechanika który zajmuje się tylko grupa vw ma komputer idt... ściągnął zacisk sprawdził tłoczek niby był ok dobrze chodził przeczyścił mi go i całą resztę (tarcze, tłoczek wymienił mi nowe klocki hamulcowe ) ogólnie wszystko było ok do dzisiaj kiedy jechałem samochodem i zaś czułem jak coś hamuje samochód na biegu jałowym klocki trza o tarcze i koło znów było gorące , jutro jadę do niego jeszcze raz tylko zastanawiam się co jest przyczyną ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klocki trza o tarcze

 

Jak klocki TRĄ o tarcze to ewidentnie tłoczek jest zapieczony, nie odbija po puszczeniu hamulca. więc widać nie przeczyscil. Poza tym czegoś nie kumam. skoro rozebrał zacisk i tłoczek to powinien tam wylądować zestaw naprawczy i uszczelka bo głównie o nią chodzi powinna chyba zostać wymieniona a nie składać wszystkiego do kupy na starych tajlach tak na mój chlopski pusty łeb se to tłumacze... nowy sposób napraw ktoś zapoczątkował ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie wyjął sam tłoczek z tej osłony gumowej popatrzał do środka latarką:hmmw te dziurę po tłoczku i stwierdził że nie jest tak źle, myślałem że wie co robi bo ten warsztat ma dobre opinie :/:

 

 

byłem i co się dowiedziałem !!!! ze mam od nich kopic cały zacisk po regeneracji za 600zł ??? bo nie wiedzą dlaczego koło trzyma...

 

po paru dniach jazdy jest wszystko ok ale nie zaciągam hamulca ręcznego ponieważ wszystko dobrze chodzi koło się nie grzeje problem występuje tylko jak zaciągam ręczny po wyłączeniu ręcznego koło się blokuje muszę parę razy włączyć i wyłączyć aż będzie odpowiedni moment że jest ok dzisiaj wjechałem na kanał żeby sprawdzić stan silniczka po odkręceni wylał się z niego płyn hamulcowy nie wiem co robić czy kupno zestawu naprawczego (tłoczek) rozwiąże sytuacje tylko nie wiem skąd jest w silniczku płyn było około 100ml

Edytowane przez sztil4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś skąd płyn hamulcowy w silniczku hamulcowym ?? co robić ? mechanicy tylko mówią o wymianie całego zacisku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem cały zacisk, ale i tak już był silniczek pęknięty. Płyn dostaje się przez uszkodzone uszczelki tłoczka, są zestawy naprawcze, ale płyn hamulcowy w silniczku może powodować problemy-zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem silniczek sam regenerowałem bo też miałem pęknięcie chodzi mi tylko o to ze dwoch mechaników mówi tylko że mam wymienić cały zacisk - najlepiej od nich z gwarancja 6mies. koszt 500-600zł :jasne a jak mowie ze w sklepie jest zestaw naprawczy który kosztuje 50zł to mówią że to nie tłoczek jest przyczyną ale cały:lol3 zacisk

-jutro wyciągnę silniczek i go wymyje z płynu przesmaruje, jak wciskam ręczny to słyszę działanie w tym silniczku wiec raczej do elektroniki płyn nie doszedł bo jest na górze,

-kupię zestaw naprawczy i pojadę do innego mechanika skoro to będzie przyczyną i powinno być wszystko ok ? jak myślicie ...

Edytowane przez sztil4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować zestawu naprawczego, tylko żeby był z tłoczkiem z nie same uszczelki. Jak to nie pomoże to wiesz co będzie trzeba zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem ... zdjąłem zacisk i chciałem odkręcić śrubę która trzyma tarczę . Mało myśląc postanowiłem zablokować tarczę ręcznym .... i właśnie ... zapominając o tym że mam ściągnięty zacisk.tym oto sposobem wykręcił mi się całkiem tłoczek. Jak go teraz wkręcić na swoje miejsce ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest rozmiar torxa do odkrecenia jarzma w b6/cc z tyłu ?

Mam 45 ale o wiele za mały .

Wziąłem się za wymianę tylu i bylem pewny ze jest na imbUs a tu zonk i jestem w kropce bo musze jechać kupić tylko nie che zgadywać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak z tyłu do jarzma jest M14 torx dwunastoząbkowy a z przodu jest m45 taki jak do osłony pod silnikiem co są te 3 śruby od strony miski olejowej .

5 godzin się babrałem bo jeszcze klocki z przodu plus odpowietrzanie sprzęgła .

PS. Prostownika nie podałanczalem i odpalił bez problemu a tłoczki wdusilem ręką po wcześniejszym poluzowaniu odpowietrzaników .

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dzis zmienilem klocki z tylu passat b6 z elektrycznym recznym i pisze ze nie trzeba kompa by cofnac tloczek wystarczy dac prad 12v do silniczka plus na mase mase na plus silniczek sie cofnie sam a my wciskamy tloczek do konca tylko trzeba jakas breche i idzie

:marecek

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

jak ktos potrzebuje w tym temacie pomocy dzwonic 734128072:::dobrze

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

jak ktos potrzebuje w tym temacie pomocy dzwonic 734128072:::dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.01.2011 o 18:07, popiolek4 napisał:

Prawidlowo powinno sie cofnac tloczki kompem ale pamietajmy ze cofaja sie one tylko o okreslony skok do wymiany a nie do samego konca i jest on oczywiscie wiekszy niz skok w normalnym uzyciu hamulca. Dlatego jesli zjezdzimy klocki do samej blachy to wtedy po zamontowaniu nowych szczelina miedzy nimi bedzie mniejsza niz grubosc tarczy i nie zlozymy hamulca, dopiero wtedy mozemy jeszcze cofnac tloczki recznie tak aby klocki zmiescily sie na tarcze.

Dokładnie tak, wczoraj przerabialem temat.

W moim przypadku ukrecila się jedna z tych srubek silniczka i zostala w środku, przy wkręcaniu imbusa z tyłu tloczka ,tloczek nie reagował .Zdecydowalem ze biore zacisk na stol aby było wygodniej 

Ostatecznie zdjalem zawleczke od imbusa z tyłu tłoczka i wkrcilem go az wpadł do srodka dopiero wtedy tłoczek dwoma łyżkami wcisnąłem do środka i zlozylem w odwrotnej kolejności.

Edytowane przez Grzegorz 45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności