Jump to content
wojta

cofanie tloczka hamulce tyl

Recommended Posts

pytanie brzmi czy napewno trzeba cofac w b6 tylne tloczki komputerem ? wyciagnalem zacisk wszystko wyglada standardowo (normalnie) oprocz dodanego silniczka hamulca recznego tloczek jest normalny ma zrobine naciecia pod uchwyt do wkrecania tloczka i tyle pytam dla pewnosci by nie narobic szkud bo jeszcze b6 nie robilem ale wydaje sie ze wszystko jest normalnie passat b6 rok 2007 1.9 diesel BXE z gory dziekuje za informacje pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale po grzyba ?

 

---------- Post added at 15:06 ---------- Previous post was at 14:57 ----------

 

odpuszczam hamulec reczny cofam recznie tloczek i tyle wiec jak i po co robic to kompem skoro silniczek odpowiada tylko za ruch lapy recznego gdzie w innych autach odbywa sie to za pomoca linki

Share this post


Link to post
Share on other sites

było o tym na forum jesli nie cofniesz kompem to uszkodzisz sterownik pompy czy coś takiego

ale mogę się mylić nich posiadacze się wypowiedzą

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,ja wymieniałem sam i zrobiłem to bez kompa,a mianowicie po ściągnięciu koła i wyjęciu starych klocków musisz odkręcić silniczek od ręcznego to są dwie śrubki(nr9)i go zdjąć w uchwycie zostaje tył tłoka i na środku otwór na klucz(gwiazdkę chyba T45)i kręcąc wkręcasz tłoczek,potem składasz wszystko uważając na oring uszczelniający silniczek i po przekręceniu zapłonu naciśnij przycisk ręcznego wtedy trzy razy się zaciśnie i odblokuje(tak się ustawia)u mnie działa oki zrobiłem już 30tyś km i nie mam problemu na przeglądzie

bez tytu?u.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

swietnie dziekuje o to mi chodzilo czyli sprawa prosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawidlowo powinno sie cofnac tloczki kompem ale pamietajmy ze cofaja sie one tylko o okreslony skok do wymiany a nie do samego konca i jest on oczywiscie wiekszy niz skok w normalnym uzyciu hamulca. Dlatego jesli zjezdzimy klocki do samej blachy to wtedy po zamontowaniu nowych szczelina miedzy nimi bedzie mniejsza niz grubosc tarczy i nie zlozymy hamulca, dopiero wtedy mozemy jeszcze cofnac tloczki recznie tak aby klocki zmiescily sie na tarcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to juz nic nie kumam robil to ktos ?

 

---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:56 ----------

 

bede wymienial klocki i tarcze wiec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij VAGa i bez problemu. Ja nie jestem osobiscie za rozbieraniem zaciskow czy tam odkrecaniem silnikow jak to robil sebula1984yoo. A do tego Ty Wojta taki fachowiec-elektromechanika diagnostyka komputerowa- i masz problem?

Edited by popiolek4

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj com nie ma tej opcji czy jest opcja pociagniecia jakiegos pirata by je cofnac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja robiłem hamulce tak jak pisałem,nie mam najmniejszego problemu z hamulcami:dobrze,przeglądami i zero komunikatów na kompie:dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wiec dzis wymienilem te klocki bez cofania komputerem:zeco

sprawa prosta bez problemowa sciagamy zacisk klucz 13 i 15 plaski gdy juz mamy zacisk w dloni odkrecamy silniczek elektyczny hamulca recznego odkladamy go na bok :) z tylu zacisku pojawi nam sie sruba na klucz torx ktora krecimy na maxa zgodnie z ruchem wskazowek zegara patrzac na nia z gory (lewy gwint ) krecac normalnie wypadnie nam tloczek :( gdy ta srube wykrecimy na maxa mozemy dopiero cofac tloczek potem tylko poskladac wszystko do kupy pamietajac by torx (zewnetrzny)silniczka dobrze weszedl w torx(wewnetrzny) zacisku po wymianie obu stron zalaczamy hamulec reczny ktory sam sie ustawi i cala filozofia pozdrawiam

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie wymieniłem bez pomocy kompa i ściągania silniczka. Wkręciłem tłoczek i jak do tej pory wszystko śmiga jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mozemy jeszcze cofnac tloczki recznie tak aby klocki zmiescily sie na tarcze.

 

Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare :)
może spróbuj wykręcić silniczek od ręcznego i wtedy założyć te klocki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare

 

komp. nie robi wszystkiego, musisz jeszcze paluszkiem wcisnąć tłoczek:bleble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolałbym to zrobić bez wykręcania silniczka. Jak to się robi prawidłowo? Znajomy mechanik mówił żebym uważał z tymi narzędziami do wkręcania tłoczków. Czy jest możliwość żebym robiąc to sam coś popsuł? Chodzi o te wkręcanie tłoczków bo VCDS działa jak trzeba.

 

---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 17:06 ----------

 

komp. nie robi wszystkiego, musisz jeszcze paluszkiem wcisnąć tłoczek

 

Musiałbym mieć nadzwyczajnie silny paluszek . Z tego co wiem to z tyłu tłoczki sie wkręca a nie wciska :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W B6 - 3C0 nie wkręcamy tylko wciskamy a wystarczy użyć jak pisałem paluszków !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc tak, klocki były już ostro zużyte, firmy TRW a podajże takie montują jak auto wyjeżdża z fabryki. Po cofnięciu tłoczka VCDS'em i po założeniu nowych klocków zacisk po prostu nie wchodzi na klocki. Tłoczek sie cofną ale nie aż tak żeby go założyć. Próbowałem wcisnąć go na starych klockach ciągnąc do siebie ale ani ruszył więc nie ma mowy tutaj o wciśnięciu go paluszkami. Swoją drogą skoro tłoczek sie wciska to dlaczego są na nim nacięcia pod klucz? Czy ktoś jeszcze może sie wypowiedzieć w tej kwestii bo sam już sie pogubiłem. Jedni piszą że sie wkręca, jedni że wciska?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No więc tak, klocki były już ostro zużyte, firmy TRW a podajże takie montują jak auto wyjeżdża z fabryki. Po cofnięciu tłoczka VCDS'em i po założeniu nowych klocków zacisk po prostu nie wchodzi na klocki. Tłoczek sie cofną ale nie aż tak żeby go założyć. Próbowałem wcisnąć go na starych klockach ciągnąc do siebie ale ani ruszył więc nie ma mowy tutaj o wciśnięciu go paluszkami. Swoją drogą skoro tłoczek sie wciska to dlaczego są na nim nacięcia pod klucz? Czy ktoś jeszcze może sie wypowiedzieć w tej kwestii bo sam już sie pogubiłem. Jedni piszą że sie wkręca, jedni że wciska?!?
napewno sie wkrecaja.osobiscie mialem problem z tymi nieszczesnymi silniczkami ,niestety osobno ich nie dostaniesz tylko w komplecie z zaciskiem .ale wracajac do tematu to przy wymianie zaciskow odrazu wymienilem klocki przy uzyciu kompa i klucza do tloczkow .wiec wkrecasz nie wciskasz.

aaaa jeszcze jedno po wymianie klockow trzeba zrobic kalibracje zaciskow co by rownomiernie zaciskaly

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy