Skocz do zawartości
wojta

Cofanie tłoczka hamulca tylnego

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie brzmi czy napewno trzeba cofac w b6 tylne tloczki komputerem ? wyciagnalem zacisk wszystko wyglada standardowo (normalnie) oprocz dodanego silniczka hamulca recznego tloczek jest normalny ma zrobine naciecia pod uchwyt do wkrecania tloczka i tyle pytam dla pewnosci by nie narobic szkud bo jeszcze b6 nie robilem ale wydaje sie ze wszystko jest normalnie passat b6 rok 2007 1.9 diesel BXE z gory dziekuje za informacje pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak trzeba cofnąć kompem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale po grzyba ?

 

---------- Post added at 15:06 ---------- Previous post was at 14:57 ----------

 

odpuszczam hamulec reczny cofam recznie tloczek i tyle wiec jak i po co robic to kompem skoro silniczek odpowiada tylko za ruch lapy recznego gdzie w innych autach odbywa sie to za pomoca linki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

było o tym na forum jesli nie cofniesz kompem to uszkodzisz sterownik pompy czy coś takiego

ale mogę się mylić nich posiadacze się wypowiedzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,ja wymieniałem sam i zrobiłem to bez kompa,a mianowicie po ściągnięciu koła i wyjęciu starych klocków musisz odkręcić silniczek od ręcznego to są dwie śrubki(nr9)i go zdjąć w uchwycie zostaje tył tłoka i na środku otwór na klucz(gwiazdkę chyba T45)i kręcąc wkręcasz tłoczek,potem składasz wszystko uważając na oring uszczelniający silniczek i po przekręceniu zapłonu naciśnij przycisk ręcznego wtedy trzy razy się zaciśnie i odblokuje(tak się ustawia)u mnie działa oki zrobiłem już 30tyś km i nie mam problemu na przeglądzie

bez tytu?u.jpg

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swietnie dziekuje o to mi chodzilo czyli sprawa prosta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidlowo powinno sie cofnac tloczki kompem ale pamietajmy ze cofaja sie one tylko o okreslony skok do wymiany a nie do samego konca i jest on oczywiscie wiekszy niz skok w normalnym uzyciu hamulca. Dlatego jesli zjezdzimy klocki do samej blachy to wtedy po zamontowaniu nowych szczelina miedzy nimi bedzie mniejsza niz grubosc tarczy i nie zlozymy hamulca, dopiero wtedy mozemy jeszcze cofnac tloczki recznie tak aby klocki zmiescily sie na tarcze.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to juz nic nie kumam robil to ktos ?

 

---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:56 ----------

 

bede wymienial klocki i tarcze wiec ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij VAGa i bez problemu. Ja nie jestem osobiscie za rozbieraniem zaciskow czy tam odkrecaniem silnikow jak to robil sebula1984yoo. A do tego Ty Wojta taki fachowiec-elektromechanika diagnostyka komputerowa- i masz problem?

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj com nie ma tej opcji czy jest opcja pociagniecia jakiegos pirata by je cofnac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem hamulce tak jak pisałem,nie mam najmniejszego problemu z hamulcami:dobrze,przeglądami i zero komunikatów na kompie:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiec dzis wymienilem te klocki bez cofania komputerem:zeco

sprawa prosta bez problemowa sciagamy zacisk klucz 13 i 15 plaski gdy juz mamy zacisk w dloni odkrecamy silniczek elektyczny hamulca recznego odkladamy go na bok :) z tylu zacisku pojawi nam sie sruba na klucz torx ktora krecimy na maxa zgodnie z ruchem wskazowek zegara patrzac na nia z gory (lewy gwint ) krecac normalnie wypadnie nam tloczek :( gdy ta srube wykrecimy na maxa mozemy dopiero cofac tloczek potem tylko poskladac wszystko do kupy pamietajac by torx (zewnetrzny)silniczka dobrze weszedl w torx(wewnetrzny) zacisku po wymianie obu stron zalaczamy hamulec reczny ktory sam sie ustawi i cala filozofia pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem bez pomocy kompa i ściągania silniczka. Wkręciłem tłoczek i jak do tej pory wszystko śmiga jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozemy jeszcze cofnac tloczki recznie tak aby klocki zmiescily sie na tarcze.

 

Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare :)
może spróbuj wykręcić silniczek od ręcznego i wtedy założyć te klocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare

 

komp. nie robi wszystkiego, musisz jeszcze paluszkiem wcisnąć tłoczek:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym to zrobić bez wykręcania silniczka. Jak to się robi prawidłowo? Znajomy mechanik mówił żebym uważał z tymi narzędziami do wkręcania tłoczków. Czy jest możliwość żebym robiąc to sam coś popsuł? Chodzi o te wkręcanie tłoczków bo VCDS działa jak trzeba.

 

---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 17:06 ----------

 

komp. nie robi wszystkiego, musisz jeszcze paluszkiem wcisnąć tłoczek

 

Musiałbym mieć nadzwyczajnie silny paluszek . Z tego co wiem to z tyłu tłoczki sie wkręca a nie wciska :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B6 - 3C0 nie wkręcamy tylko wciskamy a wystarczy użyć jak pisałem paluszków !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, klocki były już ostro zużyte, firmy TRW a podajże takie montują jak auto wyjeżdża z fabryki. Po cofnięciu tłoczka VCDS'em i po założeniu nowych klocków zacisk po prostu nie wchodzi na klocki. Tłoczek sie cofną ale nie aż tak żeby go założyć. Próbowałem wcisnąć go na starych klockach ciągnąc do siebie ale ani ruszył więc nie ma mowy tutaj o wciśnięciu go paluszkami. Swoją drogą skoro tłoczek sie wciska to dlaczego są na nim nacięcia pod klucz? Czy ktoś jeszcze może sie wypowiedzieć w tej kwestii bo sam już sie pogubiłem. Jedni piszą że sie wkręca, jedni że wciska?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No więc tak, klocki były już ostro zużyte, firmy TRW a podajże takie montują jak auto wyjeżdża z fabryki. Po cofnięciu tłoczka VCDS'em i po założeniu nowych klocków zacisk po prostu nie wchodzi na klocki. Tłoczek sie cofną ale nie aż tak żeby go założyć. Próbowałem wcisnąć go na starych klockach ciągnąc do siebie ale ani ruszył więc nie ma mowy tutaj o wciśnięciu go paluszkami. Swoją drogą skoro tłoczek sie wciska to dlaczego są na nim nacięcia pod klucz? Czy ktoś jeszcze może sie wypowiedzieć w tej kwestii bo sam już sie pogubiłem. Jedni piszą że sie wkręca, jedni że wciska?!?
napewno sie wkrecaja.osobiscie mialem problem z tymi nieszczesnymi silniczkami ,niestety osobno ich nie dostaniesz tylko w komplecie z zaciskiem .ale wracajac do tematu to przy wymianie zaciskow odrazu wymienilem klocki przy uzyciu kompa i klucza do tloczkow .wiec wkrecasz nie wciskasz.

aaaa jeszcze jedno po wymianie klockow trzeba zrobic kalibracje zaciskow co by rownomiernie zaciskaly

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności