Skocz do zawartości
Alex_K

POMOCY!! Ajm - wiesza się na obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Passka Ajm i od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwne zjawisko a mianowicie podczas jazdy na biegu np 4 z prędkościa np 90 km/h po puszczeniu pedału gazu samochód zamiast zwalniac jak to sie powinno dziać po zwolnieniu gazu mój pasek jedzie prawie ze stałą prędkością a na kompie w chwilowym spalaniu pokazuje na przemian 0,00l i np 2,8l czyli komputer nadal pulsacyjnie wtryskuje paliwo do cylindrów gdzie powinien odciąć paliwo w celu wyhamowania obrotów silnika . Następnym dziwnym objawem jest to iż gdy osiągnę jakąś prędkość X samochodu i wrzucę luz to obroty silnika praktycznie pozostają przez chwilę na tych na jakich był podczas jazdy na biegu i po chwili troche spadaja i znów się wieszają na niższej wartości obrotowej przez chwile i tak powoli sie dzieje do osiągnięcia nominalnych obrotów silnika . Pewna ciekawostka pojawia sie w momenicie jazdy na luzie z jakąś tam prędkością i dodamy gazu np na 4 tyś obr. i zwolnimy pedał gazu to silnik pozostaje na tych wysokich obrotach nie reagując na powtórne naciśnięcie pedału gazu ale sytuacja wraca do normy podczas wciśnięcia sprzęgła silnik momentalnie wraca na bieg jałowy silnika czyli ok 800 obr .Dodam fakt iż te zjawiska dzieja sie tylko podczas jazdy samochodu . Na Vagu wyskakuje tylko błąd czujnika temperatury występujący sporadycznie . :niekumam Koledzy Pomóżcie może już ktoś sie borykał z podobnymi problemami :(

Edytowane przez Alex_K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to niepotencjometr od pedału gazu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinałem autko pod Vaga i KTS i tylko błąd czujnika temperatury wyskakuje i nic więcej :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz ESP?

Był tu kiedyś podobny wątek, auto samo wchodziło na obroty i różne inne mecyje były.

Po długim czasie doszli do tego, że z tyłu auta jest większy profil opony niż z przodu i wariował właśnie ABS albo ESP - już nie pamiętam, a nie mogę tego znaleźć.

Możesz sprawdzić odczyty z poszczególnych czujników przy kołach, czy podają takie same wartości podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pasku znajomego na postoju sam sobie gazu dodawał. Po podłączeniu VAG-a pokazało błąd czujnika temp. silnika. Zmieniłem mu czujnik ale błąd nie znikną. Okazało się że był lekko przetarty przewód idący do tego czujnika i dotykał do masy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP nie mam , ale cały czas zastanawia mnie jaki związek ma sprzęgło przecież chyba nijak jest sprzężone z komputerem , wystarczy ze wcisnę pedał sprzęgła i momentalnie obroty spadają na nominalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecież chyba nijak jest sprzężone z komputerem

Nie zapominaj o czujniku sprzęgła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm no dobra jest czujnik sprzęgła ale auto zachowuje sie anormalnie a błędów brak na vagu i co teraz ?? jak sie za to zabrać ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP nie masz ale ASR raczej tak :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nioo mam ASR i co sugerujecie jaki trop obrac ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sprzeglo przerywa te zaburzenia to proponuje sprawnic (tak jak kolega wyzej) PO PODLACZENIU NOWEGO CZUJNIKA TEMP jak pokaze blad to wymienic kabel od wiazki az do czujnika.

Wtedy jak zaburzenia nie znikna to rozebralbym pedal gazu i sprawdzil czy przypadkiem sie potencjometr nie posypal.

Wiecej nic mi do glowy nie przychodzi...moze jeszcze zdjol bym ''pokrywke'' i poczyscil polaczenia pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem czujnik tempa i skasowałem błąd i ok zero błędu w silniku ... ale jesli chcę wejść za p;ośrednictwem VAG-a w ABS to na wyświetlaczu na liczniku wyskakuje STOP bremse fehler a na Vagu jak mu sie uda wejść w usterki to wyskakuje magistrala CAN rozkodowana i potem odrazu w błędach na silniku wyskakuje odrazu błąd brak łączności z magistralą CAN

czy coś podobnego ale po wyłączniu zapłonu i wyciągnięcia kluczyka wszytko wraca do normy , a dodam ze ABS działa normalnie podczas jazdy i zadne potem komunikaty czy kontrolki nie dają znac o sobie .... hmmm ciekawostki sie dzieja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności