Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Grzałka elektryczna w B5FL i B5 zobacz!!

Rekomendowane odpowiedzi

No a w moim avf nie było ani tego ani tego możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ją ! xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,przerabiam właśnie u siebie manualną klimę na climatronic, mam gotową instalacje do grzałki,wszystko mam już podłączone,oprócz kabelka biało czerwonego,czy ktoś wie gdzie go wpiąć? I skąd wziąć + do grzałki?

 

Bez nazwy-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko mam już podłączone,oprócz kabelka biało czerwonego,czy ktoś wie gdzie go wpiąć? I skąd wziąć + do grzałki?
http://forum.vw-passat.pl/threads/95336-Grzałka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!?p=1174027&viewfull=1#post1174027

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten wątek,patrzałem również w schemat ale nie za bardzo wiem gdzie on wchodzi. :) (czerwono biały) cieńki kabelek wychodzący z przekaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie sa pozostale kolory cienkich kabli z przekaznika i gdzie sa podlaczone.

Cienki czerwono bialy to bedzie raczej +do sterowania przekaznikow. Minusy wychodza ze sterownika silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są 3 cienkie kable,biało żółty,niebiesko biały i czerwono biały.Gdzie je wpiąć? Takie same kolory są tutaj:

 

17555572_1127999510644391_2108012521_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki rodzaj dogrzewania mialo twoje auto w oryginale? Świece nurnikowe? Coś pewnie mało...

Jak czerw bialy idzie do obydwu przekaznikow to to jest +ich sterowania. Minusy powinne byc podlaczone do ster silnika jak juz pisalem. Pytanie co na co zmieniasz.

Nie mozesz podłączyć i swiec nurnikowych i nagrzewnicy bo alternator tego nie udźwignie i uklad sie sam wyłączy.

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100 punktów, bo przeczytałem cały wątek i odpowiedzi nie znalazłem.

Czy da się taką grzałkę zamontować w benzyniaku (ECU 3B0 907 155 DD)? Tj. czy ecu będzie potrafił takową grzałką sterować, chociaż ja bym za sterował podgrzewaczem na świecach żarowych, by przyśpieszyć przełączenie na lpg zimą :)

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byl kolega co próbował w pb ale z tego co wiem poddał sie

 Poszukaj w tym wątku jskis czas temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2017 o 22:06, MartinZCH napisał:

Witam panowie,przerabiam właśnie u siebie manualną klimę na climatronic, mam gotową instalacje do grzałki,wszystko mam już podłączone,oprócz kabelka biało czerwonego,czy ktoś wie gdzie go wpiąć? I skąd wziąć + do grzałki?

 

Bez nazwy-1.jpg

witam ponawiam pytanie kolegi wszystko prawie gotowe tylko gdzie wpiąć + ten gruby czerwony kabel 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jestem posiadaczem AWX z tym dogrzewaczem. Zgadzam się z przedmówcami, że grzałką jest ciężkim krzyżem. który musi nosić akumulator i alternator. Napiszcie jakie macie napięcie ładowania na załączonych grzałkach i po ich wyłączeniu (wystarczy włączyć klimę na LO).

Ja mam alternator 120A i napięcie z grzałkami 13,8V oraz 14,14V po wyłączeniu. Do pracy dojeżdżam 15km. I co jakiś czas doładowuje aku bo czuje, że ma ciężko. Jak to u was wygląda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.01.2011 o 09:45, pepsiko napisał:

Vagiem można sprawdzić na kanale 016 lub włączyć poprzez test elementów 03.

Chodzi o kanal 16 w grupie "klimatyzacja" ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy samochody wyposażone fabrycznie w elektryczną nagrzewnicę miały także świece do podgrzewania płynu >?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 2002 było stosowane rozwiązanie z nagrzewnicą elektryczną jest dużo szybsze w działaniu dla np szyb ale nie dogrzewa silnika.

W dniu 13.12.2018 o 21:02, maclato89 napisał:

Cześć.

Jestem posiadaczem AWX z tym dogrzewaczem. Zgadzam się z przedmówcami, że grzałką jest ciężkim krzyżem. który musi nosić akumulator i alternator. Napiszcie jakie macie napięcie ładowania na załączonych grzałkach i po ich wyłączeniu (wystarczy włączyć klimę na LO).

Ja mam alternator 120A i napięcie z grzałkami 13,8V oraz 14,14V po wyłączeniu. Do pracy dojeżdżam 15km. I co jakiś czas doładowuje aku bo czuje, że ma ciężko. Jak to u was wygląda??

nie ma takiej możliwości żeby aku był obciążany dodatkowo bo po to producent wymyślił monitorowanie obciążenia alternatora po kablu podłączonym do komputera silnika żeby nie włączać grzałki jak alternator nie ma rezerwy mocy.

Jeśli masz problemy z doładowywaniem aku to albo masz uszkodzony termostat i grzałka grzeje cały czas bo silnik nie osiąga 80 stC przy których układ się samoczynnie wyłącza albo twój układ ładowania jest uszkodzony - np alternator albo akumulator. Trzeba by po mierzyć prądy, sprawdzić w komputerze jakie obciążenie alternatora widzi komputer.

Uikład działał dobrze już w passatach b4 z 94 roku.

U mnie układ wyłącza się po  około 7 km bo silnik ma już 80 stC. Napięcie ładowania nie spada poniżej 13 V - dokładniej musiałbym sprawdzić. Po to układ ma 3 biegi żeby grzać różnie w zależności od obciażenia alternatora.

Np jak włączysz silnik przez około1 minutę ( w zależności od temperatury zewnętrznej) grzeją świece żarowe w głowicy i dopiero jako one się wyłącza załącza się układ dogrzewania kabiny bo wcześniej alternator jest zajęty czym innym i nie ma rezerwy mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy dodatkowa grzałka przedniej szyby o oznaczneiu Z35 występowała tylko w Paskach z klimatronikiem czy mogła być też montowana w samochodach wyposażonych w manualną klimę/sterowanie.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim 2002 roczniku byla bez climatronic. Byla manualna klima.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie która mapa odpowiada za sterowanie ta grzałka?

Muszę przyznać, że nie jest ona taka wspaniała. Kiedy jest włączona bucha z nawiewów gorąca powietrze, po chwili mam go już dość i żeby wyłączyć mogę tylko włączyć LOW , wtedy wieje mi strasznie zimnym powietrzem i tak na zmianę albo gorące albo zimne dopóki płyn chłodniczy nie nagrzeje się do 81 stopni. Jeżdżąc po mieście zima jest to uciążliwe, bo ta nagrzewnica pracuje praktycznie non stop. Nie mówcie mi tylko, że mam zepsuty termostat proszę ;)

Z tego co wiem w Audi nagrzewnica nie działa w trybie ECON i to jest dobre rozwiązanie, w passatach niestety nie mamy nad nią kontroli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo masz cos nie tak z klapą ciepło zimno albo przesadzasz.

Jak jest zimno to sterownik dąży do osiągnięcia temperatury zadanej i tak to już jest i nie zależy to od grzałki a od ogólnie klimatronika. W b4 nie było grzałki a tak samo działał climatronic

Ja w swoim aucie zmieniłem w klimatroniku wskazania temeratury wewnętrznaej dla komputera i to częściowo ogarnia temat buchania gorącym powietrzem ale wymaga drobnej ingerencji w panel. 

Mam ustawione tak ze zamiast do 18 grzwje do 13 i takie przesunięcie spokojnie załatwia sprawę jak dla mnie.

Jezdziłem tak kilka lat i działało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, ostry4td napisał:

Czy ktoś wie która mapa odpowiada za sterowanie ta grzałka?

Muszę przyznać, że nie jest ona taka wspaniała. Kiedy jest włączona bucha z nawiewów gorąca powietrze, po chwili mam go już dość i żeby wyłączyć mogę tylko włączyć LOW , wtedy wieje mi strasznie zimnym powietrzem i tak na zmianę albo gorące albo zimne dopóki płyn chłodniczy nie nagrzeje się do 81 stopni. Jeżdżąc po mieście zima jest to uciążliwe, bo ta nagrzewnica pracuje praktycznie non stop. Nie mówcie mi tylko, że mam zepsuty termostat proszę ;)

Z tego co wiem w Audi nagrzewnica nie działa w trybie ECON i to jest dobre rozwiązanie, w passatach niestety nie mamy nad nią kontroli.

U mnie na ECON nie załącza grzałki :) i grzeje środek dość płynnie.  

W sumie i tak w styczniu wpadnie do niego webasto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności