eNcoM Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2011 (edytowane) Witam i znowu mam pytanko dotyczące silnika 1.6D sprawa wygląda tak. Do płynu chłodniczego dostał się olej (czyli uszczelka) po rozebraniu okazało się że u poprzedniego właściciela silnik miał kolizje (mocno odbite zawory na tłokach) i gość założył głowicę z TD (dodatkowy kanał olejowy) przynajmniej tak powiedział mi facet regenerujący głowicę oraz gdy zabrałem starą uszczelkę do sklepu. 1 I tu moje pytanie czy ta głowica powiększa komorę spalania? żeby odprężyć silnik i jak ona się miała do reszty silnik do tego zdarzenia chodził równo nie był słaby itp. 2 Czytając trochę zauważyłem że 1,6D i TD jak idzie o sam silnik to różnią się głowicą podobno pompa wtryskowa też jest ta sama - jak to jest w rzeczywistości 3 Czy to znaczy że wystarczy że zmienię kolektory puszkę filtra dołożę turbinę i będzie chulać? Pytam czysto teoretycznie bo na razie kupiłem inny silnik i jestem w trakcie przekładki, a zostaje mi głowica od td i reszta gratów Edytowane 20 Stycznia 2011 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomaniak Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2011 (edytowane) Kolizja mogła byś spowodowana złym ustawieniem rozrządu, możliwe też że uszczelka pod głowicą była zbyt cienka (są 3 różne grubości). Ale pewnie to pierwsze, ktoś tym sposobem pokrzywił zawory i dlatego zmienił głowicę... tak na logikę biorąc. 1 I tu moje pytanie czy ta głowica powiększa komorę spalania? żeby odprężyć silnik i jak ona się miała do reszty silnik do tego zdarzenia chodził równo nie był słaby itp. Głowica różni się tak jak już napisałeś dodatkowym kanałem olejowym, do tego o ile się nie mylę jest to głowica hydrauliczna. W twoim przypadku myślę nie robiło to dużej różnicy (chociaż nie wiadomo czy właśnie przez to nie mieszał się olej z płynem chłodniczym), ale generalnie gorzej by było jakby ktoś do TD założył głowicę z D (bez dodatkowego kanału). 2 Czytając trochę zauważyłem że 1,6D i TD jak idzie o sam silnik to różnią się głowicą podobno pompa paliwowa też jest ta sama - jak to jest w rzeczywistości Głowica tak, jest inna, ale po za tym też blok, miska olejowa i inne pierdoły. Pompy według mojej wiedzy takie same. Czy to znaczy że wystarczy że zmienię kolektory puszkę filtra dołożę turbinę i będzie chulać? W bloku musisz mieć też dodatkowy kanał olejowy (tak jak w głowicy), po za tym TD ma natrysk oleju na tłoki... Do tego miska olejowa, z przewodami oleju. A np. w golfach (silniki SB) były jeszcze turbiny chłodzone wodą... Także lepiej mieć oryginalnego TD'ka. Edytowane 9 Stycznia 2011 przez motomaniak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #3 Napisano 9 Stycznia 2011 Uszkodzenia głowicy musiały być spore bo 2 tłoki były zmasakrowane, dlatego postanowiłem kupić inny silnik Dobrze wiedzieć że różnice w td są większe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Labiel Zgłoś #4 Napisano 19 Stycznia 2011 Po pierwsze diesle nie mają pomp paliwowych, tylko pompy wtryskowe i raczej na pewno nie będą takie same, bo TD będzie miało bardziej wydajną pompę. Tu już zależy jaki ten TD będzie bo 1,6TD było kilka wersji, najmocniejszy był 1,6TD SB. Co do przeróbki z D na TD to znam parę osób które przerabiały tak silnik, ale nie jest to takie łatwe i trzeba uważać, ponieważ TD ma dodatkowe natryski oleju na denka tłoków, D tego nie ma. Po za tym trzeba doprowadzić olej do turbo, a potem od turbo do miski. Tak jak też mówiłem. Po za tym trzeba też zmienić pompę wtryskową, przydałby się jakiś Intercooler. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #5 Napisano 19 Stycznia 2011 ello ja np przerabialem wlasnie z 1.6D na 1.6TD tak jak wyzej kolega pisal tyrbina kolektory i doprowadzenie oleju i ja nic wiecej nie robilem... a roznica byla:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Labiel Zgłoś #6 Napisano 19 Stycznia 2011 Różnica może i była, ale na pompie od SB to dopiero byłaby różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laska404 Zgłoś #7 Napisano 20 Stycznia 2011 W TD wtryski mają 150 bar, w D 130. Pompa ma "grzybka" do podciśnienia z kolektora ssącego. W 81 roku, pierwsze TD nie miały natrysku oleju na denko tłoka, a ze spływem z turbo różnie było. Albo do misy albo do bloku z jednym i z drugim się spotkałem. Nie ma reguły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Labiel Zgłoś #8 Napisano 20 Stycznia 2011 Być może nie wszystkie TD miałem te natryski na denka, ale też nie wszystkie miały LDA czyli ten "grzybek" przez co były słabsze. Najmocniejsza jednostka czyli o kodzie SB miałem 80PS i miało już to wszystko, czyli natryski na deska, pompę z LDA i intercooler. Dodam tylko że na przykład w 1,9TD o kodzie AAZ też jest pompa z grzybkiem, ale grzybek jest niewykorzystywany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #9 Napisano 20 Stycznia 2011 Może projekt D 2 TD kiedyś powróci silnik leży w garażu ale czytając wypowiedzi dochodzę do wniosku że lepiej kupić TD. Co do silnika Sb to już inna liga w końcu to protoplasta Tdi, miałem okazję pojeździć i muszę powiedzieć że to już jedzie w porównaniu do zwykłego Td Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domel-mz251 Zgłoś #10 Napisano 11 Marca 2011 Witam. silnik Sb to też inne końcówki wtrysków niż td inny kąt wtrysku niż td i d inny wałek rozrządu turbo niby garrett t2 ale dodatkowo chłodzony cieczą ze swoją pompką wymuszonego obiegu , pompa wtryskowa wydajniejsza (w golf gtd występowała) i na koniec tloki inne niż td. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiero23 Zgłoś #11 Napisano 14 Września 2011 Witam! Powie mi ktoś czy silnik 1,6 diesel z golfa II będzie pasował do passata b2? W golfach są one poprzecznie montowane i czy można go bez problemu włożyć w miejsce wzdłużnie zamontowanego silnika w b-dwójce? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passi 29 Zgłoś #12 Napisano 14 Września 2011 witam kolego bedzie wszystko pasowac oprócz łap silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 15 Września 2011 witam kolego bedzie wszystko pasowac oprócz łap silnika. Miski olejowej, pompy oleju, chyba kolektora wydechowego, prawdopodobnie czujnik/i temperatury i kilku innych rzeczy z osprzętu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiero23 Zgłoś #14 Napisano 15 Września 2011 aa to szkoda a od audi 80 pewnie nie będzie problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #15 Napisano 17 Września 2011 aa to szkoda a od audi 80 pewnie nie będzie problemu? Nie pasujące części możesz przełożyć ze swojego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #16 Napisano 17 Września 2011 Ja tak robiłem przy przekładce silnika z passata b2 do golfa z tego co pamiętam trzeba przełożyć łapy mocujace, podstawę filtra oleju, i parę innych dupereli,'miska oleju była nie ruszana w druga stronę trzeba ją zmienić razem z pompą oleju i smokiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach