Skocz do zawartości
eNcoM

Różnice pomiędzy 1,6D a TD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i znowu mam pytanko dotyczące silnika 1.6D sprawa wygląda tak. Do płynu chłodniczego dostał się olej (czyli uszczelka) po rozebraniu okazało się że u poprzedniego właściciela silnik miał kolizje (mocno odbite zawory na tłokach) i gość założył głowicę z TD (dodatkowy kanał olejowy) przynajmniej tak powiedział mi facet regenerujący głowicę oraz gdy zabrałem starą uszczelkę do sklepu.

1 I tu moje pytanie czy ta głowica powiększa komorę spalania? żeby odprężyć silnik i jak ona się miała do reszty silnik do tego zdarzenia chodził równo nie był słaby itp.

2 Czytając trochę zauważyłem że 1,6D i TD jak idzie o sam silnik to różnią się głowicą podobno pompa wtryskowa też jest ta sama - jak to jest w rzeczywistości

3 Czy to znaczy że wystarczy że zmienię kolektory puszkę filtra dołożę turbinę i będzie chulać?

 

Pytam czysto teoretycznie bo na razie kupiłem inny silnik i jestem w trakcie przekładki, a zostaje mi głowica od td i reszta gratów

Edytowane przez eNcoM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolizja mogła byś spowodowana złym ustawieniem rozrządu, możliwe też że uszczelka pod głowicą była zbyt cienka (są 3 różne grubości). Ale pewnie to pierwsze, ktoś tym sposobem pokrzywił zawory i dlatego zmienił głowicę... tak na logikę biorąc.

 

1 I tu moje pytanie czy ta głowica powiększa komorę spalania? żeby odprężyć silnik i jak ona się miała do reszty silnik do tego zdarzenia chodził równo nie był słaby itp.

 

Głowica różni się tak jak już napisałeś dodatkowym kanałem olejowym, do tego o ile się nie mylę jest to głowica hydrauliczna. W twoim przypadku myślę nie robiło to dużej różnicy (chociaż nie wiadomo czy właśnie przez to nie mieszał się olej z płynem chłodniczym), ale generalnie gorzej by było jakby ktoś do TD założył głowicę z D (bez dodatkowego kanału).

 

2 Czytając trochę zauważyłem że 1,6D i TD jak idzie o sam silnik to różnią się głowicą podobno pompa paliwowa też jest ta sama - jak to jest w rzeczywistości

 

Głowica tak, jest inna, ale po za tym też blok, miska olejowa i inne pierdoły. Pompy według mojej wiedzy takie same.

Czy to znaczy że wystarczy że zmienię kolektory puszkę filtra dołożę turbinę i będzie chulać?

 

W bloku musisz mieć też dodatkowy kanał olejowy (tak jak w głowicy), po za tym TD ma natrysk oleju na tłoki... Do tego miska olejowa, z przewodami oleju. A np. w golfach (silniki SB) były jeszcze turbiny chłodzone wodą...

 

Także lepiej mieć oryginalnego TD'ka.

Edytowane przez motomaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenia głowicy musiały być spore bo 2 tłoki były

zmasakrowane, dlatego postanowiłem kupić inny silnik

 

Dobrze wiedzieć że różnice w td są większe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze diesle nie mają pomp paliwowych, tylko pompy wtryskowe i raczej na pewno nie będą takie same, bo TD będzie miało bardziej wydajną pompę. Tu już zależy jaki ten TD będzie bo 1,6TD było kilka wersji, najmocniejszy był 1,6TD SB.

 

Co do przeróbki z D na TD to znam parę osób które przerabiały tak silnik, ale nie jest to takie łatwe i trzeba uważać, ponieważ TD ma dodatkowe natryski oleju na denka tłoków, D tego nie ma. Po za tym trzeba doprowadzić olej do turbo, a potem od turbo do miski. Tak jak też mówiłem. Po za tym trzeba też zmienić pompę wtryskową, przydałby się jakiś Intercooler.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ello

ja np przerabialem wlasnie z 1.6D na 1.6TD tak jak wyzej kolega pisal tyrbina kolektory i doprowadzenie oleju i ja nic wiecej nie robilem... a roznica byla:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica może i była, ale na pompie od SB to dopiero byłaby różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W TD wtryski mają 150 bar, w D 130. Pompa ma "grzybka" do podciśnienia z kolektora ssącego. W 81 roku, pierwsze TD nie miały natrysku oleju na denko tłoka, a ze spływem z turbo różnie było. Albo do misy albo do bloku z jednym i z drugim się spotkałem. Nie ma reguły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może nie wszystkie TD miałem te natryski na denka, ale też nie wszystkie miały LDA czyli ten "grzybek" przez co były słabsze. Najmocniejsza jednostka czyli o kodzie SB miałem 80PS i miało już to wszystko, czyli natryski na deska, pompę z LDA i intercooler. Dodam tylko że na przykład w 1,9TD o kodzie AAZ też jest pompa z grzybkiem, ale grzybek jest niewykorzystywany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może projekt D 2 TD kiedyś powróci silnik leży w garażu ale czytając wypowiedzi dochodzę do wniosku że lepiej kupić TD. Co do silnika Sb to już inna liga w końcu to protoplasta Tdi, miałem okazję pojeździć i muszę powiedzieć że to już jedzie w porównaniu do zwykłego Td

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. silnik Sb to też inne końcówki wtrysków niż td inny kąt wtrysku niż td i d inny wałek rozrządu turbo niby garrett t2 ale dodatkowo chłodzony cieczą ze swoją pompką wymuszonego obiegu , pompa wtryskowa wydajniejsza (w golf gtd występowała) i na koniec tloki inne niż td.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Powie mi ktoś czy silnik 1,6 diesel z golfa II będzie pasował do passata b2? W golfach są one poprzecznie montowane i czy można go bez problemu włożyć w miejsce wzdłużnie zamontowanego silnika w b-dwójce?

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam kolego bedzie wszystko pasowac oprócz łap silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam kolego bedzie wszystko pasowac oprócz łap silnika.

Miski olejowej, pompy oleju, chyba kolektora wydechowego, prawdopodobnie czujnik/i temperatury i kilku innych rzeczy z osprzętu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aa to szkoda :( a od audi 80 pewnie nie będzie problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aa to szkoda a od audi 80 pewnie nie będzie problemu?

Nie pasujące części możesz przełożyć ze swojego silnika. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak robiłem przy przekładce silnika z passata b2 do golfa

z tego co pamiętam trzeba przełożyć łapy mocujace, podstawę filtra oleju, i parę innych dupereli,'miska oleju była nie ruszana w druga stronę trzeba ją zmienić razem z pompą oleju i smokiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności