Skocz do zawartości
Gość japapol4

Odpowietrzenie zbiornika paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość japapol4

Od pewnego czasu podczas tankowania w momencie gdy odkręcam korek bak zasysa masy powietrza z tad wniosek ze sie nie odpowietrza,korka nie wymienialem jest taki jaki byl,zastanawiam się nad przyczyną.jeżeli macie pomysly to piszcie,a tym czsasem jeżdże z luźnym korkiem.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdejmiesz korek to z lewej strony jest taki kikut = odpowietrznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie Paweł. Ów odpowietrznik usuwa powietrze znad lustra paliwa, ale nie ma on połączenia z atmosferą. Odpowietrza on tylko tę kubaturę, która znajduje się powyżej wejścia rury do zbiornika. Tak więc problem tkwi tylko w korku. Z resztą zawór ów połączony jest tylko ze zbiornikiem za pomocą cienkiego wężyka.

Zawsze korek odpowiada za zasysanie powietrza do zbiornika.

 

Kumplowi tak wessało kiedyś zbiornik w B3, że mógł zaatankować tylko 20L :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku, nie znam passata na wylot. Napisałem to co pierwsze przyszło na myśl.

Wiem, że ewentualne zalanie ":pod odpowietrznik;" tylko w dlugą trasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

Ludzie co wy piszecie?????????????????????

jesli masz filtr węglowy w swoim aucie(nie wiadomo jakim) to takich komedii nie bedziesz miał.

kiedyś wywaliłem filtr i miałem takie same objawy.W momencie odkręcania korka (nie ważne ile było paliwa czy 20 czy 60 l)zawsze był sssssssssyk zasysanego powietrz........

 

sprawdz filtr a nie korek.

korek -jest po to by uszczelniać .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość japapol4

Korek nie ma nawet żadnej dziurki jak ktoś mi gdzieś zasugerowal.Jest to B4 z 2 litrowym silnikiem o oznaczeniu 2E,trzeba by dodac,że jeżdże na gaz i to od roku,nigdy czegoś takiego nie bylo,paliwo w baku mam okolo 30 litrów,przy tym wszystkim jak się zasysa to pompa zaczyna nieźle jęczeć,że wyraźnie ją slychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
Korek nie ma nawet żadnej dziurki jak ktoś mi gdzieś zasugerowal.Jest to B4 z 2 litrowym silnikiem o oznaczeniu 2E,trzeba by dodac,że jeżdże na gaz i to od roku,nigdy czegoś takiego nie bylo,paliwo w baku mam okolo 30 litrów,przy tym wszystkim jak się zasysa to pompa zaczyna nieźle jęczeć,że wyraźnie ją slychać.

 

 

to widocznie nie jest PASSAT...............a jeśli Passat to jakis inny wypust.

 

na stacii CPN(lub innej )wlewasz pod korek-- wchodzi ci około 80l.--przyciskasz odpowietrznik i wleźie ci następne około 25.

 

żeby korek miał jakiś otwór to by samosie wlazło 105 literków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozavw znowu piszesz nie na temat.

Koledze nie chodzi o przetankowanie zbiornika ponad 70L upuszczając z niego powietrze zaworem przy wlewie paliwa, ale o to, że wewnątrz tworzy się podciśnienie. Pompa paliwa nie może efektywnie podawać paliwa.

Jeśli paliwo zostaje odpompowane ze zbiornika, to musi być zastąpione powietrzem a atmosfery.

Aby to było mozliwe, to zbiornik paliwa musi zassać powietrze. Obojętnie skąd, ale otwór musi być i najczęściej jest w korku, gdyz ten położony jest w najwyższym punkcie instalacji zbiornika paliwa.

Jasnym jest, że otwór nie jest widoczny. Najczęściej, gdy korek wlewu paliwa jest obrotowy(sprzęgiełko), to zasysanie odbywa się szczeliną miedzy częścią korka z gwintem a elememtem, który chwytamy, by nim obrócić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ci nie pomogę bo nie spotkałem się z takim czymś a z tego co widać to reszta grona też, jakby ktoś wiedział to by tobie napisał ,1. spróbuj nie dokręcić do oporu korka 2. jeśli masz taką możliwość zamień się na jeden dzień z kimś na korki jak będzie dobrze to znaczy wina korka, więcej tobie nie podpowiem bo sam nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to wina zaworrka odpowietrzjącego z filtrem wegla aktywnego, jezeli taki posiadasz... jezeli nie to nie mam pojęcia

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radar co ma filtr węgla do odpowietrzania zbiornika ? Tylko kwestia odcinka korek - wlew paliwa - zbiornik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo sie cieszę że wy zawsze piszecie na temat zawsze na dobry temat negując poprzednią wypowiedz,ale jesli coś człowiek zapyta takiego z czym sam ma problem to wtedy jest tyle odpowiedzi że ullllllllaaaaaaaaaaa że normalnie szok

 

Ale co?

Napisałem coś nie tak?

Zauważyłeś chyba, że o czymś zupełnie innym napisałeś:

 

na stacii CPN(lub innej )wlewasz pod korek-- wchodzi ci około 80l.--przyciskasz odpowietrznik i wleźie ci następne około 25.

 

żeby korek miał jakiś otwór to by samosie wlazło 105 literków.

 

Są to Twoje słowa, więc o co się czepiasz? Że napisałeś nie na temat?

Po raz kolejny starasz się udowodnić, że tylko Ty masz rację.

Jeśli masz jakiś problem z rozpoznawaniem treści, to napisz to w podpisie. Napewno inaczej będziesz postrzegany.

A jeśli nie potrafisz spokojnie zareagować, to lepiej nie pisz wcale.

 

I napisałem to publicznie tylko dlatego, ponieważ tak, a nie inaczej zareagowałeś.

 

 

==================

Wracając do tematu.

Pompa paliwowa wykazuje identyczne objawy przy zatkaniu jej wylotu (przewodu paliwowego biegnącego w kierunku komory silnika), jak i też przy panującym podciśnieniu w zbiorniku paliwa. Każda pompa w takiej sytuacji zwiększa swoje obroty, gdyż spada jej obciążenie i pobierany prąd. Paradoks prawda? Jednak tak właśnie jest.

Pompa (silnik) najbardziej jest obciążona wtedy, gdy pracuje z maksymalną swoją wydajnością i maksymalnym przesyłem paliwa. Wtedy pobiera też największy prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gunner5

Witam. Mam problem z moim passatem, chodzi o to że nie mogę zatankować paliwa do baku. Po wlaniu ok, 300ml paliwo wylewa się z korka, no a jak zaczyna spływać to słychać bulgotanie. Byłem u mechanika i stwierdził że wszystko jest w porządku w okolicach zbiornika, tzn. że żaden z przewodów nie jest załamany. Natomiast mechanik powiedział mi że winowajcą może być filtr z aktywnym węglem i elektrozawór na tym filtrze który odprowadza nadmiar oparów. Moje pytanie brzmi czy ten filtr ma coś wspólnego z całym układem paliwowym i czy pomoże coś jego wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w dziale dotyczącym B5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności