Skocz do zawartości
ryszardb66

Trzeszczy po wlączeniu światel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,mam w swoim Passacie B5 TDI po lifcie zamontowane CB radio Midland.Mam taki problem;po włączeniu świateł pojawiają się duże szumy.Próbowałem podłączyć radio bezpośrednio pod akumulator, nie przyniosło żadnej poprawy.Może ktoś maiał podobny problem ,proszę o radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz kiepskiej jakości HID'y od lamp. One to sieją po całej instalacji. Można by spróbować je odkłócić lub zamienić na inne. Nie piszesz jaką masz antenę. Poprawę może przynieść tylko zamontowanie na stałe w dachu auta....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz kolego jaki masz sprzęt. Kwestia trzeszczenia jest powodem słabej masy jakiegoś urządzenia. Ale jakość sprzętu to podstawa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy HID od lampy?Antene mam na magnesie na dachu,nie pamiętam nazwy,ale dobrej jakości, okolło80 cm,zresztą próbowałem innej anteny,oczywiście dostrojonej i bez zmian.Jeżeli chodzi o sprzęt to mam tylko radio Pioner, klimę ręczną,chyba że chodzi Ci o cb radio to Midland Alan 199A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to znaczy HID od lampy

- mam na myśli chińskie "ksenony". Tak skojarzyłem, jak napisałeś - "po lifcie"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam ksenonów ,tylko żarówki H-7.a zakłócenia pojawiają się nawet na pozycyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam ksenonów....

- no to trochę zawęziłeś krąg podejrzanych ;)

Sprawdź obwód zasilania świateł. Niekiedy na zaśniedziałych stykach może dojść do tzw. "smażenia", co objawia się zakłóceniami. Zobacz czy Twój Pioneer na AM tez trzeszczy.

Zwróć uwagę na alternator. Zużyte szczotki też dadzą takie objawy. Sprawdź to włączając np. ogrzewanie szyby - bez świateł....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za radę .Jutro mam trochę czasu to posprawdzam te sprawy.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak wyżej kolega pisał. Posprawdzaj wszystkie połączenia. Ja dziś się męczyłem u znajomego miał hid.Podłączyliśmy obudowy przetwornic do masy i trochę pomogło. Można też zastosować filtr przeciw zakłóceniowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w Polo 6N miałem podobny przypadek. Pomogło zmniejszenie jasności podświetlania wskaźników kokpitu. DO dziś zadaję sobie pytanie jak to możliwe... To samo radio w Pasku pracuje bez najmniejszych szumów... ale możesz spróbować powyższe.

Alternator nie odgrywa tu żadnej roli. Radio by szumiało po odpaleniu auta a nie po włączeniu świateł.

Ważne jest też zlokalizowanie drogi, którędy dostaje się szum. Jeśli odłączysz antenę i szum się utrzyma - znak, że przedostaje się po zasilaniu. Może pomóc filtr na zasilaniu. Jeśli po odłączeniu anteny szum znika to masz grubszy problem. Żadne filtry nie pomogą. Musisz wtedy znaleźć źródła zakłóceń i je wyeliminować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alternator nie odgrywa tu żadnej roli. Radio by szumiało po odpaleniu auta

- niekoniecznie. Pod małym obciążeniem może nic nie być. Komutator może dopiero siać po włączeniu innych odbiorników. Ryszard nie pisze nic, czy szumi na wyłączonym silniku. Trzeba po kolei eliminować przyczyny a od czegoś musi zacząć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po włączeniu świateł pojawiają się duże szumy

 

sprawdz czy szumy znikaja/zwiekszaja sie przy regulacji jasnosci podswietlenia wskaznikow. Podswietlenia wskaznikow, nawiewow, i orginalnego radia zasialne jest z ukladu regulatora PWM (zmienny wspolczynnik wypelniena sygnalu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, nie będe zaczynał nowego tematu zapytam tu, mam w moim b5 3b

radio m-tech Legend II + sirio ml 145, przedtem miałem zwykłe chińskie przetwornice potem zmieniłem na inne chińskie ale niby takie które nie robią zakłóceń, a jednak robią...

chinole zawsze będą robić szum:) zakłócenia tylko jak włączę światła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się

 

Panowie miałem kiedyś problem że coś mi w głośnikach charczało itp ale to była wina jak wyszło złego ustawienia anteny cb.

Mniejsza o to, problem polega na tym że CB czy też zwykłe radio samochodowe do którego na antenie mam podłączony separator gdy jest samochód wyłączony działa ładnie ale gdy tylko odpalę silnik to w cb są zakłócenia a radio samochodowe w ogóle jest wtedy niewyraźne tak samo jak włączę wycieraczki.

Co to może być ? nawet nie wiem czy w dobry dział to wstawiłem więc sory jak nie tu gdzie trzeba szukam pomocy.

CB Uniden 520 Pro XL antena IC100 HUSTLER

Radio samochodowe Sony MDX- C670RDS + separator + antena przyklejana na szybe

Edytowane przez sebolpittbull

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień kondensator przy alternatorze, spróbuj podac zasilanie na radio i na CB bezpośrednio z aku, sprawdź czy przewody do głośników nie maja zwarcia do masy(przetarcia izolacji),

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdzę Jarku z tym kondensatorem bo kable i do radia i do CB mam prosto z aku , a kable głośnikowe nie mają pęknięć i przytarć bo patrzyłem ostatnio na nie.

A na marginesie co to jest ten kondensator alternatora gdzie kupić i za ile:P ???

 

---------- Dodano o 20:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:35 ----------

 

albo jak sprawdzić czy mój jest popsuty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kondensator 2,22 uF na 110V, przy niektórych altkach były

kondensator alternatoa.jpg

.

 

Zakłocenia mogą pochodzic od:

może też być uszkodzony w regulator napięcia

stara kopułka aparatu zaplonowego

stare przewody zapłonowe,

żuzyte iskrzace szczotki w altku,

żuzyte pierścienie w altku

Uszkodzona dioda w altku

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam taki problem założyłem światła do jazdy dziennej i jest ok.

Problem zaczyna się przy przekreceniu kluczyka swieca lampy

są bardzo duże zakłócenia na radiu CB tti TCB-550 przelacze na postojowe szum znika i nie wiem co zrobić.

Podłączenie jest takie że sterowanie jest z lamp a masa do karoseri.Lampy 507HP z homologacja .Robilem rozne podlaczenia z lampami i cb bez efektu .POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup radio z lepszymi filtrami bo to tti to najnizsza polka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności