Skocz do zawartości
MłodyWilk22

wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

poduchy skrzyni wyglądają raczej ok choć hamowanie silnikiem powoduje mrowienie na fotelu niczym jakieś recaro z funkcją masażu więc może są walnięte...

wałek wyrównoważający to wyczytałem tylko że eliminuje drgania ale pytanie gdzie on jest i czy ustawienie raczej czy wymiana tego wałeczka? szukajka pokazuje tylko wątki związane z B6 niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja już złożyłem sprzęgiełko i wszystko hula jak ta lala :)

Tak leciutko chodzi sprzęgło i tak równomiernie bierze przy ruszaniu.

Na starym dwumasie z luzami jak na filmiku zero wibracji budy, lewarka czy kierownicy.

Miód cud:)

 

Ps. Pamiętajcię, że poduszki pod silnikiem muszą być orginalne - lemfordera, bo inaczej wymiana poduszek nic nie da a jedynie pogorszy sprawę.

Ps. Ja poduszki zamawiałem lemfordera a z pudełka lemfordera wyjeąłęm poduszki CORTECO. Ponoć CORTECO produkuje je dla lemfordera. Po założeniu takich poduszek zrobiło się idealnie komfortowo i cicho i znikneły wszelkie wibracje. Także rzadne FEBI itp tylko orginały, bo przerabiełm sprawę i wiem, że każdy zamiennik to zło konieczne...

 

W uszkodzoną dwumasę nie wierzę - skoro wibracje były przed i po to wychodzi na to, że jednak te wibracje nie były do dwumasy. A co do wibracji w silnikach 1.9 130KM to już trochę tematów było i nawet serwis sobie z tym nie radzi. W A6 z wibracjami tych silników ludzie walczą bez skutku juz dosyć długo - na forum A6 jest o tym sporo. Ludzie wymienili już prawie wszystko oprócz samego silnika i dalej bez skutku...

 

---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:32 ----------

 

Ps2. Poduchy pod skrzynie nie muszą być orginalne- nie ma rzadnej róznicy w jeździe czy postoju na jałowym. Mogą być najtańsze zamienniki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja również takie wibracje miałem zwłaszcza po Chipie.... Wymiana sprzęgła i dwumasy nic nie dała, zamiana stronami przegubów równiez nic, dopiero na samym koncu poduchy pod silnikiem i skrzynia..... Teraz to nie to auto. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 2,5 TDI różnica jest kolosalna cenowo? Mam na myśli kompletne sprzęgło plus dwumas? Kolego Młody wilk - gdzie kupowałeś te poduchy lema i za ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na allegro na zetsaw sprzęgła i dwumasy do swojego silnika. Cene w sklepie będziesz miał podobną tylko, że odejdą koszty wysyłki :)

 

Ja za poduchy zapłaciłem - 190zł za lewą i 210 za prawą. Czyli komplet 400zł. Na allegro cena jest nawet ciut drożej a do tego koszty wysyłki.

Zamawiałem u siebie w sklepie w Polkowicach.

Wcześniej na próbę wziełem poduszki TOPORAN za 140zł za komplet :) Ale to tylko do potwierdzenia diagnozy, że to akurat to one mi tak wyją w zakrętach. Po cichu miałem nadzieję, że nie będzie tak źle i jeszcze ten napis na pudełku MADE IN GERMANY :).

Fakt, wycie w zakrętach ucichło ale to buczenie w pewnym zakresie obrotów, wibracje kierownicy i drążka zmiany biegów oraz nadmierny hałas doprowadzały mnie do szału! Chodził jak URSUS...

Nigdy bym nie pomyślał, że głupi kawałek gumy może tak popsuć komfort jazdy...

Po założeniu CORTECO mogę stwierdzić, że nie żałuje ani grosza jakby nie patrzeć za ten kawałek gumy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Wilku ;) a sam je montowales? Pewnie do 2.5 beda drozsze. Jakby co to podalbym tobie na priv moj vin, sprawdzilbys mi cenke? Ps. Na allegro dwumass plus sprzeglo, wyniesie mnie ze 2300 a w wiekszosci sklepow jak pytalem to jest 2600-3tys. Tyle, ze tego z allegro sie nieco obawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowanie poduch u mnie bez pośpiechu to pół godzinki roboty :) Kanał nie musowy, ale ułatwia super sprawę. Nie wiem jak w 2,5 ale pewnie też nei ma filozofi.

Podpowiem tylko tyle, że najlepie zabierać się do każdej poduchy osobno. Tzn po odkręceniu śrub poduszek nie unosimy całego silnika tylko podnosimy np lewarkiem od spodu daną stronę silnika tam gdzie jest poducha.

Dam Ci wieczorkiem nr tel na PW to sobie trynkniesz do sklepu i się wszystkiego dowiesz.

Nie podawałem nr VIN-u tylko model auta, rocznik i typ silnika i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki Wilku a sam je montowales? Pewnie do 2.5 beda drozsze. Jakby co to podalbym tobie na priv moj vin, sprawdzilbys mi cenke? Ps. Na allegro dwumass plus sprzeglo, wyniesie mnie ze 2300 a w wiekszosci sklepow jak pytalem to jest 2600-3tys. Tyle, ze tego z allegro sie nieco obawiam.

 

do Elemenateur się odezwij na gg lub zadzwoń albo zapytaj w tym wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1162854#post1162854 a nie za allegro będziesz kupowal a chłopaki mają ori sprzęt prosto z DE.

a poduszki pod silnik to tylko oryginały - pisane było już na forum ze zamienniki są ble ble

Ja za poduchy zapłaciłem - 190zł za lewą i 210 za prawą. Czyli komplet 400zł. Na allegro cena jest nawet ciut drożej a do tego koszty wysyłki.

a to cena za poduszki pod silnik czy pod skrzynię?

Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie czy dwumas i sprzegło od AWX pasuje do AFNa , po za tym czy dwumase można wymyć płynem do silnika i wodą czy jej to nie zaszkodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś wie czy dwumas i sprzegło od AWX pasuje do AFNa
Niestety zmartwię Cię, ale nie pasuje...

 

Koledzy z kolei ja mam pytanie, jak sądzicie czy warto zamiast dwumasy wkładać zestaw z Valeo ze sztywnym kołem zamachowym? Bo powoli się szykuję do wymiany sprzęgła i być może się oaże że nie ominie mnie przyjemność wymiany koła zamachowego :| i nie wiem co jest lepszym rozwiązaniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy z kolei ja mam pytanie, jak sądzicie czy warto zamiast dwumasy wkładać zestaw z Valeo ze sztywnym kołem zamachowym? Bo powoli się szykuję do wymiany sprzęgła i być może się oaże że nie ominie mnie przyjemność wymiany koła zamachowego i nie wiem co jest lepszym rozwiązaniem...

Jak ,,normalnie,, jeździsz i nie planujesz wirusowania to wkładaj śmiało.

W innym przypadku dwumasa jest o wiele mocniejsza, i skrzynce pozwoli dłużej posłużyć. :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak ,,normalnie,, jeździsz
No raczej tak :)
nie planujesz wirusowania to wkładaj śmiało.

W innym przypadku dwumasa jest o wiele mocniejsza, i skrzynce pozwoli dłużej posłużyć.

I tu mam mały dylemat...Bo zastanawiam się nad zawirusowaniem go :D

ehhhhh...ciężki temat :|

Ale dzięki za odpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo a ja słyszałem wiele opini ale zupełnie na odwrót... :)

 

Czyli dwumasa lepiej do auta bez wirusa a jednomas bardziej do autka po wirusie...

Jeśli wirus jest ułożony tak, że spory moment mamy dosteny od samego dołu to niestety za długo dwumasa nie pożyje.

 

Generalnie zakładając jednomasę zapominasz na zawsze o problemie koła dwumasowego i jedyne co Cię interesuje to tracza sprzęgłowa.

Z drugiej strony zazwyczaj jeśli padnie Ci dwumasa to jeśli ją wymienisz to i tak raczej tam już nie zaglądniesz i zanim się rozleci to auto będzie w rękach innego właściciela...

 

Bo po coś ta dwumasa jednak jest...

Na jednomasie jest gorszy komfort ruszania no i czasami na wciśniętym sprzęgle słychać takie jkaby poluzowane śrubki... O tym, że pewnie dostaje troszkę wał i skraca się żywotność skrzyni nie wspominam bo jest to efekt niezauważalny i raczej cięzko to udowodnić, no chyba, że wzorami na np momenty skecające :)

 

Dwumasa jest po to by tłumić nieporządane drgania i tyle...

 

Ps. Mi mechanik odradzał akurat firmę VALEO...

Ps2. Na pierwszej stronie tego wątku masz linka jak wymienić dwumase na jednomasę bodajże od modelu 1Z, pomyśl o tym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się spodziewałam ile osób tyle opinii ;)

 

Ale również dobrze poznać każde zdanie :)

Dokładnie tak samo uważam, że jakiś mądry człowiek po coś to wymyślił...
Na jednomasie jest gorszy komfort ruszania no i czasami na wciśniętym sprzęgle słychać takie jkaby poluzowane śrubki...
Właśnie bardzo często się już spotkałam z taką opinią, ale też i inne osoby mi mówiły, żebym w to nie wierzyła, bo wcale takiego efektu nie ma.

 

chyba, że wzorami na np momenty skecające
Czyli mogę sobie sama je wyliczyć jakby co :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha - ja mam wirusa i dwumasa jak widziałaś trzyma się całkiem nieźle. Jeśli program jest ułożony z głową a Ty nie wciskasz gazu w podłogę poniżej 2 tyś obr to nie powinnaś się o nią martwić.

Mi jak padnie to i tak założe dwumase, bo auto trzymam zazwyczaj nie dłużej jak 4 lata(80kkm) to i tak raczej problem już do mnie nie wróci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sory za odkop ale nie bede zakladal nowego tematu. przy wymianie dwumasy i sprzegla nie trzeba tego jakos wzajemnie ustawic??

u mnie w pasku sprzeglo dobrze trzyma nic nie slizga ale bierze bardzo wysoko ok 2 cm od gory (prawie calkiem puszczony pedal). Dodatkowo mam wibracje calej budy na jalowym (takie delikatne) i skacze mi dawka paliwa i obroty w czasie tych drgan (silnik pd avf) nie bardzo wiem czy pchac dwumase czy drgania leza moze po stronie samego silnika. no i to sprzeglo czemu tak wysoko bierze a nie slizga? Jak ruszam ja jedynece czuc drgania i np jak redukuje na 2 przy puszczaniu sprzegla tez zadrzy lub szarpie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam sory za odkop ale nie bede zakladal nowego tematu. przy wymianie dwumasy i sprzegla nie trzeba tego jakos wzajemnie ustawic??

u mnie w pasku sprzeglo dobrze trzyma nic nie slizga ale bierze bardzo wysoko ok 2 cm od gory (prawie calkiem puszczony pedal). Dodatkowo mam wibracje calej budy na jalowym (takie delikatne) i skacze mi dawka paliwa i obroty w czasie tych drgan (silnik pd avf) nie bardzo wiem czy pchac dwumase czy drgania leza moze po stronie samego silnika. no i to sprzeglo czemu tak wysoko bierze a nie slizga? Jak ruszam ja jedynece czuc drgania i np jak redukuje na 2 przy puszczaniu sprzegla tez zadrzy lub szarpie

 

Jestem włąśnie po wymianie kpl sprzęgła z dwumasą, miałem podobne objawy: telepanie budą przy przyspieszaniu, wysokie sprzęgło. Z twojego postu nie wynika jednoznacznie czy jesteś już po wymianie (pytasz o jakieś regulacje), czy przed? Jeżeli jeszcze nie wymieniałeś sprzęgła to objawy wskazują właśnie na padniętą dwumasę i tarczę.

U mnie po zdemontowaniu starego zestawu ukazał się straszny widok: spalona tarcza, starta do nitów, dwumas rozpadnięty z wytopionym smarem, wszystko przegrzane na fioletowo, łożysko wyciskowe szmelc - i jeszcze jeździł i sprzęgło nie ślizgało się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie jestem przed wymiana, chodzi mi o regulacje tarczy wzgledem docisku czy samej dwumasy!

Sprawdzales moze vagiem auto zanim zrobiles sprzeglo?? chodzi mi wlasnie o dawke paliwa na biegu jalowym bo nie jestem pewny czy grzebac w pd czy jednak robic mase? na logach u mnie widac ze pd na drugim cylindrze nie domaga i dalbym go do regeneracji ale to jest 1000zl na czesciach boscha to wtej cenie mam tez kupiona mase- i nie wiem co zrobic!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dokladnie jestem przed wymiana, chodzi mi o regulacje tarczy wzgledem docisku czy samej dwumasy!

Sprawdzales moze vagiem auto zanim zrobiles sprzeglo?? chodzi mi wlasnie o dawke paliwa na biegu jalowym bo nie jestem pewny czy grzebac w pd czy jednak robic mase? na logach u mnie widac ze pd na drugim cylindrze nie domaga i dalbym go do regeneracji ale to jest 1000zl na czesciach boscha to wtej cenie mam tez kupiona mase- i nie wiem co zrobic!!

 

Co do sprzęgła i dwu masy to z tego co się orientuję to tam nic się nie reguluje, a wysoki pedał świadczy o zużytej tarczy sprzęgła, natomiast wibracje budy to może być padnięta dwu masa. Mi obroty nie falowały, sprawdzałem Vagiem silnik i inne podzespoły, natomiast elektronicznie nie zdiagnozujesz stanu sprzęgła czy dwu masy. Czytałem na forum że koledzy mieli włąśnie również objawy falujących obrotów. Co do pompki jak jesteś pewien że już jest na wykończeniu to i tak czeka Cię naprawa ale wcześniej sprawdź wtyczkę przy pompce czy dobrze kontaktuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności