Skocz do zawartości
MłodyWilk22

wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

czyli ta dwumasa kolegi MłodyWilk22 nadaje się do dalszego użytkowania z nowym sprzęgłem??
tak i przy DOBRYM traktowaniu przeżyje to sprzęgło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbieralem u siebie w 1.8t nie bylo zadnego luzu, ale taki przy delikatnej nodze nie przeszkadza.

Natomiast zastanowilbym sie nad ta tarcza, ona nie jest do tego auta moim zdaniem, jak jest dwu mada to tarcza nie ma sprezyn bo dwumasa je ma.

Ktos zalozyl tam sprzeglo od kola jednomasowego.

Takie moje zdanie bo pierwszy raz w zyciu widze takie polaczenie a juz w 6 tdi wymienialem kolo lub sprzeglo i zawsze bylo sprzeglo bez sprezyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz sobie na np allegro gdzie demontują używki i wszędzie są zestawy dwumasa + tarcza ze sprężynami. Sprzedawane tarcze do AFN-a czy AVG też mają sprężyny.

Jeden przykład z wieeelu a allegro:

http://moto.allegro.pl/audi-a4-1-9-tdi-afn-95-99-kolo-dwumasowe-sprzeglo-i1377041796.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktos zalozyl tam sprzeglo od kola jednomasowego.

Takie moje zdanie bo pierwszy raz w zyciu widze takie polaczenie a juz w 6 tdi wymienialem kolo lub sprzeglo i zawsze bylo sprzeglo bez sprezyn.

 

Moje oryginalne sprzęgło które wymieniałem miało tarcze ze sprężynami, nowy zestaw również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje oryginalne sprzęgło które wymieniałem miało tarcze ze sprężynami, nowy zestaw również.

i tak powinno być to tłumik drgań skrętnych te sprężyny i to w każdym sprzęgle przy skrzyni jest jeśli chodzi o manuale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy gadacie...no to zamotany jestem...

 

dotychczas przy 2 masie widzialem tylko takie:

 

http://cgi.ebay.co.uk/Volkswagen-Passat-MK5-Clutch-/120461577065?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c0c11cb69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i tak powinno być to tłumik drgań skrętnych te sprężyny i to w każdym sprzęgle przy skrzyni jest jeśli chodzi o manuale

no właśnie nie bardzo, bo patrząc po innych kompletach, to raczej ewenement... zwykle jak już dawali dwumasę, to tarcza sprzęgła była "sztywna". Jeśli sprężyny w tarczy + dwumasa to jakaś przejściowa opcja była...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze w angli specjalisci zmieniali na takie i nie ja pierwszy te skrzynie zrzucalem.

Ale w sklepie tez mi sprzedawali takie bez...hmm...zaskoczony jestem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są ze sprężynami i bez, nie chce mi się szukać tematu (bo już taki jest) ale z tego co pamiętam to LUK w późniejszym okresie zaczął stosować sprężyny.

 

*******************

Prosze bardzo

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25501&highlight=avf+rodzaje

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprezyna jest w jednomasie bo tlumi drgania, natomiast w dwu masie kolo tlumi wiec tarcza nie musi...nakladajac (wg logiki) tlumik sprezynowy na tlumik sprezynowy to jedno bedzie sie odbijac od drugiego i dwumasa padnie szybko bo nadmiernie pracuje.

Ale to tylko moje gdybanie...Jak widac sa i takie i takie zestawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak koledzy opisywali wyżej, to znaczy autko na biegu jałowym ma nieregularna pracę zwłaszcza na zimnym silniku (drgania) myślę że to dwumasa Mam w planie ją wymienić i w związku z tym mam prośbę, czy ktoś z kolegów mógł by podpowiedzieć, jeśli to robił jak sie do tego zabrac , nie chce naodkręcac niepotrzebnych rzeczy. pracowałem przy silnikach i mysle że dam sobie rade, ale nigdy nie wynieniałem dwumasy dlatego proszę o pomoc Mam paska 2.0 TDI 140kM silnik BMP

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj możesz sobie zerknąć mniej więcej jak to wygląda:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73716

 

Zapomnieli tam wspomnieć o konieczności demontażu wysprzęglika - ale to jedna śrubka i wychodzi...

 

 

Powiem Ci tak, ja to też robię pierwszy raz i mogę powiedzieć tylko tyle, że najwięcej roboty jest w najbardziej jakby sie wydawało banalnej rzeczy czyli zwaleniu skrzyni biegów. Jak skrzynia jest na wierzchu to wymiana sprzęgła i dwumasy polega na odkręceniu kilku śrubek i wyjęciu sprzęgła, póżniej ukaże się dwumasa i znowu kilka śrubek które trzeba odkręcić i wyciągnąć dwumasę. Później wszystko poskręcać w odwrotnej kolejności...

Zwalenie skrzyni(robiłem to pierwszy raz i sam) zajeło mi całe popłudnie. Natomiast odkręcenie sprzegła i dwumasy to max 30minut.

Także nie lękaj się :)

Ps. Przy skręcaniu już taki dzielny nie będę i do przyłapania skrzyni poproszę na chwilkę sąsiada bo można się przedźwigać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ps. Przy skręcaniu już taki dzielny nie będę i do przyłapania skrzyni poproszę na chwilkę sąsiada bo można się przedźwigać...

i tak jesteś odważny jak ją zdjąłeś sam... przecież to szajstwo z 50kg waży, a musisz to zdjąć i utrzymać, żeby nie sp..adło i nie zabiło kogoś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No do dzisiaj mnie plecy bolą :)

Samo uniesienie to jedno, ale chociaż przydałaby się druga osoba do patrzenia o co wadzi, odsunięcia przegubów itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No do dzisiaj mnie plecy bolą :)

Samo uniesienie to jedno, ale chociaż przydałaby się druga osoba do patrzenia o co wadzi, odsunięcia przegubów itp

No to fakt, zrzucalem i zakladalem sam 3 razy i wiem cos o tym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem w sklepie kompletne sprzegło(tarcza, docisk, łożysko) Sachs-a: 520zł. Zamówienie robiłem nie po numerze starego sprzęgła tylko poprostu z katalogu podajac model auta, typ silnika i rocznik.

No i dzisiaj odebrałem sprzegiełko i co się okazuje - w tarczy też są zabudowane sprężynki :)

 

Także nie ważne czy LUK czy SACHS - spreżynki są :)

 

Ps. Pytałem z ciekawości o cene dwumasy - 1050zł. Także koletne sprzęgło z dwumasą w zwykłym sklepie wychodzi niecałe 1600zł czyli taniej niż na allegro i do tego odpadają koszty przesyłki.

No i nie ma problemów ze zwrotem jakby co...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamówiłem w sklepie kompletne sprzegło(tarcza, docisk, łożysko) Sachs-a: 520zł. Zamówienie robiłem nie po numerze starego sprzęgła tylko poprostu z katalogu podajac model auta, typ silnika i rocznik.

No i dzisiaj odebrałem sprzegiełko i co się okazuje - w tarczy też są zabudowane sprężynki :)

 

Także nie ważne czy LUK czy SACHS - spreżynki są :)

 

Ps. Pytałem z ciekawości o cene dwumasy - 1050zł. Także koletne sprzęgło z dwumasą w zwykłym sklepie wychodzi niecałe 1600zł czyli taniej niż na allegro i do tego odpadają koszty przesyłki.

No i nie ma problemów ze zwrotem jakby co...

Wiec zkad sie braly ori sprzegla bez sprezynek?

Te ktore zmienialem mialy nalatane od 60 do 110 tysiecy oraz jedna w 1.8T (moim)144 tysiace.

Wszystkie nie mialy sprezyn i te ktore kupowalem w VW byly identyczne.

Czy moze byc tak ze na rynek angielski wstawiali co innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seba - a miałeś przypadki wadliwych kół 2masowych?

u mnie byl wymieniony cały komplet LUK i jak były wibracje na loozie tak są.

Poduszki pod silnikiem nowe, nowe sprzęgło i 2mas, plecionka wymieniona z wywaleniem kata i wibracje nadal są i się zastanawiam że może jakiś trafił się wadliwy 2mas.

Można sprawdzić jego stan bez ściagania całej skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seba - a miałeś przypadki wadliwych kół 2masowych?

u mnie byl wymieniony cały komplet LUK i jak były wibracje na loozie tak są.

Poduszki pod silnikiem nowe, nowe sprzęgło i 2mas, plecionka wymieniona z wywaleniem kata i wibracje nadal są i się zastanawiam że może jakiś trafił się wadliwy 2mas.

Można sprawdzić jego stan bez ściagania całej skrzyni?

a poduszki skrzyni, może wałek wyrównoważający

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a poduszki skrzyni, może wałek wyrównoważający

to samo chcialem powiedziec;)

 

 

Mozna sprawdzic jedynie sciagajac z tego co wiem.

 

W pd trzesienie na jalowym nie musi byc sprawa kola, moze rozrzad ''fasolki'' sa do ustawienia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności