Skocz do zawartości
vw-passat

[B6] 2.0 FSI - opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Takie samo spalanie mam przy 2.0tfsi a zawsze 50KM wiecej.

 

No i turbo jeszcze ;)

 

---------- Dodano o 10:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:57 ----------

 

...Jedyne, co się stało, to cewki padły. Ale była akcja serwisowa i za free wymieniali...

 

Z tego co się orientuję, to w dużej ilości tych silników była ta akcja (kilku znajomych z FSI miało ten problem), w moim też były zmieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie samo spalanie mam przy 2.0tfsi a zawsze 50KM wiecej.

 

Szkoda tylko że 2.0tfsi nie robili na cztery łapy. Chciałem 4motion i zostałem ograniczony do fsi ( no jest jeszcze 3.2 ale to inna bajka )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie mieliście objawy padających cewek? U mnie raz na jakiś czas sa problemy z zapłonem- muszę pokręcić dłużej, albo odpuścić wysunąć kluczyk docisnąć i odpala od strzała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co myslicie o passacie b6 diesla 2.0 lub 1.9 po 2009 roku sa awaryjne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest temat o FSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj z romeo9999 on wie wszystko o tym autku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolega Qdlik naprowadził mnie na ten temat i chciałbym podpiąć się pod niego.

 

W czwartek jadę oglądać Passata B6 2.0 Turbo FSI 2006 (silnik o nazwie kodowej prawdopodobnie BWA).

 

Auto będzie oglądane i sprawdzane przez specjalizowany warsztat (Wrocław, WOJTANOWICZ, byłe ASO, obecnie niezależny), jednak już dużo wcześniej pozyskiwałem wiedzę na temat silników FSI/TFSI i chciałem sobie zbudować dodatkową check-listę i mam coś takiego:

 

- czy cewki były wymieniane w akcji serwisowej (czy mieszczą się w tej akcji itd)

 

- zerknięcie na końcówkę wydechu, czy nie jest zbyt okopcona, co by sugerowało, że silnik lubi olej - wadliwe pierścienie zbierające olej (przypadłość nowszych odmian TFSi, który kompletnie wyeliminowano dopiero w 2011 roku począwszy od silnika CDNC

 

- koniecznie, żeby przy pierwszym odpaleniu był silnik zimny i druga osoba słucha okolice wariatora na okoliczność niesprawności napinacza/tłoczka napinacza łańcucha wariatora rozrządu (dźwięk silnika jak diesel)

 

- przy ciepłym silniku, odpalonym min 30s, zgasić go i natychmiast próbować odkręcić korek oleju - jeżeli zassany, lub nie da się odkręcić, to możliwe uszkodzenie zaworu PCV (Positive Crankcase Ventilation)

Jeżeli to nastąpiło, to na wolnych obrotach odkręcić wlew oleju... jeżeli praca silnika się zmieni - zacznie szarpać, przerywać, pracować nierówno tak jakby nie palił na wszystkie to zawór jest do wymiany.

 

- jak auto nie ciągnie od dołu, a od 3800-4500 to wymienic zawór DV na 06H 145 710 D (metalowy)

 

 

Poproszę o wskazanie wątku, gdzie uzupełnię wiedzę i dorzucę nieco do tej check-listy (pomijam tak oczywiste sprawy jak geometria, trzepaki kół, czy sprawdzanie błędów VAGiem - to zrobi warsztat w swojej ścieżce zdrowia - około 2h)

 

Poproszę o wskazanie wątku, gdzie zebrane są typowe, ale cięższe usterki paska B6 (nie TDi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec kolego ja auto zakupiłem w listopadzie 2011 w Niemczech (Wolsburg) a w marcu 2012 miałem akcje serwisowa na cewki tylo ze mieli wymienić 4 szt wymienili tylko 2 szt bo podobno tamtych nie trzeba było auto od wymiany pali około 1 - 1,5 litra wiecej a wiec przymiarkę robie na zakup całego kompletu cewek pamietaj ze auto naprawia sie daleko od ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się czy był wymieniany rygiel na kolumnie kierowniczej, jeśli nie to czeka cie to na 95%

 

Ja mam swojego ( od 2008 - 12tyś km)2.0 tfsi i że by nie za peszyć - Nie narzekam (obecnie 2013 - 99.200 tyś km) lubi sobie troszkę oleju chlapnąć ale ten typ po prostu tak ma.

 

Teraz realia:

Że "grzecznie" jeżdżę to spalanie 10.65l/100km (niska °C) / 9.4l/100km (wysoka °C) - cykl mieszany 15 min do pracy.

Koszt paliwa rocznie to 3945.25€/16,393PL Miesięcznie 324.27€/1,347PL - tylko 95 bo innej w IE nie ma.

 

Pozdrawiam i udanego zakupu.

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam passata highline 2.0 FSI z 2006, spalanie średnie miesięczne (miasto, trasa) 9.3, miasto 10.6, trasa (przy 120 km/h) 7.8 (przy 90km/h 6.5) z silnika jestem bardzo zadowolony, oleju w ogóle nie dolewam, jest wymieniany przy przeglądach. dźwięk silnika też jest fajny, bardziej przypomina coś sportowego niż rodzinny samochód. podobno FSI lepiej się sprawuje przy e98... ale w IE nie miałem możliwości tego sprawdzić... tu tylko e95...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie samo spalanie mam przy 2.0tfsi a zawsze 50KM wiecej.

 

Podzielam wypowiedz Endrju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podzielam wypowiedz Endrju

 

Noooo.... :D

 

Ja też. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno FSI lepiej się sprawuje przy e98... ale w IE nie miałem możliwości tego sprawdzić... tu tylko e95...
Przypuszczam że tamto E95 to jak nasze E98 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem, bo ja leję tylko Racinga. Nie mam żadnego porównania, ale autko chodzi ok. Olej wciąga, ale nie jakoś dramatycznie, ok. 0,5l na 2-3kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam o spalaniu 2.0FSI ludzi którzy jeżdżą nimi za granicą, to mnie krewa zalewa... U nas niemożliwe takie spalanie, ciekawe dlaczego :/ Na trasie przy 120 7,8? W życiu! 8.5 jest raczej realne u nas. 7.5 to ja mam jak się gniotę licznikowe 97km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Ano jakość paliwa. Ja na racingu, po autostradzie, przy 180km/h non-stop, mam średnie 7,8-8,4. Ale podkreślam - na racing (100 oktanów - teoretycznie). Bak wtedy wystarcza mi na blisko 800km, a czasem i na więcej. I nie jest to żadna ściema, bo sam się zdziwiłem (skrzynia w automacie). Na dodatek mam fiata 1,4 Turbo benz. I ten przy takiej prędkości spala ok. 10-13, ważąc o ponad 400kg mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patefoniq, z całym szacunkiem, ale jest to niewiarygodne. Daj mi zdjęcia z FIS'a z takimi danymi.

Jestem po ponad 3k km podróży, głównie zachodnimi autostradami i według FIS'a:

 

95km/h - 9,4l/100km

85km/h - 8,7l/100km

 

Patrząc na chwilowe spalanie na niemieckiej autostradzie wychodzi około 9,5l/100km przy 130km/h, 11l przy 150 i ponad 12l przy 180.

 

Postawię Ci flaszkę jak mi udowodnisz, że przy 180km/h Passat B6 2.0 TFSI 200KM z 2006 roku spali 8l/100km!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu, przy najbliższej okazji, zrobię fotki. A powiedz mi, jeździsz na tempomacie, czy nie? W mieście mam zasięg w tej chwili 700km. Mogę Ci zrobić zdjęcie i średniej prędkości i dystansu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tempomat włączony. W mieście zasięg około 550 mam, ale to z racji przebiegów dziennych w granicach 10km.

 

Rekordowo miałem spalanie 6,4, ale to emeryckim stylem na Kaszuby jechałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności