Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panów i panie. Potrzebuję wszystkich informacji na temat niżej podanego akumulatora. Szczególnie interesuje mnie czy jest to bezobsługowy akumulator czy też się go normalnie obsługuje (otwiera). Ma on już prawie pięć lat i prawdopodobnie jego żywot dobiega końca (do tej pory nigdy mnie nie zawiódł). W necie nie znalazłem tego modelu, nawet na stronie VARTY nic nie ma o nim. Dlatego piszę tu bo może ktoś ma coś na ten temat. A przed wymianą i wydatkiem bez mała 500 zł wolę się rozeznać w temacie.

 

 

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=42945&stc=1&d=1293797453

 

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=42946&stc=1&d=1293797522

Zdj?cie161.jpg

Zdj?cie162.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest bezobsługowy więc nic nie otwierasz nic nie wlewasz. - tyle Ci mogę pomóc .

 

A jednak coś znalazłem : http://www.tayna.co.uk/585-015-076-Bosch-Equivalent-Varta-Car-Battery-P4053.html To jest chyba Twój w sumie sie zgadza tam w poszczególnych zakłądkach masz opisane

Edytowane przez rafaladio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać,jest bezobsługowy.Chociaż zastanawia mnie co jest pod tą naklejką na której są oznakowania nad klemą masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki u siebie założony fabrycznie.Samochód ma 6 lat i pali na dotyk, Twój ma 5 lat i chcesz go wymieniać? są powody jakieś? niedomagania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam taki fabrycznie od nowości i przy -22 pali ładnie pomimo 7 lat :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samochód ma 6 lat i pali na dotyk, Twój ma 5 lat i chcesz go wymieniać? są powody jakieś? niedomagania?

 

No właśnie tej zimy zaniemógł trochę. Autko niedawno musiało postać cztery doby na ostatnich mocnych mrozach i po czterech dniach nie ruszania po prostu nawet nie szło włączyć radia. Tak go wyssało. Ale skoro piszecie, że starsze i trzymają to muszę go spróbować doładować do full prostownikiem i wtedy się zobaczy. Może go wciągnęło przez te ostatnie krótkie trasy (max 15 km i stop). Dzieki za wszelkie info. I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU wszystkim życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do akumulatorow bezobslugowych a raczej "bezobslugowych" tez dolewa sie wode

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób dolewa się do nich wodę? Mają one korki zamknięte więc będzie to trudne. Jeżeli kolega miał rozładowany akumulator do końca to musi go ładować długo i małym prądem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że jeden ma 5 lat, drugi 7 i ciągle działa nic nie znaczy. Jeśli zaniemógł, to trzeba naładaować i jeśli da sie uzupełnić wodę to uzupełnić(sprawdzić czy korki są pod naklejką). Jeśli po ładowaniu znów padnie-nalezy sprawdzić ładowanie i upływ prądu. Jeśli auto jest w porządku to wymiana aku i tyle.

Moja fabryczna Varta padła na amen jak pasek miał 3.5 roku, u rodziców w tym samym roczniku wciąż pracuje ori. Jeden pasek pojeździ 3 lata bez jakiejkolwiek usterki jak mój, inny w okresie trzech lat będzie miał kupe napraw-wszystko zależy od egzemplarza i użytkowania. Ja dwa razy zapomniałem lodówki wyjąć z bagażnika i rozładowałem varte do zera. Dwa miesiące później, gdy zrobiło się zimno, nagle odmówiła współpracy kompletnie-czy to ją zabiło? Pewnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akumulator bezobslugowy to akumulator zelowy, reszta to "bezobslugowe" w ktorych np po 2 latach i tak pewnie trzeba dolac wody. jak kupisz nowy akumulator bezobslugowy to wyczytaj dokladnie instrukcje - pewnie bedzie tam napisane "w razie potrzeby uzupelnic elektrolit"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w razie potrzeby uzupelnic elektrolit"
Nie elektrolit a wodę destylowana,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do akumulatorow bezobslugowych a raczej "bezobslugowych" tez dolewa sie wode

 

No to powiedz mi kolego jak dolać do niego destylkę ?? Bo jeśli chodzi o elektrolit to do starego aku NIE POWINNO się go dolewać bo można uszkodzić płyty (cele) w nim. Naklejkę delikatnie podgrzewałem żeby odkleić i nic pod nimi nie ma. Z zawodu i wykształcenia jestem elektrykiem i wiem jak powinno się ładować aku. Ale ja potrzebuję wiedzieć konkretnie czy te aku ze zdjęcia JEST obsługowe czy też NIE JEST ???? Jeżeli jest to jak się go otwiera ?? Bo moje próby otwarcia go nie dały rezultatu żadnego. Chyba pozostanie mi wykonać telefon bezpośrednio do VARTY w celu zaczerpnięcia info, tylko czy oni mi tego info udzielą??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz korków i nie udało Ci się otworzyć to masz i odpowiedź na swoje pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie tej zimy zaniemógł trochę. Autko niedawno musiało postać cztery doby na ostatnich mocnych mrozach i po czterech dniach nie ruszania po prostu nawet nie szło włączyć radia.

 

Jak chcesz kupić taki sam, to kup Vartę Silver Dynamic 85Ah.

Twojemu brak już pojemności, a takie głębokie rozładowanie dobiło go dodatkowo.

Ładowanie wiele mu już nie pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Kiedyś posiadałem taki aku w Golfie.Sprawował się dzielnie nawet w potężne mrozy, jakie są w naszej "syberii Polski".Jest on w pełni obsługowy.Należy podważyć dwa prostokątne wieczka-jedne z ostrzeżeniami, drugie z napisem Varta.Pod nimi są korki wlewowe. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to powiedz mi kolego jak dolać do niego destylkę ?? Bo jeśli chodzi o elektrolit to do starego aku NIE POWINNO się go dolewać bo można uszkodzić płyty (cele) w nim. Naklejkę delikatnie podgrzewałem żeby odkleić i nic pod nimi nie ma. Z zawodu i wykształcenia jestem elektrykiem i wiem jak powinno się ładować aku. Ale ja potrzebuję wiedzieć konkretnie czy te aku ze zdjęcia JEST obsługowe czy też NIE JEST ???? Jeżeli jest to jak się go otwiera ?? Bo moje próby otwarcia go nie dały rezultatu żadnego. Chyba pozostanie mi wykonać telefon bezpośrednio do VARTY w celu zaczerpnięcia info, tylko czy oni mi tego info udzielą??

 

masz stronke na ktorej pisze kilka ciekawostek

http://www.akumulatory.auto.pl/porady#5

 

5.Co oznacza termin akumulator bezobsługowy?

Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo „bezobsługowymi” posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami.

Przykładem faktycznie bezobsługowych akumulatorów są spotykane na rynku polskim akumulatory spiralne produkowane przez firmę “Optima”. Każda cela jest zwinięta w spiralę tzn. tak, jak gdyby wziąć normalną celę i ją zrolować „w naleśnik”. Przy czym pomiędzy płytami dodatnimi i ujemnymi znajduje się żel lub inny materiał, w którym jest uwięziony kwas siarkowy - takim materiałem może być np. tkanina z włókna szklanego. Zwinięcie celi w spiralę pozwoliło na znaczne obniżenie oporu wewnętrznego akumulatora co skutkuje wyższymi prądami rozruchu. Natomiast wprowadzenie włókna pozwala na obniżenie parowania wody z elektrolitu, czyli uzyskania akumulatora de facto bezobsługowego. To z kolei pozwala na całkowicie hermetyczne zamknięcie akumulatora. Nie ma korków i nie da się dolać wody. Te akumulatory nie lubią jednak całkowitego rozładowania jak i przeładowania. To dobre akumulatory ale do dobrych samochodów (ze sprawną instalacją elektryczną). Ponadto jest drogi, choć rekompensują to wartości prądów rozruchu. Zwinięcie cel w spiralę podniosło znacznie odporność na wibracje i wstrząsy. Akumulator może być montowany w każdej pozycji nawet „do góry nogami”.

 

---------- Post added at 12:37 ---------- Previous post was at 12:29 ----------

 

http://www.autoflesz.pl/artykuly/206,Bezobslugowe_akumulatory_Centry.html

 

no widac futura tez jest 100% bezobslugowy

 

---------- Post added at 12:43 ---------- Previous post was at 12:37 ----------

 

http://www.motofakty.pl/artykul/jaki_akumulator_2.html

 

"Bezobsługowość rozumieć można bardziej jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. Tradycyjny, kwasowy akumulator rozruchowy wymaga od nas stałej, minimum comiesięcznej kontroli. Te nowocześniejsze, określane mianem "bezobsługowych", choć praktyczniejsze, zmuszają do ścisłego przestrzegania warunków eksploatacyjnych, inaczej mogą stracić swe walory. Tak zwane baterie bezobsługowe wydają się być pozbawione korków, jednak i tak muszą mieć otwory umożliwiające wymianę gazów. W porównaniu ze swym poprzednikiem, akumulator bezobsługowy wymaga znacznie mniej uwagi, dzięki mniejszym ubytkom elektrolitu (spowodowanym odparowaniem wody z roztworu). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownika."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu:

 

Można odłączyć akumulator na dłuższy czas np. 2 tygodnie w VW Passacie B5 i czy coś się nie zepsuje od tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się do tematu:

 

Można odłączyć akumulator na dłuższy czas np. 2 tygodnie w VW Passacie B5 i czy coś się nie zepsuje od tego?

jesli masz fabryczne radio to kod będzie potrzebny po za tym km i zegar się zresetuje i jeśli masz PB to adaptacja przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i podladuj go na maxa bo akumulator sam sie rozladowuje, a jak bedzie juz calkiem rozladowany to straci swoja pojemnosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności