Skocz do zawartości
pucek716

Spadek temperatury na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!

Czy ktoś może mi pomóc zlokalizować usterkę tj. podczas postoju przy rozgrzanym silniku do 90*C na wolnych obrotach spada mi temperatura wody. Czy wiatrak przy chłodnicy (duży z prawej strony) musi się kręcić cały czas?

Za każdą podpowiedź z góry dziękuję.

 

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2011.:564:

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalny objaw. Bez paniki.

Wiatrak z wisko (nie elektryczny) kręci się cały czas, na zimnym silniku mam odwagę zatrzymać go ręką.

Edytowane przez maniek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Norma, zmniejsz nawiew do 2 kreski i przestanie spadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Pozdrawiam i Wszystkiego Dobrego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam mały problem jak w temacie.

Otóż jak odpalę auto, to nagrzewa się do 90*C po przejechaniu ok 10km. Wszystko ok, ale jak zostawię go pod domem na wolnych obrotach to temperatura na zegarach spada dosyć szybko. Wczoraj przejechałem ok 20km, wstawiłem samochód do garażu (3*C), temperatura zaczęła spadać. Zgasiłem samochód i podłączyłem Vaga żeby sprawdzić błędy. Po ok 5 min, odpaliłem auto i zaczęłą temperatura wzrastać i stanęła na 90*(na zegarach), lecz Vag w 001 i 007 pokazywał 72*-75*. Czyżby termostat siadł ? zaznaczę że był wymieniany 2msce temu.. ;/ Dodam jeszcze ze dolny przewód bliżej termostatu jest lekko ciepły, a dalej w stronę chłodnicy już zimny.

Edytowane przez paweloo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego termostat masz wadliwy. Kup BEHR-a i zapomnisz o problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego termostat masz wadliwy. Kup BEHR-a i zapomnisz o problemie.

 

tak właśnie myślałem. Dzisiaj kupiłem wahlera zobaczymy czy się poprawi. Sprawdzę vagiem i dam znać. A czy możesz mi jeszcze powiedzieć jaką temperaturę powinien trzymać w vagu? I czy termostat z takim małym odpowietrznikiem to dobre rozwiązanie ? Bo aktualnie mam taki założony i myślę że to może być tego przyczyna .

Edytowane przez paweloo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat kup dedykowany, nie jakies wynalazki. Przy obecnych temperaturach oczywiście po przejechaniu jakiegos odcinka temp. oscyluje wokół 90 tj. 89-90,8 i trzyma tak cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat kup dedykowany, nie jakies wynalazki. Przy obecnych temperaturach oczywiście po przejechaniu jakiegos odcinka temp. oscyluje wokół 90 tj. 89-90,8 i trzyma tak cały czas.

 

wymieniłem ten termostat, i rano dalej zaobserwowałem że wskazówka lekko opadła. A mam jeszcze jedno pytanie, bo jeżdżę na trybie ECON i mam walnięty czujnik temperatury zewnętrznej, bo na dworze jest +1* a u mnie pokazuje -4*. Czy ma wpływ temperatura zewnętrzna na tryb ECON ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury zewnętrznej nie ma wpływu, jaki dokładnie włozyłes termostat? Sprawdź sobie rano na ostygniętym całkiem silniku czy temperatury na zegarach i temperatura jaką widzi ECU sa tożsame. Może czujnik temperatury Ci oszukuje? Jak wygląda ogrzewanie wnętrza?Na w pełni rozgrzanym silniku temperatura jaką widzi ECU i temperatura na zegarach powinny byc zbliżone, może być róznica kilku stopni. Mam nadzieję, że wiesz jak to na VAG-u sprawdzić?

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat miałem wcześniej verneta a teraz wahlera. Wiem jak sprawdzić, rano sprawdzę na zimnym silniku ;) 001 i 007. Jak sprawdzałem na rozgrzanym to była różnica 2*, miedzy 001 a 007. Ogrzewanie w środku jest fajne ciepłe, nie ma probleów. A mam jeszcze pytanie odnośnie chłodnicy. Chyba nie jest to normalne zjawisko że chłodnica jest cała zimna nie? Dodam że temperatura na blacie wynosi 90* i nie wychyla się więcej. Teraz po powrocie do domu stał na wolnych obrotach i temp się trzymała na zegarach.

Edytowane przez paweloo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że chłodnica jest zimna to ok, znaczy to, że termostat nie puszcza na nią obiegu wody. Jak temperatura nie rośnie powyżej 95*C to wszystko ok. Cos mi sie wydaje, że masz kolego dupiaste te termostaty. Jak wspominałem wczesniej ja założyłem BEHR-MAHLE i jest idealnie. Na Allegro handluje uzytkownik: danielloss zobacz u niego on raczej ma pewne graty, sam u niego nieraz kupuje.Twoje termostaty pewnie za wcześnie się otwierają.

Ja kupiłem tutaj:

http://allegro.pl/termostat-mahle-behr-tx1587d-vw-1-9tdi-wawa-i6576033744.html

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego @indyczes, dzięki za wszelkie informacje. Jak narazie po wymianie termostatu wszystko jest ok z temperaturą. Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady ja mam wahlera 2 rok i jest wszystko ok przy niskich temperaturach ogrzewanie na maxa wiadomo ze bedzie spadała temperatura na zegarach bo zimne powietrze chłodzi nagrzewnice a ona jednoczenie płyn i dlatego tak sie dzieje praktycznie kazdy tak ma podczas posotuje gdy jedziesz silnik jest pod obciazenie wytwarza wiecej "Ciepła" czyli grzeje sie jednoczescnie grzejac płyn i jest temperatura taka jak powinna byc jak wszystko ok i mało prawdopodobne zeby te termostaty co koelgo kupiłes były wadliwe Wahler i Vernet bardzo dobre firmy i nie ma sensu przepłacac za termostat BEHR bo to tylko przeplata a jakos ta sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego @techno100 , dlatego ja wstawiłem teraz wahlera i teraz jest ok, trzyma temperaturę. A przy okazji zauważyłem że wcześniejszy termostat był zamontowany pod lekkim skosem. Teraz został zamontowany prawidłowo i ładnie przylega obudowa do bloku. Przy okazji zobaczymy czy spalanie spadnie, bo na tamtym termostacie miałem wynik 7.8l/100km ;) Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego @techno100 , dlatego ja wstawiłem teraz wahlera i teraz jest ok, trzyma temperaturę. A przy okazji zauważyłem że wcześniejszy termostat był zamontowany pod lekkim skosem. Teraz został zamontowany prawidłowo i ładnie przylega obudowa do bloku. Przy okazji zobaczymy czy spalanie spadnie, bo na tamtym termostacie miałem wynik 7.8l/100km ;) Pozdrawiam ;)

 

Za duze spalanie

Przy tych temp co teraz sa (okolice 0 ) temperatura powinna stac na 90

Dopiero ponizej 8 stopni na wolnych obrotach bedzie spadac ( to prawidlowy objaw w silnikach z zaplonem bezposrednim)

Ogolnie czym auto mniej pali tym mniej ciepla wydala

 

Dlatego male silniki w wspolczesnych samochodach maja dogrzewacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ! Podepnę się pod temat ;)

 

Ostatnim czasem zauważyłem że po rozgrzaniu silnika i zatrzymaniu się na światłach, wskaźnik temperatury spada około jednej kreski, chwile porusza się około 1mm i wraca powoli na swoje miejsce. Nie jest to regułą, czasami wgl'e temperatura nie spada. Dziś zauważyłem że podczas postoju jak i jazdy też takie coś mnie "nawiedziło".. Przypominam sobie że świeżo po kupnie (2-3 ms'ce temu) miałem z 4 razy przypadek gdy wskaźnik spadł na sam dół po czym znowu "wstał". Przez tydzień zdarza mi się to dosyć często i szukam powoli pomocy.. Dodam że miałem przypadek gdy w mrozie około -7 stopni temeratura spadła o dwie kreski, dopiero przy ponownej jeździe wróciła na swoje miejscę. Teraz temperatura na zewnątrz waha się w okolicacj 2 - -3 stopni. Pojawiły się sporadycznie takie dwa "łupnięcia" przy odpalaniu auta po nocy, ale nie wiem czy to ma jakiś związek.

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy tych temp co piszesz nie ma prawa byc takich anomalii

do wymiany jest termostat

 

oczywiscie jak temp spadnie od -10 to juz na postoju temp bedzie spadala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możliwe że czujnik G2/G62 też daje jakieś "anomalie" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mozna sprawdzic na VAGu

sa 2 czujniki i mozna porownac ich wskazania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności