pucek716 Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2010 (edytowane) Witam Panowie! Czy ktoś może mi pomóc zlokalizować usterkę tj. podczas postoju przy rozgrzanym silniku do 90*C na wolnych obrotach spada mi temperatura wody. Czy wiatrak przy chłodnicy (duży z prawej strony) musi się kręcić cały czas? Za każdą podpowiedź z góry dziękuję. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2011. Edytowane 3 Grudnia 2016 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2010 (edytowane) Normalny objaw. Bez paniki. Wiatrak z wisko (nie elektryczny) kręci się cały czas, na zimnym silniku mam odwagę zatrzymać go ręką. Edytowane 30 Grudnia 2010 przez maniek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adix62 Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2010 Norma, zmniejsz nawiew do 2 kreski i przestanie spadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucek716 Zgłoś #4 Napisano 30 Grudnia 2010 Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Pozdrawiam i Wszystkiego Dobrego.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #5 Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) Witam, mam mały problem jak w temacie. Otóż jak odpalę auto, to nagrzewa się do 90*C po przejechaniu ok 10km. Wszystko ok, ale jak zostawię go pod domem na wolnych obrotach to temperatura na zegarach spada dosyć szybko. Wczoraj przejechałem ok 20km, wstawiłem samochód do garażu (3*C), temperatura zaczęła spadać. Zgasiłem samochód i podłączyłem Vaga żeby sprawdzić błędy. Po ok 5 min, odpaliłem auto i zaczęłą temperatura wzrastać i stanęła na 90*(na zegarach), lecz Vag w 001 i 007 pokazywał 72*-75*. Czyżby termostat siadł ? zaznaczę że był wymieniany 2msce temu.. ;/ Dodam jeszcze ze dolny przewód bliżej termostatu jest lekko ciepły, a dalej w stronę chłodnicy już zimny. Edytowane 30 Listopada 2016 przez paweloo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2016 Kolego termostat masz wadliwy. Kup BEHR-a i zapomnisz o problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #7 Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Kolego termostat masz wadliwy. Kup BEHR-a i zapomnisz o problemie. tak właśnie myślałem. Dzisiaj kupiłem wahlera zobaczymy czy się poprawi. Sprawdzę vagiem i dam znać. A czy możesz mi jeszcze powiedzieć jaką temperaturę powinien trzymać w vagu? I czy termostat z takim małym odpowietrznikiem to dobre rozwiązanie ? Bo aktualnie mam taki założony i myślę że to może być tego przyczyna . Edytowane 1 Grudnia 2016 przez paweloo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #8 Napisano 2 Grudnia 2016 Termostat kup dedykowany, nie jakies wynalazki. Przy obecnych temperaturach oczywiście po przejechaniu jakiegos odcinka temp. oscyluje wokół 90 tj. 89-90,8 i trzyma tak cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #9 Napisano 2 Grudnia 2016 Termostat kup dedykowany, nie jakies wynalazki. Przy obecnych temperaturach oczywiście po przejechaniu jakiegos odcinka temp. oscyluje wokół 90 tj. 89-90,8 i trzyma tak cały czas. wymieniłem ten termostat, i rano dalej zaobserwowałem że wskazówka lekko opadła. A mam jeszcze jedno pytanie, bo jeżdżę na trybie ECON i mam walnięty czujnik temperatury zewnętrznej, bo na dworze jest +1* a u mnie pokazuje -4*. Czy ma wpływ temperatura zewnętrzna na tryb ECON ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #10 Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Czujnik temperatury zewnętrznej nie ma wpływu, jaki dokładnie włozyłes termostat? Sprawdź sobie rano na ostygniętym całkiem silniku czy temperatury na zegarach i temperatura jaką widzi ECU sa tożsame. Może czujnik temperatury Ci oszukuje? Jak wygląda ogrzewanie wnętrza?Na w pełni rozgrzanym silniku temperatura jaką widzi ECU i temperatura na zegarach powinny byc zbliżone, może być róznica kilku stopni. Mam nadzieję, że wiesz jak to na VAG-u sprawdzić? Edytowane 2 Grudnia 2016 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #11 Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Termostat miałem wcześniej verneta a teraz wahlera. Wiem jak sprawdzić, rano sprawdzę na zimnym silniku 001 i 007. Jak sprawdzałem na rozgrzanym to była różnica 2*, miedzy 001 a 007. Ogrzewanie w środku jest fajne ciepłe, nie ma probleów. A mam jeszcze pytanie odnośnie chłodnicy. Chyba nie jest to normalne zjawisko że chłodnica jest cała zimna nie? Dodam że temperatura na blacie wynosi 90* i nie wychyla się więcej. Teraz po powrocie do domu stał na wolnych obrotach i temp się trzymała na zegarach. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez paweloo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #12 Napisano 3 Grudnia 2016 (edytowane) To, że chłodnica jest zimna to ok, znaczy to, że termostat nie puszcza na nią obiegu wody. Jak temperatura nie rośnie powyżej 95*C to wszystko ok. Cos mi sie wydaje, że masz kolego dupiaste te termostaty. Jak wspominałem wczesniej ja założyłem BEHR-MAHLE i jest idealnie. Na Allegro handluje uzytkownik: danielloss zobacz u niego on raczej ma pewne graty, sam u niego nieraz kupuje.Twoje termostaty pewnie za wcześnie się otwierają. Ja kupiłem tutaj: http://allegro.pl/termostat-mahle-behr-tx1587d-vw-1-9tdi-wawa-i6576033744.html Edytowane 3 Grudnia 2016 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #13 Napisano 6 Grudnia 2016 Kolego @indyczes, dzięki za wszelkie informacje. Jak narazie po wymianie termostatu wszystko jest ok z temperaturą. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #14 Napisano 6 Grudnia 2016 Bez przesady ja mam wahlera 2 rok i jest wszystko ok przy niskich temperaturach ogrzewanie na maxa wiadomo ze bedzie spadała temperatura na zegarach bo zimne powietrze chłodzi nagrzewnice a ona jednoczenie płyn i dlatego tak sie dzieje praktycznie kazdy tak ma podczas posotuje gdy jedziesz silnik jest pod obciazenie wytwarza wiecej "Ciepła" czyli grzeje sie jednoczescnie grzejac płyn i jest temperatura taka jak powinna byc jak wszystko ok i mało prawdopodobne zeby te termostaty co koelgo kupiłes były wadliwe Wahler i Vernet bardzo dobre firmy i nie ma sensu przepłacac za termostat BEHR bo to tylko przeplata a jakos ta sama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #15 Napisano 7 Grudnia 2016 Kolego @techno100 , dlatego ja wstawiłem teraz wahlera i teraz jest ok, trzyma temperaturę. A przy okazji zauważyłem że wcześniejszy termostat był zamontowany pod lekkim skosem. Teraz został zamontowany prawidłowo i ładnie przylega obudowa do bloku. Przy okazji zobaczymy czy spalanie spadnie, bo na tamtym termostacie miałem wynik 7.8l/100km Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #16 Napisano 10 Grudnia 2016 Kolego @techno100 , dlatego ja wstawiłem teraz wahlera i teraz jest ok, trzyma temperaturę. A przy okazji zauważyłem że wcześniejszy termostat był zamontowany pod lekkim skosem. Teraz został zamontowany prawidłowo i ładnie przylega obudowa do bloku. Przy okazji zobaczymy czy spalanie spadnie, bo na tamtym termostacie miałem wynik 7.8l/100km Pozdrawiam Za duze spalanie Przy tych temp co teraz sa (okolice 0 ) temperatura powinna stac na 90 Dopiero ponizej 8 stopni na wolnych obrotach bedzie spadac ( to prawidlowy objaw w silnikach z zaplonem bezposrednim) Ogolnie czym auto mniej pali tym mniej ciepla wydala Dlatego male silniki w wspolczesnych samochodach maja dogrzewacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odzio Zgłoś #17 Napisano 24 Stycznia 2017 Witam wszystkich ! Podepnę się pod temat Ostatnim czasem zauważyłem że po rozgrzaniu silnika i zatrzymaniu się na światłach, wskaźnik temperatury spada około jednej kreski, chwile porusza się około 1mm i wraca powoli na swoje miejsce. Nie jest to regułą, czasami wgl'e temperatura nie spada. Dziś zauważyłem że podczas postoju jak i jazdy też takie coś mnie "nawiedziło".. Przypominam sobie że świeżo po kupnie (2-3 ms'ce temu) miałem z 4 razy przypadek gdy wskaźnik spadł na sam dół po czym znowu "wstał". Przez tydzień zdarza mi się to dosyć często i szukam powoli pomocy.. Dodam że miałem przypadek gdy w mrozie około -7 stopni temeratura spadła o dwie kreski, dopiero przy ponownej jeździe wróciła na swoje miejscę. Teraz temperatura na zewnątrz waha się w okolicacj 2 - -3 stopni. Pojawiły się sporadycznie takie dwa "łupnięcia" przy odpalaniu auta po nocy, ale nie wiem czy to ma jakiś związek. Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2017 przy tych temp co piszesz nie ma prawa byc takich anomalii do wymiany jest termostat oczywiscie jak temp spadnie od -10 to juz na postoju temp bedzie spadala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odzio Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2017 A możliwe że czujnik G2/G62 też daje jakieś "anomalie" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #20 Napisano 24 Stycznia 2017 to mozna sprawdzic na VAGu sa 2 czujniki i mozna porownac ich wskazania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach