Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, zauważyłem, że po przestawieniu lewarka zminy biegów w pozycje 2 przycisk lewarka nie odbija, we wszystkich innych położeniach działa prawidłowo tylko na ostatnim położeniu czyli 2 nie odbija ale auto zaczyna normalnie jechać. Czy to normalne ?

Tak to wygląda w pozycji 2

Bez tytułu.jpg

a tak w pozycji 3

 

DSC_0268.jpg

Edytowane przez KĘTman
Problemy techniczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Supcio :fajny więc licze na to, że tak musi być. Może ktoś jeszcze to potwierdzić albo skomentować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo u mnie Panowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki problem, zauważyłem, że po przestawieniu lewarka zminy biegów w pozycje 2 przycisk lewarka nie odbija, we wszystkich innych położeniach działa prawidłowo tylko na ostatnim położeniu czyli 2 nie odbija ale auto zaczyna normalnie jechać. Czy to normalne ?

Tak to wygląda w pozycji 2

[ATTACH=CONFIG]149718[/ATTACH]

a tak w pozycji 3

 

[ATTACH=CONFIG]149720[/ATTACH]

 

Też posiadam triptronica, u mnie tak się nie dzieje, ale prawie w ogóle nie używam tej pozycji.

Może rozbiórka osłony lewarka wyjaśni sprawę, pewnie to jakaś błachostka.

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podczepię się pod ten wątek bo problem zdaje sie pasuje. Mam automat 5hp19 oznaczenie EYF - passat 2002 1.9tdi 131KM. Razem ze znajomym, który regeneruje takie skrzynie zabralismy sie za moja. Powód? posypał się kosz D/G pradowpodobnie za duze cisnienia w sterowaniu z powodu zuzytych tlokow. Zostało zrobione chyba wszystko, czyli:

Nowa pompa, regeneracja hydrokinetyka, wymiana uszczelniaczy wewnątrz skrzyni, wymiana zużytych tarczek, pełna regeneracja sterowania (rozwiercone otwory + nowe tłoczki) no i oczywiscie olej. sterowanie po złozeniu zostalo zbadane podcisnieniowo, wyniki ksiązkowo. elektro zawory sprawdzone, wszystko działa jak należy. Skrzynia na stole, podlaczamy cisnienia w odpowiednie miejsca, kosze załaczaja sie wzorowo. no to montujemy. Skrzynia działa, są wszystkie biegi, nic się nie ślizga ale.. Załączenie biegu D działa pieknie, nie wyczuwalne, autko poprstu czuc ze zaczyna pełzac do przodu. niestety wrzucenie na R już nie. Auto zawsze szarpnie. wsteczny działa absolutnie poprawnie, nic złego sie nie dzieje, auto ciągnie i nie ma żadnych niepokojących objawów, tylko to wrzucenie. boje sie ze kilka takich szarpniec i kosz wstecznego peknie i znow to samo. Dodam jeszcze, że skrzynia dziwnie zmienia biegi z 2-3. Własnie ta zmiana jest wyczuwalna, reszta działa dobrze. Zdarza sie jednak, że raz na 30 zmian, nawet ta z 2-3 zrobi się wzorowo. mam nadzieje, że dobrze opisalem temat i znajdzie się jakaś rada.

Dodam też, że jest u mnie jakaś niespójnosc w powietrzu zadanym a otrzymanym. Moge wymienic przepływke, jednak nie ma zadnych objawow, ktore by mowily ze jest uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że skrzynia dziwnie zmienia biegi z 2-3

 

Nie wiem czy to jest ten Twój problem ale pisałem o tym ze znawcą tematu...

 

"W pozycji D przy rozpędzaniu się i załączeniu biegu 3 jest efekt "ślizgania sprzęgła" przez jakieś prawie 2 sekundy i zaczyna dalej ciągnąć normalnie. Wszystkie inne przełożenia w różnych kierunkach wydają się prawidłowe, również wsteczny. Nie wiem tylko czy na tiptronicu jest też taki efekt, nie miałem okazji sprawdzić Pytanie zasadnicze- czy to jest ten słynny lock-up ? "

I dostałem taką odpowiedź....

 

"tak zgadza sie, ze 3bi bieg przeciaga po obrotach, czasami bardziej niz 2gi. Na 3im biegu zalacza sie lock-up, czyli bezposrednie sprzezenie skrzyni biegow z kolami. Jest to normalne dzialanie skrzyni, aczkolwiek troche denerwujace. Jezdze 1.8T, wiec u mnie dzwiek silnika zbytnio nie przeszkadza.

 

"Martwic sie mozesz wtedy gdy skrzynia nie zmienia plynnie biegow w gore i w dol i przy hamowaniu silnikiem, oraz gdy na wstecznym gwaltownie dodasz gazu i mocno szarpnie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedź, jednak mam świadomosc ze zmiana na 3 bieg ma tak jakby "pół-bieg" czyli własnie lock-up i to jest normalne, jednak czasami jest tak ze zarowno 3 bieg jak i lockup załaczaja sie niezauwazalnie, poznaje to tylko po dzwieku silnika i wskazowce, ale jednak w wiekszosci przypadkow jest to wyczuwalne. Tak sobie mysle, ze skoro skrzynia potrafi to zrobi poprawnie raz na jakis czas to znaczy ze gdzies lezy blad w sterowaniu. wykluczam sterownik skrzyni bo go podmieniałem i zarowno wsteczny jak jaki 2-3 zachowuja sie tak samo.

Pozostaja trzy rzeczy.

1. Nieszczelnosc w skrzyni, w co raczej watpie, bo tak jak pisalem, uszczelniacze nowe i sprawdzalismy ze wszystko ladnie w srodku pracuje,

2. problem z komputerem skrzyni, chetnie bym to sprawdził ale ten model komputera kosztuje 500zł i niechce kupowac w ciemno

3. problemy z przeplymowierzem lub EGR.pisalem ze jest rozjazd w tych wartosciach gdy podlaczam pod kompa, jednak auto chodzi wzorowo, obroty, predkosc, spalanie, doladowanie, wszystko jest ok wiec nie wiem czy tam grzebac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam passata b5 1.9 tdi 110km ze 4biegową automatyczną skrzynią. Mój problem wygląda następująco, gdy chce odpalić auto drążek musze mieć ustawiony na N zamiast na P gdy jest na P po prostu auto nie odpala. Druga sprawa to wyświetlanie biegów czyli; P=P  R=P  N=N  D=D  3=D  2=2  1=2. I trzecia najgorsza sprawa to że gdy chce ruszyć z D to auto rusza z 3 i cały czas na niej jedzie niekiedy tylko czuć ze zmienia bieg. Jak ruszam z 1 auto rusza prawidłowo  a jak ruszam z 2 lub 3 lub D to nie ma żadnej różnicy jest tak samo jak na 3. Wyczytałem że jeżeli auto jeździ tylko na 3 to znaczy że jest włączony tryb awaryjny skrzyni biegów lecz tu nieraz czuć jak auto zmienia bieg. Podpinałem go po Vag i na skrzyni wyczytało mi błąd 01192 czyli z tego co się dowiedziałem to sprzęgło hydrokinetyczne lub zawór TCC lecz to chyba nie są objawy tego co wymieniłem wcześniej? Z góry dziękuję za jakieś wskazówki czego tu jest winna. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Passat B5 1.8 AWT z małym chipem. Skrzynia tiptronic 5 biegów, działa praktycznie bez zarzutu. Rusza miękko, przyspiesza, biegi zmienia bez szarpania (czasem coś delikatnie szarpnie, przy niskiej temperaturze, lub jak zbyt gwałtownie manewruje gazem :)) jak potrzeba to i koła "mielą" na asfalcie. Wsteczny też OK.

Jednak jest małe ale. Auto bez problemu rozpędza się do 180-190 km/h i wtedy zaczyna się mieszanie pomiędzy 4 i 5 biegiem. "Miesza" tak cały czas, aż do V-max (jakieś 210km/h) . Czy to normalne ? Według mnie, auto powinno dalej ciągnąć na 5 biegu, a nie może, bo na 4 biegu obroty są już na czerwonej skali, wrzuca 5 i za sekundę z powrotem 4 i tak w kółko, dopóki nie zwolnię do ok. 170-180 km/h. Na "manualnym" Tiptronicu, to samo. Mimo próby ręcznego zwiększenia biegu na 5 i tak zrzuca za sekundę na 4 (albo wcale nie pozwoli wrzucić 5).  Gdy jadę powiedzmy równo 140-170km/h auto jedzie normalnie na 5 biegu. 

Przebieg 220.000 km. Mam wyciąg historii serwisowej po VIN i olej w skrzyni nigdy nie był zmieniany. Auto jest bardzo mało jeżdżone, więc olej zmienię ok. kwietnia (Patrick - super porada, na pewno skorzystam). Czy ktoś się spotkał z powyższym problemem "mieszania" pomiędzy 4 i 5, przy wysokich prędkościach ? 

Edytowane przez kogus78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może przekoduj skrzynie na tryb sportowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności