tomek1` Zgłoś #1 Napisano 29 Grudnia 2010 Witam mam problem z automatem przy zimnym silniku jak ruszam to jest ok ale jak zatrzymuje się po przejechaniu 200met i ruszam to obroty rosną i nagle jest takie uderzenie i samochód rusza , jak przejadę około 30kil to jest już ok myślałem ze brakuje oleju, bylem na warsztacie i wymienili mi olei filtr i uszczelkę [zamawiali w salonie VW] i przez parę dni było ok ale problem powrócił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefi74 Zgłoś #2 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisz jakiej barwy był olej i czy na korku spustowym nie było opiłków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1` Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2010 Prawdo podobnie był to czerwony jutro się dowiem a co do opiłków to nie wiem ,ale przed wymiano mi to się stało ,wleli mi 3l oleju.Morze jest go za mało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefi74 Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2010 Trzy litry to napewno za mało mi przy wymianie weszło 5 litrów a poziom możesz sprawdzić tylko potrzebny vag bo poziom sprawdzasz przy temperaturze oluju 36 stopni a ile ci spuścili tego oleju . Przy pierwszym wlaniu wchodzi3 litry ale uruchamia się samochód i kolejno zmieniaż położenie dżwigni biegów i po tem gasisz samochód i wchodzi jeszcze 2 litry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #5 Napisano 29 Grudnia 2010 Jak Ci zmienili tylko 3 litry oleju, tzn że zrobili metodą statyczną, czyli jak zwykle. Ściągnęli miskę, wylali syf, założyli i zmieszali 3 litry nowego oleju z 2,75 litra czarnego syfu...dla mnie jakby wymiany wogóle nie było... Zapewne zmieniłeś olej dopiero jak coś się zaczęło dziać...czasem pomoże czasem nie, może i by pomogło gdyby wymienili Ci całość oleju, skoro piszesz, że przez parę dni było ok. Ciekawe jeszcze czy dobrze sprawdzili stan oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #6 Napisano 29 Grudnia 2010 Dołączę się do tematu. I od razu mówię sorki za markę. Mój ojciec ma Opla Astrę II w automacie, silnik 2.0di 82KM. Przed świętami spotkała go nie miła niespodzianka, a mianowicie brak biegu wstecznego, oraz problem z przełączeniem z biegu 2 na 3. Dzisiaj ojciec pojechał do mechanika co bawi się automatami. Jak podłączył pod kompa wykrył on jakiś błąd (ojciec nie był w stanie mi go powiedzieć), ale o dziwo po jeździe na raz lub 2 razy skrzynia załapała wsteczny a błąd zniknął. Ma ktoś jakieś propozycje co to może być, bo ojciec już ma dość i chce zmienić na manual (używana skrzynia z przegubami itp kosztuje 1200zł, ok 300zł wymiana-co trzeba zmienić przy takiej wymianie??) PROSZĘ O POMOC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefi74 Zgłoś #7 Napisano 29 Grudnia 2010 Do kat825 nie opłaca się zmieniać na manual za duże koszta oprucz skrzyni tunel pedała komputer licznik koszt takiej przerubki to jakieś 2,5 tyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #8 Napisano 29 Grudnia 2010 komputer? to jest skrzynia jakoś powiązana z nim? a licznik po co? tunel, znaczy ciegła wajcha, pedały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2010 komputer? to jest skrzynia jakoś powiązana z nim? a licznik po co? tunel, znaczy ciegła wajcha, pedały? komputer i licznik przekodować trzeba a tunel hmm... chyba nie podlega zmianie co do sprzęgła i reszty to musi być niestety od podstaw wmontowane całe ze skrzynią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #10 Napisano 29 Grudnia 2010 to wiem, mam ofertę kompletnej skrzyni z przegubami, sprzęgłem itp za 1200zł ale bez pedałów, cięgieł i lewarka ale to jest do dostania. Te przekodowanie to drogi biznes? Czy moze lepiej kupic kompa (kiedys pamietam byłem z kumplem w Pozn na giełdzie i tam były w cenie ok 200/300zł, i jak by taki komp wziąć od 100km wersji dodać IC i mamy 100KM:) ) Wiem że to kasa się już uzbierała ale mój ojciec już ma auta dość, chyba że gostek naprawi automat. Jakieś propozycje dotyczące naprawy jej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1` Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2010 Zrobili tak jak pisze Patrycjusz odkręcili misę wyczyścili zakręcili i wleli olej . nie sprawdzali potem poziomu ,Całego oleju nie da się wymienić bo trzeba było by wyjmować skrzynie ,ale czemu dzieje się tak tylko np; z rana ,przez takie stukanie morze coś rozwalić ponieważ wchodzi w obroty a potem zaskakuje z szarpnięciem[ [porównywał bym to do zwykłej skrzyni jak by wcisnąć sprzęgło przy obrotach i urwała by się linka coś takiego ] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Zrobili tak jak pisze Patrycjusz odkręcili misę wyczyścili zakręcili i wleli olej . nie sprawdzali potem poziomu ,Całego oleju nie da się wymienić bo trzeba było by wyjmować skrzynie ,ale czemu dzieje się tak tylko np; z rana ,przez takie stukanie morze coś rozwalić ponieważ wchodzi w obroty a potem zaskakuje z szarpnięciem[ [porównywał bym to do zwykłej skrzyni jak by wcisnąć sprzęgło przy obrotach i urwała by się linka coś takiego ] Jak można nie sprawdzić poziomu oleju po robocie...ręce opadają, ale tak zwykle bywa, dlatego gdy u mnie zaczął się problem ze skrzynią postanowiłem działać sam. Zobacz link w moim podpisie-da się wymienić cały olej? Jak widac da się i to na parkingu pod domem. Po wymianie problem mojej skrzyni nie powrócił i mam pewność, że mam odpowiedni olej i właściwą ilość oleju. Stan kontrolnie sprawdziłem jeszcze nawet po tygodniu jazdy. Zrobiłem ok 10tyś km już, byłem w Polsce i z powrotem i skrzynka pracuje bez zarzutu. Więc jak widać późna wymiana, o ile zrobiona rzetelnie nie zabije skrzyni-ja to teraz wiem i żałuje, że słuchałem innych wcześniej i zwlekałem, aż do pojawienia się problemu. Auto miało wtedy 235 tyś km. Przede wszystkim sprawdź kolego poziom oleju, bo to bardzo ważne. I dobrze było by wymienić całość oleju, może pomoże o ile nie jest już za późno. Generalnie mówią, że wymiana oleju jak się pojawią problemy to już bez sens, ale w moim przypadku okazało się to zbawienne-wyszedłem z założenia, że dużo nie mam do stracenia, a nóż się uda. I udało się, bo problem zniknął i pewnie przedłużyłem życie skrzyni na kilkadziesiąt tysięcy. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1` Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2010 (edytowane) Ma ktoś morze jakiś pomysł co sie mogło stać ,a propo tego oleju to wleli mi ATF ,a co się stanie jak doleje za dużo oleju Patrycjusz napisałeś- Więc jeśli silnik pracuje i mamy już właściwy zakres temperatur (sprawdzamy vagiem w blokach pomiarowych-jak mogę to sprawdzić bez vaga Edytowane 30 Grudnia 2010 przez tomek1` Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2010 Ma ktoś morze jakiś pomysł co sie mogło stać http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28945&highlight=szarpanie+automatuhttp://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17028&highlight=szarpanie+automatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #15 Napisano 30 Grudnia 2010 Ma ktoś morze jakiś pomysł co sie mogło stać ,a propo tego oleju to wleli mi ATF ,a co się stanie jak doleje za dużo olejuPatrycjusz napisałeś- Więc jeśli silnik pracuje i mamy już właściwy zakres temperatur (sprawdzamy vagiem w blokach pomiarowych-jak mogę to sprawdzić bez vaga Bez vaga nie sprawdzisz, jednak najtańszy kabel z ebaya to wydatek 8 funtów-do tego ściągasz vag 311-2 i już możesz sobie sprawdzić co tylko chcesz. Czyli rozumiem, że nie zalali Ci oryginalnego oleju? Moim zdaniem kolejny gwóźdź do trumny dla tej skrzyni. Na Twoim miejscu nie jeździłbym już teraz, tylko kupił tak jak ja ok 7 litrów oleju ori z aso, nowy filtr i zrobił wymianę moim sposobem. Być może pomoże... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1` Zgłoś #16 Napisano 30 Grudnia 2010 jak nie oryginalny wszystko było zamawiane w salonie VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #17 Napisano 30 Grudnia 2010 ATF automatic transmision fluid to ci wlali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #18 Napisano 30 Grudnia 2010 jak nie oryginalny wszystko było zamawiane w salonie VW No to jak ori to dobrze, szkoda tylko, że nie wymienili całości i nie sprawdzili poziomu... W każdym razie nikt Ci więcej nic tu nie pomoże, przeważnie jak zaczyna się coś dziać ze skrzynią to już jest za późno na wymianę oleju, no ale można ewentualnie spróbować, ale tylko cały i tylko na właściwy i zobaczyć czy pomoże. Jak nie, to zostaje tylko fachowiec. Skrzynia to niestety nie egr, czy zamek, które mamy tu opanowane i wiemy co się psuje i jak to naprawić, ewentualnie zaradzić temu Taki wniosek nasuwa mi się po śledzeniu wątków o asb. W każdym razie masz do wyboru-spróbować wymienić jeszcze raz, ale tym razem rzetelnie, lub oddać od razu do fachowca, niech on zobaczy. I nie jeździj autem w takim stanie, bo pogłębiasz uszkodzenia. Radzi Ci to ktoś komu pół roku temu skrzynia też spędzała sen z oczu, więc wiem jak to jest-ważne, żeby dobrze to przemyśleć i nie działać pochopnie. Moja skrzynka ożyła po mojej wymianie, a kto wie jak by było po częściowej wymianie?... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1` Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2011 Jutro jadę na warsztat zobaczymy co zdziałają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas Zgłoś #20 Napisano 27 Lutego 2015 witam. jestem świeżak na forum- przeglądam i czytam wątki- szukam informacji na temat problemu z automatem. poniekąd znalazłem jakieś informacje na ten temat ale chciałbym uzyskać porad doświadczonych fachowców i użytowników forum Mianowicie po wrzuceniu R autko prawie nie rusza albo z 5-7 sekundowym opóżnieniem - ew dopiero po wcisnięciu gazu reaguje szarpnięciem i jedzie do tyłu. co to może być ? poczytałem i podejrzewam że może to być "kosz zespolony "o ile tak to sie nazywa. teraz ile takie coś ma kosztować i gdzie zrobić to w wawie- będę wdzięczny za informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach