Jump to content
pogromca

Błąd 17669, 17672, 17675, 17678, Pompowtryskiwacze

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Witam.

    Jakiś czas temu (dawno)wykryłem w swoim passaciku takie oto błędy pompowtryskiwaczy:

    17669 P1261 Ventil für Pumpe/Düse Zyl. 1 -N240 'Regelgrenze überschritten'

    17672 P1264 Ventil für Pumpe/Düse Zyl. 2 -N241 'Regelgrenze überschritten'

    17675 P1267 Ventil für Pumpe/Düse Zyl. 3 -N242 'Regelgrenze überschritten'

    17678 P1270 Ventil für Pumpe/Düse Zyl. 4 -N243 'Regelgrenze überschritten'

    Które to błędy po skasowaniu powracają. Auto zachowuje się w miarę normalnie ale nie do końca. Mianowicie występują nadmierne drgania karoserii w okolicach 1700-2100obrotów; Po przejechaniu paruset metrów występuje taki dziwny objaw, że gdy jadę ze stałą prędkością np 30km/h to właśnie po przejechaniu tego krótkiego odcinka następuje jakby jakaś zmiana charakterystyki pracy silnika (trudno to wytłumaczyc jasno), pojawiają się te większe drgania, silnik jest głośniejszy i jakby 'zgasło trochę pary', tzn. muszę troszkę mocniej wcisnąc gaz aby utrzymac tą zadaną prędkośc. Poprostu jakby coś włączyło się i spowodowało te wszystkie objawy w jednej chwili.Aha, ciekawa rzecz, kiedyś kilka razy miałem problem z odpaleniem auta( co się nigdy nie zdarzało), musiałem dłużej pokręcic to odpalił w końcu, a po 3-4 dniach problem ustąpił. Szybkośc odpalenia była uzależniona od czasu postoju auta. Np. po 5 minutach odpalał ok, a już po 20 minutach było ciężko...jakby nie trzymał paliwa tylko spływalo do zbiornika??Dziwna sprawa.

    Jeżdżę tak, cóż większego wpływu na prowadzenie nie zauważyłem, a może już nie pamiętam jak było przedtem... poza tym nie mam za bardzo do kogo się z tym udac, na miejscu fachowców brak a znowuż daleko jeździc nie mam za bardzo czasu...usterka nie jest dużą dolegliwością ale jednak mnie irytuje i zastanawia.

    Przeglądałem różne fora i spotkałem tylko kilka takich podobnych przypadków, z czego praktycznie większośc była przyczyną zainstalowanego tunning BOXa. U mnie takiego czegoś nie ma więc nie to jest przyczyną, nie podejrzewam też żeby padły wszystkie cztery pompowtryski, paliwo z orła :] Podejrzewam że może byc to jakaś usterka elektryczna, typu coś gdzieś nie łączy, tylko nie za bardzo wiem gdzie szukac.

    Uff rozpisałem się, ale chciałem dobrze naświetlic problem, bo problem jest dośc specyficzny, i nie oczekuję, że raptem dostanę gotowe rozwiązanie ale może ktoś miał podobny problem, gdzieś widział, czytał, itp. co może mnie naprowadzic na rozwiązanie... każda pomoc się liczy, dlatego proszę o wypowiedzi :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Cześc, oczywiście że czytałem to już wcześniej. Nawet porównałem sobie te logi z bloku 23, które skomentował 'tora' i ja mam nieporównanie lepsze, tzn. wszystkie wartości są do siebie zbliżone, nie ma większych rozbieżności, więc to wykluczyłem na razie. Jeśli chodzi o paliwo to przeważnie jest z Orlenu, przeważnie bo czasem gdy jadę w dłuższą trasę czy za granicę to Orlenu niema...ale 'podejrzanych' stacji unikam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---
    występuje taki dziwny objaw

     

    jakaś zmiana charakterystyki pracy silnika

     

    pojawiają się te większe drgania, silnik jest głośniejszy

     

    kiedyś kilka razy miałem problem z odpaleniem auta

     

    Szybkośc odpalenia była uzależniona od czasu postoju auta

     

    Jak dla mnie to podejrzewam:

    - nieszczelność układu zasilania paliwa lub ciśnienie podawania paliwa (niedomaga regulator ciśnienia paliwa)

    - czujnik prędkości obrotowej silnika również możesz sprawdzić

    - lub wiele inych

     

    Wytyczne serwisowe:

    Silnik szarpie przy ruszaniu...

     

    :kwasny: tego jest pół książki

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Po dokładnym przeanalizowaniu poszczególnych bloków wychodzi na to że to jednak pompowtryski. Cóż przykra sprawa ale na razie nie będę zmieniał, zobaczę jak auto będzie się w zimie sprawowac, a problemów nigdy nie miałem; jeśli już to na wiosnę będę coś robił w sprawie.

    Dzięki za pomoc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tulip

    witam. mój ATJ (115km + box KCR)jest świeżo po wymianie rozrządu i filtra paliwa. przy odbiorze auta silnikiem trochę rzucało, więc się wróciłem do mechanika i kazałem odpowietrzyć układ paliwowy. sytuacja się poprawiła choć jeszcze trochę czuć lekkie drgania (tego nie było przed wymianą rozrządu i filtra paliwa). poza tym po wymianie rozrządu pojawiły się błędy :

    17678 - Zawor pompowtrysk. cyl.4 -N243 -przekr. czas zalaczania

    35-10 - - - Sporadyczny!

    17675 - Zawor pompowtrysk. cyl.3 -N242 -przekr. czas zalaczania

    35-10 - - - Sporadyczny!

    17669 - Zawor pompowtrysk. cyl.1 -N240 -przekr. czas zalaczania

    35-10 - - - Sporadyczny!

    17672 - Zawor pompowtrysk. cyl.2 -N241 -przekr. czas zalaczania

    35-10 - - - Sporadyczny!

    17664 - Czujnik temp. silnika -G62 -zwarcie do masy

    dodatkowo załączam logi dyn.

    proszę o analizę logów

    logi.rar

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    sprawdz kanal na korekte dawki na jalowym.rozrzad ustawil na blokady czy na oko?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tulip

    rozrząd ustawiany na oko.. w załączniku w tym samym pliku znajdują się logi dyn, stat i statyczne po wykasowaniu błędów (w oddzielnych arkuszach). polatam jeszcze kilka dni i jeśli problem nie zniknie, podjadę na sprawdzenie ustawienia rozrządu. jeśli przychodzi Wam coś do głowy co poza błędnym ustawieniem rozrządu może powodować problem, proszę o info.

    będę informował o rozwoju spraw.....

    logi_dyn_stat.rar

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    logi nie na wiele sie przydarza na sprawdzenie wtryskow.korekcja dawki na wtryskach na zimnym i cieplym.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tulip

    logi na zimnym i rozgrzanym silniku...

    nie wiem czy głównym powodem problemów z pompowtryskami nie jest termostat... w arkuszu "rozgrzany" logi z grupy 007 dot. temp silnika w pewnym momencie skaczą z 55 do 11 stopni (121 sec. logowania).

    dziś jadę na sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu i sprawdzenie kabla od czujnika temp. powodującego błąd:

    17664 - Czujnik temp. silnika -G62 -zwarcie do masy

    czekam na sugestie i komentarze.

    zimny_rozgrzany.rar

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Kolego wywal tego BOXA, skasuj błędy i już więcej ich nie zobaczysz. (mam nadzieję)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    17672 - taki mi dzisiaj wyskoczył, pompa z 2 cylindra. Powód - słabej jakości oszczędności, wiem bo wlałem. Silnik zaczął drgać, po godzinie postoju nie chciał odpalić. Muszę to wypalić i jakiego powera na przepłukanie natankować :) Pompki mam ori z 2002 roku. Lepiej chyba nie ryzykować...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    No kolego - niezłe wykopalisko :D Ostatni wpis w temacie był 5 lat temu :bry2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    odgrzeje kotleta pacjent awx brak mocy, słabo wkręca się na obroty, nie ma problemu z odpalaniem .

     

    Błedy:

     

    Address 01: Engine

    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

    P1654 - 35-10 - - Intermittent

    17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242)

    P1267 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

    17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)

    P1261 - 35-00 - Regulation Range Exceeded

     

    Address 03: ABS Brakes

    18265 - Load Signal

    P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent

    00778 - Steering Angle Sensor (G85)

    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

     

    Jakie grupy zalogować, czytałem aby posprawdzać wtyczki przy pompkach

    grupa 13 wtryski w granicach od -0.5 do +0.5

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 2005

    Witam.

    Jeżdżę B5 trzeci rok, i ciągle są przygody, więc niech ktoś mi tu zaraz nie pisze że odgrzewany kotlet.

    Były już przygody z poppowtryskiwaczami, - diagnoza mechaników - DO REGENERACJI, czyli 4 000 kosztów minimum.

    Zamiast tego , rozkręciłem pokrywę klawiatury, poprawiłem nasadki z przewodami na pompowtryskach i 4 000 (że o o kosztach nie wspomnę ) zaoszczędziłem.

     

    Ostatnio kulawo chodził, zmieniała się charakterystyka w czasie jazdy, nagle dostawał kopa, albo zdychał. No i zapalał się "motorek"

    Po podłączeniu VAG-a , wyświetlał błędy 17672, i 17678. Po skasowaniu natychmiast wyświetlały się na nowo. Czyli znowu perspektywa 4 000 (że o kosztach nie wspomnę)

    Nie odłączając VAG-a, zabrałem z piwnicy butelkę z dodatkiem zimowym do diesla, i pojechałem zatankować.

    Przed tankowaniem wlałem końską dawkę zimowego szuwaksu, zatankowałem do pełna, i już !

    Zanim zapłaciłem w kasie, błędy zniknęły bez kasowania, "motorek" zgasł, i silnik pracuje równo i cichutko.

     

    Polecam więc wszystkim z podobnymi kłopotami, zanim wpadną w panikę i w "łapy fachowców" , najpierw zmieńcie stację na której tankujecie.

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Witam, znajomej dziś rano nie odpalił passek. Po podpięciu vaga taki błąd:

    17672 - Pump-Jet Valve: Cylinder 2 (N241): Regulation Range Exceeded

    P1264 - 35-10 - - - Intermittent.

    Błąd dało się skasować, ale silnik dalej nie odpala.

    Czy to możliwe, że przy uszkodzonej jednej pompce silnik nie zapala?

    Wcześniej chodził normalnie, a dziś po prostu nie zapalił.

    Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy