Skocz do zawartości
Mietek_85

B3 brak płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Takie pytanie. Przyjechał do mnie wujek i ma problem z paskiem. Jest to B3 2.0 115 KM bez LPG. Nie znam tego auta więc proszę o pomoc. Co może być przyczyną ubytku płynu chłodniczego.

 

Czy może to być walnięta uszczelka pod głowicą ? Sami o tej porze zdiagnozowaliśmy na tyle na ile mogliśmy jakiś wyciek z pod głowicy ( najprawdopodobniej jest to płyn ) trudno mi było to dokładniej zdiagnozować. Poza tym wujek twierdzi że temperatura silnika rośnie przy tych temperaturach znacznie szybciej i na postojach załączają się wentylatory, poza tym kontrolka w kabinie odpowiedzialna za plyn mruga na czerwono.

 

 

Proszę o jakieś sugestie , co mogę sprawdzić czy dolać płynu i obserwować co się bedzie dziać czy jechac do mechanika i zrobic to jak powinno.

 

Ewentualnie jakie mogą byc koszta z tym zwiazane ?

 

Pozdrawiam i Wesołych Świąt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ze włacza sie wentylator to nic nie znaczy.. zobaczy czy do oleju nie dostał sie czasem płyn .. jak tak to uszczelka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalej płynu i niech wujo dodaje gazu a ty patrz czy nie leci płyn z jakiegoś węza chłodniczego/chłodnicy

 

przerabiałem ostatnio kilka razy ten temat ale u mnie leciało wprost na kolektor i zdiagnozować było dość łatwo. Zerknij jeszcze czy nie ma zacieków z pod pompy wody

 

jak nie ma płynu w zbiorniczku to kontrolka będzie mrugała a i silnik będzie się szybciej grzał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie cieknie przy króćcach przy silniku. i muszę się zebrać za wymianę tylko nie mam kiedy. dolewam jakieś pól litra na 500km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź czy pod korkiem od płynu chłodzącego nie ma ciemnego osadu, dolej płynu i odpal silnik, dodawaj gazu i patrz czy płyn mocno bulgocze. Jeśli tak to uszczelka pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak zaczęło ubywać płynu to dolałem parę razy bo nie mogłem trafić skąd ucieka i aż nagle pod sklepem zobaczyłem jak z pompy wody mi się leje. wymieniłem pompę na nową i już wszystko OK ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem żeby dolać:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szyby w środku parują? nikt nie wspominał o nagrzewnicy. często zimą nagrzewnice przeciekają. cały rok woda, a na zimę płyn i powoli cieknie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc wyciek, tak jak koledzy mowili - moze spalac plyn chlodniczy - nie dymi mocno na bialo? a nagrzewnica Ci nie cieknie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnicę można poznać po osadzie na szybach od wewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wlyszkow na forum subaru zapodal fajnym sposobem na diagnoze uszczelki pod glowica.

 

Pobrac probke oleju z silnika i za $10 zdiagnozowac w laboratorium w USA (taniej niz w .pl). Powiedza, co boli silnik (Zawartosc potasu, glikolu, gumy etc w oleju wskazuje na padnieta uszczelke pod glowica). Jezeli uszczelka nie jest padnieta to na bazie analizy "wiek oleju*stan oleju" okresla za ile padnie uszczelka - czas w godzinach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sposób fajny:d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzić szczelnośc, ja sprawdzam pompką nożną z potencjometrem. mianowicie, rozgrzewasz auto i delikatnie po woli odkrecasz korek, spokojnie aby cisnienie spadło, jak spadnie to zakręcasz go mocno i sciągasz wąż powrotu przy zbiorniczku wyrównawczym, zaślepiasz wężyk śrubą, pompkę podpinasz tam gdzie powinien być powrót i pompujesz 1,5 nie mniej nie więcej! jeżeli cisnienie schodzi to jest ujscie, teraz wystarczy szukać.

 

Możesz też to zrobić na zimnym silniku, ale sprawdzawsz tylko mały obieg, u mnie ciekło tylko na duzym przy obudowie termostatu i to sprawdzisz tylko na gorącym

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam 1.8 RP ale nagrzewnice masz tak samo i ja miałem tutaj wyciek płynu:

 

Zdj%C4%99cie0249.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie wiem czy mogę tu ale nie znalazłem mojego przypadku :

Mam ubytek płynu chłodniczego jak wkońcu znalazłem chyba z głowicy ?

tzn oglądałem okolice monowtrysku i pod nim jest ssący kol.

a na nim... zbierajcy się płyn chłodniczy po wytarciu płyn powoli nachodzi na kolektor ponownie powoli pewnie póki zimy silnik.

Głowica pęknięta czy jak ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam nie wiem czy mogę tu ale nie znalazłem mojego przypadku :

Mam ubytek płynu chłodniczego jak wkońcu znalazłem chyba z głowicy ?

tzn oglądałem okolice monowtrysku i pod nim jest ssący kol.

a na nim... zbierajcy się płyn chłodniczy po wytarciu płyn powoli nachodzi na kolektor ponownie powoli pewnie póki zimy silnik.

Głowica pęknięta czy jak ??

uszczelkę pod nią wymień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również ma problem z ubytkiem płynu. Musze dolewać około 100ml na 100km.

Sprawdzałem olej i jest OK czyli uszczelka odpada. Szyby w środku nie parują i nie marzną czyli wychodziłoby że nagrzewnica w środku nie cieknie. Na wężach w komorze silnika widać jakby coś je ochlapało ale nie wiem czy to z ukłądu chłodzenia czy moze poprostu powoduje to przejazd przez kałużę. Co mogę jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Również ma problem z ubytkiem płynu. Musze dolewać około 100ml na 100km.

Sprawdzałem olej i jest OK czyli uszczelka odpada. Szyby w środku nie parują i nie marzną czyli wychodziłoby że nagrzewnica w środku nie cieknie. Na wężach w komorze silnika widać jakby coś je ochlapało ale nie wiem czy to z ukłądu chłodzenia czy moze poprostu powoduje to przejazd przez kałużę. Co mogę jeszcze sprawdzić?

a nie dymi na biało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie dymi na biało?

Przy tej pogodzie może dymić, tym bym się na razie nie sugerował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dobrze chlodnice i pompe wody.ja w moim 1.9 tdi tez mialem ze mi ubywalo plynu i nie moglem zlokalizowac. ale ktoregos dnia jak zakladalem oslone na silnik zauwazylem ze na chlodnicy mam dwa biale zacieki prze samej krawedzi. wiec mam chlodnice do wymiany lub polatania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności