Skocz do zawartości
Vipergti

Montaż ABS od A do Z Passat B3

Rekomendowane odpowiedzi

Po rozebraniu dawcy części został mi się na stanie kompletny ABS.

Pomyślałem, żeby go zamontować w swoim passacie i w związku z tym mam kilka pytań do znawców tematu :)

 

Mianowicie:

-Czy warto montować ABS, jeżeli go wcześniej nie miałem?

-Czy będzie to poprawnie działać?

-Jak wygląda sprawa czujników ABS z tyłu, bo wcześniej był bęben, a chciałbym od razu wrzucić belkę z tarczami (mam takową).Są tam jakieś gotowe miejsca i czy czujniki z bębnów pasują do tarcz??

-Czy jeżeli posiadam całą kompletną wiązkę, muszę jakoś ingerować w instalację samochodu, czy poprostu wpinam wszystko w skrzynkę bezpieczników, zmieniam pompę, zakładam wszystko i musi działać??

-Co jeszcze potrzeba mi poza pompą, instalacją, sterownikiem i czujnikami?? Piasty przód mam także z dawcy wraz z czujnikami, ale jak już pisałem, na tył wlatują tarcze..:P

 

EDIT:

Jeżeli ktoś posiada, to prosiłbym jakieś schematy, gdzie co wpiąć, żeby poprawnie działało, bo wyciągając z dawcy nie zwracałem na to uwagi, bo ABS miał iść na sprzedaż..:P

Z góry dziękuję za pomoc i czekam na odpowiedzi..:kumple

Edytowane przez Vipergti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto zakladac ABS, oj warto :)

 

Sam odczuwalem awarie ABSu w swoim B4, jak hamulce z VR6/G60 otrzymaly zadanie "zatrzymaj mnie jak najszybciej". Z ABSem sobie radzily skuteczniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zakładaniu tylnej belki sprawdź dobrze zaciski z tyłu i najlepiej je rozbierz zregeneruj i złóż bo inaczej niedlugo ręczny zostanie zaciągnięty na stałe. :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy zakładaniu tylnej belki sprawdź dobrze zaciski z tyłu i najlepiej je rozbierz zregeneruj i złóż bo inaczej niedlugo ręczny zostanie zaciągnięty na stałe.

 

Tak tak, o tym pamiętam..:P Podobno te zaciski nic są nie warte.. Zastanawiam się od razu nad wymianą na inne, bardziej niezawodne. A od czego jeszcze pasują takie zaciski?? Słyszałem, że od Golfa IV podejdą, albo od Octavii, prawda to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym tyłem może być problem ,nie wiem czy są uniwersalnie robione otwory pod czujniki, a co do reszty czyli "koszyk-zębatka" który inicjuje czujnik jest ten sam.

Nie wiem czy nie lepiej przerzucić same tarcze a nie całą belkę, wymontowanie samych czujników jest dość problemowe ,najczęściej nie idzie wyjąć starych bez ich zniszczenia,zatem same tarcze to najlepszy sposób.

Na przodzie też lepiej cała kolumnę przerzucić niż męczyć sie z wyjęciem czujników.

Należy pamietać o przekaźnikach nad skrzynką przekaźników ,o ile się nie mylę od ABS są dwa albo nawet trzy przekaźniki,oczywiście też kontrolka ABS, jeżeli masz wszystko wypięte a nie poucinane to problemów z elektryką nie powinno być.

Nie wiem też jak z długością przewodów hamulcowych przy samej pompie,tu też może być duży problem jeśli się okaże że instalacja przewodów jest inna w wersji bez ABS.

Czeka Cię sporo roboty,powodzenia i trzymam kciuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Pasują od golfa, leona, octavi i fabii 1 chyba. Pamiętaj, że przewody elastyczne również musisz zmienić. Każdy to około 50zł... Sam miałem kupować zaciski przed zimą ale nic w dobrej cenie nie było, bo około 150 sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Należy pamietać o przekaźnikach nad skrzynką przekaźników ,o ile się nie mylę od ABS są dwa albo nawet trzy przekaźniki,oczywiście też kontrolka ABS, jeżeli masz wszystko wypięte a nie poucinane to problemów z elektryką nie powinno być.

Nie wiem też jak z długością przewodów hamulcowych przy samej pompie,tu też może być duży problem jeśli się okaże że instalacja przewodów jest inna w wersji bez ABS.

Czeka Cię sporo roboty,powodzenia i trzymam kciuki.

 

Na wiosnę planuję lakierowanie całego autka, wymianę progów i do tego swapa na 1,8 PF..:P

 

Do tego całe wnętrze będzie wyrzucone, poleci do wyprania, a deska dla wygody też wyleci..:) Muszę zrobić porządek z elektryką pod deską i wokół skrzynki, poowijać wszystko jak należy, bo już mnie denerwuje ten bałagan..

 

Więc jak pasek będzie wybebeszony, to założę wszystko co uzbierałem za jednym zamachem i pomyślałem, że jak będzie sporo miejsca, to by można ABS dorzucić.. No i od razu tarcze na tył i wlecą wentylowane na przód..:)

 

Teraz mam pytanie, czy piasty od zwykłych hebli pasują normalnie do wentylowanych tarcz(przód) z 1,8 PF?? czy będzie trzeba coś kombinować?? bo piasty mam od zwykłych tarcz, ale z czujnikami i resztą i do tego wentylowane chciałem dorzucić..:D

 

Pasują od golfa, leona, octavi i fabii 1 chyba. Pamiętaj, że przewody elastyczne również musisz zmienić. Każdy to około 50zł... Sam miałem kupować zaciski przed zimą ale nic w dobrej cenie nie było, bo około 150 sztuka.

 

W takim razie jak będą sprawne te zaciski, to póki co je założę i będę szukał czegoś na zamiankę..

A powiedzcie mi jeszcze, czy wtedy tarcze mogą zostać od paska, czy znowu jakaś rzeźba wyskoczy?? I jak z klockami hamulcowymi?? pewnie od golfa(jeżeli od niego będą zacisk) taak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedzcie mi jeszcze, czy wtedy tarcze mogą zostać od paska, czy znowu jakaś rzeźba wyskoczy?? I jak z klockami hamulcowymi?? pewnie od golfa(jeżeli od niego będą zacisk) taak??

Pasuja stare klocki, tarcze i jarzmo zacisku. Wszystko plug&play poza tym jednym przewodem o zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jakbym załatwił ori przewód od dawcy zacisku, to będzie pasował??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak montowalem 280x22 (wentyle G60/VR6) zamiast 256x13 (1.8 litra lite) to poszlo:

tarcze - G60 (280x22 4x100)

kloczki (podpasuja stare) - VR6/G60

jarzmo zacisku + zacisk (chociaz sam zacisk wygladal podobnie, wiec jarzmo prawdopodobnie tylko do wymiany) VR6 z B3 - od G60 ciezko dostac

przewod hamulcowy od B3 VR6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie.. zacisk hamulcowy jeżeli chodzi o golfa, to chodzi o 3, czy 4 generację??:) bo do 3 mogę mieć od ręki..:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tylu to tylko 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w trójce są takie same jak w paskach, czyli do D. :) Zmieniasz zacisk, zostaje jarzmo i inny przewód o taki : http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=223413342121&from=show_pic

 

 

a tu masz cały temat o zmianie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58349

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiślaq, dzięki za linka, wszystko już jasne..:)

 

Czyli pozostaje sprawa:

-schematu podłączenia instalacji ABSu

-czy normalna belka pod tarcze posiada miejsce na czujnik ABSu??

-no i czy ktoś może mi powiedzieć, czy to co wymieniłem, to już wszystko co potrzebne mi do montażu ABSu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciągle poszukuję schematu podłączenia ABS.. Częściowo doszedłem sam, wiem, że do skrzynki bezpieczników wpina się 2 zielone kostki jedna wchodzi w gniazdo "D" a druga w gniazdo "W"

 

Pozostaje ciągle kwestia podpięcia kilku pojedynczych wtyczek. Dodatkowo nad skrzynką bezpieczników znajdują się dołożone gniazda 4 pinowe które są "mostkami".

bwy1295000617w.JPG

W te gniazda wpina się właśnie owe pojedyncze wtyczki..O te:

cqs1295000617b.JPGcqs1295000617w.JPG

Tu pojawia się pytanie.. Które wtyczki powinny być ze sobą zmostkowane, oraz z czym ma być połączona ta wtyczka:

Przewód czerwony, z czarnym paskiem

rgh1295000617x.JPG

 

I jeszcze ta wtyczka:

Przewód żółty z niebieskim paskiem

arx1295000617c.JPG

 

Może mi ktoś pomoże..:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie bardzo potrafię rozszyfrować tego schematu..

 

Może potrafiłbyś zaznaczyć na tym schemacie moje kabelki??:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damian z którego roku wyrwałeś tego ABS? i czy jest z EDS? Albo najlepiej podaj numer z komputera ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

91 rok był tego samochodu.. Nie wiem czy jest EDS, bo nie wiem jak to wygląda..:/

 

Tak wygląda sterownik i widać na nim numer 535907379 :

bwy1295034876m.JPG

 

Pompę hamulcową mam zaś taką:

bfi1295035360q.JPGcqs1295035360j.JPGbwy1295035360t.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest abs bez eds... niestety nie mogę dokopać się do schematu, jak coś znajdę to dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności