Skocz do zawartości
Gość olo6

czyszczenie przepływomierza masoweg chyba G70

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry Krzysiek ale jesli zdechnie Ci przeplywka i bedzie Ci pokazywac max 400 to nawet po wirusie auto nie pojedzie...

 

rozumie o co Ci chodzi ale wartości są przypisane jakie ma pokazywać (czyt. wartości fabrycznie nowej przepływki) i w tuningu są one podstawione, zresztą jest jeszcze zawsze korekta a to już nie zajmuje dużo czasu jak zestrojenie auta przecież więc może zdychać do woli byle błędów nie generowała i coś pokazywała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem. Przy czyszczeniu mojej przepływki zauważyłem brak czerwonego elementu umieszczonego na zewnątrz obudowy. Są same końcówki. Co to za czujnik i w jaki sposób jego brak wpływa na pracę silnika?

 

 

Ja tez nie mam tego elementu, niektore przeplywki maja a niektore nie czy poprostu moj jest jakis wybrakowany i musze kupic nowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływki po regeneracji boscha mają wlutowany tam jakiś opornik oryginały z fabryki mają tylko gołe blaszki malutkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływki po regeneracji boscha mają wlutowany tam jakiś opornik oryginały z fabryki mają tylko gołe blaszki malutkie
NIekoniecznie. W AWT siedziala regenerowana bez opornika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIekoniecznie. W AWT siedziala regenerowana bez opornika ;)

 

jakoś trudno mi w to uwierzyć by nowe nie zmieniane w aucie już były regenerowane ale nich będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakoś trudno mi w to uwierzyć by nowe nie zmieniane w aucie już były regenerowane ale nich będzie
A kto powiedzialk, ze nowe ;).

Auto kupilem w 2011. Przeplywka, ktora czyscilem pochodzila z 2007 roku i miala oznaczenia regenerowanej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od jakiegoś czasu wyskakiwał mi błąd:

"17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-00 - -"

Towarzyszące temu niedogodności, to zanikanie mocy, wchodzenie w tryb awaryjny i ogólna kicha a nie jazda.

Postanowiłem, że czas sprawdzić, co tam słychać w przepływce.

Wykręciłem całość z samochodu i jak już miałem w rękach zauważyłem, że od środka sporo zanieczyszczeń... trochę tłustego brudu...

Wykręciłem z obudowy wkład przepływomierza, a samą obudowę dokładnie umyłem w gorącej wodzie z płynem do naczyń. sam wkład przepłukałem w acetonie (dobrze, że żona miała do paznokci) a następnie w spirytusie technicznym. Przedmuchałem delikatnie sprężonym powietrzem, wysuszyłem i wszystko poskręcałem. Wybrałem się na jazdę próbną... Błąd już nie powrócił. Żadnych spadków mocy, żadnych trybów awaryjnych.

Czas czyszczenia to około 30 minut.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, ze nie jest to regeneracja przywracająca przepływomierzowi 100% żywotności, ale na jakiś czas wystarczy.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

było już pisane pewnie ale do przypomnienia napisze by wykrzesać resztki sił przepływki która już słabo mierzy ( sprawdzić pod VAG w testach dynamicznych obowiązkowo przed zabiegiem !) to można nawiercić z tyłu dziurkę wielkości 2-3 mm wiertłem ( tak by nie dotknąć blaszek w środku które czyścimy) poprawia to przelot powietrza i przepływka lepiej mierzy.

Tylko wtedy jak się taką operacje zrobi to można zapomnieć o wymianie przy zakupie nowej - tzn. oddaniu starej i rabacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście zdaję sobie sprawę, ze nie jest to regeneracja przywracająca przepływomierzowi 100% żywotności, ale na jakiś czas wystarczy.
Mogles logi zrobic przed i po czyszczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mogles logi zrobic przed i po czyszczeniu.

 

logi przed czyszczeniem mam zrobione. Robiłem ponieważ drażnił mnie ten brak mocy.

Może dzisiaj machnę logi po. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcąc dzisiaj pomóc koledze w diagnozie jego przepływomierza, podmieniliśmy jego niesprawny z moim dobrze działającym wkładem firmy Bosh (wkłady identyczne). Niestety nic to nie dało, Vag pokazywał błąd: 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-00 - -

Po przejechaniu poże 500m wkręciłem swoją przepływkę do auta i ku mojemu zaskoczeniu u mnie ten sam błąd i samochód stał się mułem.

Co mogło być przyczyną uszkodzenia mojego przepływomierza, jakieś zwarcie u kolegi na kablach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności