Skocz do zawartości
Gość olo6

czyszczenie przepływomierza masoweg chyba G70

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hmariusz1

Co do filtra Mann też trzeba podejść ostrożnie ostatnio kupiłem i ku mojemu ździwieniu Made in china jakość wykonania paskudna nie mogłem go założyć :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olo6

No właśnie - pewnie podróbka!!!!!!!!!!!!!!>..............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Barcik

Ja wyczyściłem przepływkę jakieś 10000 km temu i dalej się trzyma. Czyściłem na chama tak żeby padła bo podejrzewałem ją o zamulanie mojej B4. Po wyczyszczeniu przepływki autko o 1 sekundę poprawiło swe osiągi (sprint do 100 km/h) i ten czas po 10000 km dalej utrzymuje. Przepływkę czyściłem starym pędzelkiem moczonym w benzynie ekstrakcyjnej aż dwie blaszki się zaświeciły jak psu jajca. Ostatnio sprawdzałem czy to przepływka zamula mi Passata. Zamiast przepływki wstawiłem diodę która podaje na ECU cały czas maksymalną wartość. Auto idzie tylko o 0,7 sek lepiej do 100 km/h, ale dziwne że nie dymi na jałowym.

Więc jak chcecie sprawdzić czy to przepływka to lepiej sprawdzajcie diodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WojtasZ

Barcik, napisz jaką diodę (chyba że obojętnie) i w jaki sposób ją podłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 1000 procent było już o tym na forum, szukajka prawdę powie :D

"Po co ma brać w zastaw przepływkę jak może kupić w sklepie elektronicznym diodę 1N4148 i po ściągnięciu wtyczki z przepływki podłączyć pod nią diodę.

Test polega na tym, że dioda symuluje max sprawną przepływkę.

 

Zapewne przepływka jest boscha, więc wpinasz diodę w piny 4 i 5 - z tym, że dioda ma swoją biegunowość, więc kierunek jest taki: z 4 do 5 (4 ->5).

A gdyby był pierburg, to z 1 do 6 (1 -> 6).

Oczywiście wtedy wtyczki nie zakładaj na przepływkę!!

 

Dioda jest do testu, nie wolno tak jeździć "na co dzień"!"

 

to część opisu z http://www.diagtronik.pl/forum jest to żródło którym kierują się użytkownicy forum passata. Najprostszy sposób na zamulone auto opisałem tutaj

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/passat-b4-problem-z-moca-vt16613.htm

Nie kieruj się modelem samochodu bo to nie ma znaczenia, jednak ważne jest rozmieszczenie pinów w przepływomierzu uzależnione oczywiście od producenta. przepływomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jurgo

Zdaje sie ,że dobrze było wspomnieć o filtrach powietrza w temacie przepływomierza . I dobrze ,że jeden z kolegów napisal o zastosowaniu ''smarowidła " jakim jest wd-40 , mimo że @olo6 wyraznie opisał co nalezy uczynić. pozdrawiam ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja mam inne pytanie. Jak ustawic pokretło to drugie przy przepływomierzu które odpowiada za ilosc powietrza puszczone poza obwodem przepływomierza. To pokretło co jest na przodzie przepływomierza... Chodzi mi ze jak ustawiłem go mniej wiecej w połowie to na benzynie nie słychac aby go przelewało, ale jak przełacze na gaz to slychac przepalanie (zalewanie i wybuchy w wydechu) prosze o jakas instrukcje regulacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

ja z kolei mam pytanie z innej beczki:

 

czy po odłączeniu wtyczki od przepływomierza i po ponownym podłączeniu należy ją w jakiś sposób adaptować czy też "dostrajać" ?

 

niedawno czyściłem silnik w moim świeżo nabytym passacie i sprawdziłem także czy w kostce od przepływki nie ma śniedzi.

 

po kilku dniach spotkałem kolegę, który mi powiedział że po każdym odpięciu i podpięciu przepływki trzeba auto podpinać pod komputer i adaptować przepływke bo nie będzie ona dobrze działać.

 

ja osobiście nie bardzo w to wierzę ale może jestem w błędzie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazi_4x4

Witam - jest to co prawda mój pierwszy post ale forum czytam regularnie.

 

Mój Passat B5 z silnikiem 1,9TDi strasznie osłabł. Doczytałem, że diodą 1N4148 mogę zasymulować pełnosprawny przepływomierz. Tak tez zrobiłem i tu mam pytanie.

 

Fakt auto jedzie lepiej ale zrobiłem pomiary VAG-iem i wyszło mi z podpiętą diodą, że MAF (specified) powinien być na poziomie 850 mg/R a dioda symulowała cały czas 550 mg/R.

 

Mój zepsuty przepływomierz natomiast podaje natomiast 440

 

 

Jak to jest z tą wartością ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazi_4x4
witam.

 

ja z kolei mam pytanie z innej beczki:

 

czy po odłączeniu wtyczki od przepływomierza i po ponownym podłączeniu należy ją w jakiś sposób adaptować czy też "dostrajać" ?

 

niedawno czyściłem silnik w moim świeżo nabytym passacie i sprawdziłem także czy w kostce od przepływki nie ma śniedzi.

 

po kilku dniach spotkałem kolegę, który mi powiedział że po każdym odpięciu i podpięciu przepływki trzeba auto podpinać pod komputer i adaptować przepływke bo nie będzie ona dobrze działać.

 

ja osobiście nie bardzo w to wierzę ale może jestem w błędzie??

 

 

Chyba chodzi o adoptowanie przepustnicy - o przepływomierzu nie słyszałem. Sam kilka razy adoptowałem przepustnicę w Audi A4 ale to była benzyna !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pedross

Witam,od kilku dni studiuję forum ale nie znalazłem istotnych dla mnie odpowiedzi,może ktoś z kolegów pomoże.

Czy w pasku B3 , dwulitrowy silnik 2E też da się przeczyścić przepływkę.

Dzięki z góry za ewentualne odpowiedzi.

Pozdrawiam wszystkich " passatowców ".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje 3 grosze. Po przestudiowaniu forum nt czyszczenia przepływki, zdecydowałem sie to zrobić. Nie miałem żadnych powodów, żebym musiał ją czyścić, więc była to tylko profilaktyka. Użyłem benzyny ekstrakcyjnej. Odłączyłem aku, bo musiałem go podładowac w piwnicy i przy okazji przepłukałem przepływke. Strzykawka (duża) i do roboty. Przez metalową siateczkę psikałem benzyną ekstrakcyjna ze strzykawy, razem może 5 razy (ok. 0,2 l benzyny). Wyschła szybko i na drugi dzień zamontowałem. Wszystko jest ok, bez szarpania, falowania obrotów, skoków itp. Moje subiektywne zdanie jest takie, że nawet na zimnym silniku nie jest taki mułowaty jak wcześniej. Na rozgrzanym nie widzę różnicy. A syfu ze środka trochę poleciało (taki jakby sadzowy nalot)...

Nie wiem czy to komuś pomoże, ale chciałem dodać swoje doświadczenia z czyszczeniem przeplywki.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i podpinam się pod temat czyszczenia przepływki. Dzisiaj postanowiłem zobaczyc w jakim jest stanie i zabrałem się za wyciągniecie jej spod maski. Wszystko OK tylko na zdjęciach przepływek z innych źródeł widoczny jest ten drucik z rezystorem (czy termistorem) a u mnie go NIE MA!!! Więc pytam czy moj rocznik paska (marzec 2002, 1.9TDI AWX)tak ma:confused: czy ktos tam poprostu grzebał przede mna????? Czy powinienem dokupic ten element, a jesli to mozliwe to jaki model konkretnie? Dodam ze przepływka (konkretnie sruby) wygladała na nigdy nie odkręcaną. Z gory wielkie dzieki za info!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze i ja się podepnę pod ten temat... Dziś, pomimo drugiego dnia świąt, zabrałem się ochoczo z ojcem do czyszczenia przepływomierza w moim pasku. W cały niezbędny sprzęt wyposażyłem się za wczasu.

 

Pierwsza niespodzianka, gdy okazało się, że przepływomierz dokręcony jest torxami 6-cio ramiennymi z otworem, a nie 5-cio ramiennymi w które się zaopatrzyłem. Udało się rozebrać ustrojstwo i zobaczyliśmy coś, czego się nie spodziewaliśmy. Mianowicie, nie było czego czyścić. Fajka owszem była, ale brak jakiegokolwiek drucika platynowego czy termistora. Ktoś przy tym wcześniej majstrował i odstawił niezłą sztukę...

 

Zastanawia mnie tylko, dlaczego na VAGu otrzymywałem na kanale drugim wartości przepływu powietrza...

 

W każdym razie najwyraźniej czeka mnie kupno przepływki. Tutaj prośba do Was, drodzy forumowicze. Gdzie mogę dostać przepływomierz do silnika AWT (benzyna) w przystępnej cenie (najlepiej do 300zl). Chodzi mi oczywiście o oryginalnego Boscha, ew. Pierburga, jeśli były produkowane do silnikow benzynowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziobass

 

06A 906473A to nr. ref. czujnika przepływomierza AWT; orientacyjna cena OE ok.520zł , tak więc powinieneś "trafić" go w interesującej Cię cenie w "necie".;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... na allegro nie mogłem znaleźć żadnej części o numerze który podałeś. Znalazłem natomiast coś takiego:

 

Przepływomierz

Bosch

 

0 280 218 100

06A 906 461 N

 

Zastosowanie :

 

Skoda SuperB

VW Passat

 

Typ:

 

Silnik : 1.8T 110/125KW ( AWT , AWM , AWL )

2000->2005r

 

Czy to są numery przepływomierzy do silników AWT?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JUrekW podal ci nr. samego czujnika do przeplywomierza dokladnie to co musisz miec nowe. Bo go sie da przelozyc w stara obudowe a ty na alledrogo znalazles caly rzeplywomierz.

Na foto

(12) twoj mienik ktory pasuje do ciebie

12A czujnik jurkaw ktory rowniez pasuje do ciebie

przeplywka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm... na allegro nie mogłem znaleźć żadnej części o numerze który podałeś. Znalazłem natomiast coś takiego:

 

Przepływomierz

Bosch

 

0 280 218 100

06A 906 461 N

 

Zastosowanie :

 

Skoda SuperB

VW Passat

 

Typ:

 

Silnik : 1.8T 110/125KW ( AWT , AWM , AWL )

2000->2005r

 

Czy to są numery przepływomierzy do silników AWT?

 

06A 906 461 N - Tak to jest nr przepływomierza do Twojego silnika; ja natomiast w poście #56podałem nr samego czujnika przepływomierza ,który zamontujesz w obudowie, której nie musisz nowej kupować.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak drążę ten tamat... Co mnie zastanawia. Np to, że na wielu aukcjach allegro sprzedający podają numery VW i Bosch. I tak wielokrotnie numer VW jest różny, podczas gdy numer Bosch jest identyczny. Czy oznacza to, że przepływomierz o takim samym numerze Bosch i różnych numerach VW będzie pasował do danego autka? To taki wybieg serwisów VW żeby podbić cenę?

 

Znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/item592792471_przeplywomierz_audi_vw_skoda_seat_0280217117_bosc.html. Jest tam napisane że przepływomierz pasuje do silnika AWT w Audi A6, ale już nie wymienili Passata z AWT. Czyż to nie jest ten sam silnik?

 

Za dużo niekompatybilnych informacji na aukcjach allegro ;) Nie bardzo umiem się w tym połapać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności