adrianIpassat Zgłoś #1 Napisano 15 Grudnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich. Mam oto taki problem, posiadam Passata B3 1.8 pf wielopunkt digifan.Problem pojawił się gdy spadła temperatura otoczenia, otóż auto nie chciało odpalić bez dodania gazu. Sprawdziłem i doszedłem do wniosku ze tytułowy stabilizator nie działa. Jak go podepnę ręcznie pod źródło zasilania to otwiera się . sprawdzałem także zasilanie owego stabilizatora i Wacha się ono od 8v do 12v w zależności od temp silnika. to co ja sprawdziłem to przewody idące od stabilizatora do komputera sterującego są całe , jak i przewody od czujnika położenia przepustnicy . Jakby ktos miał pomysł co tu jest nie tak , będę wdzięczny za jakaś rade Edytowane 16 Grudnia 2010 przez adrianIpassat błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #2 Napisano 16 Grudnia 2010 w zeszłym roku w zimie miałem tak samo ale nie pamiętam co zrobiłem bodajże lewe powietrze, teraz mam zepsuty stabilizator biegu jałowego i wogóle nie działa ale odpali bez gazu tylko troche potelepie silnikiem bo ma jakież 700 0brotów ale chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianIpassat Zgłoś #3 Napisano 16 Grudnia 2010 Czytałem na forum ze zasilanie stabilizatora jest na 23 i 24 pinie, u mnie jest na 22 i 23. Z pinu 24 nie wychodzi żaden przewód. Czy ktoś wie coś na ten temat, czy ja mam coś namieszane z ta instalacja. ---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 19:44 ---------- A dzis mechanik powiedział ze trzeba wymienic kompletny wtrysk. O co tu chodzi wie ktos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2010 Bez sprawdzenia VAG-iem można wymienić wiele podzespołów :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2010 (edytowane) Czytałem na forum ze zasilanie stabilizatora jest na 23 i 24 pinie, u mnie jest na 22 i 23. a ja dziś czytałem w którymś temacie że masz dobrze to podłączone.. kolega chemik211 o ile dobrze kojarzę coś o tym pisał że ma być na 22 i 23 pinie w tym silniku.. jak znajdę temat to dorzucę link. EDIT@ http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=93927 Edytowane 17 Grudnia 2010 przez kobylak2206 update Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vitko54 Zgłoś #6 Napisano 26 Grudnia 2010 Właścicielem Paska jestem od jakiegoś miesiąca. Gdy zima pokazała swoje oblicze, zaczęły sie problemy podobne do Twoich. Nie mogłem odpalić samochodu. A kiedy już po dłuższym czasie, modlitwach, przekleństwach i prośbach, odpalił, ani mu się sniło wejść na obroty. Może to prymitywne podejście do tematu, ale zwyczajnie ogrzałem silnik krokowy szmatą polaną wrzątkiem. Pomogło ! Odpalał, wchodził.... Dziś silnik krokowy okryty jest sporym kawałkiem bajowej tkaniny i zapomniałem co to znaczy mróz. Czasem najprostsze rozwiązania sa najskuteczniejsze Może i uśmiejecie się z tego pomysłu, ale co mi tam. Ważne że zadziałało i Pasat odpala. I tak przy okazji... Jeździłem i Volvo i Toyota i nawet bolidem 125p. Pasat zawsze był moim marzeniem. I mimo że troszkę pokazuje mi rogi, to nie zawiodłem się. To świetny samochód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2010 a ja torche laickie pytanie zadam bo nie do konca jestem pewien za co odpowiada silnik krokowy w silniku 1.8 ABS czyli w monowtrysk?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysgier Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2011 u mnie podstawowy objaw - falujące obroty - wina to krokowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2011 a ja torche laickie pytanie zadam bo nie do konca jestem pewienza co odpowiada silnik krokowy w silniku 1.8 ABS czyli w monowtrysk?? Odpowiada za wolne obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 18 Stycznia 2011 za co odpowiada silnik krokowy w silniku 1.8 ABS czyli w monowtrysk?? Prawidłowa nazwa tego elementu to nastawnik przepustnicy. Gdyby ludzie używali takiej nazwy, to by się rozumiało samo przez się, do czego służy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukanio Zgłoś #11 Napisano 19 Stycznia 2011 Witam Mam pewien problem ze swoim Passatem , wiec pomyslalem ze sie dołączę. Mam Passata B3 , 1.8 Lpg z 1991 roku i mam z nim taki problem : Gdy silnik jest "zimny" to auto chodzi normalnie tzn normalne obroty , a gdy sie zagrzeje bardzo szybko "łapie" obroty które nie spadaja .. cały czas silnik "warczy" jakby miał za chwilę wyskoczyc jeden czujnik był niebieski a drugi czerwony (pewny nie jestem ) czy może to być silnik Krokowy ?? Jeśli tak to gdzie go znajde ? bo nie mam pojęcia gdzie on jest . Co może byc przyczyna tak wysokich obrotów silnika ?? Bardzo Proszę o Pomoc Będę wdzięczny Pozdrawiam Wszystkich użytkowników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 19 Stycznia 2011 lukanio, w Twoim przypadku zaczął bym od sprawdzenia potencjometru przepustnicy. Jest gdzieś na forum jak go sprawdzić - poszukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #13 Napisano 19 Stycznia 2011 Mam Passata B3 , 1.8 Lpg z 1991 roku zeby zidentyfikować nazwe silnika odczytaj symbol z tabliczki znamionowej na podszybiu, z korpusu silnika, lub wklejki z bagaznika, przyklejonej na podłodze zaraz za zagłębieniem koła zapasowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tuner 63 Zgłoś #14 Napisano 19 Stycznia 2011 u mnie podstawowy objaw - falujące obroty - wina to krokowiec mam ten sam problem od wczoraj z moim Passatem 2.0 motor 2E skaczą mi obroty silnika w zakresie od 5oo do 2ooo , jeżeli to silnik krokowy to gdzie on się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #15 Napisano 19 Stycznia 2011 Z tego co pamiętam, to 2E nie ma krokowego, jest tam membrana w dolocie powietrza, która charakterystycznie "brzęczy" gdy pracuje. Żeby wykryć niesprawność, trzeba podłączyć VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #16 Napisano 19 Stycznia 2011 Z tego co pamiętam, to 2E nie ma krokowego, lebow w pokrewnym temacie i również świeżym pisze że ma. więc ustalcie jedną wersję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 19 Stycznia 2011 To jest krokowy tyle że zawór a nie silniczek.............wsio na temat. ---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:04 ---------- jest tam membrana Tam nie ma membrany ,tylko taki tłoczek (którym po częsci steruje silniczek ), zmienia on przekrój dolotu czyli dawkuje więcej lub mniej powietrza do kolektora. Nawet można ten tłoczek regulować napięciem sprężyny (imbusowa śruba od strony węża z dolotu) ale nie zalecam tej regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #18 Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Z tego co pamiętam, to 2E nie ma krokowego W żadnym z passatów w tamtych rocznikach nie ma silnika krokowego. W Digifancie jest elektrozawór dodatkowego powietrza (tak jak pisze lebow) w reszcie silników są nastawniki przepustnicy (podobne lub takie same w RP lub ABS, zupełnie inny w silniku AGG na Simosie). gdzie on się znajduje? W 2E znajduje się nad pokrywą zaworów, dochodzą do niego 2 gumowe węże - sprzed przepustnicy i z kolektora ssącego, oraz przewód elektryczny dwużyłowy. Edytowane 20 Stycznia 2011 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #19 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) To ja jeszcze mam takie pytanko. Czy krokowy u mnie po odłączeniu z zasilania ma przepuszczać powietrze czy powinien zamknąć obieg powietrza? U mnie nie ma wielkiej różnicy na podłączonym i odpiętym. A może ktoś mi powie czy z silnika 2E podejdzie krokowy do PF. Edytowane 8 Lutego 2011 przez piero28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 8 Lutego 2011 Czy krokowy u mnie po odłączeniu z zasilania ma przepuszczać powietrze czy powinien zamknąć obieg powietrza? Zawór sie zamyka czyli silnik powinien przygasać, U mnie nie ma wielkiej różnicy na podłączonym i odpiętym. Jak masz zbyt mocno uchyloną przepustnicę (źle wyregulowana) to tak będzie. A może ktoś mi powie czy z silnika 2E podejdzie krokowy do PF. Powinien pasować-są chyba nawet identyczne-VR-y na rozdzielaczu też taki chyba miały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach