Skocz do zawartości
adrianIpassat

silniczek krokowy (VOD)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam oto taki problem, posiadam Passata B3 1.8 pf wielopunkt digifan.Problem pojawił się gdy spadła temperatura otoczenia, otóż auto nie chciało odpalić bez dodania gazu. Sprawdziłem i doszedłem do wniosku ze tytułowy stabilizator nie działa. Jak go podepnę ręcznie pod źródło zasilania to otwiera się . sprawdzałem także zasilanie owego stabilizatora i Wacha się ono od 8v do 12v w zależności od temp silnika. to co ja sprawdziłem to przewody idące od stabilizatora do komputera sterującego są całe , jak i przewody od czujnika położenia przepustnicy .

 

Jakby ktos miał pomysł co tu jest nie tak , będę wdzięczny za jakaś rade

Edytowane przez adrianIpassat
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zeszłym roku w zimie miałem tak samo ale nie pamiętam co zrobiłem bodajże lewe powietrze, teraz mam zepsuty stabilizator biegu jałowego i wogóle nie działa ale odpali bez gazu tylko troche potelepie silnikiem bo ma jakież 700 0brotów ale chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na forum ze zasilanie stabilizatora jest na 23 i 24 pinie, u mnie jest na 22 i 23. Z pinu 24 nie wychodzi żaden przewód. Czy ktoś wie coś na ten temat, czy ja mam coś namieszane z ta instalacja.

 

---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 19:44 ----------

 

A dzis mechanik powiedział ze trzeba wymienic kompletny wtrysk.

O co tu chodzi wie ktos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez sprawdzenia VAG-iem można wymienić wiele podzespołów :-)

038.jpg

039.jpg

040.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem na forum ze zasilanie stabilizatora jest na 23 i 24 pinie, u mnie jest na 22 i 23.
a ja dziś czytałem w którymś temacie że masz dobrze to podłączone.. kolega chemik211 o ile dobrze kojarzę coś o tym pisał że ma być na 22 i 23 pinie w tym silniku.. jak znajdę temat to dorzucę link.

 

EDIT@

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=93927

Edytowane przez kobylak2206
update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właścicielem Paska jestem od jakiegoś miesiąca. Gdy zima pokazała swoje oblicze, zaczęły sie problemy podobne do Twoich. Nie mogłem odpalić samochodu. A kiedy już po dłuższym czasie, modlitwach, przekleństwach i prośbach, odpalił, ani mu się sniło wejść na obroty. Może to prymitywne podejście do tematu, ale zwyczajnie ogrzałem silnik krokowy szmatą polaną wrzątkiem. Pomogło ! Odpalał, wchodził.... Dziś silnik krokowy okryty jest sporym kawałkiem bajowej tkaniny i zapomniałem co to znaczy mróz. Czasem najprostsze rozwiązania sa najskuteczniejsze :)

Może i uśmiejecie się z tego pomysłu, ale co mi tam. Ważne że zadziałało i Pasat odpala.

 

I tak przy okazji... Jeździłem i Volvo i Toyota i nawet bolidem 125p. Pasat zawsze był moim marzeniem. I mimo że troszkę pokazuje mi rogi, to nie zawiodłem się. To świetny samochód :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja torche laickie pytanie zadam bo nie do konca jestem pewien

za co odpowiada silnik krokowy w silniku 1.8 ABS czyli w monowtrysk??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie podstawowy objaw - falujące obroty - wina to krokowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a ja torche laickie pytanie zadam bo nie do konca jestem pewien

za co odpowiada silnik krokowy w silniku 1.8 ABS czyli w monowtrysk??

Odpowiada za wolne obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za co odpowiada silnik krokowy w silniku 1.8 ABS czyli w monowtrysk??

Prawidłowa nazwa tego elementu to nastawnik przepustnicy. Gdyby ludzie używali takiej nazwy, to by się rozumiało samo przez się, do czego służy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Mam pewien problem ze swoim Passatem , wiec pomyslalem ze sie dołączę. :)

Mam Passata B3 , 1.8 Lpg z 1991 roku i mam z nim taki problem :

Gdy silnik jest "zimny" to auto chodzi normalnie tzn normalne obroty , a gdy sie zagrzeje bardzo szybko "łapie" obroty które nie spadaja .. cały czas silnik "warczy" jakby miał za chwilę wyskoczyc :D jeden czujnik był niebieski a drugi czerwony (pewny nie jestem ) czy może to być silnik Krokowy ?? Jeśli tak to gdzie go znajde ? bo nie mam pojęcia gdzie on jest . Co może byc przyczyna tak wysokich obrotów silnika ??

Bardzo Proszę o Pomoc :)

 

Będę wdzięczny :)

 

Pozdrawiam Wszystkich użytkowników :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukanio, w Twoim przypadku zaczął bym od sprawdzenia potencjometru przepustnicy. Jest gdzieś na forum jak go sprawdzić - poszukaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam Passata B3 , 1.8 Lpg z 1991 roku

zeby zidentyfikować nazwe silnika odczytaj symbol z tabliczki znamionowej na podszybiu, z korpusu silnika, lub wklejki z bagaznika, przyklejonej na podłodze zaraz za zagłębieniem koła zapasowego.

010.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie podstawowy objaw - falujące obroty - wina to krokowiec

mam ten sam problem od wczoraj z moim Passatem 2.0 motor 2E skaczą mi obroty silnika w zakresie od 5oo do 2ooo , jeżeli to silnik krokowy to gdzie on się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to 2E nie ma krokowego, jest tam membrana w dolocie powietrza, która charakterystycznie "brzęczy" gdy pracuje. Żeby wykryć niesprawność, trzeba podłączyć VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co pamiętam, to 2E nie ma krokowego,

lebow w pokrewnym temacie i również świeżym pisze że ma. więc ustalcie jedną wersję :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest krokowy tyle że zawór a nie silniczek.............wsio na temat.

 

---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:04 ----------

 

jest tam membrana

Tam nie ma membrany ,tylko taki tłoczek (którym po częsci steruje silniczek ;) ), zmienia on przekrój dolotu czyli dawkuje więcej lub mniej powietrza do kolektora.

Nawet można ten tłoczek regulować napięciem sprężyny (imbusowa śruba od strony węża z dolotu) ale nie zalecam tej regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co pamiętam, to 2E nie ma krokowego

W żadnym z passatów w tamtych rocznikach nie ma silnika krokowego.

W Digifancie jest elektrozawór dodatkowego powietrza (tak jak pisze lebow) w reszcie silników są nastawniki przepustnicy (podobne lub takie same w RP lub ABS, zupełnie inny w silniku AGG na Simosie).

gdzie on się znajduje?

W 2E znajduje się nad pokrywą zaworów, dochodzą do niego 2 gumowe węże - sprzed przepustnicy i z kolektora ssącego, oraz przewód elektryczny dwużyłowy.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze mam takie pytanko. Czy krokowy u mnie po odłączeniu z zasilania ma przepuszczać powietrze czy powinien zamknąć obieg powietrza? U mnie nie ma wielkiej różnicy na podłączonym i odpiętym.

A może ktoś mi powie czy z silnika 2E podejdzie krokowy do PF.

Edytowane przez piero28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy krokowy u mnie po odłączeniu z zasilania ma przepuszczać powietrze czy powinien zamknąć obieg powietrza?

Zawór sie zamyka czyli silnik powinien przygasać,

U mnie nie ma wielkiej różnicy na podłączonym i odpiętym.

Jak masz zbyt mocno uchyloną przepustnicę (źle wyregulowana) to tak będzie.

A może ktoś mi powie czy z silnika 2E podejdzie krokowy do PF.

Powinien pasować-są chyba nawet identyczne-VR-y na rozdzielaczu też taki chyba miały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności