Skocz do zawartości
daniel19799

dziwne objawy , niby uszczelka pod głowicą

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich

 

posiadam vw passat 1.9 tdi 115 km a objawy mojego autka to czasem zimne powietrze z nadmuchu ale tylko na wolnych obrotach, ale zaznaczam tylko czasem sie tak dzieje, po wymianie termostatu przeczyszczeniu ukladu chlodzenia i nagrzewnicy objawy zniknely na okolo 2 tygodnie, po dwoch tygodniach znowu to samo, wiec kolejna wizyta u mechanika, doszlo do wymiany swiec zarowych do podgrzewania cieczy chladzacej, dalej to samo, mechanik wiec postanowil sprawdzic objawy uszkodzenia uszczelki pod glowica, wlozyl jakis przedmiot z dwoma zbiorniczkami z niebieska ciecza do zbiornika wyruwnawczego cieczy chladzacej i powiedzial ze jak sie zabarwi na innny kolor to znaczy ze to uszczelka, po paru sekundach plyn zmienil kolor i doszlismy to wniosku ze to uszczelka, z regeneracja glowicy wymiana uszczelki i pare tam jeszcze akcesori wycenil na okolo 3000 tys zlotych.

 

czy mieliscie podobny przypadek czy przyżąd do pomiaru spalin w ukladnie chlodzenia to dobra diagnoza na sprawdzenie uszkodzenia uszczelki pod glowica, przypominam ze nie ubywa mi plynu chladzacego i silnik chodzi dobrze a jezeli chodzi o weze z ukladu chlodzenia sa twarde wiec jest dosyc duze cisnienie.

 

Prosze o jakies komentarze...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak się sprawdza obecność spalin w układzie chłodzenia. A skoro tam są, tzn że zostają tam wepchnięte. Poczytaj wątek o bulgotaniu i przelewaniu, tam są opisane objawy i opis jak sobie samemu można sprawdzić uszczelkę. Że płynu nie ubywa, ani z olejem nic się nie dzieje to o niczym nie świadczy. Mam też AJMa i oprócz taich objawów jak ty miałem bulgotanie w nagrzewnicy.

wg mnie duże koszty ci powiedział. Za wymianę uszczelki, planowanie głowicy, sprawdzenie szczelności, prowadnice zaworów, obróbkę gniazd, uszczelniacz, oringi uszczelniające pompowtryski, świece żarowe, zalanie układu G12 i rolkę alternatora zapłaciłem około 1500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
posiadam vw passat 1.9 tdi 115 km

 

Ten silnik to chyba nie oryginalny.. albo samochód po swap-ie. W 1997 nie występował AJM.

 

Koszt 3 tys to o kilka zł za dużo, nawet jak na remont w PD. Upewnij się co do modelu silnika, prawdopodobnie masz AFN 110 KM. Jeśłi do układu przedostają się spaliny to niestety uszczelka wydmuchana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

no wlasnie bulgotanie tez zauwarzylem, wiec nie macie juz zadnych watpliwosci ze to jest uszczelka pod glowica??

 

a koszta takie duze dlatego ze mechanik uwzglednil najgorsza opce bo powiedzial ze to nie musi byc uszczelka ale rowniez peknieta glowice a koszty spawania i sprawdzenia glowicy sa duzo wieksze niz tylko wymiana uszczelki....czy ma racje????

 

a co do silnika to napewno ajm 115 koni na pompowtryskach pelne wyposazenie to jakas limitowana wersja passata biala tapicerka z drewnianymi wykonczeniami w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy jest to możliwe

 

wymieniłem termostat bo na zegarach nie było 90c tylko 50 czasem 70C

wymieniłem termostat i na drugi dzień wsiadam rano do samochodu zapalam i po chwili słyszę przelewanie wody jak by z kawałkami lodu, kamyczków, jeżdze tak do dzis a minęło może z 1,5 miesiąca. i czy jest to mozliwe że z dnia na dzień i takie coś by się trafiło (uszczelka)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na uszczelke. Jednak cena z komsosu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiler1410

na drugi dzień wsiadam rano do samochodu zapalam i po chwili słyszę przelewanie wody jak by z kawałkami lodu,

Przy nieodpowietrzonej nagrzewnicy u niektórych na forum (tak doczytałem) przelewało się jeszcze do trzech dni. Ale jak dali parę razy w palnik to się uspokoiło.

Czy u Ciebie jest padnięta uszczelka - nikt ci nie odpowie. Nie każde kichnięcie oznacza grypę. Na razie masz ( a przynajmniej wspominasz) jeden objaw.

ale rowniez peknieta glowice a koszty spawania i sprawdzenia glowicy sa duzo wieksze niz tylko wymiana uszczelki....

Pewnie tak:http://www.autonalepa.pl/regeneracja_glowic

pierwszy lepszy cennik - oczywiście bez spawania.

Edytowane przez Chworz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to to kurde dam jeszcze kilkadziesiąt razy w palnik a jak nie to trzeba będzie kombinować hmmmmmmm.... żeby to nie było moje nowe zmartwienie-uszczelka.:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobny objaw u siebie gdy wymieniałem płyn chłodniczy,przez 2 dni slyszałem przelewanie sie oraz wskazówka z temperatura pare razy wariowała raz była na 90 po chwili spadła do 0 ,jechałem akurat na autostradzie i postanowiłem autrzymac auto na obrotach 3tys przez około 10 km pomogło jak ręką odjął ubyło mi jeszcze 5 litra płynu dolałem do max i do tej pory nic nie ubywa ani nie słychac przelewanie sie wody. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jechałem akurat na autostradzie i postanowiłem autrzymac auto na obrotach 3tys przez około 10 km pomogło jak ręką odjął ubyło mi jeszcze 5 litra płynu dolałem do max i do tej pory nic nie ubywa ani nie słychac przelewanie sie wody.
muszę wypróbować ale teraz za bardzo niema gdzie, ale znam takie jedno miejsce:dobrze

 

dam znać jak się uda

 

Michał VW a czy klimatyzacja włączona była? jak tak to jaki ustawiona

Edytowane przez kiler1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie co oznacza planowanie glowicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie co oznacza planowanie glowicy??

Głowica od strony zaworów jest frezowana po całej płaszczyżnie w celu zlikwidowania wszelkich nierówności - i słusznie w końcu styka się z metalową uszczelką, a przez nią z blokiem silnika. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do silnika to napewno ajm 115 koni na pompowtryskach pelne wyposazenie to jakas limitowana wersja passata biala tapicerka z drewnianymi wykonczeniami w srodku.

 

Dalej wróżenia z fusów się nie podejmę.. ale co do powyższego to zmień rocznik w profilu, bo albo samochód po swap-ie, albo masz jedynego Passata z 1997 r z AJM pod maską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co znaczy samochód po swapie, jesli moge wiedziec??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co znaczy samochód po swapie, jesli moge wiedziec??

Auto z silnikiem zmienionym na inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

co do mojego problemu doszlismy do wniosku ze wyciagamy glowice i po nowym roku daje ja do sprawdzenia czyli planowanie i sprawdzenie gliwicy okolo 120 zloty..za robocizne inny mechanik policzyl mi 600 stowek razem z uszczelka to chyba juz nie jest tak zle co wy na to?? a co do glowicy to sie okaze pos prawdzeniu czy wymaga regeneracji czy nie...mam nadzieje ze nie to wtedy koszta benda mniejsze....

 

czy czesto jest tak ze glowica jest peknieta czy raczej stawia sie diagnoze na uszczelke ..orientuje sie ktos w tym temacie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.za robocizne inny mechanik policzyl mi 600 stowek razem z uszczelka
Za robociznę policzono mi 500 zł bez uszczelki. Drugie tyle zarezerwuj sobie na wydatki związane np z obróbką gniazd, wymianą oringów uszczelniających pompowtryski i dodatkowe rzeczy, które wyjdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za robociznę policzono mi 500 zł bez uszczelki. Drugie tyle zarezerwuj sobie na wydatki związane np z obróbką gniazd, wymianą oringów uszczelniających pompowtryski i dodatkowe rzeczy, które wyjdą.

 

całkowicie popieram... dopiero po zdjęciu głowicy będzie wiadomo jakie są inne uszkodzenia...bo z reguły są;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymianą oringów uszczelniających pompowtryski i dodatkowe rzeczy, które wyjdą

 

Czyli pewne że to PD? :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam tylko nadzieje ze po tym remoncie znikna moje problemy z ogrzewaniem i wszytko wroci do normy...pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności