Skocz do zawartości
Mazziii

Uszkodzenie turbiny oraz jej regeneracja

Rekomendowane odpowiedzi

no moja turbina zrobiona.wirnik po goracej stronie wyszczerbany przez kierownice i oczywiscie zatarte kierownice .koszt 950 z demontazem i montazem turbiny.

niestety karetka i sowa jak byly tak sa nadal.

dodatkowo podziekowania dla wozny83 za podpowiedz odnosnie czujników. wymienilem czujnik cisnienia doladowania i problem znikl. wczesniej sprawdzil mi koles vagiem i był błąd niewiarygodny odczyt cisnienia doladowania. przeplywki nie wymienialem.

 

ciesze się, że pomogłem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

może ktoś podpowie w mojej sprawie

pewnego razu jechałem sobie normalnie zgasiłem auto i po 10 minutach odpalam a za mną masakra, dymu tyle jak parowóz

zdemontowałem turbine puscila olej nieżle i wirnik miał duży luz, wysłalem do regeneracji i wróciła , całość w srodku wymieniona na nowe, stare części dostałem, odpalenie pierwsze mały dymek, póżniej przejażdzka i dymiło, wiec myśle sobie, pewnie w wydechu zostało troche oleju i wypala sie, dodam także że przed montażem wszystko zostało wyczyszczone, poprzez kolektor ssacy, egr, kolektor wydechowy, cały dolot włącznie z IC, i okazuje sie ze nadal dymi i co ciekawe nie dymi ciagle, bardzo czesto ale nie cały czas, bardzo często jak sie hamuje silnikiem, ciśnienie oleju sprawdzane i na ciepłym 3bary,

zadzwoniłem do firmy ktora regenerowała i stwierdzili że pewnie w przewodzie od spływu oleju guma sie zawineła i nie wraca olej jak powinien i stwierdzili żeby go wymienić i będzie dobrze, zdemontowałem przewółd i okazuje sie że ma dobry przelot (firma stwierdzila ze powietrze bedzie swobodnie leciało ale olej juz gorzej, wg mnie totalna bzdura) ale dla świetego spokoju wymieniłem przewód spływu i oleju i dzieje sie nadal to samo, poproszę o sugestie w tej sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na wymianie pompowtryskiwaczy w ASO w ramach akcji serwisowej i przy odbiorze passata serwisant informuje mnie ze turbina wydaje dziwny dżwięk i wg niego czeba ja naprawić czyli zregenerować lub wymienić na nową ,

Gdy zapytałem na jakiej podstawie tak twierdzi powiedział że po odgłosach jakie wydaje tyle że ja te gwizdy świsty słysze juz od 2 lat jak zakupiłem paska i nic poza tym sie nie dzieje czyli mocy nie traci nie dymi tylko śwista przy dodawaniu gazu moje pytanie co ten świst oznacza czy można z tym jeżdzić czy czeba sie za ta turbine szybko brać?

Jakie objawy defenitywnie decydują o kwalifikowaniu sie turbiny do naprawy/wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś byłem na wymianie pompowtryskiwaczy w ASO w ramach akcji serwisowej i przy odbiorze passata serwisant informuje mnie ze turbina wydaje dziwny dżwięk i wg niego czeba ja naprawić czyli zregenerować lub wymienić na nową ,

Gdy zapytałem na jakiej podstawie tak twierdzi powiedział że po odgłosach jakie wydaje tyle że ja te gwizdy świsty słysze juz od 2 lat jak zakupiłem paska i nic poza tym sie nie dzieje czyli mocy nie traci nie dymi tylko śwista przy dodawaniu gazu moje pytanie co ten świst oznacza czy można z tym jeżdzić czy czeba sie za ta turbine szybko brać?

Jakie objawy defenitywnie decydują o kwalifikowaniu sie turbiny do naprawy/wymiany?

 

ad.1 to nie ten dział

ad2. zmień serwis i pseudo-mechanika

ad3. poszukaj kumatego-niech sprawdzi ile i w jakim zakresie turbo dmucha,luz na wirniku itp. itd

,,na samo ucho'' to może sobie serwisant najwyżej zdiagnozować turbo wiatraczek ;)

znam gwiżdżące turbo przez 8lat (sam takie miałem i dalej mój wspólnik na nim śmiga) :D

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ad.1 to nie ten dział

ad2. zmień serwis i pseudo-mechanika

ad3. poszukaj kumatego-niech sprawdzi ile i w jakim zakresie turbo dmucha,luz na wirniku itp. itd

,,na samo ucho'' to może sobie serwisant najwyżej zdiagnozować turbo wiatraczek ;)

znam gwiżdżące turbo przez 8lat (sam taki miałem i dalej mój wspólnik nim śmiga) :D

 

Ten pseudo mechanik to w ASO Tarnów musze podjechac do jakiegos kumatego

Ps. mam nadzieje że przynajmniej te pompki mi dobrze wymienili!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pewien problem z moim Passatem b6 2.0 tdi 140km otóż z turbiny (prawdopodobnie) zaczął lać się olej oraz na wyswietlaczu mdf co jakiś czas wyskakuje błąd odnośnie niskiego ciśnienia oleju. Czy owy błąd spowodowany jest wyciekiem z turbiny i musze ją oddać do regeneracji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc i ja opisze swój problem: Passat b5 fl AVB 101km. Podczas jazdy mniej wiecej 2.800 obr silnik wskoczył nagle na 5,500 obr. lecz dał się zgasić bez problemów. Miałem już problemy z przeładowaniem i trybem awaryjnym. Przebieg ori 234000 tys. Przed wymianą ( regenerowaną ) oleju na 15 tys km nie dolewałem wogóle. A teraz dolewam 100ml mniej więcej na 1tys km. Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy orientujecie sie czy mozna wsadzic turbine 170konna zamiast 140.silnik 2.0tdi bmp 2005rok.w orginale jest 140

Prosze o rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czeka mnie regeneracja turbiny w moim passacie b6 170km w bosh serwis zawolali sobie 1430zl ?? Chyba troche przesadzili z tymi kosztami? Powiedzieli mi ze turbina jest cala do remontu tylko korpus jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czeka mnie regeneracja turbiny w moim passacie b6 170km w bosh serwis zawolali sobie 1430zl ?? Chyba troche przesadzili z tymi kosztami? Powiedzieli mi ze turbina jest cala do remontu tylko korpus jest ok��

 

Ale powiedzieli CI to po oględzinach turbiny ( rozebraniu itp czy nawet nie wyjęli i tylko tak " na OKo " rzucili cenę ??

 

jeśli bez oględzin to nawet nie am co myśleć o nich , jeśli ktoś podje cenę regeneracji bez oględzin to nie ma o czym z nim gadać na moje skąd o n wie co padło jak i ile to będzie kosztowało jak nawet nie sprawdził

 

A tak osobiście nie uznaje regenerowanych turbin lepiej pooszukiwać dobrej używki ale to moje zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak serwis najpierw dokonał ogledzin rozebrali ja sporzadzili protokół i powiedzieli ze jest doszczetnie zniszczona koszt regeneracji 1430zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak serwis najpierw dokonał ogledzin rozebrali ja sporzadzili protokół i powiedzieli ze jest doszczetnie zniszczona koszt regeneracji 1430zł

 

Zadzwoń sobie do: Bosch Serwis Pawlik - Stalowa Wola 601-856-277 mi za regenerację turbiny pan zawołał max 650zł.

Więc moze i ty zapłacisz mniej niż u Ciebie krzyczeli.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ze względu na brak możliwości wstawiania nowego tematu pozwolę sobie tutaj zadać wam pytanie. Posiadam Passata 2.0 TDI 140 km 2007 rok z silnikiem BMP. Pytanie brzmi jaka turbina tam siedzi, mam nadzieje że nie ta rumuńska co tak źle o niej piszecie :)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpowiedzcie? Czeka ma chyba naprawa turbiny, mam też możliwośc kupienia od innego b6 lecz w jakich montowane były te rumuńskie?? nie chce się wkopać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie podpowiedzcie? Czeka ma chyba naprawa turbiny, mam też możliwośc kupienia od innego b6 lecz w jakich montowane były te rumuńskie?? nie chce się wkopać

 

Witam,

Nie odpowiem Ci na pytanie ( gdyż nie wiem) jaka turbina siedzi w Twoim autku ale zastanów się czy warto kupować nową.

Jest to koszt około 3000 plus wymiana

Używana? Nawet jak zerkniesz czy ma luzy to i tak nie będziesz do końca jej pewien.

 

Kilka postów wcześniej podałem namiary na firmę, która zajmuje się regeneracją i daje gwarancję, więc przemyśl czy ta opcja nie byłaby korzystniejsza.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez fotbrenda
dodanie opisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja również borykałem się z turbiną. Z początku myślałem, że to jakaś nieszczelność ale to zostało wykluczone.

 

Tu daje link o jaki dźwięk, gwizd chodzi

.

 

Po rozkręceniu turbiny okazało się, że ciało obce dostało się do środka i narobiło trochę szkód. Uszkodzone było: wirnik, koło kompresji i prowadnica wirnika.

 

Po regeneracji dźwięków brak :)

 

Koszty to: 800zł regeneracja turbiny, 200zł mechanik. Warsztat gdzie robiłem turbo, śmiało mogę polecić bo robi na częściach melett i kode. Daje gwarancję 2 lata bez limitu km. http://www.turbolubin.pl.

 

 

DSCN4845.jpg

 

 

Polecam i Pozdrawiam

DSCN4822.jpg

DSCN4826.jpg

DSCN4827.jpg

DSCN4825.jpg

DSCN4725.jpg

DSCN4728.jpg

DSCN4831.jpg

DSCN4838.jpg

DSCN4842.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ostatnio pojawił się problem z moim b6 BMR. Jakiś tydzień temu wyprzedzałem ciągnik z przyczepą, jechałem chwilę na 2 biegu po czym gaz do spodu jakieś 3500 do 4000k obrotów a w lusterku chmura siwego dymu. Później jeszcze parę razy zakręciłem do 4000obrotów i puścił ale lżej. Dzisiaj odpaliłem auto, 1-szy bieg ruszam a on ledwo jedzie, za mną czarna chmura po czym przy ok 2100obrotów wstało turbo i auto zaczęło jechać normalnie. Jakiś czas temu z kanału widziałem autko pod spodem i przy wężu od turba jest trochę mokro od oleju. Według mnie to coś z turbem ale mogę się mylić. Niestety nie mam VCDS-a żeby zrobić logi dynamiczne. Nie wiem czy można z tym jeszcze pojeździć czy nie bardzo. Podłączałem autko niedawno pod kompa i brak błędów. Pompowtryski w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy rure nie wywaliło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że mamy święta to nic się nie czepiałem, jeździłem wczoraj autkiem i przydymiał na czarno. Dzisiaj odpaliłem pochodził trochę, przygazowałem na postoju i dym przeszedł w szaro niebieskawy, baardzo żrący. Gdy naduszam na pedał gazu dynamiczniej to między 900 a 1600obrotów jest najwięcej dymu i w tym przedziale autko jakby przeskakiwało obroty i jakby nie pracował na wszystkie cylindry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziurawy dolot, zero błędów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności