egon290 Zgłoś #1 Napisano 13 Grudnia 2010 No to padła Passacina... Wczoraj wracając z trasy juz sie jechac nie dało! W komorze silnika było słychać PISK, TARCIE oraz baaardzo głośne uderzenia! Działo się to tak na biegach i na luzie gdy auto leciało puszczone bez napędu... Dźwięk wydobywa się zza deski rozdzielczej i przemieszcza... Pisk słyszalny jest zza licznika, uderzenia raz w prawej stronie , raz po środku, raz z lewej zza licznika... Przy uderzeniach kierownice wyrywało!!! takie szarpnięcia że szok! Na warsztat nie mam kasy, więc stawiam go na lewarek i muszę zrobić samemu! Silent bloki miałem wymieniane na nowe. Przegub zewn.lewy na nowy! Reszta starocie... Od czego zacząć Panowie? Stawiam na przeguby WEWNĘTRZNE i coś z półośkami... lecz nie jestem pewien, czy dam rade sam to naprawić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tkaczu18 Zgłoś #2 Napisano 13 Grudnia 2010 może skrzynia biegów padła ... różnicówka otwór w korpusie wybiła i raz lewe koło blokuje raz prawe... i szarpie do tego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
egon290 Zgłoś #3 Napisano 13 Grudnia 2010 (edytowane) To Mnie podłamałeś! A jak to sprawdzić? Mógł bys opisać krok po kroku gdzie dotrzeć paluchami by ocenić czy to to?? Szarpie mi nie SPRZĘGŁEM i autem do przodu i tyłu, tylko szarpie kierownicą i to tak mocno, że czasami wyrwie z jednej ręki! Ale wiesz co? Dziwna rzecz, bo kurdę stał cała noc pod garażem, odpaliłem, i cisza! Nic się nie dzieje! Przejechałem się 30min temu i nic! Nie wali, nie puka! Objaw się pojawia najczęściej po 20,30km jazdy! Własnie ściągnąłem w PDFie książkę SAM NAPRAWIAM, zaraz wydrukuję i będziemy czytać, bo widzę, że.. jeśli nie poczytam to długo postoję! Edytowane 13 Grudnia 2010 przez egon290 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #4 Napisano 14 Grudnia 2010 Witam kolego . Proponuję podlewarować przednie kółko, po podniesieniu poruszać ręką całe koło czy są wyczuwalne luzy , odpalić - wrzucić czwóreczkę albo piątkę i posłuchać łożyska.Wydaje mi się że łożysko w kórymś kole(lub w obydwu) , Po dłuższej jeżdzie nagrzewa się i zaciera. - przez to objaw szarpania kierownicy.Tyle mi przychodzi do głowy, sposób prosty i nic Cię nie kosztuje , a możesz sobie dzięki temu wyeliminować prawdopodobną przyczynę . Jeśli to nie to , wtedy możesz szukać dalej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
egon290 Zgłoś #5 Napisano 16 Grudnia 2010 Już znalazłem, lecz... DOKTORA muszę zmienić bo.. z Torbami mnie puszczą! 1000zł w dwa dni poszło w passacinę i jeszcze nie jest tak jak bym chciał! Wczoraj wymieniłem przegub prawy i sprawdziłem wewnętrzne. Pomimo tego że kupiłem nowe wewnętrzne, warsztatowiec nie chciał ich zmienić, twierdząc że te co mam są ok... Nie wiem, czy miał rację, czy .. nie chciało mu sie robić. Wymieniłem przegub prawy i dzisiaj, przejechałem około 40km po mieście i ani jednego pisku, stuku czy wspomnianych wcześniej dolegliwości. Wychodzi na to, że był to przegub. Aż mi ulżyło. Łożysko huczy, prawe i lewe, lecz WYCISNĘLI ze mnie kasę i przez najbliższe 2 tyg. już tego nie zrobię. U Mnie chcą 50zł za wyciśnięcie starego i wciśnięcie nowego, i po 50zł za stronę z montażem + łożyska (50zł szt.) czyli 150zł strona x 2... Masakra... Kolejna rzecz jest taka, że słyszę w kabinie jak w silniku trze jakieś łożysko! Wstępnie zdiagnozował to jako pompa wody! Wymiana 150zł + pompa 105zł. Po zamontowaniu okazało się że... KU^^^^AA to nie to!! Padło na pompę wspomagania. Ściągnąłem pasek i cisza! Pompa wspomagania 120zł + 100zł wymiana. Niech go szlak trafi... Warsztatowca oczywiście... Na dodatek mam wyrąbane w kosmos SilentBlocki belki tylniej. Te na bokach belki , ponoć 4 sztuki, po 2 na stronę. Powiedział co i jak kupić, ..., kupiłem... Po rozpakowaniu okazuje się że to do Golfa III kombi a nie Passata bo za chiny nie pasują! W sklepie jak byk podawałem model, rocznik i resztę... Mówił że to to samo! Jadę do sklepu, a ten mi... otwarłeś pudełko to po ptokach! bo , wyciągnąłem gume z folii i ... już tego nie przyjmie... 120zł w plecy! Lać go , czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaze_k Zgłoś #6 Napisano 16 Grudnia 2010 Lać, jak masz paragon i towar jest nie naruszony , wg. mnie wyciągnięcie z samej foli to głupota..To masz prawo do reklamacji. U mnie za wprasowanie łożyska krzyczą 20zł, za wymianę pompy wody parę dni temu zapłaciłem 50zł. Wymiana SilentBlock'ów belki tylniej też tania nie jest.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 16 Grudnia 2010 Tyleje z golfa nie pasują do paska na 100%, więc sprzedawca niech w ciula nie leci, towar który sprzedał błędnie musi przyjąć. A to czy pudełko otwarte czy nie, to co za różnica? w IC możesz oddać towar w siatce z biedronki. ---------- Post added at 10:36 ---------- Previous post was at 10:33 ---------- Jeśli łożysko się rozpadło na kawałki, to kierownicą może telepać. Jak podniesiesz auto to na pewno wyczujesz luz. Mogłeś też złapać kamień między tarczę a zacisk, ale wtedy raczej byśnie czuł tego na kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #8 Napisano 16 Grudnia 2010 Widze ze nie tylko mi puściły nerwy na passaty. a z mechanikami to rużnie jest ja widze ze jak zobacza ze jestes zielony w tych sprawach to dra z ciebie jak cukierki z choinki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
egon290 Zgłoś #9 Napisano 16 Grudnia 2010 Wygryzłem się z nim. Kazał przywieźć paragon i będzie zwrot, tj. wymiana na te od passata. Niestety, aż do samych władz trzeba było dzwonić (właściciel sklepów) Jeśli chodzi o łożyska, to... muszę poszukać tańszego mechanika. Jeśli ktoś z Was zna kogoś w okolicach: Mława, Ciechanów, Płock, Ostrów Mazowiecka itp. tak w promieniu do 150km na Północ od Warszawy to proszę o cynk... Często tamtędy śmigam więc nie problem podjechać na jakiś tańszy warsztat. 20zł za łozysko + 50zł za robotę to dobra cena. Co do kantowania na warsztatach to... brak mi słów! Mi już wymyślili w kilku warsztatach że skrzynię mam do wymiany i półoś zgiętą. Pewnie i przeguby poszły itp. Jak wyliczali to od 1200 do 1700zł za zrobienie, a okazało się że to tylko przegub prawy za 70zł!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #10 Napisano 16 Grudnia 2010 20zł za łozysko + 50zł za robotę to dobra cena. Łożysko na przód za 20zł , moja dobra rada: daj za łożysko min 50zł powiedziałbym nawet 80(nie pamiętam firm - ale to za 80 to chyba MEYLE, czy cóś) za robotę u mnie biorą 30 zł- to jest OK i chyba tak wszędzie powinni brać, proponuję też kupić od razu piastę - dobry mechanik powie Ci że należy wymienić , a ten inny wrzuci nowe łożysko na starą piastę i pojedziesz do niego za dwa miechy z tym samym.No i najważniejsze (sam przerabiałem )Jak nie patrzysz na ręce to wciskają łozysko w zwrotnicę przykładając prasę w wewnętrzny pierścień a tak się nie powinno robić.Ostatnim razem zwróciłem mechanikowi uwagę -cholernie się oburzył ale zrobił jak chciałem (w końcu to moja kasa ..)roczek już minął i wszystko jest cacy i żadnego luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #11 Napisano 16 Grudnia 2010 20zł za łozysko ja wrzucisz tam łożysko za 20 zł to za miesiąc będzie znowu wymiana. Zainwestuj w jakieś markowe bo naprawde warto. Po wymianie konieczne jest też ustawienie geometrii bo za chwile i opony będą do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #12 Napisano 16 Grudnia 2010 Po wymianie konieczne jest też ustawienie geometrii bo za chwile i opony będą do wymiany. ...geometria to jeśli odkręcałeś zwrotnicę od macpersona , ale zwykle mechanicy wyciągają całego macpersona ze zwrotnicą - mniej wygody przy wymianie ale oszczędzi trochę kasy.. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
egon290 Zgłoś #13 Napisano 16 Grudnia 2010 Geometria w moim Pasku nie istnieje! Stąd te wszystkie naprawy! Do tego własnie biegnę... Musiałem pozbyc sie luzów na wahaczach, teraz belka na tyle, przeguby itp. i dopiero kąty i zbieżność. U Mnie koło dosłownie śpi jak na materacu. Opony na odcinku 1000km od wewnątrz straciły 5mm bieznika! Jeszcze 300km i druty... lecz co pojechałem na szarpaki i rolki, to.. luz tu, luz tam, i od tego sie zaczęło. Zostało mi do zrobienia własnie owe łożyska, tył juz wymieniony, gumy na belce i można jechać na ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach