Skocz do zawartości
cwikiel1975

Tylna klapa nie otwiera się - B6 variant

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dziękuję za informację, jutro w dzień sprawdzę jak to wygląda, dzisiaj szukałem ale nic nie widziałem, miło by było jakby VW zrobił to w jakimś wyróżniającym się kolorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę pózno o tym piszę, ale przy okazji poszukiwań czegoś innego natknąłem się na problemy z zamkiem tylnej klapy.

Miałem podobny problem i jak mi w ASO krzyknęli 200 PLN za samą robotę to zacząłem kombinować.

Doszedłem do tego, że jak się wyjmie zamek, otworzy plastikową obudowę, widać jak do silniczka wchodzą dwa wąsy(coś jak wtyczka do gniazdka). Ja niestety musiałem aż rozebrać silniczek, bo jak się okazało styku nie było między bolcami wchodzącymi do silniczka, a miedzianymi blaszkami znajdującymi się w jego środku. Lekkie podgięcie tych blaszek i trochę płynu do styków załatwiło sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam tez problem z zamkiem tylniej klapy,podobne jak Wasze. Zauwazylem ze na wtyczce jest napiecie pomiedzy bolcami 1-4 i 1-3 mam okolo 12 Volt , a pomiedzy 1-2 jest 4,4 V a po nacisnieciu kluczyka napiecie pomiedzy 1-2 jest na zero, czy to zamek jest padniety?

 

---------- Dodano o 14:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:58 ----------

 

Czy ktos wie jakie tam powinny byc napiecia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeś się do*tych napięć przyczepił ;p wyciągnij zamek i zobacz czy możesz go "ręcznie zapiąć" tak jakby wchodził bolec przy zamykaniu klapy - jeżeli tak, a z przycisku nie chce ci go otworzyć to sprawdź wtedy taką metalową małą wajchą z tyłu (albo plastikową białą w nowszych wersjach) czy otwiera zamek.

Będziesz wiedział wtedy czy elektrycznie ci padł zamek czy mechanicznie (zabrudzony, zardzewiały, zatarty, czy pęknięta sprężynka wyrównująca)

Nikt inaczej ci tu kolego nie wywróży co jest z nim grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A czy ktoś doszedł czym spowodowany może być fakt że klapa nie otwiera się ani z kluczyka, ani z przycisku znajdującego się przy przycisku otwierającym wlew paliwa, a normalnie otwiera się po naciśnięciu przycisku na klapie? Dodam że nie działa otwieranie z obydwu kluczyków:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z kluczyka otwiera się po naciśnięciu środkowego przycisku i przytrzymaniu go przez chwilę... najpierw sprawdź czy faktycznie dobrze posługujesz się*pilotem, potem sprawdź czy ci czasem coś nie zaśniedziało na stykach przy zamku pod tapicerką tylnej klapy czyli sprawdź czy prąd dochodzi do zamka z przycisku wewnątrz auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeś się do*tych napięć przyczepił ;p wyciągnij zamek i zobacz czy możesz go "ręcznie zapiąć" tak jakby wchodził bolec przy zamykaniu klapy - jeżeli tak, a z przycisku nie chce ci go otworzyć to sprawdź wtedy taką metalową małą wajchą z tyłu (albo plastikową białą w nowszych wersjach) czy otwiera zamek.

Będziesz wiedział wtedy czy elektrycznie ci padł zamek czy mechanicznie (zabrudzony, zardzewiały, zatarty, czy pęknięta sprężynka wyrównująca)

Nikt inaczej ci tu kolego nie wywróży co jest z nim grane.

Witam, wczoraj wyciagnelem ten zamek i da rady go recznie zapiac i otworzyc ta wajcha sprawdzalem miernikirm jak sie zachowuje i mi wyglada na dobry, jak rusze klamka to slychac pstryk przekaznika tez, najlepiej jakby gdzies znalezc inny zamek i go podpiac nawymiane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, wczoraj wyciagnelem ten zamek i da rady go recznie zapiac i otworzyc ta wajcha sprawdzalem miernikirm jak sie zachowuje i mi wyglada na dobry, jak rusze klamka to slychac pstryk przekaznika tez, najlepiej jakby gdzies znalezc inny zamek i go podpiac nawymiane.

 

No szukaj kogoś w Ratyzbonie ;p Ale pamiętaj dobry niemiec to martwy niemiec ;p

 

A tak serio skoro zamek ci działa mechanicznie bo zatrzaskuje się dobrze, i otwiera wajchą awaryjnie, a rozumiem, że nie otwiera ci się wcale klapa to najpewniej jakieś styki ewentualnie gdzieś może kabel nadłamany. Pamiętaj że klapa non stop pracuje przy otwieraniu i kable też.

 

Z drugiej strony awaryjnie może ci otwierać wajchą, ale silniczek w zamku może ci nie działać. Tj. prąd do zamka poprawnie dochodzi, ale silniczek taki 12v johnsona padł i nie cofa ci mechanizmu zamka. Jak masz jakiekolwiek napięcie na kablu od zamka to zdemontuj jeszcze raz tylną tapicerkę ale nie zdejmuj zamka i nie odpinaj od niego przewodów i spróbuj otworzyć z pilota, albo z klamki na klapie i w tym czasie przystaw uchu do zamka i wsłuchaj się czy silniczek podczas próby otwarcia zamka pracuje w ogóle.

 

Lepiej było by wszystko rozkręcić i zobaczyć ale pewnie masz zanitowany zamek klapy. Więc musiałbyś przewiercić te nity a po złożeniu zastosować śrubkę z okrągłą główką i małą zakrętka 6tke o ile się nie mylę.

 

Jak ci silniczek pracuje a nie otwiera się klapa, to albo brud na plastikowych elementach przeszkadza w otwarciu zamka, albo taka sprężynka w środku pękła. Na allegro zamki chodzą po ok. 100 zł ale nigdy nie wiesz co kupujesz i ile ci pochodzi, a jak rozbierzesz i wyczyścisz to masz pewność co montujesz.

W ASO zamek 209 zł bez rabatu. Jak nie masz ochoty się bawić to bardziej polecam niż używki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robson86pl

witam wszystkich mam podobny problem, posiadam passata b6 kombi 2006r. Problem polega na tym ze klapa bagażnika sama się otwiera i zamyka w czasie jazdy słychać jak pracuje zamek ale z pilota, przycisku i klamki otworzyć go nie mogę. kiedy klapa otwiera się samoczynnie nie otwiera się do końca tylko puszcza ten pierwszy zatrzask i klapa jest zamknięta ale nie domknięta. dodam jeszcze że awaryjnie można ja otworzyć bez problemu. kiedy w czasie jazdy zamek puści automatycznie przestaje działać wycieraczka i spryskiwacz dodatkowo nie działa podświetlanie tablicy rej.

wykręciłem zamek zdjąłem plastikową obudowę popryskałem wd40 i nic rozkręciłem listwę z klamką i podświetlaniem ale nic tam nie zauważyłem poza tym że styki żarówek były mocno skorodowane po wyczyszczeniu i włożeniu nowych żarówek dalej nie działało, sama klamka wyglądała ok niewiele można było tam zobaczyć ponieważ jest tam malutki styk w dodatku niema żadnych kabli.

moje wnioski są takie że zamek działa prawidłowo klamki nie mam jak sprawdzić ale z drugiej strony dlaczego nie świeci sie podświetlanie tablicy? i co dziwne jak zamek puści dlaczego nie działa wycieraczka? a to wszystko dzieje sie najczęściej jak jadę po dziurach na trasie zamek nie szaleje. proszę o pomoc to auto zaczyna spędzać mi sen z powiek bo mam jeszcze kilka problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moje okresowe problemy z otwieraniem klapy były spowodowane przyciskiem na klapie - był cały czas zwarty, bo się "przyklejał" przycisk i mikrowyłącznik, a przyczyną był smar nałożony przez producenta.

Trzeba zdjąć poszycie tylnej klapy (4 torxy i zatrzaski), odkręcić panel oświetlenia tablicy i otwierania klapy (5 nakrętek M10) i odłączyć złączkę. Potem ostrożnie zdjąć gumową osłonę wyłącznika - w środku jest gruba blacha, która po naciśnięniu dotyka włącznika. Trzeba ją wyjąć (docisnąć do boku z trzpieniem mosiężnym - zrozumiecie po zobaczeniu - niestety nie zrobiłem zdjęć) i wyczyścić ze smaru. W niskich temperaturach przykleja on blachę i włącznik w pozycji zwartej i dlatego nie daje się otworzyć klapy przyciskiem.

Mam nadzieję, że opis komuś się przyda, a cała robota trwa ze 20 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam i pytam -zdarzył się komuś przypadek przetartych kabli w okolicy tylnej klapy? 2 tyg temu zamilkła tylna wycieraczka a że z czasem krucho a na dworze za zimno zamierzałem się zabrać za to gdy troszkę się ociepli. Aby było do kompletu, wczoraj "nein" powiedziała mi tylna klapa, nie otwiera się ani z pilota ani z przycisku na klapie. Miał ktoś już podobną sytuację? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem w passacie b6 variant 2009 r z tylną klapą bagażnika nie chce się zamknąć zdemontowałem tapicerkę z tylnej klapy odkręciłem zamek troszkę go przejrzałem i znalazłem taki "cypek" IMG_20140501_123016.jpg kolejno od lewej w pierwszej nie ma prądu nawet jak naciskam guziki z pilota i na klapie na 2 przez cały czas jest prąd na 3 jak w 1 a na 4 pojawia się tylko po naciśnięciu przycisku na klapie z pilota jak naciskam nic się nie dzieje. Pozdrawiam

a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wita,mam i ja problem z zamkiem klapy, dzis rano otworzyłem i już nie zamyka sie.Rozebrałem klapę i wymontowalem zamek,jak nacisne przycisk to tylko terkot i silniczek pracuje dość długo. Cofnołem w środku do tyłu recznie to zamek łapie. Jak spróbuję jeszcze raz to terkot i juz zostaje zablokowany.

Mam szukać innego zamka czy nowy kupić tylko pewnie mnie tu skasuja w germanii za zamek w serwisie :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobnie jak więszość pewnego dnia nie otworzy się klapa i już. Kupiłem używke na allegro ponoć na 100% sprawną i dalej to samo. Mam pytanie do kogoś mądrego czy ma ktoś rozpiske jakie są napięcia na kostce od zamka bo nie wiem do czego się przyczepić 12v tam znalazłem ale nie wiem gdzie i jakie powinno być sterowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wita,mam i ja problem z zamkiem klapy, dzis rano otworzyłem i już nie zamyka sie.Rozebrałem klapę i wymontowalem zamek,jak nacisne przycisk to tylko terkot i silniczek pracuje dość długo. Cofnołem w środku do tyłu recznie to zamek łapie. Jak spróbuję jeszcze raz to terkot i juz zostaje zablokowany.

Mam szukać innego zamka czy nowy kupić tylko pewnie mnie tu skasuja w germanii za zamek w serwisie :-(

 

Witam miałem podobnie jak więszość pewnego dnia nie otworzy się klapa i już. Kupiłem używke na allegro ponoć na 100% sprawną i dalej to samo. Mam pytanie do kogoś mądrego czy ma ktoś rozpiske jakie są napięcia na kostce od zamka bo nie wiem do czego się przyczepić 12v tam znalazłem ale nie wiem gdzie i jakie powinno być sterowanie.

 

Koledzy, przeczytajcie mój przypadek:

http://forum.vw-passat.pl/threads/114516-Klapa-tylna-się-nie-zamyka-(sedan)?p=2141048&viewfull=1#post2141048

Może coś Wam pomoże.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,już sprawa klapy załatwiona.Kupiłem dziś w servisie VW zamek i wszystko działa

cena normalna 44,85€ więc nie wiem skąd ci co na aledrogo handlują takie maja bo jak patrzyłem za używany wołali po około 140 zł + przesyłka

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który serwis vw był wczoraj czynny?

I czy ty przypadkiem nie masz jeszcze gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem w niemczech i tu nie ma św tak dużo jak w pl i gwarancje to mam ale z komisu na rok i nie na takie rzeczy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3CO 959 433 R Moduł komfortu.

Nie otwiera się tylna klapa.

Problem po rozkodowaniu się akumulatora i ponownym zakodowaniu ich VCP ale nie przyjmuje kodowania odnośnie tylnej klapy. Wyskakuje błąd kodowania . Inne funkcje kodowania przyjmuje bez problemu.

Ktoś ma to już przerobione lub chociaż kodowanie do tego sterownika ?

Stary problem ale potrzebuję rozwiązać go wreszcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,dwa dni temu zamontowalem w aucie elektryczna klape, po podlaczeniu i zakodowaniu klapa otwiera sie ale z zamykaniem ma problem , po nacisnieciu przycisku w klapie , klapa wykonuje ruch zamkniecia ale po ok 2 sek.klapa spowrotem sie otwiera .VCDS nie pokazuje bledow , pierwsza mysl moze silowniki hydrauliczne za mocne wiec odpiolem jednego o dziwo klapa sie zamknela , ale z otwarciem teraz byl problem .Klapa otwierala sie pare centymetrw a potem zamykala .Po podlaczeniu silownika wykonalem test elementu vcds em ku mojemu zdziwieniu klapa sie zamknela ale nie Chciala sie otworzyc z poziomu testu.Dzis po podlaczeniu vas a zauwazylem w blokach pomiarowych ze silniki pracuja na 48procent i tu moje pytanie jak to zmienic w adaptacji mozna tylko ustawic wysokosc polozenia klamy a czy mozna gdzies regulowac moc silownikow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności