Skocz do zawartości
Scoti

Silnik 1.8tsi 160KM vs 2.0tdi 140KM

Rekomendowane odpowiedzi

Rojasek - a jaką benzyną ty jeździłeś że przy 150 km/h było głośno...

Ja nie chcę bronić benzyniaków, ale z tego co wiem , to jenostki benzynowe są cichsze od dizlowskich.

Wiem że nowe dizle też są ciche zwłaszczaw w czasie jazdy, ale benzyna jest cichsza...mimo wszystko....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW 330D na prawdę to zbiera się od 1000obr w góre i do samego końca czyli 4.5k/obr.

 

Przy 330d w wersji 204KM powiedzmy ze 1500 jest granica startu. Ratuje go tutaj duza pojemnosc.

 

Dokładnie, ale ja na trasie wolę jechać DIESLEM, lepiej mi się jedzie. Jest o wiele ciszej. Mam 2.5k-3k obrotów na 5/6 i jade około 140 i jest komfortowo, w benzynie przy 150 zaczyna się głośno robić.

 

Chyba w cieniasie :)

Ja w tsi 3000rpm mam przy 150km/h i obstawiam ze bedzie ciszej niz w dieslu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W styczniowym magazynie cars jest test nowego passata z silnikiem 1.8tsi. Elastyczność tego silnika wygląda następująco

60-100 km/h

bieg 3 - 6s , 4 - 9,3s , 5 - 11,6s

 

80-120 km/h

bieg 4 - 8,7s , 5 - 12,5s , 6 - 17,9s

 

 

W dzisiejszym auto świecie jest test superba, mondeo, passata i insigni z silnikami diesla. Jest również podana elastyczność która w przypadku passata wygląda tak

60-100km/h 6,3s

80-120km/h 8,5s

 

Niestety nie podano na jakim biegu były dokonane pomiary. Pomimo tego widać że 2.0tdi 140KM wcale nie jest mniej elastyczny od 1.8tsi i czasy są zbliżone do siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dzisiejszym auto świecie jest test superba, mondeo, passata i insigni z silnikami diesla. Jest również podana elastyczność która w przypadku passata wygląda tak

60-100km/h 6,3s

80-120km/h 8,5s

 

Niestety nie podano na jakim biegu były dokonane pomiary. Pomimo tego widać że 2.0tdi 140KM wcale nie jest mniej elastyczny od 1.8tsi i czasy są zbliżone do siebie.

To czasy na najkorzystniejszym biegu czyli 3 i 4.

Co do jazdy tubo benzyną, to polecam każdemu się przejechać TSI, po przesiadce zobaczycie różnicę w jeździe. Objawia się to mniej więcej tym, że benzyna zawsze chce jechać, a TDI tylko od 2000-4000rpm, ponadto po bezpośredniej przesiadce do diesla bardzo dobrze widać jego "zadyszke" na wyższych obr. Jeśli chodzi o hałas to tym bardziej polecam przejażdżkę benzyną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w tsi 3000rpm mam przy 150km/h i obstawiam ze bedzie ciszej niz w dieslu.

A jednak bym obstawiał ,że w dieslu bede miał ciszej. Ogólnie MI OSOBIŚCIE wygodniej się jeździ dieslem w trasie. W mieście tylko i wyłąćznie benzyna, diesel jest żenujący

 

 

Przy 330d w wersji 204KM powiedzmy ze 1500 jest granica startu.

Miałem okazji użytkować przez jakiś czas 330D w wersji 204konnej po programie na około 250KM , ten samochód w całym zakresie obrotów wbijał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jak po programie będzie się sprawował mój passat. W środę jestem umówiony... zobaczymy co się da wykrzesać i jak z będzie z oddczuciami po programie.

 

A wracając do tematu - benzyna była, jest i będzie cichsza od dizla. Odczucia własne to już inna sprawa... Ktoś może powiedzieć że mu polonezem się jeździło najlepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jednak bym obstawiał ,że w dieslu bede miał ciszej. Ogólnie MI OSOBIŚCIE wygodniej się jeździ dieslem w trasie.

 

Ja też uważam że w trasie diesel jest OK.

Dla mnie diesel na trasie - elastyczność, spalanie itd., a jeszcze w połączeniu z DSG - poemat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem okazji użytkować przez jakiś czas 330D w wersji 204konnej po programie na około 250KM , ten samochód w całym zakresie obrotów wbijał

 

To proponuję przejedź się jeszcze 535d po programie, tam "ciag" naprawdę się nie kończy, nie ma miejsca na skali obrotomierza w którym auto byłoby niedynamiczne.

Ja też uważam że w trasie diesel jest OK.

Bo tylko w trasie hałas diesla nie jest odczuwalny i można go przyrównać do benzyny, powtarzam TYLKO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj mogłem porównać osiągi silnika 2.0 TFSI z 2.0 TDI 170 KM.

Spotkałem się na światłach z kolesiem w audi a4 z w/w dizelkiem.

Faktycznie - to są dwie bajki....W zasadzie jeżeli chodzi o przyspieszenia zarówno z miejsca jak i w czasie jazdy (tak podganialiśmy do 150 km/h) -benzyna nie ma co robić z dizelkiem. Jednak te 30 KM to przepaść. Naprawdę duża różnica na korzyśc benzynki oczwywiście.

Były to przyspieszenia z różnych szybkości - i od 0 , i tak jakoś od 50 km/h i tak od ok.100 - przy żadnej dizel nie miał najmniejszych szans.

 

Przy tej samej/bardz podobnej pojemności turbo diesel nie ma szans z turbo benzyną i nie chodzi o moc, ale o wiekszy zakres obrotów, w którym TSI ma dostępny max moment obrotowy. W tym momencie, gdy w TDI trzeba zmienić bieg, TSI nadal ciągnie. Przykład TSI 280Nm / 1700 - 5200 , TDI 350Nm / 1750 - 2500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo tylko w trasie hałas diesla nie jest odczuwalny i można go przyrównać do benzyny, powtarzam TYLKO.

Dokładnie i nikt tego nie podważa.

 

 

Ja też uważam że w trasie diesel jest OK.

Dla mnie diesel na trasie - elastyczność, spalanie itd., a jeszcze w połączeniu z DSG - poemat

To oczywista oczywistość , wrzucisz 5-tkę i jedziesz jak chcesz od 70 spokojnie wyprzedzasz i jedziesz do takich prędkości ,że na PL drogach idzie się zabić bez zmiany biegu. Benzynka to już nie to samo, może z automatem jest lepiej ale na pewno na ręcznej nikt mi nie wciśnie ,że lepsza jest benzyna na trasę, a do tego jak się spojrzy na wyświetlacz spalania cieszy oko to 7-8L przy dynamicznejjeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To oczywista oczywistość , wrzucisz 5-tkę i jedziesz jak chcesz od 70 spokojnie wyprzedzasz i jedziesz do takich prędkości ,że na PL drogach idzie się zabić bez zmiany biegu. Benzynka to już nie to samo, może z automatem jest lepiej ale na pewno na ręcznej nikt mi nie wciśnie ,że lepsza jest benzyna na trasę, a do tego jak się spojrzy na wyświetlacz spalania cieszy oko to 7-8L przy dynamicznejjeździe.

Na polskich drogach i na 3-jce się zabijesz. Może dlatego, że przyzwyczaiłeś się do charakterystyki diesla, w TSI też na 5-tce spokojnie ciągniesz od 70km/h, wcale nie gorzej niż dieslem, a spalanie fakt przy deptaniu wyższe, choć 170KM też dyszkę "łyknie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według tabeli elastyczności którą podałem wychodzi że bieg 5 w tsi jest bardzo słaby a 6 wręcz tragiczny i tylko na niższych biegach 1.8tsi ma podobne czasy wyprzedzania co 2.0tdi 140KM. Również uważam że na trasę lepszy będzie diesel.

Znalazłem jeszcze jeden test passata z rocznika 2008 z silnikiem 2.0tdi 140KM gdzie elastyczność wygląda tak

80-120km/h

bieg 5 - 9,8s a 6 - 12,7s

Edytowane przez Scoti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie pisalem ponizej 2000tys tylko 2000tys obrotów, nie pisalem o 140km/h tylko 160km/h, fakt nie dodalem ze w auce 4 osoby i lekki bagaz, nie wiem co wozicie nad morze, ale ja jestem tak dowalony ze w TDI ciezko mi zejsc ponizej 6litrow...kiedys nawet benzyna 1.4 pojechalem nad morze spalanie 8,5litra/100km, jazda spokojniejsza niz TDI...Fakt TFSI jest sprawniejszy ale jadac 160-170km/h to musi wypic, wszak to nie wielblad..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie ze duzo osob chwalacych tdi nie jechalo tsi.

Nie interesuja mnie porownania 80-120 na VI-tce, to jest totalnie idiotyczny parametr. Jesli juz to 80-120 na ODPOWIEDNIM biegu.

Jutro zrobie dokladne porownanie przebiegu momentu na kolach w tdi i tsi, wyjda fakty a nie redakcyjne stoperowe pseudo pomiary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To oczywista oczywistość , wrzucisz 5-tkę i jedziesz jak chcesz od 70 spokojnie wyprzedzasz i jedziesz do takich prędkości ,że na PL drogach idzie się zabić bez zmiany biegu. Benzynka to już nie to samo, może z automatem jest lepiej ale na pewno na ręcznej nikt mi nie wciśnie ,że lepsza jest benzyna na trasę

Co do benzyny wolnossącej, to się zgodzę, ale ten wątek jest o turbo benzynie i niestety, ale ma ona o wiele większy zakres użytecznych obrotów niż turbo diesel. Więc z tym stwierdzeniem oczywista oczywistość byłbym bardzo ostrożny, szczególnie pisząc takie rzeczy a nie mając o tym pojęcia.

P.S. Ktoś powie, że to inne auto, ale w imprezie sti, jak wciskałem gaz, od nie całych 2tys rpm byłem mocno wciskany w fotel aż do odcinki - pokaż mi proszę diesla z takim zakresem ;).

 

A jednak bym obstawiał ,że w dieslu bede miał ciszej.

Jak wyłączysz silnik, na pewno ;).

Przemek, jeździłeś kiedyś benzyną w passacie? Po tej wypowiedzi jestem przekonany, że nie. W tym aucie przy uruchomieniu silnika gdyby nie obrotomierz nie wiadomo czy silnik pracuje, to samo przy wyższych obrotach. O ile w CR można powiedzieć, że diesel jest w miarę cichy, w miarę, bo do benzyny i tak dużo mu brakuje, to w Twojej wersji 2006 PD takie stwierdzenie zakrawa o błazenadę.

 

Mam wrazenie ze duzo osob chwalacych tdi nie jechalo tsi.

Też mam takie wrażenie. Dla mnie nie ma znaczenia czy to miasto czy wieś, turbo benzyna w każdych warunkach jest lepsza i tyle. Zaraz znajdą się tacy, dla których diesel będzie lepszy na drogach dwupasmowych a benzyna na wojewódzkich ;). Paranoja.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a spalanie fakt przy deptaniu wyższe, choć 170KM też dyszkę "łyknie"

 

Kolelego diesel 170KM łyknie dyszkę ale w miescie w korkach, na trasie przy dynamicznej jeździe nie przekracza mi 7,5 a przy spokojnej 6,5 L a w silnikach z CR spalanie jest jeszcze niższe.

A poza tym z Twoich wypowiedzi wnioskuję ze nie jeździłeś Paskiem z silnikiem diesla - chyba ze 1,9 TDI.

I nie pomyśl sobie że ponieważ mam diesla to będę mówił że benzyna jest beee.

Nie, uważam że silniki TSI są bdb ale ja świadomie kupiłem diesla (mimo iż był droższy od benzyny - w moim przypdaku znacznie) bo mi odpowiada charakterystyka jego pracy. Przed Paskiem zawsze jeździłem benzynami.

Następnym razem również kupie diesla tylko ze z CR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolelego diesel 170KM łyknie dyszkę ale w miescie w korkach, na trasie przy dynamicznej jeździe nie przekracza mi 7,5 a przy spokojnej 6,5 L a w silnikach z CR spalanie jest jeszcze niższe.

Potwierdzam, u nas w firmie, w kilkudziesięciu autach flotowych 170KM na palcach jednej ręki można było policzyć przypadki przekroczenia 10ltr/100km na przełomie 3-ch lat. I te pojedyncze przypadki dotyczyły osób jeżdżących z duże mrozy po mieście. Średnie spalania wahały się pomiędzy 6,5-8l. Wersja 140KM paliła średnio 0,5l mniej.

 

Nie, uważam że silniki TSI są bdb ale ja świadomie kupiłem diesla (mimo iż był droższy od benzyny - w moim przypdaku znacznie) bo mi odpowiada charakterystyka jego pracy.

Moim zdaniem turbo benzyna ma dużo lepszą charakterystykę od turbo diesla, benzyna wolnossąca na pewno gorszą, ale to moje zdanie. Myślę jednak, że większość kupuje diesle z uwagi na koszty, nie zwracając większej uwagi na charakterystykę.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolelego diesel 170KM łyknie dyszkę ale w miescie w korkach, na trasie przy dynamicznej jeździe nie przekracza mi 7,5 a przy spokojnej 6,5 L a w silnikach z CR spalanie jest jeszcze niższe.

 

Choć sam jeżdżę dieslem od 4 lat, nie rozumiem dlaczego jedynym argumentem dla jego posiadacza jest ilość spalania, a nie choćby koszt napraw.

 

W sprawie porównań diesel - benzyna polecam zapoznać się z krótkim zestawieniem

 

============================

== Skoda Yeti 2.0TDI 170: ==

============================

 

moment obtorowy na kolach [NM]__________________________________predkosc na biegach [km/h]

---------------------------------------__________________________________--------------------------

 

bieg......1.......2........3......4.......5........6______________________bieg........1.......2......3.......4......5.......6

obroty ________________________________________________________obroty

 

1000......2264...1176...755....523....412....345______________________1000.......8......16.....25.....37.....47.....56

1500......4381...2276...1461...1011...797....667______________________1500......13.....24.....38.....55.....70.....84

2000......5112...2656...1705...1180...930....778______________________2000......17.....33.....51.....73.....93.....111

2500......5112...2656...1705...1180...930....778______________________2500......21.....41.....64.....92.....116....139

3000......4893...2542...1632...1129...890....745______________________3000......25.....49.....76.....110....140....167

3500......4601...2390...1534...1062...837....700______________________3500......30.....57.....89.....129....163....195

4000......4308...2238...1437....995...784....656______________________4000......34.....65.....102....147....186....223

4500......3651...1897...1218....843...664....556______________________4500......38.....73.....114....165....210....251

 

 

 

============================

== Skoda Yeti 1.8TSI 160: ==

============================

 

moment_obtorowy_na_kolach_[NM]________________________________________predkosc_na_biegach_[km/h]

-----------------------------------------________________________________________--------------------------

 

bieg......1........2........3.......4.......5.......6______________________________bieg.......1.......2.......3......4......5.......6

obroty ________________________________________________________________obroty

 

1000......2527...1399....985....736.....581....486_____________________________1000......8......15.....21.....29.....36.....43

1500......3716...2058...1448...1083....855....715_____________________________1500......12.....23.....32.....43.....54.....65

2000......3716...2058...1448...1083....855....715_____________________________2000......17.....30.....43.....57.....72.....87

2500......3716...2058...1448...1083....855....715_____________________________2500......21.....38.....53.....71.....90.....108

3000......3716...2058...1448...1083....855....715_____________________________3000......25.....45.....64.....86.....109....130

3500......3716...2058...1448...1083....855....715_____________________________3500......29.....53.....75.....100....127....151

4000......3716...2058...1448...1083....855....715_____________________________4000......33.....60.....85.....114....145....173

4500......3716...2058...1448...1083....855....715_____________________________4500......37.....68.....96.....129....163....195

5000......3419...1893...1333....996....787....658_____________________________5000......42.....75.....107....143....181....216

5500......3196...1770...1246....931....735....615_____________________________5500......46.....83.....118....157....199....238

6000......2750...1523...1072....801....633....529_____________________________6000......50.....90.....128....172....217....260

 

 

Jak z tego widac, np jadac 1.8 z predkoscia 108km/h na 6b, mamy 2500obr/min i dysponujemy na kolach momentem wynoszacym 715nm, jadac analogicznie 2.0TDI na 6b 111km/h mamy 2000obr/min i mamy na kolach 778nm.

Ale juz po redukcji o 1 bieg w przypadku 1.8 mamy 3000obr (109km/h) i 855nm na kolach, w przypadku 2.0TDI 2500obr (116km/h) i moment 930nm.

Redukujac dalej o 1 bieg 1.8 ma 4000obr (114km/h) i moment 1083nm, 2.0TDI ma 3000obr (110km/h) i moment 1129nm - roznica w momencie na kolach zaczyna sie zacierac.

Mozna jeszcze zredukowac o 1 bieg i 1.8 majac 5000obr (107km/h) ma moment 1333nm, a 2.0TDI 4500obr (104km/h) i moment 1218nm - czyli juz TDI ma mniejszy moment na kolach niz TSI.

 

żródło: http://forum.skodaclub.pl/superb/1-8tsi-vs-2-0-tdi-cr-170-t5786-60.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed Paskiem zawsze jeździłem benzynami.

 

turbo benzynami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolelego diesel 170KM łyknie dyszkę ale w miescie w korkach, na trasie przy dynamicznej jeździe nie przekracza mi 7,5 a przy spokojnej 6,5 L a w silnikach z CR spalanie jest jeszcze niższe.

A poza tym z Twoich wypowiedzi wnioskuję ze nie jeździłeś Paskiem z silnikiem diesla - chyba ze 1,9 TDI.

I nie pomyśl sobie że ponieważ mam diesla to będę mówił że benzyna jest beee.

Nie, uważam że silniki TSI są bdb ale ja świadomie kupiłem diesla (mimo iż był droższy od benzyny - w moim przypdaku znacznie) bo mi odpowiada charakterystyka jego pracy. Przed Paskiem zawsze jeździłem benzynami.

Następnym razem również kupie diesla tylko ze z CR.

Jeździłem passatami we wszystkich możliwych konfiguracjach, i zdążyłem troszkę poznać ten samochód. Jak pewnie zauważyłeś napisałem, że 170KM przy DYNAMICZNEJ jeździe potrafi spalić 10l/100km. Przy normalnym traktowaniu jak najbardziej zmieści się w 7l, choć w DSG powiem szczerze, że bardzo często pod 8l/100km podchodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności