Skocz do zawartości
struna38

Przewód do radia pociągnąć do akumulatora?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak najprościej przeciągnąć kabelek od akumulatora do wnętrza autka żeby radyjko do niego bezpośrednio podłączyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej nie od aku tylko od jakiegoś urządzenia

ja mam podłączone od gniazda zapalniczki

mało rozbierania a radio podłączone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale idea jest taka żeby było bezpośrednio do akumulatora i tak jest właśnie najlepiej.

Znajdź peszel gdzie w grodzi idą kable z kabiny do komory silnika i puść tam przewód do aku, na tym bezpiecznik 10A i masz po robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wiem, ale gdzie ten peszel znajde ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie do SB możesz poprowadzić obok linki do otwierania klapy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego sprawdzę jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dasz kabel obok linki ( w tej uszczelce) otwierania klapy silnika to masz na 100% wodę w kabinie (pod nogami)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przeciągałem kable z aku do skrzynki gdzie jest komputer i stamtąd do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak najprościej przeciągnąć kabelek od akumulatora

Ja mam puszczony w okolicy zaślepki od bezpieczników pod uszczeklą dzwiową przez szczelinę pod słupkiem przednim do komory z akumulatorem - próbowałem się przebijać przez jakieś inne miejsca ale jest tam wybitnie mało miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
puść tam przewód do aku, na tym bezpiecznik 10A i masz po robocie.

 

A po co bezpiecznik 10A ? Przecież pobór prądu CB średniej klasy nie przekracza 3A. Dlatego wystarczy bezpiecznik 3A. Noooo, chyba że ktoś planuje podłączyć pod ten przewód zasilanie "dopałki" - to już inna para kaloszy... :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co? Zamontowałem dodatkowe gniazdo zapalniczki (tak żeby przy CB został ori wtyk-jeździ w różnych autach) i dałem taki bezpiecznik, bo nie tylko radyjko może tam śmigać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinno sie bezposrednio pod aku podlaczac co by fajnie smigało, w 3B szukalem miejsca dłuuuuuuuuuuugo i powiem tak :

odkrec plastik nad nogami kierowcy, otworz maske, otworz skrzynke z kompem, w miejscu gdzie do skrzynki wchodzi wiązka, w tej gumie takiej, zrob nad wiązką mały otwor przepchaj kabel przez skrzynke i wyjdzie Ci nad nogami kierowcy. I po sprawie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy , na razie zrobilem jak radził kolega gobi , ze względu na warunki na dworze , i jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki koledzy , na razie zrobilem jak radził kolega gobi , ze względu na warunki na dworze , i jest git.

Bezpiecznik zastosowałeś w razie np. jakiegoś przetarcia kabla ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinno sie bezposrednio pod aku podlaczac co by fajnie smigało

 

A kto Ci tak powiedział ? , czyli jak z innego miejsca weźmiesz napięcie to bezie "źle śmigało " ? ciekawe:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego chodzi o zakłócenia od urządzeń pracujących w samochodzie, jeżeli wepniesz się bezpośrednio do aku, to są one mniejsze, niż w przypadku wpięcia się w instalację poprzez gniazdo zapalniczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik został ten który był na kablu na radyjku orginalnie . Myślisz że trzeba jeszcze jeden na przykład przy akumulatorze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego chodzi o zakłócenia od urządzeń pracujących w samochodzie, jeżeli wepniesz się bezpośrednio do aku, to są one mniejsze, niż w przypadku wpięcia się w instalację poprzez gniazdo zapalniczki.

 

Mam swoje CB wlutowane bezposrednio pod zapalniczkę , wiadomo bezpiecznik po drodze , trzy lata tak jest i żadnych zakłóceń nie ma ..

Edytowane przez SNEYK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślisz że trzeba jeszcze jeden na przykład przy akumulatorze ?

- chyba że tak poprowadzisz przewód, że wyeliminujesz prawdopodobieństwo uszkodzenia, czy przetarcia kabla. Inaczej może być niezły dym....

Druga rzecz, zakłócenia. Jak już są, to raczej warto się pobawić, zlokalizować ich źródło i wyeliminować. "Latanie" z kablem zasilającym po całej instalacji raczej na niewiele się zda.

Najprostszym filtrem może być nawinięcie kilku zwojów z przewodu zasilającego radio na pierścieniowym rdzeniu ferrytowym i dolutowanie kondensatora np. 0,1uF równolegle we wtyku zapalniczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie zakłóceń żadnych nie mam , a bezpiecznik trzeba będzie jednak założyć jakiś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności