Jump to content
Guest DragonB2

wskaznik temp.

Recommended Posts

Guest DragonB2

witam

nie dziala mi wskaznik temperatury po zalozeniu gazu zakladam ze facio co montowal gaz gdzies cos rozlonczyl , 2 razy mi sie zdazylo podczas jazdy chyba na wstrzasach ze zaczol dzialac a puzniej znow nie dzialal. gdzie szukac, co posprawdzac

auto to passat 32B

 

z gory dzieki za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siem!!!

Jezdzilem audi80 B2ka,u mnie nie bylo wskaznika od temp.plynu chlodzacego!!!Z kolei czujniki byly zalozone na przewodzie doprowadzajacym ciecz do kol.ssacego,lub spirali automatycznego ssania.(sorki nie pamietam)Silnik mialem o oznaczeniu YP 85KM.Moze cos to pomoze.Zbiornik wyrownawczy mialem w chlodnicy.Zobacz jescze na glowice,ten czujnik z tylu(powinien byc podlaczony jeden kabel) to od cisn.oleju,mozliwe ze gdzies jest jescze jeden!!!Napisz jaki masz silnik jego literowe oznaczenie,poszukam wtedy gdzie sa te czujniki rozmieszczone!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siem!!!

Z tego wszystkiego co przekopalem o silniku ZA znalazlem tylko jeden czujnik od temp.pl.chodzacego (nie wydaje mi sie zeby byl tylko jeden :shock: ) jest zamontowany od strony skrzyni biegow,stojac na wprost silnika po jego prawej stronie,jeden przewod,kol.czarny!!!

Kol.ssacy jest podgrzewany plynem???Jezeli tak,to na tych wezach powinny byc jescze jakies czujniki!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DragonB2

co to kolektora to nie wiem nie grzebalem nic w silniko bo nigdy nie mailem potrzeba a z mechaniki slaby jest

zlokalizowalem ten przewod o ktorym piszesz bede wiec szukal idac za nim

dzieki za pomoc :564:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ongong

Ja mam też problem ze wskaźnikiem temp. (B2). Poprawiłem okablowanie przy czujnikach i teraz po włączeniu zapłonu pomruga trochę czerwona kontrolka na wskaźniku i do momentu osiągnięcia ok. 70 stopni nie wskazuje nic...sprawdzałem czujniki i są ok. Wskaźnik temp też jest ok..nie wiem w czym problem...pojawił się po wymianie chłodnicy na tunningową AKG - jest tylko "troszkę" większa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michu_82

Nie chcę nowego tematu zakładać, więc pisze tu :)

 

U mnie jest tak:

 

- po przekręceniu stacyjki do kontrolek, dioda na wskaźniku miga kilka razy i gaśnie

- miga 1 raz, kiedy otwiera sie termostat

- od momentu odpalenia silnika wskaźnik leży na zerze, potem podniesie sie troszke na białym polu [zimny silnik], a dopiero jak sie silnik nagrzeje, to od razu leci na połowe...

- jak juz jest na połowie i silnik sie zaczyna prezegrzewać i włącza sie wentylator, to wskazówka ani drgnie, cały czas w tym samym miejscu...

 

Też tak macie? To normalne zachowanie wskaźnika? Chodzi o to, że nie wskazuje temperatury pośredniej, w czasie nagrzewania silnika i max, jak sie zaczyna przegrzewać...

Znajomy ma VW Jetta z takim samym silnikiem, jak mój i u niego temperatue wskazuje płynnie... Coś mam nie tak? Czy to juz taki "urok" passka?? :znudzony::zdegustowany:

 

Na króćcu na głowicy mam 2 czujniki temperatury... Możliwe jest, że przewody są zamienione i ten od ssania jest włączony na wskaźnik, a ten od wskaźnika do ssania?? Który czujnik jest do czego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w dieselku, gdy rośnie tempetatura silnika rośnie również wsażnik temperatury. A jeżeli załączy się wiatrak, to automatycznie na wskażniku widać jak temperatura troszke spada. Co do czujnika temperatury przy silniku to też mam dwa (diesel), pierwszy ten z prawej strony silnika na krućcu po srodku głowicy - odpowiada on za grzanie świec żarowych. Z kolei ten drugi umieszczony jest na krućcu z tyłu głowicy (oczywiście od strony skrzyni) - połączony jest ze wskażnikiem temperatury w zegarach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Moj kolega chce sobie zamontowac wskazniki VDO w Golfie II. \wskazniki pochodza od Audi Coupe(temp wody, cis oleju). Tylko ma maly problem, nie wie jak to zrobic. Z tylu wskaznika sa trzy przylacza + czyli zasilanie, G....tego wlsanie nie wiemy i odwrocone T..tego tez nie wiemy. Moze ktos z was wie jak to podlaczyc z gory dzieki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do jakiej pozycji na wskazniku w B2 jest "bezpieczna" temperatura?.

Mi dochodzi do mniej wiecej polowy pozycji - miedzy znacznikiem POŁOWY a MAXa.

Jest też jakiś problem z załączaniem się wentylatora. W zasadzie to przestał się załączać.

Elektryk jeden sprawdzałi elektrycznie podobno ok. Coś tłumaczył, że jest to związane z wyciekami z chłodnicy etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij najpierw wentylator "na krótko" pod akumulator. W gnieździe wentylatora są 3 piny. Podepnij się pod zewnętrzne (jak zrobisz + do - nic się nie stanie tylko będzie się kręcił w drugą stronę). To pozwoli Ci wyeliminować spalony silnik. Ale jeśli kable masz dobrze podpięte i wentylator chodzi "na krótko", a nie załącza się gdy wskazówka wychyla się do oporu to nie wiem co dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiałem temat ostatnio w dieslu (wymiana chłodnicy i chwilowo zastępcza). Prąd do wiatraka idzie przez włącznik termiczny (czujnik który masz na chłodnicy zamontowany), potem na wiatrak. Także jeśli Ci się kręci na krótko wiatrak, to walnięty może być czujnik. Ale może być też zasyfiały, wykręć wyczyść, wsadź i zobacz co dalej. Jak nie ma wody w chłodnicy, to czujnik się nie załączy bo nie będzie miał z czego temperatury odczytać, ale to już skrajność. Zakładam, że woda litrami Ci nie ucieka. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy