Skocz do zawartości
Rosa

Sprawdzenie pompy Vacum

Rekomendowane odpowiedzi

Mierzone z gumowym łącznikiem czyli serwo + Vacum tak samo -0,95 i po wyłączeniu silnika spada do zera naprawdę nikt nie zna odpowiedzi ?

 

oczywiste, że spada kiedy jest nieszczelność - w układzie jest zawór zwrotny, który ma utrzymać podciśnienie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie, też mam problem w b5 1.9 AJM z vacum LUK nr 038 145 209 A , ale z paliwem. Zaczęło się od tego, że nie mogłem go po nocy odpalić (odpala od strzału, po 5 sec gaśnie i go piłuję kilka razy), zauważyłem że pod vacum jest trochę zapocone olejem silnikowym i słynny luz na wyjściu podciśnienia (rurka się obraca w gnieździe pompy). Zlikwidowałem luz (lekko zaklepałem plus klej do metalu) umyłem silnik. Teraz jest cały czas sucho, i nadal ciężko odpala, dodatkowo nieraz nawet jak jest nagrzany i go zgaszę też kręcę 20 sec, i jak odpali to słychać jak się paliwo przelewa w przewodach. Z pompy nie cieknie, suchutka. Na 5 odpaleń rano 2 są z tym problemem, na ciepłym rzadziej.

Tą pompę można podobno zregenerować, ale jeśli nie cieknie ropa z dekla to czy nowe uszczelki coś dadzą? Hamulce też są ok. Proszę o wskazówki, jeszcze go podłącze pod vaga.

 

może podaj logi statyczne to zobaczymy czy coś jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, też mam problem w b5 1.9 AJM z vacum LUK nr 038 145 209 A , ale z paliwem. Zaczęło się od tego, że nie mogłem go po nocy odpalić (odpala od strzału, po 5 sec gaśnie i go piłuję kilka razy), zauważyłem że pod vacum jest trochę zapocone olejem silnikowym i słynny luz na wyjściu podciśnienia (rurka się obraca w gnieździe pompy). Zlikwidowałem luz (lekko zaklepałem plus klej do metalu) umyłem silnik. Teraz jest cały czas sucho, i nadal ciężko odpala, dodatkowo nieraz nawet jak jest nagrzany i go zgaszę też kręcę 20 sec, i jak odpali to słychać jak się paliwo przelewa w przewodach. Z pompy nie cieknie, suchutka. Na 5 odpaleń rano 2 są z tym problemem, na ciepłym rzadziej.

Tą pompę można podobno zregenerować, ale jeśli nie cieknie ropa z dekla to czy nowe uszczelki coś dadzą? Hamulce też są ok. Proszę o wskazówki, jeszcze go podłącze pod vaga.

 

Wyklucz niż zaczniesz grzebać z vacum zaworek zwrotny na wężach jak i test ( jak nie zda egzaminu) z zaciśnięciem na czas postoju obu przewodów co idą od vacum ( gumowych) i ściągnięciu przed odpaleniem auta. Jak będzie ok to zaworek zwrotny w vacum kaput, tylko wymiana pozostanie.

Jak nic z tych rzeczy nie zda egzaminu to logi statyczne jak kolega wyżej napisał - 13 i 23 głównie. Oraz 18 logować podczas odpalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, sliczne dzieki. Jutro zabieram sie za sprawdzanie i logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pytanie do znawców zakupiłem 2 pompy vacum używki 028207A .

Czy da się ja sprawdzić przed zamontowaniem chodzi mi o to że jak kręcę tym trybem a przyłożę palec do rurki na dekielku co nachodzi wężyk to powinno ssać czy po prostu za mała siła bo jak jest w aucie to wiadomo ssie.Pytam bo chcę ją wymienić mechanik mi powiedział że jak by była nowa to by było czuć kręcąc ja palcami (trybem) a tam by wciągało i czuć by było.Według mnie za mała siła znacie odpowiedź ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam pytnie czy pompe Vacum mozna uszczelniac ponieważ mam jakis drobny wyciek paliwa(na przewodach pod samochodem widac) własnie przez nia i nie wiem czy musze teraz wymieniac cała czy sa jakies zestawy naprawcze?

Edytowane przez rob1552

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można uszczelnić, zależy jaki typ pompy masz:LUK czy Bosch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie znacie odpowiedź na moje pytanie

 

nie da się sprawdzić, ale i tak popełniłeś głupotę jak można z kocówką A zakupić... n/c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że można uszczelnić, zależy jaki typ pompy masz:LUK czy Bosch.

 

 

Pompa LUK wiecie moze jakie sa to koszta i czy jesta jakis zestaw uszczelniajacy czy jak to sie odbwa??

W sumie to nie wiem czy ja ruszać bo wycieku nie mam dużego ale slady na przewodach sa bo nie wiem czy nie pogorszy sie cos przy tym uszczelnianiu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisane po stokroć, wymienić na bosch-a, jeździj tak dalej a wymienisz inne przewody co napuchną od ropy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem kompletnie zielony w temacie. Czy ktoś mógłby mi pomóc dobrać pompę vacum do passata 1.9 TDI 110 KM 1998r? Cy ta podejdzie? http://allegro.pl/pompa-wakum-vacum-vw-lupo-pasat-polo-sharan-vento-i4469840896.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jakie powinno być ciśnienie paliwa Vacum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mebelman, skąd ten poradnik...gdzie można dostać resztę? to jakiś manual od 1.9 TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś gdzie mierzyć podciśnienie w pompie vacum ? i jak odpowietrzyć pompę abs-u bez komputera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powie ktoś gdzie jest zawór zwrotny w AVF? 2001r filtr z podgrzewaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde i każdy widze ma podobny problem, Panowie ja wymieniłem mase gratów. Auto trafiło do warsztatu na kompa, i zero błędów, dawki dobre, wymieniony olej i filtr, termostat, zawór zwrotny paliwa oraz filtr, świece żarowe nowe. Zalany Verwą i dalej problemy z odpalaniem. Pompki w baku nie mam - nie bylo jej montowanej w tym roczniku choć instalacja jest. Auto pięknie palilo i nagle bach. Zauważyłem wyciek z tyłu - od ściany grodziowej. mi się zdaje ze to z pompy vacum, mechanik jednak powiedział że ta pompa jest OK. Co mam konkretnie sprawdzić, gdzie się wpiąć żeby sprawdzić cisnienie ? Ale tewż czy jak wsadze np pompke paliwa w bak to cvzy to coś pomoże. ? Mam już trochę dość.... ludzie mówią że to sprawa uszczeniania pompek..... Auto jak krece rano to kopci na czarno.... i ma sie takie wrazenie ze paliwo nie dochodzi.... po czym odpala. Nie ma znaczenia czy stoi pod kątem czy prosto. Co mam sprawdzać ? bo mechanik powiedział "auto w idealnym stanie, nie wie co to moze byc". Po uruchomieniu auto pracuje równiutko i nie ma z nim problemów. Troche hamulce jakby przerywają jak sie hamuje ale... to chyba klocki, choć myslałem ze to ma powiązanie w Vacum... Ale kopa ma i nie ma problemów Doradzcie coś.... Z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skupiłbym się na pompie vacum w takim razie skoro tyle już powymieniałeś znaczy jak diagnozował ją mechanik... nie wiesz?

jak bardzo cieknie to może to być jej wina...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wymiana z Luca na Boscha nie dała nic.zero jakiejkolwiek różnicy. także luca miałem sprawnego, a problem z odpalaniem pozostał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności