Siwy_223 Zgłoś #1 Napisano 1 Grudnia 2010 witajcie, mam taki problem i nie wiem, po kogo stronie jest racja. Kupiłem w zeszłym sezonie opony zimowe u wulkanizatora, opony jako używane w stanie bdb, jeszcze z "cyckami" wokoło opony. Jednak przy ostatniej próbie wyważenia (zmieniałem koła na zimowe), wyszło że koło należy dociążyć 203 gramowym ciężarkiem. Strasznie dużo, przeważnie zakłada się 10-30 g. Sprzedawca twierdzi, że opona jest ok, tylko nadlane jest za grubo gumy i założy mi taki "ciężki" odważnik. Musi go sprowadzać na zamówienie, bo takich się normalnie nie montuje. Felga jest ok -sprawdzana. Ewidentnie wina opony, nie widać na niej absolutnie żadnych defektów, nic też nie bije w czasie jazdy. PS. rok temu wyważali koło bez mojej obecności i było założone kilka ciężarków (4 sztuki) był taki księżyc z nich, brzydko to wygląda. Taka opona nadaje sie do jazdy czy do wymiany? Kto ma rację? Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 1 Grudnia 2010 witajcie,mam taki problem i nie wiem, po kogo stronie jest racja. Kupiłem w zeszłym sezonie opony zimowe u wulkanizatora, opony jako używane w stanie bdb, jeszcze z "cyckami" wokoło opony. Jednak przy ostatniej próbie wyważenia (zmieniałem koła na zimowe), wyszło że koło należy dociążyć 203 gramowym ciężarkiem. Strasznie dużo, przeważnie zakłada się 10-30 g. Sprzedawca twierdzi, że opona jest ok, tylko nadlane jest za grubo gumy i założy mi taki "ciężki" odważnik. Musi go sprowadzać na zamówienie, bo takich się normalnie nie montuje. Felga jest ok -sprawdzana. Ewidentnie wina opony, nie widać na niej absolutnie żadnych defektów, nic też nie bije w czasie jazdy. PS. rok temu wyważali koło bez mojej obecności i było założone kilka ciężarków (4 sztuki) był taki księżyc z nich, brzydko to wygląda. Taka opona nadaje sie do jazdy czy do wymiany? Kto ma rację? Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem? Pozdrawiam jeżeli opona ma taką wadę to jest do wymiany a nie jazdy bo im więcej ołowiu na kole tym szybsze zużycie części na danej stronie nie godź się na taki ciężarek i próbuj wymienić na inna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2010 opony jako używane w stanie bdb, jeszcze z "cyckami" A jak myślisz?? Kto normalny kupuje oponę, a potem "wyrzuca". Na używki trzeba naprawdę uważać. Taki odważnik to niech on sobie wsadzi, wymiana opony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gorin83 Zgłoś #4 Napisano 1 Grudnia 2010 203g to ja nawet na 4 sztukach łącznie tyle nie mam Wymiana niech se sam jeździ na takiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #5 Napisano 2 Grudnia 2010 no tak - logicznie rzecz bioraca, cos napewno jest nie tak z opona. W takim razie zaczyna sie walka o wymiane opony... tylko czym sie podeprzec, bo sprzedawca jest dosc oporny na argumenty, ze to za duza odchylka...(opona goodyear) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #6 Napisano 2 Grudnia 2010 Kupiłem w zeszłym sezonie opony zimowe u wulkanizatora, opony jako używane w stanie bdb, jeszcze z "cyckami" wokoło opony. Niestety znając życie nie nic wywalczysz. Kupowałeś używki i gdybyś zauważył wadę za pierwszym razem przy ważeniu opony musiał by Ci ją wymienić. Po około roku wulkanizator może śmiało stwierdzić, że: a) nieprawidłowa eksploatacja opony (ulubiony argument przy wszelkich reklamacjach), b) w międzyczasie opona została wymieniona na inną. A tak swoją drogą nie kupiłeś przypadkiem opony nalewanej? Bo z takim niewyważeniem nie ma ona prawa opuścić fabryki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #7 Napisano 2 Grudnia 2010 A tak swoją drogą nie kupiłeś przypadkiem opony nalewanej? Też mi się wydaje że to nalewka. Na tył można ją założyć - niech się kręci, na przód nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #8 Napisano 2 Grudnia 2010 Też mi się wydaje że to nalewka. Miałem taki przypadek właśnie przy oponie bieżnikowanej - nie dało się jej wyważyć. Od tamtej pory tylko nowe - żadne takie okazje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #9 Napisano 3 Grudnia 2010 Niestety, tez uważam, ze tylko nówka ma sens, choćby Dębica czy nawet sprawdzony chińczyk, ale zawsze nowa.Choć sam preferuję Fuldy. A obawiam się, ze nie wywalczysz juz za wiele:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2010 hejka dzięki za zainteresowanie, nie ma mnie akurat w pl teraz, ale jak wrócę to napiszę co i jak wyszło. Opona nie była bieżnikowana i nie była kupiona jak super tania okazja. Ot po prostu ładne używane oponki. >>Tuniek napisałeś dobry argument, że z takim uchybem nie powinna opuścić fabryki. Spróbuje dowiedzieć się czy faktycznie goodyear podpisuje się pod takim produktem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2010 obroc opone na feldze o 180 stopni.Moze wyjdzie mniej ciezarkow.A jak nie to na zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2010 obroc opone na feldze o 180 stopni.Moze wyjdzie mniej ciezarkow.A jak nie to na zapas. a jak opona jest kierunkowa lub tzw OUTSIDE ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1191 Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2010 obroc opone na feldze o 180 stopni.Moze wyjdzie mniej ciezarkow.A jak nie to na zapas koledze chodziło żeby zaznaczyć na feldze i oponie (przykład na foto nr1) a co do obrotu to chodzi o to żeby była aby przesunięta (foto nr2) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antek019 Zgłoś #14 Napisano 6 Grudnia 2010 Molżliwe miał rozkalibrowana wyważarkę i takie wartości tez beda pokazywane, jeżeli sie myle opona do wyrzucenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach