PrZeMoL Zgłoś #41 Napisano 13 Grudnia 2010 panowie to proste. trzeba sie odpowiednio rozpedzic zeby ped powietrza rozgrzal snieg do wystarczajacej temperatury w ktorej bialy puch sie rozpusci a mysleliscie nad takim czyms: http://allegro.pl/listing.php/search?string=przewod+grzejny&category=0&sg=0 trzeba tylko kogos kto potrafi dobrac taki przewod do instalacji 12V, no wiadomo jaka srednica, jaka dlugosc aby przy instalacji samochodowej rozgrzal sie np do temp 15st C. do tego dochodzi kilka przemyslen np czy szyba od tego nie peknie itp, moze trzeba bedzie rozgrzewac przewod stopniowo. problem zostawiam fachowcom na tej samej zasadzie dzialaja przeciez ogrzewane fotele powyzszy przewod mozna przykleic do szyby wewnatrz, na zewnatrz albo do wycieraczki, problem zostawiam testujacym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #42 Napisano 13 Grudnia 2010 Witam moj jedyny sprawdzony sposób to odchylanie ich od szyby na noc wtedy napewno nie przymarzną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #43 Napisano 13 Grudnia 2010 kolego ale tu chodzi ze podczas jazdy przymarzaja a nie na noc podczas postoju. ja mam taki patent jest bardzo tylko troche dziadowsko to wyglada ale na pewno za free sie oplaca. Bo potrzeba tylko twardy papier z kartonu lub jakas tekturka i tasma klejaca. W miejsce srodkowego nawiewu zrobic takie przekierowanie powietrza w strone podszybia i napewno pomoze niemam jeszcze tego u siebie zrobionego ale sie za to zabiore. fotki nizej taki przyklad gdzie i jak z boku to by mniej wiecej wygladalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bono Zgłoś #44 Napisano 13 Grudnia 2010 witam wszystkich. ja mam taki oto sposób na zamarzające wycieraczki podczas jazdy, a mianowicie leje na jeden zbiornik płynu do spryskiwaczy litr denaturatu. trochę nie tak pachnie ale u mnie się sprawdza. jak w czasie jazdy nazbiera mi się lodu i syfu śniegowego to daje tą moja miksturą po szybie i jak narazie jest ok. bałagan sam odpada. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #45 Napisano 13 Grudnia 2010 a to sorki widocznie zle przeczytałem zwracam honor Takie problemy podczas jazdy umnie nie występuja nawet podczas jazdy i mrozach - 15 jakie były ostatnio Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #46 Napisano 13 Grudnia 2010 mianowicie leje na jeden zbiornik płynu do spryskiwaczy litr denaturatu. ja to bym się chybya porzygał , jak ja leje zwykły płyn na zimę.. i od tego smrodu mnie wykręca z tych wszystkich sposobów to chyba najlepsze by były te paski grzewcze , tylko żeby one się powoli nagrzewały , bo jak za szybko złapią temp to może szyba pęknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #47 Napisano 13 Grudnia 2010 Ale jak denatem zapachnie to się pić zachciewa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #48 Napisano 16 Grudnia 2010 Mój sposób jest bardzo prosty!!Wożę zimą w aucie wycieraczki sprzed wymiany i w razie potrzeby zakładam je, a te z szyby biorę do wnętrza, żeby odmarzły i po jakimś czasie znowu zamiana... no padłem Panowie - mnie też to irytuje ale spróbuje najpierw przestawić ramiona tak aby w pozycji startowej były na szybie. Na dole szybka jest ciepła bo nawiew działa więc może i pióra się ogrzeją na tyle by się lód i śnieg nie czepiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrix2632 Zgłoś #49 Napisano 17 Grudnia 2010 Czajek ma rację z tym, że przy macie może szybę trafić, jednak jak na zewnątrz jest -20 tyle co u mnie dzisiaj, to taka mata mogłaby narobić więcej szkody niż pożytku. A do Michał VW, przy -15 stopniach to śnieg raczej nie pada, problem jest wtedy kiedy jedzie się dłuższy czas w temp. np. -2 do -6 stopni i wali śniegiem, dodatkowo z auta przed Tobą leci błoto i solanka z drogi, a Ty jedziesz np 120 km/h przez 150 kilometrów, nie wierzę że w takich warunkach Twoje wycieraczki nie są oblepione lodem. W takich warunkach nawet płyn do spryskiwaczy zamarza na wycieraczkach, więc jest to istna mordęga. Może jak ktoś jeździ po 20 kilometrów dziennie, to nie ma takich problemów, ale ja jechałem jakieś 3 tygodnie temu do Torunia spod Krakowa, przez 11 godzin i nie bylbym w stanie zliczyć ile razy robiłem postój związany z czyszczeniem wycieraczek. Najlepszy sposób to chyba ten denaturat, bez ingerencji w elektrykę itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #50 Napisano 18 Grudnia 2010 Proponuje zastanowic sie nad laniem denaturatu do zbiorniczka z rodzajem pompki 2 kierunkowej. Czyba ze nie podoba sie nam jej dobra i efektowna praca... Widzialem na swedzkim ebay grzane piora wycieraczek, jedynie trzeba je pod grzanie spryskow wpiac i heja banana... a jak nie to robic instalacje by wypadalo, ale dla leni to i kabel z wlacznikiem do aku wystarczy i tez nie bedzie trzeba dupy ziebic zeby wyczyscic raz na 200km Ja jak jezdze do pl zima nie mam problemu z czyszczeniem, wychodze jaram fajke myje wszystkie swiatla szybe wycieraczki wsiadam i jade dalej i znowy to samo za 200km. Ale skoro to zbyt czesto i tak trudno to chyba przyznacie ze kawal twardziela ze mie co hahahaha... Nie no a tak na powaznie to mi sie podobaja te grazne wycieraczki ze wzg iz czesto rano sa przyklejone i wtedy bez uszkodzenia mozna je ruszyc. Zreszta czego to szwedzi grzanego nie maja...nawet zamki w drzwiach(widzialem zestaw drutu grzewczego i okablowania do podgrzewania zamkow). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #51 Napisano 18 Grudnia 2010 hmmm .. piec stron watku i nadal zadnego konkretu .. a niedlugo juz wiosna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #52 Napisano 18 Grudnia 2010 hahahaha...no tanio tego sie rozwiacac nie da i watpie zeby sie dalo. Ja mam pomysl na uniwersalna grzale. Trzeba sie zaopatrzyc w 3 ramiona od audi a6 okolo 2006 tam pioro i ramie jest w oslonie(demontowanej na zatrzaski) plastikowej, co ladnie wyglada i zaktywa cala wycieraczke. W nia mozna wkleic drut grzewczy i zroic instalacje, bez problemy ogrzej nam oslone, srodek jej jak i pioro wycieraczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olab3 Zgłoś #53 Napisano 11 Marca 2013 Hej, ja mam problem taki, że kiedy temperatura spada trochę poniżej zera i auto stoi na noc to potem przez jakieś pół godziny nie działają w ogóle wycieraczki. Nie są przymarznietę, po prostu nie działają (nie słychać silniczka). Potrafi być to bardzo uciążliwe jak np. dzisiaj, kiedy jadąc rano musiałam wyskakiwać z auta na światłach i myć szybę śniegiem i gąbką, bo nic nie widziałam. Jakieś pomysły? Co może zamarzać? Czy jest możliwość, że wycieraczki zupełnie mi wysiądą? Jadę za 2 tygodnie w trasę blisko 4000km i to w góry więc będzie mroźno. Wycieraczki (tak jak i cała reszta) muszą być sprawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #54 Napisano 11 Marca 2013 Zmagałem się z tym problemem 2 lata, winowajcą okazały się szczotki silnika wycieraczek. Jedna z trzech była wyszczerbiona. Dokupiłem podobną i doszlifowałem na wymiar - ale to rozwiązanie dla bardzo cierpliwych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olab3 Zgłoś #55 Napisano 11 Marca 2013 To muszę najlepiej i najszybciej kupić silnik wycieraczek. Z Anglika będzie pasował czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #56 Napisano 11 Marca 2013 aprawdz jeszcze czy nie zatarl sie mechanizm mi ostatnio zatarl sie ze peklo ramie na szczescie nowka sztuka mechaniz kosztuje 58zl z przesylka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olab3 Zgłoś #57 Napisano 12 Marca 2013 Było teraz cieplej i działają wycieraczki od rana. One tylko nie chodzą przez pierwsze 30 minut jak auto stoi przez noc na mrozie. Później coś odmarza i działają. Teraz mam inny problem- nie mogę zamknąć drzwi pasażera z tyłu haha (padł mechanizm zamka; zaczął wyć a teraz jest cichy). HAHAHH Wesoło. Tak czy siak doceniam to auto a moje ma 16 lat a mechanicznie jest cacy cacy. Elektryka trochę siadała, no ale po tylu latach na polskich drogach (nie jest to Niemiec) to i tak jest w rewelacyjnym stanie. To teraz pojadę na narty bez wycieraczek i z otwartymi drzwiami HAHAHA. Co dokładnie może zamarzać/przymarzać w mechanizmie wycieraczek? aprawdz jeszcze czy nie zatarl sie mechanizm mi ostatnio zatarl sie ze peklo ramie na szczescie nowka sztuka mechaniz kosztuje 58zl z przesylka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #58 Napisano 13 Marca 2013 A co byście powiedzieli zamiast wycieraczek podgrzewanych to szybę nową sobie zakupić z podgrzewaniem. W tedy by szyba grzała cała a w dodatku ogrzewało by pióro wycieraczki. Znalazłem taką szybę za 400 podgrzewaną i na sensor deszczu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #59 Napisano 13 Marca 2013 I jak będziesz ją włączał Pstryczkiem z elektronicznego za 3,50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #60 Napisano 13 Marca 2013 chyba można jak w ori , sam się zastanawiam nad taką szyba, bo mam kiepskiego nord glassa;/ http://www.passatplus.de/umbauteile/scheiben/frontscheibe.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach