matlis Zgłoś #101 Napisano 16 Marca 2015 Witam i ja mam z tym problem , mam B5 lifa z AWX'em 2002r u mnie wibrację i buczenie zaczynają się w przedziale 1500-1900 obr/min i również na "luzie". Narazie jeszcze nic nie wymieniałem , próbuje zlokalizować źródło ale powoli już zaczynam sie poddawać , mam takie wrażenie jakby wibrację wychodziły z podwozia Auta - mniej wiecej na wysokości Dźwini od hamulca ręcznego. powyżej jak i poniżej tego przedziału obrotów drgania sią powiedzmy do przyjecia. ;( no i problem wibracji rozwiazany, wymieniłem poduchy na używane AVON ori i wibracji nie ma , jakiś spec/majster wsadził z benzyniaka gumowe ... tylko jeszcze mi Dziwny rezonans deski rodzielczej miedzy 1500-2000 obr/min.... jakieś pomyśły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #102 Napisano 25 Marca 2015 Dołożę swoje przysłowiowe "5 groszy" walczyłem z buczeniem przy około 2000 obr. Zaczęło się po wymianie poduszek. Chłopaki odkręcili wydech żeby podnieść silnik i została stara uszczelka. Teraz przy okazji wymiany turbo od awx'a poszedł komplet nowych uszczelek i buczenie ustało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matlis Zgłoś #103 Napisano 25 Marca 2015 no i ja wczoraj już się ze swoim uporałem, rezonans o ktorym wspomniałem nie był z deski rozdzielczej a z okolic ukł wydechowego , wczoraj wymieniłem Vacum pompę z racji jej nieszczelności oraz zalałem nowym olejem Silnik i od tego moment tego rezonansu niema. Do Wydechu się nie dotykaliśmy a na piątek zostawiłem sobie temat plecionki do zbadania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #104 Napisano 4 Maja 2015 (edytowane) witam. W grudniu walczyłem z tymi objawami. Wtedy wstawiłem dodatkowa plecionke 100x55 niby wzmacniana (tak twierdził tłumikarz) i nastała oczekiwana cisza. Teraz po 5 miesiacach wszystko wróciło, nawet jest gorzej bo przy tych obrotach od 1700 do 2000 jak wcisne mocniej gaz to deska rozdzielcza trzeszczy, powróciło buczenie i dodatkowo na jałowym jest głośniejszy. Wymieniłem zawieszenie tłumika-nic nie dało. Jest możliwe żeby ta dodatkowa plecionka w tak szybkim czasie skończyła sie? Może lepiej wspawac 200x55? Edytowane 5 Maja 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #105 Napisano 4 Maja 2015 Wykonaj coś takiego że wrzucasz bieg naciskasz hamulec i powoli puszczasz sprzęgło jeżeli będzie nieprzyjemny dźwięk a całe zawieszenie tłumika jest w porządku to może być to wina poduszek silnika, Plecionka jeżeli była podana jakiejś pracy typu wyginania się itp mogła się skończyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #106 Napisano 4 Maja 2015 robilem tak w celu sprawdzenia czy dwumas nie stuka i była cisza. Moze długosc tej dodatkowej zlaczki za mała??kiedyś wyczytałem żeby ta dodatkową to 200 wstawić.wizualnie ta plecionka wyglada jak nowa..i przy turbo nie widac pekniec ani śladów spalin.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #107 Napisano 4 Maja 2015 Buczenie to klątwa. Wymieniłem już koło dwumasowe, plecionkę, wywaliłem kata, wymieniłem wszystkie poduszki na oryginalne, spasowałem cały plastikowy dolot na sztywno, nawet wymieniłem wtryski na nowe Bosch 0,216.... ....a i tak buczy gdy jest mocno rozgrzany, zwłaszcza po butowaniu na trasie. Problem musi leżeć w głowicy. Niebawem wymieniam całą czapkę na nową (AMC). Okaże się co to da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #108 Napisano 4 Maja 2015 widze z forum ze klatwa. tylko wczesniej jak wsawiłem te plecionke dodatkowa to znacznie to ucichło i rezonans znikł a teraz wróciły te same objawy, a nawet doszło to ze na jałowym rezonuje dodatkowo. przeważnie te buczenie , jak wywnioskowałem z forum spowodowane jest wytartym wałkiem rozrządu i przez to zawory wydechowe nie domykaja się. - - - - - aktualizacja - - - - - a jak to jest z tym buczeniem?czy to pojawia sie nagle czy poprostu dzwięk narasta w pewnym odstępie czasu?? - - - - - aktualizacja - - - - - jeszcze zauważylem ze na biegu jałowym to te brzeczenie/rezonans zmniejsza sie jak docisne zderzak przedni.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #109 Napisano 4 Maja 2015 Buczenie nie buczenie - jeśli mowa o zderzaku to ja u siebie na jałowym też miałem mega wkurzający dźwięk. Winnym okazały się: luźny tunel doprowadzający powietrze do IC oraz... przewód od spryskiwaczy reflektorów, który uderzał w owy tunel do IC w rytm silnika... Po zdjęciu zderzaka i zapaleniu samochodu było wszystko ładnie widać i słychać. Jednakże u mnie to pojawiało się w sumie tylko na jałowym - dlatego tu ta sugestia odnosi się do: jeszcze zauważylem ze na biegu jałowym to te brzeczenie/rezonans zmniejsza sie jak docisne zderzak przedni.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #110 Napisano 4 Maja 2015 ale miales to tylko na jalowym? bo u mnie wystarczy ze tylko delikatnie musne p[edal gazu i dzwiek znika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #111 Napisano 4 Maja 2015 Otóż to, dotyk gazu i cisza. Mordowałem się z tym długo aż znalazłem sam. Zrób próbę - siedź w aucie jak będzie to słychać, miej skręcone koła by był jako taki dostęp, a ktoś niech rusza intercoolerem/kanałem powietrznym prowadzącym powietrze do intercoolera - dźwięk powinien się zmieniać lub zanikać. Ewentualnie może ostatecznie nic się nie dziać, bo osłona/IC będzie sztywno, ale rura od spryskiwaczy i tak będzie się obijać, dlatego najlepiej poświęcić te pół godziny i zdjć zderzak i zobaczysz. U mnie wyglądało to tak jak na zdjęciu, rura od spryskiwaczy rytmicznie skakała po dolocie do IC i to tak uparcie, że aż odbił się jej mocny ślad na dolocie IC... (nie zwracać uwagę na ucięty dolot do IC, to "dzieło" wcześniejszego właściciela i muszę coś z tym zrobić...). Receptą było mocne osadzenie dolotu do IC by był sztywno i podwieszenie rurki od spryskiwaczy... na trytytce :jupi Zdjęcie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FireBall Zgłoś #112 Napisano 4 Maja 2015 No ja tak mam po zrobieniu plecionki! Nie wiem co może być przyczyną, oczywiście tylko mam to na biegu jałowym jak kolega wyżej Leki gaz i wszystko ustępuje! I co najlepsze z początku tego nie było jak plecionka została wymieniona! Tylko te buczenie pogłębiało się czasowo, a może ta plecionka za mała:/ Sam już nie wiem! Spróbuję to zrobić co radzi kolega Diabolic! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #113 Napisano 4 Maja 2015 no u mnie dźwięk pochodził jednoznacznie ze strony kierowcy, w kabinie dało się wyłapać skąd dochodzi. Dalej to już metodą prób i błędów i rozwiązałem problem. Ale co się naw%&@* to moje warto spróbować, roboty wiele z tym nie ma, a może być spokój. U mnie jak mówiłem typowo na wolnych obrotach to było + przy ruszaniu np.: pod górkę, jak obroty troszkę spadały, to wtedy już całkiem się tłukło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #114 Napisano 17 Maja 2015 Drodzy koledzy, powoli dochodzę do wniosku, że za buczenie odpowiada cały samochód, a nie pojedyncze elementy, choć najbardziej winna jest głowica. U siebie miałem bardzo uciążliwe buczenie, zwłaszcza w zakresie 1600-1800rpm - muczało jak krowa! Wymieniłem (kolejność wykonanych napraw jest ułożona chronologicznie) : - popychacze, wałek, rozrząd, napinacz paska PK - zero różnicy (stary wałek nie był wytarty, napinacz nie skakał) - poduszki na Avon z aso - uzyskałem niewielką poprawę, drgania zmniejszyły się, buczenie utrzymywało się - downpipe z łącznikiem elastycznym - znacząca redukcja niechcianych dźwięków - plastikowy dolot do filtra poskręcałem wkrętami - istotna poprawa, mniej muczenia - koło dwumasowe - zmniejszenie wibracji, bez zmian w głośności. - wtryski - bez różnicy po wymianie Wczoraj podjechał do mnie kolega z takim samym pasatem, ale mniej zadbanym - dwumasa stukająca, wtryski ori, dolot rozwalony, poduszki zmurszałe, wałek i hydropopychacze oryginalne, łącznik elastyczny zesztywniały ze starości. I nie ma ani wycia, ani wibracji (prócz momentu gaszenia i uruchamiania - dwumas wali jak wściekły). Przebieg mojego paska - 350tys, jego - 220tys. Niebawem będę zmieniać głowicę na nową - to da ostateczną odpowiedź na nurtujące wszystkich pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #115 Napisano 17 Maja 2015 Może za buczenie odpowiada IC, na postoju może nie buczeć ale w czasie jazdy pod obciążeniem zaczyna się odzywać AndrzejP4 W twoim przypadku buczenie występuje jakby z prawej strony silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #116 Napisano 17 Maja 2015 U mnie w sumie to już prawie nie buczy, wydaje się, że najwięcej słychać po lewej stronie (kierowca ma głośniej w środku niż pasażer) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiu_123 Zgłoś #117 Napisano 18 Maja 2015 U mnie buczenie występowało na 4 biegu w zakresie 1500-1800 obrotów,okazał się pęknięty wąż IC przez co samochod był słabszy i buczał. Wszystko uszczelnione,a samochodem się o wiele lepiej jeździ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #118 Napisano 1 Września 2016 witam , zdjalem przewod co doprowadza powietrze do filtra a tu slysze buczenie ze hej - zaloze cisza , czy to walek rozrzadu ? przy obrotach 1500-1800 auto buczy ,wpada w rezonans a pod deska wszystko telepie i trzesczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #119 Napisano 2 Września 2016 Aby się przekonać czy to wałek i szklanki zrzuć pokrywę zaworów i obejrzyj krzywki wałka jeżeli będą wytarte to masz odpowiedź. Szklanek bez zdjęcia wałka nie zobaczysz. Właśnie taki sam przypadek miałem w Pasacie kumpla, po zdjęciu wałka taki oto widok zastałem Wymiana szklanek, półpanewek i wałka załatwiła sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #120 Napisano 2 Września 2016 ok ,dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach