Skocz do zawartości
Gość iwan86

Wibracje / buczenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i ja mam z tym problem , mam B5 lifa z AWX'em 2002r u mnie wibrację i buczenie zaczynają się w przedziale 1500-1900 obr/min i również na "luzie". Narazie jeszcze nic nie wymieniałem , próbuje zlokalizować źródło ale powoli już zaczynam sie poddawać , mam takie wrażenie jakby wibrację wychodziły z podwozia Auta - mniej wiecej na wysokości Dźwini od hamulca ręcznego. powyżej jak i poniżej tego przedziału obrotów drgania sią powiedzmy do przyjecia. ;(

 

no i problem wibracji rozwiazany, wymieniłem poduchy na używane AVON ori i wibracji nie ma , jakiś spec/majster wsadził z benzyniaka gumowe ... tylko jeszcze mi Dziwny rezonans deski rodzielczej miedzy 1500-2000 obr/min.... jakieś pomyśły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołożę swoje przysłowiowe "5 groszy" walczyłem z buczeniem przy około 2000 obr. Zaczęło się po wymianie poduszek. Chłopaki odkręcili wydech żeby podnieść silnik i została stara uszczelka. Teraz przy okazji wymiany turbo od awx'a poszedł komplet nowych uszczelek i buczenie ustało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i ja wczoraj już się ze swoim uporałem, rezonans o ktorym wspomniałem nie był z deski rozdzielczej a z okolic ukł wydechowego , wczoraj wymieniłem Vacum pompę z racji jej nieszczelności oraz zalałem nowym olejem Silnik i od tego moment tego rezonansu niema. Do Wydechu się nie dotykaliśmy a na piątek zostawiłem sobie temat plecionki do zbadania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. W grudniu walczyłem z tymi objawami. Wtedy wstawiłem dodatkowa plecionke 100x55 niby wzmacniana (tak twierdził tłumikarz) i nastała oczekiwana cisza. Teraz po 5 miesiacach wszystko wróciło, nawet jest gorzej bo przy tych obrotach od 1700 do 2000 jak wcisne mocniej gaz to deska rozdzielcza trzeszczy, powróciło buczenie i dodatkowo na jałowym jest głośniejszy. Wymieniłem zawieszenie tłumika-nic nie dało. Jest możliwe żeby ta dodatkowa plecionka w tak szybkim czasie skończyła sie? Może lepiej wspawac 200x55?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj coś takiego że wrzucasz bieg naciskasz hamulec i powoli puszczasz sprzęgło jeżeli będzie nieprzyjemny dźwięk a całe zawieszenie tłumika jest w porządku to może być to wina poduszek silnika, Plecionka jeżeli była podana jakiejś pracy typu wyginania się itp mogła się skończyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robilem tak w celu sprawdzenia czy dwumas nie stuka i była cisza. Moze długosc tej dodatkowej zlaczki za mała??kiedyś wyczytałem żeby ta dodatkową to 200 wstawić.wizualnie ta plecionka wyglada jak nowa..i przy turbo nie widac pekniec ani śladów spalin..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buczenie to klątwa. Wymieniłem już koło dwumasowe, plecionkę, wywaliłem kata, wymieniłem wszystkie poduszki na oryginalne, spasowałem cały plastikowy dolot na sztywno, nawet wymieniłem wtryski na nowe Bosch 0,216....

 

....a i tak buczy gdy jest mocno rozgrzany, zwłaszcza po butowaniu na trasie.

 

Problem musi leżeć w głowicy. Niebawem wymieniam całą czapkę na nową (AMC). Okaże się co to da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze z forum ze klatwa. tylko wczesniej jak wsawiłem te plecionke dodatkowa to znacznie to ucichło i rezonans znikł a teraz wróciły te same objawy, a nawet doszło to ze na jałowym rezonuje dodatkowo.

przeważnie te buczenie , jak wywnioskowałem z forum spowodowane jest wytartym wałkiem rozrządu i przez to zawory wydechowe nie domykaja się.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a jak to jest z tym buczeniem?czy to pojawia sie nagle czy poprostu dzwięk narasta w pewnym odstępie czasu??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

jeszcze zauważylem ze na biegu jałowym to te brzeczenie/rezonans zmniejsza sie jak docisne zderzak przedni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buczenie nie buczenie - jeśli mowa o zderzaku to ja u siebie na jałowym też miałem mega wkurzający dźwięk. Winnym okazały się: luźny tunel doprowadzający powietrze do IC oraz... przewód od spryskiwaczy reflektorów, który uderzał w owy tunel do IC w rytm silnika... Po zdjęciu zderzaka i zapaleniu samochodu było wszystko ładnie widać i słychać. Jednakże u mnie to pojawiało się w sumie tylko na jałowym - dlatego tu ta sugestia odnosi się do:

 

jeszcze zauważylem ze na biegu jałowym to te brzeczenie/rezonans zmniejsza sie jak docisne zderzak przedni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale miales to tylko na jalowym? bo u mnie wystarczy ze tylko delikatnie musne p[edal gazu i dzwiek znika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, dotyk gazu i cisza. Mordowałem się z tym długo aż znalazłem sam.

Zrób próbę - siedź w aucie jak będzie to słychać, miej skręcone koła by był jako taki dostęp, a ktoś niech rusza intercoolerem/kanałem powietrznym prowadzącym powietrze do intercoolera - dźwięk powinien się zmieniać lub zanikać. Ewentualnie może ostatecznie nic się nie dziać, bo osłona/IC będzie sztywno, ale rura od spryskiwaczy i tak będzie się obijać, dlatego najlepiej poświęcić te pół godziny i zdjć zderzak i zobaczysz.

 

U mnie wyglądało to tak jak na zdjęciu, rura od spryskiwaczy rytmicznie skakała po dolocie do IC i to tak uparcie, że aż odbił się jej mocny ślad na dolocie IC... (nie zwracać uwagę na ucięty dolot do IC, to "dzieło" wcześniejszego właściciela i muszę coś z tym zrobić...). Receptą było mocne osadzenie dolotu do IC by był sztywno i podwieszenie rurki od spryskiwaczy... na trytytce :jupi

 

Zdjęcie:

 

Samsung Galaxy Note II  (1160).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tak mam po zrobieniu plecionki! :[ Nie wiem co może być przyczyną, oczywiście tylko mam to na biegu jałowym jak kolega wyżej :[

Leki gaz i wszystko ustępuje!

I co najlepsze z początku tego nie było jak plecionka została wymieniona! Tylko te buczenie pogłębiało się czasowo, a może ta plecionka za mała:/

Sam już nie wiem!

Spróbuję to zrobić co radzi kolega Diabolic! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no u mnie dźwięk pochodził jednoznacznie ze strony kierowcy, w kabinie dało się wyłapać skąd dochodzi. Dalej to już metodą prób i błędów i rozwiązałem problem. Ale co się naw%&@* :cenzura to moje :jasne

 

warto spróbować, roboty wiele z tym nie ma, a może być spokój. U mnie jak mówiłem typowo na wolnych obrotach to było + przy ruszaniu np.: pod górkę, jak obroty troszkę spadały, to wtedy już całkiem się tłukło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy, powoli dochodzę do wniosku, że za buczenie odpowiada cały samochód, a nie pojedyncze elementy, choć najbardziej winna jest głowica.

 

U siebie miałem bardzo uciążliwe buczenie, zwłaszcza w zakresie 1600-1800rpm - muczało jak krowa!

 

Wymieniłem (kolejność wykonanych napraw jest ułożona chronologicznie) :

 

- popychacze, wałek, rozrząd, napinacz paska PK - zero różnicy (stary wałek nie był wytarty, napinacz nie skakał)

- poduszki na Avon z aso - uzyskałem niewielką poprawę, drgania zmniejszyły się, buczenie utrzymywało się

- downpipe z łącznikiem elastycznym - znacząca redukcja niechcianych dźwięków

- plastikowy dolot do filtra poskręcałem wkrętami - istotna poprawa, mniej muczenia

- koło dwumasowe - zmniejszenie wibracji, bez zmian w głośności.

- wtryski - bez różnicy po wymianie

 

Wczoraj podjechał do mnie kolega z takim samym pasatem, ale mniej zadbanym - dwumasa stukająca, wtryski ori, dolot rozwalony, poduszki zmurszałe, wałek i hydropopychacze oryginalne, łącznik elastyczny zesztywniały ze starości. I nie ma ani wycia, ani wibracji (prócz momentu gaszenia i uruchamiania - dwumas wali jak wściekły). Przebieg mojego paska - 350tys, jego - 220tys. Niebawem będę zmieniać głowicę na nową - to da ostateczną odpowiedź na nurtujące wszystkich pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może za buczenie odpowiada IC, na postoju może nie buczeć ale w czasie jazdy pod obciążeniem zaczyna się odzywać

AndrzejP4 W twoim przypadku buczenie występuje jakby z prawej strony silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w sumie to już prawie nie buczy, wydaje się, że najwięcej słychać po lewej stronie (kierowca ma głośniej w środku niż pasażer)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie buczenie występowało na 4 biegu w zakresie 1500-1800 obrotów,okazał się pęknięty wąż IC przez co samochod był słabszy i buczał. Wszystko uszczelnione,a samochodem się o wiele lepiej jeździ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , zdjalem przewod co doprowadza powietrze do filtra a tu slysze buczenie ze hej - zaloze cisza , czy to walek rozrzadu ? przy obrotach 1500-1800 auto buczy ,wpada w rezonans a pod deska wszystko telepie i trzesczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby się przekonać czy to wałek i szklanki zrzuć pokrywę zaworów i obejrzyj krzywki wałka jeżeli będą wytarte to masz odpowiedź. Szklanek bez zdjęcia wałka nie zobaczysz. Właśnie taki sam przypadek miałem w Pasacie kumpla, po zdjęciu wałka taki oto widok zastałem

20160808_181332.jpg

Wymiana szklanek, półpanewek i wałka załatwiła sprawę.

20160808_181325.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności