waldi2807 Zgłoś #81 Napisano 22 Stycznia 2015 Ja myślę że jak nie puszcza jeszcze to na razie jest ok chyba że pod plecionką jest już rozszczelnione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #82 Napisano 23 Stycznia 2015 jakby plecionka miała pełnić jedynie funkcję sztywnej rury, to w ogóle by jej nie montowano. Plecionka ze starości traci sprężystość i przenosi drgania na resztę wydechu. Plecionka ze zdjęcia powyżej jest do wymiany - zaraz się urwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #83 Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Panowie pacjent to VW PASSAT B5 Sedan 96r. 1.9TDI AFN. Od pewnego czasu zauważyłem że auto jest głośniejsze w przedziale 1900 obrotów . Wręcz buczy wtedy , jest to denerwujące i nie wiem co może być tego przyczyną? Poduszki pod silnikiem założone używane w dobrym stanie z innego auta , poduszka pod skrzynią wymieniona jedna (ta duża z tym odlewem ) bo było to pęknięte. Co dalej sprawdzać ? P.S sprawdziłem właśnie obudowę filtra powietrza i jest luźna , ona może być odpowiedzialna za taki stan rzeczy? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez WojtasTDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #84 Napisano 24 Stycznia 2015 U mnie również jest to buczenie, taki rezonans można powiedzieć, objawia się mniej więcej przy 80 km/h nie zwróciłem uwagi na obroty ale gdzieś 1700 - 1800, nie wiem co to może być, ale przymierzam się do wycięcia kata i być może zmiany plecionki, nie wiem kiedy jeszcze się tym zajmę, ale mam nadzieje że to pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #85 Napisano 1 Lutego 2015 Po zmianie plecionki buczenia ustały w 50%. Podejrzewam że gdybym posiadał oryginalne poduszki to byłoby idealnie. Niestety siedzi Febi. Ale zrobiło się na tyle przyjemnie, że można już tak problemu jeździć. Gorzej jest tylko przez chwile jak silnik zimny to jakby podczas jazdy więcej buczał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #86 Napisano 1 Lutego 2015 Po zmianie plecionki buczenia ustały w 50%. Podejrzewam że gdybym posiadał oryginalne poduszki to byłoby idealnie. Niestety siedzi Febi. Ale zrobiło się na tyle przyjemnie, że można już tak problemu jeździć. Gorzej jest tylko przez chwile jak silnik zimny to jakby podczas jazdy więcej buczał. Hello Mam pytanie - czy wymienili Ci tylko plecionke czy caly odcinek plecionka + puszka katalizatora ? Ile placiles za robote i marteriały ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #87 Napisano 1 Lutego 2015 Hello Mam pytanie - czy wymienili Ci tylko plecionke czy caly odcinek plecionka + puszka katalizatora ? Ile placiles za robote i marteriały ? Tylko plecionka i środkowy łącznik tłumika (rozsypał się przy demontażu) Za robote 100zł ponieważ trzeba było odkręcać poduchy na silniku. Koszt tych 2 elementów 54 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #88 Napisano 1 Lutego 2015 Tylko plecionka i środkowy łącznik tłumika (rozsypał się przy demontażu) Za robote 100zł ponieważ trzeba było odkręcać poduchy na silniku. Koszt tych 2 elementów 54 zł. środkowy łącznik tłumika - jest już za katalizatorem czy przed katalizatorem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #89 Napisano 1 Lutego 2015 środkowy łącznik tłumika - jest już za katalizatorem czy przed katalizatorem ? Za katalizatorem mniej więcej pod siedzeniem kierowcy lub dalej. Chłopaki rozkręcali wydech ze względu na słaby dostęp i łącznik dali nowy, bo jak pisałem stary się rozsypał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #90 Napisano 2 Lutego 2015 moja plecionka wygląda tak jak na poniższym zdjęciu. Bylem z pol roku temu ja wymienić - stwierdzili ze jest szczelna i to tylko oplot poszedł i moja sie z celem wymieniać.. Ja jednak myślę, że warto ją wymienić - bo mam wrazenie ze coś drży mi w pewnym przedziale obrotów (bodajże ok 1600-1800/1900) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baranjb Zgłoś #91 Napisano 2 Lutego 2015 witam serdecznie wszystkich jestem tu nowy i z góry przepraszam jeśli coś robie nie tak mianowicie mam problem z wibracjami w moim passacie b5 fl 2001r 1.9 130 avf 4motion. sam niewiem co robić bo juz ponad rok walcze z wibracjami przy prędkości ok 70-80km/h najbardziej odczuwalne od 4 biegu.włożyłem już tyle kasy że aż płakać mi sie chce wymieniłem już skrzynie,dyfer,wał,dwumase ze sprzęgłem, wszystkie przeguby,półoski,poduszki pod skrzynią i silnikiem ,łącznik elastyczny na wydechu tarcze felgi opony i sam już niepamiętam co jeszcze i wibracje dalej są mój mechanik rozkłada ręce i ja już też auta chyba nie sprzedam bo dostane za niego mniej niż włozyłem. jestem z woj ślakiego i może ktoś mógł by mi poleciś kogoś kto opanuje te wibracje bo jak narazie to w mojej okolicy nie znalazłem nikogo kto by mi pomógł. gg 3662490 [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #92 Napisano 2 Lutego 2015 witam serdecznie wszystkich jestem tu nowy i z góry przepraszam jeśli coś robie nie tak mianowicie mam problem z wibracjami w moim passacie b5 fl 2001r 1.9 130 avf 4motion. sam niewiem co robić bo juz ponad rok walcze z wibracjami przy prędkości ok 70-80km/h najbardziej odczuwalne od 4 biegu.włożyłem już tyle kasy że aż płakać mi sie chce wymieniłem już skrzynie,dyfer,wał,dwumase ze sprzęgłem, wszystkie przeguby,półoski,poduszki pod skrzynią i silnikiem ,łącznik elastyczny na wydechu tarcze felgi opony i sam już niepamiętam co jeszcze i wibracje dalej są mój mechanik rozkłada ręce i ja już też auta chyba nie sprzedam bo dostane za niego mniej niż włozyłem. jestem z woj ślakiego i może ktoś mógł by mi poleciś kogoś kto opanuje te wibracje bo jak narazie to w mojej okolicy nie znalazłem nikogo kto by mi pomógł. gg 3662490 [email protected] Jeżeli chodzi o buczenie to dużo do życzenia pozostawiają też poduszki w zależności czy są to poduchy oryginały z ASO czy zamienniki dobrych firm. Tylko oryginał nie buczy. Co do wibracji to też ciężki przypadek znajomy walczy z tym do dziś A5 C5 również Quattro nie można dojść o co chodzi wymieniał nawet wał (był wyważany) podporę i resztę rzeczy co u Ciebie nawet felgi + opony (10 razy wyważane) i nic. On obstawia na uszkodzenie ramy lub ogólnej karoserii że przy pewnych naprężeniach materiał może wpadać w wibracje ze starości lub może to być spowodowane stłuczką. Czasami jest tak że jedyne wyjście to sprzedaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baranjb Zgłoś #93 Napisano 3 Lutego 2015 Podporę i poduchy też wymieniłem spróbuje jeszcze wyważyć wał co do ramy czyli całej budy powinno być ok. Ponieważ jedyne co było zmieniane w moim aucie to chyba tylko zderzaki i tylna klapa bo te rzeczy były malowane a podłoga podłużnice są nieruszane wyczytałem na jakimś forum że to może być łożyska w skrzyni lub dyfrze co prawda minimalny luz na flanszach z przegubów jest ale Dyfer w skrzyni i w tylnym dyfrze niema luzu na łożyskach zastanawiam sie co mogę jeszcze wyminić żeby przestało wibrować ale już niemam pomysłu co szukałem na necie kogoś kto specjalizuje się w 4motion ale nie znalazłem a Niechciał bym przerabiać mojego paska na przednionapędówke bo przyzwyczaiłem sie już do napędu na cztery kółka i nawet moja żona która jest zielona w tych sprawach stwierdziła że jak dla niej to tylko 4x4 . Dzięki za podpowiedzi i czekam na następne może ktoś trafi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi1982 Zgłoś #94 Napisano 8 Lutego 2015 (edytowane) witam serdecznie wszystkich jestem tu nowy i z góry przepraszam jeśli coś robie nie tak mianowicie mam problem z wibracjami w moim passacie b5 fl 2001r 1.9 130 avf 4motion. sam niewiem co robić bo juz ponad rok walcze z wibracjami przy prędkości ok 70-80km/h najbardziej odczuwalne od 4 biegu.włożyłem już tyle kasy że aż płakać mi sie chce wymieniłem już skrzynie,dyfer,wał,dwumase ze sprzęgłem, wszystkie przeguby,półoski,poduszki pod skrzynią i silnikiem ,łącznik elastyczny na wydechu tarcze felgi opony i sam już niepamiętam co jeszcze i wibracje dalej są mój mechanik rozkłada ręce i ja już też auta chyba nie sprzedam bo dostane za niego mniej niż włozyłem. jestem z woj ślakiego i może ktoś mógł by mi poleciś kogoś kto opanuje te wibracje bo jak narazie to w mojej okolicy nie znalazłem nikogo kto by mi pomógł. gg 3662490 [email protected] W jakim zakresie obr. masz te drgania? 1250-2000rpm? Może auto jest po modzie i ma za dużo momentu dodane z dołu...Czy drgania wystepuja tylko pod obciazeniem czy na luzie podczas toczenia sie rowniez? Edytowane 8 Lutego 2015 przez waldi1982 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baranjb Zgłoś #95 Napisano 11 Lutego 2015 Auto przed zmianą oprogramowania jak i po wibruje dalej najgorsze wibracje są między 70 a80 km/h bez względu na obroty przy dużym obciążenie słabną a przy spokojnej jeździe i na luzie przy prędkości jak wyżej auto wibruje mam zamówiony kolejny wał i zobaczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi1982 Zgłoś #96 Napisano 12 Lutego 2015 (edytowane) Auto przed zmianą oprogramowania jak i po wibruje dalej najgorsze wibracje są między 70 a80 km/h bez względu na obroty przy dużym obciążenie słabną a przy spokojnej jeździe i na luzie przy prędkości jak wyżej auto wibruje mam zamówiony kolejny wał i zobaczę Tą podpore wymieniłes na nową rozumiem? Sprawdz ten wał jeszcze raz albo zamontuj drugi jak masz mozliwość, miałem niedawno podobny problem w Bmw E46 i skaczyło sie na wymianie podpory a stara wygładała całkiem spoko tylko niestety ząb czasu juz ją wydeptał Felgi masz proste? Alu czy stalówki? Pierscienie centrujace sa dopasowane? Niech mechanik sprawdzi jeszcze raz dokładnie wszystkie przeguby...te przednie też. Edytowane 12 Lutego 2015 przez waldi1982 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baranjb Zgłoś #97 Napisano 13 Lutego 2015 Przeguby wszystkie nowe felgi letnie i zimówki oryginalne vw proste sprawdzałem kilka razy opony wszystkie nowe ale też sprawdzałem , podpora nowa ale z allegro bo na serwisie tylko z całym wałem za 5300zł jeśli chodzi o silnik to też zmieniłem na inny i dalej to samo jedyne czego chyba jeszcze nie wymieniłem to wieszaki wydechu ale patrząc na końcówki to sie nie telepią spróbuje założyć inny wał i zobacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baranjb Zgłoś #98 Napisano 20 Lutego 2015 udało się po dwóch latach okazało się że to wał byl powodem wibracji pomimo tego że był to już drugi wał. ostatnio założyłem trzeci wał i pomogło. pomimo tego że w garażu leży mi skrzynia dyfer pólośki przeguby dwa wały i sam niewiem co jeszcze to wreszcie jestem zadowolony a części będe miał na rezerwe albo sprzedam. narka pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matlis Zgłoś #99 Napisano 23 Lutego 2015 Witam i ja mam z tym problem , mam B5 lifa z AWX'em 2002r u mnie wibrację i buczenie zaczynają się w przedziale 1500-1900 obr/min i również na "luzie". Narazie jeszcze nic nie wymieniałem , próbuje zlokalizować źródło ale powoli już zaczynam sie poddawać , mam takie wrażenie jakby wibrację wychodziły z podwozia Auta - mniej wiecej na wysokości Dźwini od hamulca ręcznego. powyżej jak i poniżej tego przedziału obrotów drgania sią powiedzmy do przyjecia. ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi1982 Zgłoś #100 Napisano 28 Lutego 2015 udało się po dwóch latach okazało się że to wał byl powodem wibracji pomimo tego że był to już drugi wał. ostatnio założyłem trzeci wał i pomogło. pomimo tego że w garażu leży mi skrzynia dyfer pólośki przeguby dwa wały i sam niewiem co jeszcze to wreszcie jestem zadowolony a części będe miał na rezerwe albo sprzedam. narka pozdrawiam wszystkich Cóż zostało mi tylko koledze pogratulować:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach