BORYS22 Zgłoś #41 Napisano 25 Września 2011 Alexx, jutro jak nie zapomne podam ci moj VIN to bedziesz mogl sobie sam sprawdzic i sie zaskoczysz troszke oczywiscie jesli masz mozliwosc spradzenia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #42 Napisano 25 Września 2011 kolego, zgodnie z numerem VIN nie ma paska B5 z 96r., produkowane były od 4 kwartału 96r. czyli zgodnie z VIN są z 97r. mi tez etka "łapie" paska B5 od roku modelowego 97. Co do koła zamachowego to może niezbyt zręcznie poruszam sie po etce, ale wychodzi mi tylko dwumas o nr 028 105 266A, chyba że automat to wtedy inna sprawa. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORYS22 Zgłoś #43 Napisano 26 Września 2011 dtambor, widzisz mi sprawdzali dwa razy w serwisie i wychodzi ze mam zwykle sprzeglo wiec jestem w dobrej sytuacji jak padnie bo licze sie z tym bo juz mam 290tys przejechane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #44 Napisano 26 Września 2011 195/55 R15, pompuje zawsze do standardowego ciśnienia zalecanego przez producenta. Tu lezy raczej problem być może także w poduszkach pod silnikiem (silnik tłucze na nierównościach i przenosi drgania bezpośrednio na konstrukcję) albo ma to związek z wahaczami. Czy dobite gumy na przedniej ramie mogłyby dawać takie oznaki??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #45 Napisano 8 Kwietnia 2012 Czy problem zostal rozwiazany?Mnie tez trapi okropne buczenie.I nie wiadomo czego sie jeszcze doszukiwac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #46 Napisano 8 Kwietnia 2012 Miałem to samo co autor tego postu, co prawda nie było to uciążliwe ale jednak odczuwalne i psuło cały komfort z jazdy. Wymiana poduszek - zamienników nic nie dała, tylko kasa poszła w błoto. Żałowałem pierwszej decyzji ale moją następną był zakup oryginalnych poduszek w ASO, koszt 1340 zł ale efekt odczuwalny był od razu. Na "kocich łbach" przestało dudnić w środku ale został problem wibracji, z tym jednak nie byłem w stanie nic zrobić. Kilku "magików" odczyniało swoje zaklęcia nad nim ale nic nie wydumali a że problem nei był naglący zdecydowałem się przymknąć na to oko. Dopiero awaria silnika a konkretniej pęknięty tłok kilka dni temu rozwiązał sprawę. Winą była różnica ciśnienia w cylindrach, niby niewielka ale jednak. tłok został wymieniony na nowy wraz z kompletem pierścieni, obeszło się bez szlifu, nowe uszczelniacze, wszelkie uszczelki, czyszczenia wymagał zawór EGR i dolot. Po poskłądaniu tego w całość i przejechaniu już ok 780 km mam uśmiech od ucha do ucha. w aucie jest cichutko, na wybojach nic nie stuka i nie buczy w kabinie a wibracje nei są odczuwalne absolutnie żadne!!! wreszcie mój pasek jest dopieszczony do granic możliwości:) Po raz kolejny przekonałem się że czasami przyczyna pewnych awarii lub problemów nie jest prosta i jednolita gdyż nakłada się na to kilka "drobiazgów" które w całości jednak tworzą usterkę doprowadzająca nas do szaleństwa a usunęcie jej to czysty przypadek. Wiem na pewno jedno - nigdy już więcej nie zdecyduję się na naprawę najtańszymi częściami niektóych producentów. Są rzeczy w które trzeba zainwestowac żeby dobrze działały:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bob1 Zgłoś #47 Napisano 11 Kwietnia 2012 Jak sądzisz może za te drgania/wibracje odpowiedzialny był zasyfiony EGR i dolot?? ---------- Dodano o 08:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:28 ---------- Pytam, bo moj paszczur tez lekko drzy a przy pewnych obrotach w czasie jazdy tak miedzy 1300-1800 slychac najbardziej z tylu takie buczenie. Drgania kierownicy i galki zmiany biegow sa wyczuwalne raczej tylko na postoju. Sprzeglo dobrze chodzi, nie szarpie silnik wkreca sie ladnie na obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #48 Napisano 11 Kwietnia 2012 najbardziej z tylu takie buczenie. środkowy tłumik, czyli norma w passacie.. tzw. wada produkcyjna, wewnatrz tłumika puszczają spawy i stąd dudnienie. Rozwiązanie to tylko wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #49 Napisano 13 Sierpnia 2012 Witam.Mam passata B5 1.9TDI AFN. dziś mój mechanik mi wyciągał pompe wtryskową , by załozyć inną , niestety ta inna okazała się felerna więc zamontował starą spowrotem.Wymieniał mi również pompe vacum .pompa cacum na 100% sprawna.Od tej pory jak dodaje gazu autko ma straszne wibracje i jest bardziej zamulone niż poprzednio.Wibracje są w silniku..... Panowie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #50 Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Od razu mówię, że przekopywałem forum oraz czytałem w internecie na temat huczenia/wycia/buczenia - jak zwał tak zwał w czasie jazdy. Przejdźmy do rzeczy. Na początku marca założyłem sobie koła letnie, felga 17" opony przód 205/45/17 tył 225/45/17 Na obu osiach te same Michelin pilot primacy. Oponki nabyłem używane, bieżniki na każdej około 6mm, wszystkie z 2008r. Niby cacy ale jest problem. Już przy prędkości 50km/h słychać wycie, a raczej basowe buczenie (wcześniej na zimówkach słychać było gwizd przy prędkości 120kmh) które następnie cichnie, wraca nasilone przy 90km/h i cichnie przy 100km/h. Sprawdzałem łożyska kół - tzn podnosiłem auto i obracałem kołami - kręcą się normalnie bez żadnych hałasów. Czytałem o wyząbkowanych oponach, pomacałem oponki rękami no i wiadomo, że jak jest jeszcze trochę bieżnika to gładko ręką się nie przejedzie (czy źle myślę?) Wkur*iony pojechałem na wolny plac, ręczny, jedyneczka i palenie kapcia. Dymu w pizdu, auto wietrzyło się trochę i mała zmiania. Wcześniej wyło też około 140km/h a teraz w przedziale 100-140 jest cisza, ale za to przy 160 wyje gdzie wcześniej było cicho:wsciekly I jeszcze ciekawostka, przy pokonywaniu łuków w lewo wszytsko cichnie, na wprost i w prawo huczy. Myślałem, że to łożyska z prawej strony, ale tak jak pisałem koła kręcą się normalnie. Jak można jeszcze sprawdzić czy to opony czy może jakieś łożysko? Jeździć się normalnie nie da, silnik TDI przy tym wyciu jest niesamowicie cichutki. Może na próbę przełożę na chwilę koła z przodu na tył? Ewentualnie zamienię stronami?Przeniesiony Edytowane 29 Marca 2013 przez rainman777 przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #51 Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) Jeśli chcesz sprawdzić łożysko to najlepszym sposobem jest jedną ręką kręcić kołem a drugą położyć na sprężynie zawieszenia. Jeśli jest uszkodzone łożysko to będzie się niosło "terkotanie" na sprężynę. Edytowane 29 Marca 2013 przez rainman777 przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adiamus Zgłoś #52 Napisano 27 Kwietnia 2013 Poprostu auto mialo dzwona I silnik krzywo siedz na poduchach Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianalex Zgłoś #53 Napisano 14 Grudnia 2013 Witam mam problem z moim paskiem otóż coś buczy w tym zakresie obrotów najmocniej jest przy 1800 jakby coś przenosiło rezonans. Np jadąc 80km/h na 5 biegu jest to strasznie uciążliwe. Co może być przyczyną takiego zachowania? Byłem u tłumikarza mówił, że plecionka ok, zmieniłem wieszaki tłumika ale żadnej poprawy. Na każdym biegu dzieje się to samo w tym zakresie obrotów. Gdy puszcze gaz i auto sie toczy na biegu objawy buczenia jakby ustępują. Głos dochodzi z okolic silnika dokładniej nie potrafię określić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #54 Napisano 14 Grudnia 2013 Witam mam problem z moim paskiem otóż coś buczy w tym zakresie obrotów najmocniej jest przy 1800 jakby coś przenosiło rezonans. Np jadąc 80km/h na 5 biegu jest to strasznie uciążliwe. Co może być przyczyną takiego zachowania? Byłem u tłumikarza mówił, że plecionka ok, zmieniłem wieszaki tłumika ale żadnej poprawy. Na każdym biegu dzieje się to samo w tym zakresie obrotów. Gdy puszcze gaz i auto sie toczy na biegu objawy buczenia jakby ustępują. Głos dochodzi z okolic silnika dokładniej nie potrafię określić. szukaj tematu wytartych popychaczy hydraulicznych/wałka rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianalex Zgłoś #55 Napisano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Troche mi nie pasują objawy do tego co napisałeś. Moc bez zmian, na przyspieszenie też nie narzekam jak na ropniaka z 90 konnym silnikiem Pali idealnie nawet jak były pierwsze przymrozki. Jadąc np. na 5 biegu około 110-120 km/h to buczenie znacząco ustaje Edytowane 14 Grudnia 2013 przez adrianalex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stevenpl Zgłoś #56 Napisano 15 Grudnia 2013 Kolego, naprawa samochodu przez Internet trochę mnie śmieszy :-) nie mniej jednak po to jest forum... ja bym odstawił na dolot, tzn. te rurki plastikowe pomiędzy wlotem powietrza w grilu, a obudową filtra powietrza... One są na wciski i po paru razach się wyrabiają. idealnie sprawdza się dwustronna taśma klejąca na gąbce. Tylko najpierw wymień sobie żarówki w prawej lampie. Bo jak na drodze przyjdzie Ci to robić to mnie przeklniesz :-) Albowiem tak złączone rury dolotowe bardzo ciężko potem rozłączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianalex Zgłoś #57 Napisano 15 Grudnia 2013 Kolego, naprawa samochodu przez Internet trochę mnie śmieszy :-) nie mniej jednak po to jest forum... ja bym odstawił na dolot, tzn. te rurki plastikowe pomiędzy wlotem powietrza w grilu, a obudową filtra powietrza... One są na wciski i po paru razach się wyrabiają. idealnie sprawdza się dwustronna taśma klejąca na gąbce. Tylko najpierw wymień sobie żarówki w prawej lampie. Bo jak na drodze przyjdzie Ci to robić to mnie przeklniesz :-) Albowiem tak złączone rury dolotowe bardzo ciężko potem rozłączyć Masz racje forum też jest po to, żeby dzielić się własnymi doświadczeniami, a może akurat ktoś miał identyczny przypadek. Na forum czasami są bardziej kumaci ludzie niż w tych warsztatach, ale mniejsza o to. Mechaników których zwiedziłem uważają, że ten typ tak ma i trzeba wstawić mocniejsze audio Niestety nie, wcześniej jakby nie było to takie drażniące. A co do dolotu to już wcześniej potraktowałem go taśmą izolacyjna i sie wciska bardzo ciężko, chociaż mogłem coś pominąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #58 Napisano 15 Grudnia 2013 Witam, dla inteligentnych mechaników z wiedzą i doświadczeniem naprawa przez internet faktycznie może być śmieszna. Niestety większość osób jakie spotykam w warsztacie to są niemyślący pseudo mechanicy i dla mnie takie forum to rzecz niezbędna przy posiadaniu VW chociażby w celu postawienia wstępnej diagnozy. Kolego adrianalex, należy rozumieć żę w/w buczenie występuje tylko wtedy gdy samochód jest pod obciążeniem na biegu jałowym podczas gazowania buczenia nie ma ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #59 Napisano 15 Grudnia 2013 Mi w tym zakresie mocno buczały plastikowe osłony na silniku i filtrze powietrza, po przyciśnięciu ręką cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #60 Napisano 15 Grudnia 2013 tak jak koledzy napisali ;mogą być to plastiki przy filtrze powietrza - to sprawdz w pierwszej kolejności , lub tak jak u mnie poduszka silnika ( buczenie w zakresie 1900 -2200) podaj więcej szczegółów np. co się dzieje jak ruszasz kierownicą podczas buczenie (zmiana pasa ruchu- u mnie w jedną stronę buczało w drugą cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach