Skocz do zawartości
Gość iwan86

Wibracje / buczenie

Rekomendowane odpowiedzi

Alexx, jutro jak nie zapomne podam ci moj VIN to bedziesz mogl sobie sam sprawdzic i sie zaskoczysz troszke oczywiscie jesli masz mozliwosc spradzenia:):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego, zgodnie z numerem VIN nie ma paska B5 z 96r., produkowane były od 4 kwartału 96r. czyli zgodnie z VIN są z 97r.

mi tez etka "łapie" paska B5 od roku modelowego 97. Co do koła zamachowego to może niezbyt zręcznie poruszam sie po etce, ale wychodzi mi tylko dwumas o nr 028 105 266A, chyba że automat to wtedy inna sprawa.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dtambor, widzisz mi sprawdzali dwa razy w serwisie i wychodzi ze mam zwykle sprzeglo wiec jestem w dobrej sytuacji jak padnie bo licze sie z tym bo juz mam 290tys przejechane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

195/55 R15, pompuje zawsze do standardowego ciśnienia zalecanego przez producenta. Tu lezy raczej problem być może także w poduszkach pod silnikiem (silnik tłucze na nierównościach i przenosi drgania bezpośrednio na konstrukcję) albo ma to związek z wahaczami. Czy dobite gumy na przedniej ramie mogłyby dawać takie oznaki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy problem zostal rozwiazany?Mnie tez trapi okropne buczenie.I nie wiadomo czego sie jeszcze doszukiwac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo co autor tego postu, co prawda nie było to uciążliwe ale jednak odczuwalne i psuło cały komfort z jazdy. Wymiana poduszek - zamienników nic nie dała, tylko kasa poszła w błoto. Żałowałem pierwszej decyzji ale moją następną był zakup oryginalnych poduszek w ASO, koszt 1340 zł ale efekt odczuwalny był od razu. Na "kocich łbach" przestało dudnić w środku ale został problem wibracji, z tym jednak nie byłem w stanie nic zrobić. Kilku "magików" odczyniało swoje zaklęcia nad nim ale nic nie wydumali a że problem nei był naglący zdecydowałem się przymknąć na to oko. Dopiero awaria silnika a konkretniej pęknięty tłok kilka dni temu rozwiązał sprawę. Winą była różnica ciśnienia w cylindrach, niby niewielka ale jednak. tłok został wymieniony na nowy wraz z kompletem pierścieni, obeszło się bez szlifu, nowe uszczelniacze, wszelkie uszczelki, czyszczenia wymagał zawór EGR i dolot. Po poskłądaniu tego w całość i przejechaniu już ok 780 km mam uśmiech od ucha do ucha. w aucie jest cichutko, na wybojach nic nie stuka i nie buczy w kabinie a wibracje nei są odczuwalne absolutnie żadne!!! wreszcie mój pasek jest dopieszczony do granic możliwości:)

Po raz kolejny przekonałem się że czasami przyczyna pewnych awarii lub problemów nie jest prosta i jednolita gdyż nakłada się na to kilka "drobiazgów" które w całości jednak tworzą usterkę doprowadzająca nas do szaleństwa a usunęcie jej to czysty przypadek. Wiem na pewno jedno - nigdy już więcej nie zdecyduję się na naprawę najtańszymi częściami niektóych producentów. Są rzeczy w które trzeba zainwestowac żeby dobrze działały:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzisz może za te drgania/wibracje odpowiedzialny był zasyfiony EGR i dolot??

 

---------- Dodano o 08:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:28 ----------

 

Pytam, bo moj paszczur tez lekko drzy a przy pewnych obrotach w czasie jazdy tak miedzy 1300-1800 slychac najbardziej z tylu takie buczenie. Drgania kierownicy i galki zmiany biegow sa wyczuwalne raczej tylko na postoju. Sprzeglo dobrze chodzi, nie szarpie silnik wkreca sie ladnie na obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najbardziej z tylu takie buczenie.
środkowy tłumik, czyli norma w passacie.. tzw. wada produkcyjna, wewnatrz tłumika puszczają spawy i stąd dudnienie. Rozwiązanie to tylko wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam passata B5 1.9TDI AFN. dziś mój mechanik mi wyciągał pompe wtryskową , by załozyć inną , niestety ta inna okazała się felerna więc zamontował starą spowrotem.Wymieniał mi również pompe vacum .pompa cacum na 100% sprawna.Od tej pory jak dodaje gazu autko ma straszne wibracje i jest bardziej zamulone niż poprzednio.Wibracje są w silniku.....

Panowie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Od razu mówię, że przekopywałem forum oraz czytałem w internecie na temat huczenia/wycia/buczenia - jak zwał tak zwał w czasie jazdy. Przejdźmy do rzeczy. Na początku marca założyłem sobie koła letnie, felga 17" opony przód 205/45/17 tył 225/45/17 Na obu osiach te same Michelin pilot primacy. Oponki nabyłem używane, bieżniki na każdej około 6mm, wszystkie z 2008r. Niby cacy ale jest problem. Już przy prędkości 50km/h słychać wycie, a raczej basowe buczenie (wcześniej na zimówkach słychać było gwizd przy prędkości 120kmh) które następnie cichnie, wraca nasilone przy 90km/h i cichnie przy 100km/h. Sprawdzałem łożyska kół - tzn podnosiłem auto i obracałem kołami - kręcą się normalnie bez żadnych hałasów. Czytałem o wyząbkowanych oponach, pomacałem oponki rękami no i wiadomo, że jak jest jeszcze trochę bieżnika to gładko ręką się nie przejedzie (czy źle myślę?) Wkur*iony pojechałem na wolny plac, ręczny, jedyneczka i palenie kapcia. Dymu w pizdu, auto wietrzyło się trochę i mała zmiania. Wcześniej wyło też około 140km/h a teraz w przedziale 100-140 jest cisza, ale za to przy 160 wyje gdzie wcześniej było cicho:wsciekly I jeszcze ciekawostka, przy pokonywaniu łuków w lewo wszytsko cichnie, na wprost i w prawo huczy. Myślałem, że to łożyska z prawej strony, ale tak jak pisałem koła kręcą się normalnie. Jak można jeszcze sprawdzić czy to opony czy może jakieś łożysko? Jeździć się normalnie nie da, silnik TDI przy tym wyciu jest niesamowicie cichutki. Może na próbę przełożę na chwilę koła z przodu na tył? Ewentualnie zamienię stronami?Przeniesiony

Edytowane przez rainman777
przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz sprawdzić łożysko to najlepszym sposobem jest jedną ręką kręcić kołem a drugą położyć na sprężynie zawieszenia. Jeśli jest uszkodzone łożysko to będzie się niosło "terkotanie" na sprężynę.

Edytowane przez rainman777
przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprostu auto mialo dzwona I silnik krzywo siedz na poduchach Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim paskiem otóż coś buczy w tym zakresie obrotów najmocniej jest przy 1800 jakby coś przenosiło rezonans. Np jadąc 80km/h na 5 biegu jest to strasznie uciążliwe. Co może być przyczyną takiego zachowania? Byłem u tłumikarza mówił, że plecionka ok, zmieniłem wieszaki tłumika ale żadnej poprawy. Na każdym biegu dzieje się to samo w tym zakresie obrotów. Gdy puszcze gaz i auto sie toczy na biegu objawy buczenia jakby ustępują. Głos dochodzi z okolic silnika dokładniej nie potrafię określić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z moim paskiem otóż coś buczy w tym zakresie obrotów najmocniej jest przy 1800 jakby coś przenosiło rezonans. Np jadąc 80km/h na 5 biegu jest to strasznie uciążliwe. Co może być przyczyną takiego zachowania? Byłem u tłumikarza mówił, że plecionka ok, zmieniłem wieszaki tłumika ale żadnej poprawy. Na każdym biegu dzieje się to samo w tym zakresie obrotów. Gdy puszcze gaz i auto sie toczy na biegu objawy buczenia jakby ustępują. Głos dochodzi z okolic silnika dokładniej nie potrafię określić.

szukaj tematu wytartych popychaczy hydraulicznych/wałka rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche mi nie pasują objawy do tego co napisałeś. Moc bez zmian, na przyspieszenie też nie narzekam jak na ropniaka z 90 konnym silnikiem :) Pali idealnie nawet jak były pierwsze przymrozki. Jadąc np. na 5 biegu około 110-120 km/h to buczenie znacząco ustaje

Edytowane przez adrianalex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, naprawa samochodu przez Internet trochę mnie śmieszy :-) nie mniej jednak po to jest forum... ja bym odstawił na dolot, tzn. te rurki plastikowe pomiędzy wlotem powietrza w grilu, a obudową filtra powietrza... One są na wciski i po paru razach się wyrabiają. idealnie sprawdza się dwustronna taśma klejąca na gąbce. Tylko najpierw wymień sobie żarówki w prawej lampie. Bo jak na drodze przyjdzie Ci to robić to mnie przeklniesz :-) Albowiem tak złączone rury dolotowe bardzo ciężko potem rozłączyć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, naprawa samochodu przez Internet trochę mnie śmieszy :-) nie mniej jednak po to jest forum... ja bym odstawił na dolot, tzn. te rurki plastikowe pomiędzy wlotem powietrza w grilu, a obudową filtra powietrza... One są na wciski i po paru razach się wyrabiają. idealnie sprawdza się dwustronna taśma klejąca na gąbce. Tylko najpierw wymień sobie żarówki w prawej lampie. Bo jak na drodze przyjdzie Ci to robić to mnie przeklniesz :-) Albowiem tak złączone rury dolotowe bardzo ciężko potem rozłączyć :D

Masz racje forum też jest po to, żeby dzielić się własnymi doświadczeniami, a może akurat ktoś miał identyczny przypadek. Na forum czasami są bardziej kumaci ludzie niż w tych warsztatach, ale mniejsza o to. Mechaników których zwiedziłem uważają, że ten typ tak ma i trzeba wstawić mocniejsze audio :) Niestety nie, wcześniej jakby nie było to takie drażniące. A co do dolotu to już wcześniej potraktowałem go taśmą izolacyjna i sie wciska bardzo ciężko, chociaż mogłem coś pominąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dla inteligentnych mechaników z wiedzą i doświadczeniem naprawa przez internet faktycznie może być śmieszna. Niestety większość osób jakie spotykam w warsztacie to są niemyślący pseudo mechanicy i dla mnie takie forum to rzecz niezbędna przy posiadaniu VW chociażby w celu postawienia wstępnej diagnozy.

Kolego adrianalex, należy rozumieć żę w/w buczenie występuje tylko wtedy gdy samochód jest pod obciążeniem na biegu jałowym podczas gazowania buczenia nie ma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w tym zakresie mocno buczały plastikowe osłony na silniku i filtrze powietrza, po przyciśnięciu ręką cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak koledzy napisali ;mogą być to plastiki przy filtrze powietrza - to sprawdz w pierwszej kolejności , lub tak jak u mnie poduszka silnika ( buczenie w zakresie 1900 -2200) podaj więcej szczegółów np. co się dzieje jak ruszasz kierownicą podczas buczenie (zmiana pasa ruchu- u mnie w jedną stronę buczało w drugą cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności