endigarnek Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2010 Witam. Dzisiaj pierwszy snieg na drodze wiec chcialem sie pobawic recznym, ale w passacie mam niestety elektroniczny... Rozpedzilem sie do 45km/h i nacisnalem i przytrzymalem przycisk od recznego - droga hamowania jakies 20m. Ta sama droga tylko tym razem zwykly hamulec - dr. Ham. jakieś 25m. Jak to mozliwe? Takich testow wykonalem dzisiaj bardzo wiele i zawsze dr ham recznym byla mniejsza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2010 Reczny 100% ma przod i 100% na tyl. Hamulece ma balans 60 p i 40 t . Tak mi sie zdaje. A daje rade latac bokiem na sniegu z recznym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2010 dokladnie wieksza sila hamowania jest na przod gdy uzywasz hamulca noznego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #4 Napisano 28 Listopada 2010 Reczny 100% ma przod i 100% na tyl. Hamulece ma balans 60 p i 40 t taaaaaa czyli zaciagajac reczny mamy 200 % sily hamowania :dobrze. a w temacie. droga hamowania jakies 20m. Ta sama droga tylko tym razem zwykly hamulec - dr. Ham. jakieś 25m. Jak to mozliwe? moze to jakies jest jakies dziwne. zmierz roznice i moze problem sie rozwiaze, albo nie umiesz hamowac. pozdro 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 28 Listopada 2010 tyle o i ile problem polega na tym ze kolega naciska hamulec nozny i mierzy a potem naciska nozny plus reczny i stad ta roznica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #6 Napisano 28 Listopada 2010 100% mialem na mysli sila hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miczuusa Zgłoś #7 Napisano 28 Listopada 2010 (edytowane) W przypadku hamowania ręcznym kola się blokują a nożnym to się ABS włącza no chyba ze nie działa Edytowane 28 Listopada 2010 przez miczuusa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
o-marek Zgłoś #8 Napisano 29 Listopada 2010 "no chyba że nie działa" , he, he to wielce prawdopodobne w tym modelu. ale na "suchym" asfalcie spróbowałem wcisnąć lekko pedał hamulca i jednocześnie "ręczny" i pocałowałem kierownicę. efektywność zajekurnafajna! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #9 Napisano 29 Listopada 2010 A daje rade latac bokiem na sniegu z recznym? daje daje, dziś rano polatałem i godizne temu na kasprzaka w wawie też się wspomagałem ręcznym tylko aby latanie na recznym mialo sens oczywiście ESP OFF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #10 Napisano 29 Listopada 2010 powiedz mi jak to robic? Bo nie praktykowalem tego jeszcze Aha i dodam ze jak ESP OFF to ABS tez OFF automatycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #11 Napisano 29 Listopada 2010 powiedz mi jak to robic? Bo nie praktykowalem tego jeszcze Aha i dodam ze jak ESP OFF to ABS tez OFF automatycznie normalnie, ogień, skret, przycisk trzymasz tak długo jakbyś trzymał wajche od klasycznego rekawa, chcesz odpuścic to puszczasz przycisk, pamiętaj tylko ze elektroniczny reczny jest zero jedynkowy czyli albo trzyma całkowicie albo wogóle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endigarnek Zgłoś #12 Napisano 29 Listopada 2010 Kurde! Panowie jakie hamowanie nożnym + ręcznym!??! Nie zrozumieliśmy się. Wszystko na ESP ON. Rozpędzam się do 40km/h - na drodze lód. Najpierw hamuje samym hamulcem nożnym. Wciska do końca, czuć ABS auto staje za 20m. Następnym razem ta sama droga tylko hamuje samym ręcznym. Naciskam guzik, puszczam nogę z gazu, słychać komunikat w głośnikach. Cały czas trzymam wciśnięty przycisk. Czuć ABS, ale jak by inny, rzadszy. Auto staje za 15m!! Całość powtarzam już 2 dzień i to samo!! droga hamowania na ręcznym krótsza! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #13 Napisano 29 Listopada 2010 Kurde! Panowie jakie hamowanie nożnym + ręcznym!??! Nie zrozumieliśmy się. Wszystko na ESP ON. Rozpędzam się do 40km/h - na drodze lód. Najpierw hamuje samym hamulcem nożnym. Wciska do końca, czuć ABS auto staje za 20m. Następnym razem ta sama droga tylko hamuje samym ręcznym. Naciskam guzik, puszczam nogę z gazu, słychać komunikat w głośnikach. Cały czas trzymam wciśnięty przycisk. Czuć ABS, ale jak by inny, rzadszy. Auto staje za 15m!! Całość powtarzam już 2 dzień i to samo!! droga hamowania na ręcznym krótsza! Kolego, Czy znasz zasady hamowania z użyciem ABS i do czego służy ten system ? 1. ABS to nie system który powoduje ze droga hamowania jest krótsza, ale poprzez "automatyczne hamowanie pulsacyjne" pozwala na nie wprowadzanie auta w poślig pozostawiając auto w pewnym zakresie sterowne i pozwalające na "skrecanie" w ograniczonym zakresie, aby w sytuacji awaryjnej ominąć przeszkodę. To ze hamujac na śenigu "recznym" masz krótszą drogę hamowa to jest bardzo logiczne. Blokując koła, zbierasz pod koła śnieg i spowalniasz auto, automatycznie każde z kół wytraca maxymalnie predkość obrotową. Swego czasu na kursie w ABJ (Akademia bezpiecznej Jazdy) trenowaliśmy hamowanie w trudnych warunkach (płyta poślizgowa) z ominięciem przeszkody. I jak się okazywałao, Opel Astra 2, z predkości 40 km/h Z ABS - 34 metry Bez ABS na zablokowanych kołach - 30 metrów Metodą hamowania bez ABS ale bez blokowania hamulców 26 metrów ABy to osiagnać trenowaliśmy ponad 6 godzin jedną, 100% powtarzalną sytuację drogową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #14 Napisano 29 Listopada 2010 marekbialek, powiedz jeszcze raz. Wciskam przycisk i trzymam go cały czas tak? Czy wcisnąć puścić i znowu potem wcisnąć w celu zwolnienia ręcznego? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #15 Napisano 29 Listopada 2010 stara szkola jazdy nazywala czesciej hamulec reczny hamulcem awaryjnym i mowila ze podczas ostrego hamowania gdy samochod porusza sie prosto mozna wspomoc sie hamulcem awaryjnym, oczywiscie mowie o predkosciach 30-40km/h...osobiscie to potwierdzam na suchej i mokrej nawierzchni, zacigalem pare razy w w okoncowej fazie hamowania i uniknalem stluczki, jest wrazenie jakby dodatkowy BAS sie wlaczal i auto prawie w miejscu staje.... ale z naszym przyciskiem sie jeszcze nie bawilem:taksobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #16 Napisano 29 Listopada 2010 Wciskam przycisk i trzymam go cały czas tak? Czy wcisnąć puścić i znowu potem wcisnąć w celu zwolnienia ręcznego? W trybie "jazdy" czyli gdy koła się obracają elektroniczny rećzny nie da się "zaciągnać" na stałe, hamulce będą łapać tylko wtedy gdy będziesz trzymać przycisk "podczas jazdy" zaciąganie ręcznego elektronicznego powoduje blokade tylko tylnych kół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #17 Napisano 29 Listopada 2010 tylko tyłu. Kolego jeszcze dzis wystawiam VW Czyli jade sobie wpadam w poslizg reczny wciskam i trzymam i gazu dodaje ma sie rozumiec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach