Skocz do zawartości
endigarnek

Hamowanie awaryjne recznym - a zwykłym hamulcem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj pierwszy snieg na drodze wiec chcialem sie pobawic recznym, ale w passacie mam niestety elektroniczny... Rozpedzilem sie do 45km/h i nacisnalem i przytrzymalem przycisk od recznego - droga hamowania jakies 20m. Ta sama droga tylko tym razem zwykly hamulec - dr. Ham. jakieś 25m. Jak to mozliwe? Takich testow wykonalem dzisiaj bardzo wiele i zawsze dr ham recznym byla mniejsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reczny 100% ma przod i 100% na tyl. Hamulece ma balans 60 p i 40 t . Tak mi sie zdaje. A daje rade latac bokiem na sniegu z recznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie wieksza sila hamowania jest na przod gdy uzywasz hamulca noznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Reczny 100% ma przod i 100% na tyl. Hamulece ma balans 60 p i 40 t

taaaaaa

czyli zaciagajac reczny mamy 200 % sily hamowania :dobrze.

a w temacie.

droga hamowania jakies 20m. Ta sama droga tylko tym razem zwykly hamulec - dr. Ham. jakieś 25m. Jak to mozliwe?

moze to jakies jest jakies dziwne.

zmierz roznice i moze problem sie rozwiaze, albo nie umiesz hamowac.

pozdro

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle o i ile problem polega na tym ze kolega naciska hamulec nozny i mierzy a potem naciska nozny plus reczny i stad ta roznica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100% mialem na mysli sila hamowania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku hamowania ręcznym kola się blokują a nożnym to się ABS włącza no chyba ze nie działa

Edytowane przez miczuusa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"no chyba że nie działa" , he, he to wielce prawdopodobne w tym modelu. ale na "suchym" asfalcie spróbowałem wcisnąć lekko pedał hamulca i jednocześnie "ręczny" i pocałowałem kierownicę. efektywność zajekurnafajna!

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A daje rade latac bokiem na sniegu z recznym?

 

daje daje, dziś rano polatałem i godizne temu na kasprzaka w wawie też się wspomagałem ręcznym

 

tylko aby latanie na recznym mialo sens oczywiście ESP OFF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jak to robic? Bo nie praktykowalem tego jeszcze :) Aha i dodam ze jak ESP OFF to ABS tez OFF automatycznie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz mi jak to robic? Bo nie praktykowalem tego jeszcze Aha i dodam ze jak ESP OFF to ABS tez OFF automatycznie

 

normalnie, ogień, skret, przycisk trzymasz tak długo jakbyś trzymał wajche od klasycznego rekawa, chcesz odpuścic to puszczasz przycisk,

 

pamiętaj tylko ze elektroniczny reczny jest zero jedynkowy czyli albo trzyma całkowicie albo wogóle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde! Panowie jakie hamowanie nożnym + ręcznym!??!

 

Nie zrozumieliśmy się.

Wszystko na ESP ON.

Rozpędzam się do 40km/h - na drodze lód.

Najpierw hamuje samym hamulcem nożnym. Wciska do końca, czuć ABS auto staje za 20m.

Następnym razem ta sama droga tylko hamuje samym ręcznym. Naciskam guzik, puszczam nogę z gazu, słychać komunikat w głośnikach. Cały czas trzymam wciśnięty przycisk. Czuć ABS, ale jak by inny, rzadszy. Auto staje za 15m!!

 

Całość powtarzam już 2 dzień i to samo!! droga hamowania na ręcznym krótsza!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde! Panowie jakie hamowanie nożnym + ręcznym!??!

 

Nie zrozumieliśmy się.

Wszystko na ESP ON.

Rozpędzam się do 40km/h - na drodze lód.

Najpierw hamuje samym hamulcem nożnym. Wciska do końca, czuć ABS auto staje za 20m.

Następnym razem ta sama droga tylko hamuje samym ręcznym. Naciskam guzik, puszczam nogę z gazu, słychać komunikat w głośnikach. Cały czas trzymam wciśnięty przycisk. Czuć ABS, ale jak by inny, rzadszy. Auto staje za 15m!!

 

Całość powtarzam już 2 dzień i to samo!! droga hamowania na ręcznym krótsza!

 

Kolego,

Czy znasz zasady hamowania z użyciem ABS i do czego służy ten system ?

 

1. ABS to nie system który powoduje ze droga hamowania jest krótsza, ale poprzez "automatyczne hamowanie pulsacyjne" pozwala na nie wprowadzanie auta w poślig pozostawiając auto w pewnym zakresie sterowne i pozwalające na "skrecanie" w ograniczonym zakresie, aby w sytuacji awaryjnej ominąć przeszkodę.

 

To ze hamujac na śenigu "recznym" masz krótszą drogę hamowa to jest bardzo logiczne.

Blokując koła, zbierasz pod koła śnieg i spowalniasz auto, automatycznie każde z kół wytraca maxymalnie predkość obrotową.

 

Swego czasu na kursie w ABJ (Akademia bezpiecznej Jazdy) trenowaliśmy hamowanie w trudnych warunkach (płyta poślizgowa) z ominięciem przeszkody.

 

I jak się okazywałao, Opel Astra 2, z predkości 40 km/h

 

Z ABS - 34 metry

Bez ABS na zablokowanych kołach - 30 metrów

 

Metodą hamowania bez ABS ale bez blokowania hamulców 26 metrów

 

ABy to osiagnać trenowaliśmy ponad 6 godzin jedną, 100% powtarzalną sytuację drogową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marekbialek, powiedz jeszcze raz. Wciskam przycisk i trzymam go cały czas tak? Czy wcisnąć puścić i znowu potem wcisnąć w celu zwolnienia ręcznego?

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stara szkola jazdy nazywala czesciej hamulec reczny hamulcem awaryjnym i mowila ze podczas ostrego hamowania gdy samochod porusza sie prosto mozna wspomoc sie hamulcem awaryjnym, oczywiscie mowie o predkosciach 30-40km/h...osobiscie to potwierdzam na suchej i mokrej nawierzchni, zacigalem pare razy w w okoncowej fazie hamowania i uniknalem stluczki, jest wrazenie jakby dodatkowy BAS sie wlaczal i auto prawie w miejscu staje.... ale z naszym przyciskiem sie jeszcze nie bawilem:taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wciskam przycisk i trzymam go cały czas tak? Czy wcisnąć puścić i znowu potem wcisnąć w celu zwolnienia ręcznego?

 

W trybie "jazdy" czyli gdy koła się obracają elektroniczny rećzny nie da się "zaciągnać" na stałe, hamulce będą łapać tylko wtedy gdy będziesz trzymać przycisk

 

"podczas jazdy" zaciąganie ręcznego elektronicznego powoduje blokade tylko tylnych kół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko tyłu. Kolego jeszcze dzis wystawiam VW :) Czyli jade sobie wpadam w poslizg reczny wciskam i trzymam i gazu dodaje ma sie rozumiec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności