kebab18 Zgłoś #1 Napisano 22 Listopada 2010 Interesuje mnie ten temat i chciałbym go z waszą pomocą rozwinąć (szukajka nic nie znalazła) Mój problem polega na tym iż na 18" 8J chcę naciągnąć oponki w tzw trapez (standardowo mam 225/45) tylko nie wiem w jakich wymiarach najlepiej kupić opony. Rozważam nad szerokością 205 i 215 tyle że nie wiem jaki profil dobrać. Najlepiej jak by się wypowiedziały osoby które mają, miały lub znają doświadczenia z takim naciągiem opon. Chodzi mi o takie coś jak ma kolega dymekvr6 i czy z przodu bezpieczniej mieć mniejszy trapez?? Bo kolega ma z przodu węższą felgę ja natomiast mam wszystkie jednakowej szerokości. I chciałbym mieć troszkę wyższy ten trapez niż on (kolega ma: przód 8", tył 9" + oponki Falken FK452 215/40/18) chyba że nie da się na np 40/45. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CoolJakub Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2010 węższa opona to lepszy naciąg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
.::STRICKER::. Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2010 ja mam felgę 8,5j o na to oponkę 205/35/18 i polecam!jeśli oczywiście na być hardcor.bo na 8 to już będzie trochę mniejszy naciąg niż u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2010 Witam Podrzucam adres stronki gdzie możesz pooglądać przykłady naciągnięć http://www.tyrestretch.com/index.php Jak wiadomo wygląd naciągu dużo zależy od opony, tj 205/40 producenta A i 205/40 producenta B mogą a nawet raczej będą się różnić Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2010 ja mam felgę 8,5j o na to oponkę 205/35/18 mógłbyś mi podesłać foto jak to się prezentuje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2010 w moim przypadku 9j - nie wygląda źle choć chciałbym by była 205 (ale nie produkują/nie znalazłem). Co do 18" to na 8j wiele się nie zdziała na profilu 40/45 - muszisz zejść na 35 i to przy wąskiej oponie - chociaż 215/35. Nie zapomnij, że przy tym wszystko zalezy również od felgi i wyprofilowaniu jej brzegów - niektóre tworzą piękny naciąg wewnątrz a z zewnątrz jest poprostu kupa. I ostatnie - stracisz na komforcie i $ na częstrzym wymieniamiu opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #7 Napisano 27 Listopada 2010 Po co sie to robi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #8 Napisano 28 Listopada 2010 Po co sie to robi? Dla wyglądu Zajebicho wygląda naciąg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #9 Napisano 28 Listopada 2010 maly O.T. Angielskie tablice i PL?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #10 Napisano 29 Listopada 2010 Zajebicho wygląda naciąg sa gusta i gusciki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #11 Napisano 29 Listopada 2010 W niektórych autach dobry naciąg jest obowiązkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #12 Napisano 29 Listopada 2010 wyglada to poprostu tragicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wrobelson Zgłoś #13 Napisano 29 Listopada 2010 skoro tak mowisz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #14 Napisano 29 Listopada 2010 w tym corrado jest zajebisty trapez, ale ja delikatniejszy zasadzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwis Zgłoś #15 Napisano 29 Listopada 2010 ja w kupnym 9j na tył miałem 225 i ew mogę podesłąć foto trapez jest ale mi na nim nie zależy i teraz będzie 235 może i więcej spali autko ale trudno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #16 Napisano 29 Listopada 2010 nie ma aż tak dużej różnicy w spalaniu w takich zmianach.. z 225 ba 235 to jest praktycznie nie odczuwalne ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwis Zgłoś #17 Napisano 29 Listopada 2010 no ale pomiędzy 205 a 225 mam na oko 0,5 l/100 km latem miałem 4x225 i mniej więcej tyle wyszło po zmianie na zimówki 4x205 teraz będzie 2x225 + 2x235(tył) pewnie będzie podobnie zresztą i tak mam lekką nogę Jeszcze inną sprawą przy naciaganiu jest ochrona ranta przy trapezie nic go nie chroni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #18 Napisano 1 Grudnia 2010 u mnei w temacie masz fotki balona 225/40/18 na feldze 8,5 cala i pozniej pod koniec dalem 215/40 opone i jzu maly fajny naciag jest bez naciagu lipa jak niektorzy nie czaja tematu to trudno w b3 bede mial na 8 calach opone 165/40 to jest naciag Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #19 Napisano 2 Grudnia 2010 ja mam 195/45 na 8 calach i jest ok dużo lepiej wygląda niz 205/40 na tej samej feldze, jednak przy dużym naciągu jest niebezpieczeństwo że przy ostrej jeździe opona zsunie się z rantu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #20 Napisano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Udało mi się znaleźć naciąg na takiej samej feldze jak ja mam, tylko jedno zdjęcie niestety. Felga ma 8" a naciągnięto oponkę 18" 215/35 i wystarczająco wygląda, ale z komfortem się pożegnam i ostrożnie trzeba będzie zacząć jeździć. Chociaż 205/40 też daje radę na mój gust (mi wystarczy) ---------- Post added at 14:46 ---------- Previous post was at 14:41 ---------- Jak ktoś ma coś dodawać o naciągu to mile widziane bezpośrednie załączenie zdjęcia, bo szukanie po wątkach o samochodzie trochę trwa, zwłaszcza jak, ktoś ma dużo zdjęć porozrzucanych po temacie. Edytowane 2 Grudnia 2010 przez kebab18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach