Skocz do zawartości
Tomek22

Przegląd i air bag

Rekomendowane odpowiedzi

Mój kumpel był swoim passkiem b5 na przeglądzie i nie przeszedł mu ponieważ świeci mu sie kontrolka od air bag taka żółta. I mam pytanie czy może mu dlatego nie przejść przegląd??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z ustawą w samochodzie muszą być sprawne wszystkie układy podczas badania technicznego, tak więc samochód ze świecącą się kontrolką poduszek ma wszelkie podstawy aby nie przejść badania technicznego.

Co więcej wcale się nie dziwie diagnoście, że nie przepuścił takiego auta, z jego perspektywy coś jest nie tak z poduszkami, on nie wie czy ich po prostu nie ma, czy na przykład czujnik jest uszkodzony i mogą wybuchnąć w każdej chwili. Poduszki to jeden z tych systemów w samochodzie, który niesprawny, może zagrażać zdrowiu i życiu jego użytkowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

jeszcze mi nigdy diagnosta nie zaglądał do auta ,a Wam ? no oprócz kolegi co nie przeszedł przeglądu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój kumpel był swoim passkiem b5 na przeglądzie i nie przeszedł mu ponieważ świeci mu sie kontrolka od air bag taka żółta. I mam pytanie czy może mu dlatego nie przejść przegląd??

 

Michał ma rację,wszystko musi być sprawne.Swoją drogą-to dwie minuty pracy ;)

 

 

 

jeszcze mi nigdy diagnosta nie zaglądał do auta ,a Wam ? no oprócz kolegi co nie przeszedł przeglądu

 

Tak.Daję mu kluczyki,wjeżdża,sprawdza i podbija ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty to jak to zrobić? Jak dwie minuty bo chłopak teraz sie głowi jak to zrobic najtańszym kosztem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty to jak to zrobić? Jak dwie minuty bo chłopak teraz sie głowi jak to zrobic najtańszym kosztem.

Jeżeli nie ma którejś poduszki to po prostu wstawić zamiast niej rezystor dający opór odpowiedni.

 

Drugim rozwiązaniem jest po prostu odłączenie na czas przeglądu kontrolki poduszki w licznikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli nie ma którejś poduszki to po prostu wstawić zamiast niej rezystor dający opór odpowiedni.

 

Drugim rozwiązaniem jest po prostu odłączenie na czas przeglądu kontrolki poduszki w licznikach.

 

Uprzedziłeś mnie ;)

 

 

 

Ty to jak to zrobić? Jak dwie minuty bo chłopak teraz sie głowi jak to zrobic najtańszym kosztem.

 

VAG'iem ;) Kabel kosztuje 30 zeta-zależy jeszcze jaki B5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha a ten rezystor to co to jest? i gdzie to podłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rezystor to po prostu opornik (część układu elektronicznego) dający odpowiedni opór w tym wypadku zgodny z oporem jaki daje sprawna poduszka powietrzna. Wpinasz go w kabelki w miejsce zamiast poduszki.

Robisz to oczywiście jeżeli jesteś pewien że którejś poduszki nie ma i że to jest powód zapalenia się kontrolki. Jeżeli nie jesteś pewien to radzę podjechać do specjalisty żeby zdiagnozował problem, z poduszkami nie ma żartów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za pomoc zaraz zadzwonie do kumpla i mu powiem co i jak.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha a ten rezystor to co to jest? i gdzie to podłączyć?

 

:hmm Tu masz dane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie VW Polo 1,4i 9N wystrzeliły wszystkie poduszki: kierowcy, pasażera, boczne z foteli oraz zadziałały

 

pirotechniczne napinacze pasów. Wszystkie poduszki, fotele i pasy zostały wymienione. Skasowane zostały błędy z układu AIR

 

BAG. W chwili obecnej VAG nie wykrywa żadnych błędów w układzie AIR BAG. Zastanawia mnie jednak jaki może być stan czujników

 

uderzenia po wystrzeleniu poduszek. Czy również należy wymienić te czujniki ? Czy może nadal są sprawne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez 4 lata miałam B5 ze święcąca się czerwoną kontrolką (przegnita wiązka w podłodze). Nikt nigdy nawet się nie zająknął. Robiłam w 2 miejscach w Gdyni przegląd, raz w Gdańsku i raz we Wrocławiu. Przechodziłam bez żadnego gadania, dopłat itd. Teraz mieszkam w Anglii i mam pralkę Jazz firmy Honda i też mi się świeci i podobno tutaj nie przejdę a jadę właśnie na przegląd i szperam po forach jak to jest ha ha. 50/50. Idę zobaczyć wiązkę, może mi się tylko odłączyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności