Skocz do zawartości
robertAVF

Wycinanie katalizatora (1.9 TDI AVF AWX)

Rekomendowane odpowiedzi

Kontrolka silnika świeci póki silnik nie odpali i jest to jak najbardziej normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez slychac metaliczny dzwiek i jestem juz zdecydowany an wyciecie kata, bo spalanie wysokie w miescie 10l a na trasie zeby zejsc ponizej 7 to trzeba jechac jak emeryt, mysle ze to zwiazane jest z katem bo mi sie az rezonans na bude przenosi chyba ze jakies inne opcje?

 

jaka jest srednica rury ktora wstawiamy w puche kata i i grubosc scianki i jej dlugosc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie tez slychac metaliczny dzwiek i jestem juz zdecydowany an wyciecie kata, bo spalanie wysokie w miescie 10l a na trasie zeby zejsc ponizej 7 to trzeba jechac jak emeryt, mysle ze to zwiazane jest z katem bo mi sie az rezonans na bude przenosi chyba ze jakies inne opcje?

 

jaka jest srednica rury ktora wstawiamy w puche kata i i grubosc scianki i jej dlugosc?

to może być plecionka a średnica rury to 2,5-3" z kawsówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba już jestem zdecydowany, musze jeszcze znaleźć miejsce gdzie to zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tez chciałbym wywalić kata niestety nie mam czasu ani warunków żeby zrobić to samemu możecie mi kogoś polecić z okolic Bielska Białej pozdrawiam Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jaka jest średnica rury i gr. scianki w pasacie B5 silnik AHU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak wyżucę kata to czy podczas badania tecchnicznego nie będzie miał za wysokich norm zanieczyszczeń itp, czy przejdzie przegląd?Bo ja jestem za wyzuceniem go tymbardziej że będę musiał wstawiać nową plecionke bo właśnie padła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze w życiu nie widziałem żeby do diesla sonde wkładali na przeglądzie także spokojna głowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam tez chciałbym wywalić kata niestety nie mam czasu ani warunków żeby zrobić to samemu możecie mi kogoś polecić z okolic Bielska Białej pozdrawiam Paweł

 

pawel26390 w Wapienicy na ulicy Regera, po lewej stronie jak jedziesz od głównej, na przeciwko warsztatu samochodowego, jest kumaty koleś od wydechów, powinien to sprawnie ogarnąć

Edytowane przez pieroluca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Łukasz za podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeździ z Was jeździ na pustej puszce? bez wspawywania rury? Jeśli tak to jakie są wrażenia? Tzn jak brzmi praca układu wydechowego podczas postoju i w czasie jazdy? Głośniej czy ciszej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak kiedyś, i było głośniej. Nie jakoś super mega głośniej, ale jednak głośniej zauważalnie - obserwacje były czynione na golfie III z wyplutym katem i drugim gofrze III ze względnie zdrowym układem wydechowym. Prócz wyplutego kata innych customów na wydechu robionych nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze tylko potrzebna mi jest dobra rada. Czy zostawiać puszkę? Czy poświęcić więcej czasu i włożyć do puszki rurę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym wlozyl na twoim miejscu rure. moze troszke wiecej pracy ale lepiej z rura. niby spaliny wpadaja w jakies zawirowania i moga byc jakies dziwne dzwieki przy samej puszce. ale to twoj wybor. na pewno to nie zaszkodzi jak zostawisz sama puszke:) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert czym spawałes tę puszke? zwykłą spawarką elektryczną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektrodówke mam tylko(niestety) migomatem pewnie lepiej by wyszlo, ale juz od prawie dwoch lat tak jezdze i wszystko wporzadku:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czytam i czytam i się zastanawiam... czy w AVFie wywalenie kata da mi tylko walory dźwiękowe :zeco ?

Myślałem, że będzie się lepiej wkręcał - a co za tym idzie powinny kapkę wzrosnąć osiągi. :fajny

 

Ja mam już 260kkm, wg mechanika jeśli auto gania po szybkich trasach nie należy nic robić bo kat ładnie się rozgrzewa i wypala wszystko . Z drugiej strony mówimy o jego żywotności 80-120kkm. Ale czy po tych 120kkm on się po prostu zapycha, czy nie wypala tego co miał wypalić i pcha w rurę?

 

Szczerze, to nie uśmiecha mi się spędzić 6h żeby uzyskać głośniejszą pracę turbo :dolamam

 

ps, wciąż 220km/h osiągalne więc chyba kat nie jest zapchany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

japsystem to zalezy czy masz pelny wklad czy nie. mysle ze w twoim przypadku na pewno cos to da jesli kat jest caly i silnik bedzie lepiej sie wkrecal. ja jestem zadowolony z tego i robilem juz tak w poprzednim pasku i w tym. z tym ze w poprzednim za dlugo sie za to zabieralem i nie wiedzialem ze tyle frajdy z jazdy tracilem przez kata;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg danych vw katalizator sadzowy traci swoje własności po ok 100-120 tys km. W takim wypadku zalecana jest wymiana na nowy, bądź jak to my robimy wycięcie drania. Katalizator będzie się sukcesywnie zapychał, dodatkowo spaliny będą się dusiły przy wyjściu z turbo i z biegiem czasu łopatki na kierownicy turba będą chodzić coraz ciężej do momentu w którym się zapieką. Dziś spędziłem 5 godzin przy wspawywaniu rury. Miałem trochę gorszą sytuację, ponieważ w moim AVB rura z katalizatorem zaczyna się przy turbo, a kończy pośrodku auta. Miałem lekkie trudności z ustaleniem początku i końca na łączeniach ale po paru próbach się udało. Wrażenia - odgłosy spod maski wg podobne lub delikatnie głośniejsze. Na wydechu natomiast słychać świst :D Jeszcze zaraz czeka mnie jazda próbna. Monolit przepuszczał światło, ale kanaliki były już gdzieniegdzie pozapychane. Fotek nie robiłem bo nie było czasu :D monolit sprzedam to wpadnie trochę kasiory do kieszeni.

 

Przejechałem się i rzeczywiście autko lepiej się zbiera. Jak na te 101KM to trochę silniczek żwawszy się zrobił i ładny dla ucha świst się rozchodzi po drodze jak jadę :D Także podsumowując warto było.

Edytowane przez dedmau
jazda próbna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem dziś po operacji usunięcia kata w moim Pasku. Byłem u znajomego tłumikarza. W sumie zajęło im to ponad 1 godzinkę, trochę problemów było z odkręceniem śrub przy turbo, ale podgrzane zaraz poszły. Niczego w moim przypadku nie trzeba było odkręcać tzn. żadnej rury od EGR (tego złotego kolanka) ani łapy od skrzyni biegów. Po odkręceniu kata gościu wyciągał go do góry w ten sposób, że ciągnął go w górę jednoczesnie nim obracając wokół własnej osi. Kat wyszedł bez żadnego problemu, tak samo było z włożeniem, obracali nim i wciskali w dół. Skasował mnie za te usługę 80zł. Sam zapewne bym się pierdzielił nie wiadomo ile i pewnie nie odkręciłbym tych śrub przy turbo i na łączeniu rury.

Edytowane przez szneider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności