Skocz do zawartości
robertAVF

Wycinanie katalizatora (1.9 TDI AVF AWX)

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z tymi katalizatorami niektóre są proste w wyjęciu tzn. przykręcane do turbiny i wydechu, a niektóre tak jest u mnie przedłużony do wydechu. Czym to jest spowodowane ?

Mam tak ja foto

101832841_1_644x461_vw-passat-audi-19-awx-katalizator-19-tdi-legionowo.jpg

Edytowane przez wojtekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No masz zupełnie normalnie. Każda 130 tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie w AVB coś takiego.ws_serve_pic.php.jpg

Podobno to jakiś zamiennik firmy BOSAL (metaliczny). Na dniach będę się chciał tego pozbyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki kwadratowy???

czy to tylko na rysunku taki jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thx za info.

Właśnie wróciłem z zabiegu i na pewno nie było żadnej sondy za katami. Facet wyciął katy i wszystko jest ok.

Pod maskę nie zagladalem. Jest możliwe abym miał tylko dwa w ogóle?

Napęd quattro

Wiem,że mogą byc 2 lub 4 sondy lambda,ale z katami niewiem jak jest,dwa są na dole a dwa przy samym silniku,trzeba sie przyjżec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tak mi juz zaczeła troche pierdziec chyba- nie wiem czy chce cos jeszcze wycinac:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciąłem dzisiaj Kata w AFN'ie. Niby wkład był cały ale już nie jest. Cóż mogę powiedzieć-polecam. Nie wspawałem rurki. Jest tak samo cicho jak było tyle że:

-auto odmulone

-i turbo słychać jak w zetorze 16145 który u nas pracuje

Można wyjąć kata z rurą po odkręceniu egr'u. Nawet rurki od smarowania turbiny nie trzeba odkręcać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietam jak wycialem kata jeszcze wlasnie w AFN. Samochod na nowo mi sie spodobal po prawie 3 latach uzytkowania:)

 

a co do rury w kat czy bez rury. Widze ze kazdy robi po swojemu i nie ma brzeczenia w tym i drugim sposobie takze mysle ze jest to obojetne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam pytanie. Moje auto to Passat z silnikiem AVB 2004 rok z przebiegiem 350 tys. km. Mam uszkodzoną plecionkę bo jest cała okopcona i jak kiedyś odpaliłem auto przy otwartej masce to buchnęło spalinami z tamtego miejsca. Czy można z tym jeździć chwilowo bo narazie nie mam czasu tym się zająć? Jakie mogą być negatywne skutki dłuższej jazdy z uszkodzoną plecionką? Czy może to powodować częściową utratę mocy i wzrost spalania?

 

Przy okazji wymiany plecionki planuję wyciąć albo wybić katalizator bo przy tym przebiegu na pewno jest zapchany.

Czy wycięcie katalizatora może spowodować jakiś błąd na komputerze?

Czy diagności czepiają się braku katalizatora? Wiem że go nie widać pod spodem auta ani nie mierzą poziomu zadymienia spalin w dieslu jednak wnikliwy diagnosta może zauważyć jego brak jak dobrze się przypatrzy pod maską.

Czy zapchany katalizator może powodować dymienie z rury wydechowej na czarno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wycięcie katalizatora może spowodować jakiś błąd na komputerze?

absolutnie żadnego

 

na pewno jest zapchany.

raczej tak i auto zacznie troche lepiej jechac i mniej palić-

 

 

ja wykręciłem rure zaraz za turbo.

tłumikarz zrobił tzw okienko z boku puszki katalizatora wykruszył caly wkład i zapakował do reklamowki.

potem okienko zapsawał i na przegladzie albo przy sprzedaz jak ktos zajrzy wszystko jest na miejscu.

nic nie brzeczy=jest naprawde zawodowo,

najlepiej jak bedziesz robil ten zabieg to tez wspawaj plecionke- kup sobie na allegro to zapłacisz 10-20zl wiecej za calośc.

 

a za monolit katalizatora płaca około 120zł tak wiec naprawisz auto prawie za darmo a zmiany na plus beda cieszyc:)

 

 

Czy diagności czepiają się braku katalizatora?

jak wszyscy, jeden dojrzy a drugi nie, ale oni glupi nie są i wiedza że ludzie teraz na potege wycinaja katry ze swoich aut- ale wszystko zalezy na kogo trafisz

Edytowane przez bullet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mysle o wycince kat. w B5 FL 2.8 V6. mam cztery sondy. dwie z nich za katalizatorami. czy macie podobnie? jaki sposob na oszukanie sond? czy w ogole wywalają bledy po wycince kat?

jezeli tak to co robic? emulatory z allegro? prosba o help. dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mysle o wycince kat. w B5 FL 2.8 V6

 

Moj znajomy wycinal z tym że w audi A6 C5 w 2.8, wstawil strumiennice, nie bylo problemow z sondami ale nie wiem czy w audi sa za katami sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może warto zmienić tytuł tematu - tam jest AVF a tu jest ON i PB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez wycinalem w audi c5 2.8 quattro i nie było żadnych problemów.

Po prostu samo wycięcie i żadnej zabawy elektronicznej.

Wstawanie rur i jazda. Tylko powyżej 2500 obrotów dostaje takiego metalicNego dźwięku podczas dawania w pedzel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję Panowie za info. z tego co wiem(z neta) to audi i vw mają 2.8 to samo jesli chodzi o sondy.

a robiliscie jakies emulatory (mechaniczne) dla oszukania sondy czy zupelnie mozna pominac ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziękuję Panowie za info. z tego co wiem(z neta) to audi i vw mają 2.8 to samo jesli chodzi o sondy.

a robiliscie jakies emulatory (mechaniczne) dla oszukania sondy czy zupelnie mozna pominac ten temat?

 

Kiedyś słyszałem o opcji z tulejkami. W miejscu sondy wspawywano tulejkę aby sonda była wyżej i to miało niby pozwolić na zachowanie warunków jak z katem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś słyszałem o opcji z tulejkami. W miejscu sondy wspawywano tulejkę aby sonda była wyżej i to miało niby pozwolić na zachowanie warunków jak z katem.

 

dzieki:) słyszales, czy znasz kogos kto takie cos mial w benzynie 2.8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem żadnych emulatorów w audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki:) słyszales, czy znasz kogos kto takie cos mial w benzynie 2.8?

 

Poczytaj ten temat. Gdzieś była dyskusja o wywaleniu kata.

http://forum.vw-passat.pl/threads/63231-Wszystko-co-wiecie-na-temat-2-8-V6-4motion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności